Moet Nederland het migratiepact van Marrakech ondertekenen?

25-11-2018 11:26 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
Moet Nederland het VN-migratiepact van Marrakech ondertekenen?

Volgens de voorstanders is het pact niet juridisch bindend.
Rutte zei eerder al dat het akkoord niet juridisch bindend is. Tijdens de Algemene Politieke Beschouwingen van de Eerste Kamer Op 20 oktober zei premier Rutte nog: „Het migratieakkoord van Marrakesh is geen juridisch bindend document.

Maar een steeds meer landen willen niet tekenen Verenigde Staten, Australië, Oostenrijk, Hongarije, Croatie, Tsjechië, Polen, Zwitserland, Israël omdat er twijfel is over de juridische status.

In Nederland groeit het verzet Oud-VVD-leider Frits Bolkestein heeft opgeroepen niet te tekenen
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/vvd ... pact-niet/

Ook Paul Scheffer (hoog¬leraar Europese studies ) is kritisch.
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~becba3bf/
Mijn mening is dat Nederland geen verdragen moet tekenen waarvan de juridische status zo onduidelijk is dat slimme advocaten het in de rechtszaal zo kunnen misbruiken dat Nederland gedwongen wordt om migranten toe te laten die men normaal gewoon zou kunnen weigeren.

Als we migranten nodig hebben nodigen we die zelf wel uit.
Dit gaat trouwens niet over vluchtelingen die weg moeten voor oorlog en geweld die zijn altijd welkom dit gaat over migranten.

Nederland met

Totaal aantal stemmen: 104

Wel tekenen (7%)
Niet tekenen (93%)
In verband met dyslexie laat ik mijn teksten nakijken maar het gaat ook wel eens mis.
Alle reacties Link kopieren
https://www.vpro.nl/buitenhof.html
Buitenhof gaat zo over het Marrakech-pact
Half december wordt in Marrakech een wereldwijd pact ondertekend om illegale migratie tegen te gaan. Gaat dat helpen, of heeft het pact een aanzuigende werking? Hierover gaan Bram van Ojik van GroenLinks en Thierry Baudet van Forum voor Democratie met elkaar in debat.
In verband met dyslexie laat ik mijn teksten nakijken maar het gaat ook wel eens mis.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je in hemelsnaam een overeenkomst gaan tekenen als die toch niet bindend is? Dat is toch gewoon verspilling van je tijd?

Daarbij, geen idee wat er in staat, maar wat ik er hier en daar over hoor, gaat het bepaald geen dingen oplossen.

Landen die er met elkaar een grote rotzooi van maken, gaan alleen nog maar meer van die rotzooi naar ons exporteren. Daar zit niemand op te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Niet tekenen maar goed ik denk dat Nederland wel gewoon netjes bij het kruisje tekent.

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~becba3bf/

‘Het pact wil migratie versoepelen en stelt de rechten van legale én illegale migranten voorop. Dat kan het moeilijker maken om ongewenste migratie tegen te gaan. Het Marrakech-pact zegt meer over de bescherming waar illegale migranten recht op hebben, dan over hun terugkeer naar de landen van herkomst. Wel krijgt het bestrijden van mensensmokkel terecht nadruk.

‘Het beroep op mensenrechten zal in de praktijk voornamelijk liberale rechtsstaten raken. De voornemens in het pact hebben weinig gevolgen voor al die landen waar autoritaire regimes heersen. Dat zijn doorgaans de landen waaruit migranten wegtrekken. Zo schept het Marrakech-pact vooral verplichtingen in de landen van aankomst.(...)’
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Rosabella1 schreef:
25-11-2018 11:46
Niet tekenen maar goed ik denk dat Nederland wel gewoon netjes bij het kruisje tekent.

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~becba3bf/

‘Het pact wil migratie versoepelen en stelt de rechten van legale én illegale migranten voorop. Dat kan het moeilijker maken om ongewenste migratie tegen te gaan. Het Marrakech-pact zegt meer over de bescherming waar illegale migranten recht op hebben, dan over hun terugkeer naar de landen van herkomst. Wel krijgt het bestrijden van mensensmokkel terecht nadruk.

‘Het beroep op mensenrechten zal in de praktijk voornamelijk liberale rechtsstaten raken. De voornemens in het pact hebben weinig gevolgen voor al die landen waar autoritaire regimes heersen. Dat zijn doorgaans de landen waaruit migranten wegtrekken. Zo schept het Marrakech-pact vooral verplichtingen in de landen van aankomst.(...)’

Absoluut niet tekenen!
Alle reacties Link kopieren
https://opiniez.com/2018/07/16/vn-publi ... enavraham/
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Volgens de voorstanders "stelt het niets voor" en kan niemand er rechten aan ontlenen dus waarom zouden we iets tekenen wat niets voorstelt?

In Duitsland en België twijfelen ze ook.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Rosabella1 schreef:
25-11-2018 11:46
Niet tekenen maar goed ik denk dat Nederland wel gewoon netjes bij het kruisje tekent.

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~becba3bf/

‘Het pact wil migratie versoepelen en stelt de rechten van legale én illegale migranten voorop. Dat kan het moeilijker maken om ongewenste migratie tegen te gaan. Het Marrakech-pact zegt meer over de bescherming waar illegale migranten recht op hebben, dan over hun terugkeer naar de landen van herkomst. Wel krijgt het bestrijden van mensensmokkel terecht nadruk.

‘Het beroep op mensenrechten zal in de praktijk voornamelijk liberale rechtsstaten raken. De voornemens in het pact hebben weinig gevolgen voor al die landen waar autoritaire regimes heersen. Dat zijn doorgaans de landen waaruit migranten wegtrekken. Zo schept het Marrakech-pact vooral verplichtingen in de landen van aankomst.(...)’
Dat ze dit uberhaupt in overweging nemen... :nooo:
Alle reacties Link kopieren
ollieopviva schreef:
25-11-2018 11:36
https://www.vpro.nl/buitenhof.html
Buitenhof gaat zo over het Marrakech-pact
Half december wordt in Marrakech een wereldwijd pact ondertekend om illegale migratie tegen te gaan. Gaat dat helpen, of heeft het pact een aanzuigende werking? Hierover gaan Bram van Ojik van GroenLinks en Thierry Baudet van Forum voor Democratie met elkaar in debat.
Bedankt, ik zit klaar :lol:

Afbeelding
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
25-11-2018 12:13
Bedankt, ik zit klaar :lol:

Afbeelding
Ik zit ook klaar! :proud:
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik vermoed dat de waarheid in het midden zit.
Het zal geen open-grenzen-pact zijn maar ook geen onschuldig papiertje zoals Rutte het stelt.

Overigens petje af voor Baudet
Tot september hoorde je er nauwelijks iets over maar het staat nu wel op de politieke agenda.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Gaat alleen in ons nadeel werken. Nog meer van die kansenpareltjes in Nederland, ik hou mijn hart vast
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
25-11-2018 11:46
Niet tekenen maar goed ik denk dat Nederland wel gewoon netjes bij het kruisje tekent.

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~becba3bf/

‘Het pact wil migratie versoepelen en stelt de rechten van legale én illegale migranten voorop. Dat kan het moeilijker maken om ongewenste migratie tegen te gaan. Het Marrakech-pact zegt meer over de bescherming waar illegale migranten recht op hebben, dan over hun terugkeer naar de landen van herkomst. Wel krijgt het bestrijden van mensensmokkel terecht nadruk.

‘Het beroep op mensenrechten zal in de praktijk voornamelijk liberale rechtsstaten raken. De voornemens in het pact hebben weinig gevolgen voor al die landen waar autoritaire regimes heersen. Dat zijn doorgaans de landen waaruit migranten wegtrekken. Zo schept het Marrakech-pact vooral verplichtingen in de landen van aankomst.(...)’

Niet tekenen, helaas borrelt hetzelfde gevoel hier ook op.... tekent vast bij het kruisje.
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
25-11-2018 12:16
Ik zit ook klaar! :proud:

Vond Baudet goed.
Rustig

Bram van Ojik heeft mij niet overtuigd wat het voordeel voor Nederland is om dit pact te tekenen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
thedutchwiseguy schreef:
25-11-2018 12:49
Niet tekenen, helaas borrelt hetzelfde gevoel hier ook op.... tekent vast bij het kruisje.
Dat denk ik ook. Nederland zal zoals altijd wel weer het braafste jongetje van de klas zijn.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
25-11-2018 12:58
Dat denk ik ook. Nederland zal zoals altijd wel weer het braafste jongetje van de klas zijn.

Vooral dat laatste, waarom in hemelsnaam? Zachte heelmeesters en die stinkende wonden is men te vaak en te snel vergeten.
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
thedutchwiseguy schreef:
25-11-2018 13:00
Vooral dat laatste, waarom in hemelsnaam? Zachte heelmeesters en die stinkende wonden is men te vaak en te snel vergeten.
Een verdrag tekenen met landen die het woord democratie niet kennen.
Aan het einde van de rit volgt Europa het verdrag op en lachen ze zich in Afrika een bult omdat ze alle werkelozen hier legaal kunnen afzetten.

Dit gaat overigens de VVD ook verdelen.
Wat is de positie van Wiegel in deze zaak?

Hij is fan van Baudet weet ik.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Sterk punt van Baudet dat veel landen van waaruit de migranten vertrekken, zich toch niet aan het pact houden.
Kordaat uitzetbeleid van illegalen zou al veel helpen, maar ja.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
kopjekoffie70 schreef:
25-11-2018 13:07
Sterk punt van Baudet dat veel landen van waaruit de migranten vertrekken, zich toch niet aan het pact houden.
Kordaat uitzetbeleid van illegalen zou al veel helpen, maar ja.
Ieder land wil illegalen kordaat uitzetten maar die rennen keer op keer naar de rechter, duiken onder, breken het vliegtuig af waarna de gezagsvoerder ze weigert mee te nemen, bereidwillige artsen tekenen verklaringen dat ze te ziek zijn voor uitzetting etc.

En dan heb je nog landen als Marokko die gewoon weigeren landgenoten terug te nemen die niet terug willen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
25-11-2018 12:51
Vond Baudet goed.
Rustig

Bram van Ojik heeft mij niet overtuigd wat het voordeel voor Nederland is om dit pact te tekenen.
Ik vond van Ojik vooral erg naïef maar goed GroenLinks dus dat was geen verrassing.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
25-11-2018 13:07
Een verdrag tekenen met landen die het woord democratie niet kennen.
Aan het einde van de rit volgt Europa het verdrag op en lachen ze zich in Afrika een bult omdat ze alle werkelozen hier legaal kunnen afzetten.

Dit gaat overigens de VVD ook verdelen.
Wat is de positie van Wiegel in deze zaak?

Hij is fan van Baudet weet ik.
Ik heb Wiegel er nog niet over gehoord wel heeft Bolkestein opgeroepen om het pact niet te tekenen.

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/vvd ... pact-niet/

Nederland moet het VN-migratiepact niet ondertekenen volgende maand in Marrakech. Deze dringende oproep doet VVD-prominent Frits Bolkestein aan staatssecretaris Mark Harbers. "Ik roep de staatssecretaris op dit document niet te ondertekenen. Het is niet in overeenstemming met het beleid waar wij als Nederland voor staan."

Bolkestein maakt zich grote zorgen over de tekst van het akkoord en het feit dat het document de sfeer ademt dat alle migranten geholpen moeten worden. "Het pact heeft het niet alleen over echte vluchtelingen, maar over alle migranten die hier naartoe willen komen. Uit de tekst spreekt een soort wenselijkheid dat deze mensen geholpen moeten worden en financieel ondersteuning dienen te krijgen. Daar ben ik tegen. We hebben het al druk genoeg met de opvang van echte vluchtelingen."
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Ik heb de tekst gelezen.

De teneur is: migratie is niet te stoppen, migratie moet dus veel gemakkelijker worden gemaakt, migratiestromen moeten geen stobreed in de weg worden gelegd, de routes via de Middellandse Zee moeten open, alle migranten krijgen alle sociale rechten en juridische bijstand, migratie komt vooral door klimaatverandering dus we moeten als Westerse landen nog meer doen aan het klimaat. En: er mag niets kritisch over migratie meer worden gezegd, want dat is xenofoob. Journalisten moeten worden getraind alleen positief te berichten over migratie. Omroepen als NOS mogen geen mensen uitnodigen die kritisch zijn over migratie anders verliezen ze hun geld.

Inhoudelijk moet je dit niet willen, omdat het gewoonweg niet haalbaar is om half Afrika naar Europa te halen. Er zijn te weinig huizen en er is te weinig belastinggeld om dit te bekostigen. En belangrijker nog: er is geen draagvlak voor bij de bevolking, Dat, gecombineerd met de grotere kans op criminele incidenten (de aanrandingen en verkrachtingen door migranten) en nog eens wat extra terroristische aanslagen. Wat je krijgt is een steeds groter wordende onvrede onder de bevolking, zich nu al uitend in protesten en rellen. De Europese Unie die uit elkaar valt. Europa wordt uiteindelijk in een grote chaos gestort. Eeuwig zonde.

Niet tekenen dus.
Het ergste nog is politici die zeggen "we kunnen best tekenen want het is toch niet juridisch bindend". Nog eens even extra het beeld van onbetrouwbare en ongeloofwaardige politici versterken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben tegen dit pact. Ik heb e.e.a. al gelezen erover. Het komt er op neer dat we migratie hierheen moeten bevorderen. Dat xenofobie tegengegaan moet worden oa. door mediacontrole. Kortom: we moeten het als.burgers allemaal maar goed vinden en mogen niet kritisch zijn.

nou ik ben wel kritisch: niet jan en alleman kan hier wonen. Bovendien is er ook nog een behoorlijk cultuurverschil tussen NL en landen van herkomst. Dat gaat gegarandeerd mis.
Ondertekenen van dit pact is het meest naieve wat een land kan doen.

Nederland zal dus tekenen.

Heel erg dom. Maar dat is wat Nederland dan ook kenmerkt. Een enorm vertrouwen in de maakbare mens en de maakbare samenleving.

As if.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
25-11-2018 13:07
Een verdrag tekenen met landen die het woord democratie niet kennen.
Aan het einde van de rit volgt Europa het verdrag op en lachen ze zich in Afrika een bult omdat ze alle werkelozen hier legaal kunnen afzetten.

Dit gaat overigens de VVD ook verdelen.
Wat is de positie van Wiegel in deze zaak?

Hij is fan van Baudet weet ik.

Als je dit koppelt aan de angst die binnen de VVD leeft voor directe communicatie (proefballonetjes) van hun Klaas Dijkhoff, daarnaast Bolkestein en Wiegel oud maar toch nog van invloed binnen grote delen van hun achterban, dan voorzie ik twee opties. VVD gaat samen met Klaas een wat directere koers varen of de daadkrachtige bewuste VVDers stappen over naar FvdD en vormen straks de eerste partij van het land.

Natuurlijk kan de VVD ook samen met Klaas gaan samenwerken en straks op rechts een mooi machtsblok vormen dat niet meer sanitair geïsoleerd kan gaan worden. Welk cordon gaat het worden?

Lang geleden ooit overwogen een eerste keer strategisch te gaan kiezen, nu gaat kans steeds groter worden.
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven