Moet Nederland het migratiepact van Marrakech ondertekenen?

25-11-2018 11:26 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
Moet Nederland het VN-migratiepact van Marrakech ondertekenen?

Volgens de voorstanders is het pact niet juridisch bindend.
Rutte zei eerder al dat het akkoord niet juridisch bindend is. Tijdens de Algemene Politieke Beschouwingen van de Eerste Kamer Op 20 oktober zei premier Rutte nog: „Het migratieakkoord van Marrakesh is geen juridisch bindend document.

Maar een steeds meer landen willen niet tekenen Verenigde Staten, Australië, Oostenrijk, Hongarije, Croatie, Tsjechië, Polen, Zwitserland, Israël omdat er twijfel is over de juridische status.

In Nederland groeit het verzet Oud-VVD-leider Frits Bolkestein heeft opgeroepen niet te tekenen
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/vvd ... pact-niet/

Ook Paul Scheffer (hoog¬leraar Europese studies ) is kritisch.
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~becba3bf/
Mijn mening is dat Nederland geen verdragen moet tekenen waarvan de juridische status zo onduidelijk is dat slimme advocaten het in de rechtszaal zo kunnen misbruiken dat Nederland gedwongen wordt om migranten toe te laten die men normaal gewoon zou kunnen weigeren.

Als we migranten nodig hebben nodigen we die zelf wel uit.
Dit gaat trouwens niet over vluchtelingen die weg moeten voor oorlog en geweld die zijn altijd welkom dit gaat over migranten.

Nederland met

Totaal aantal stemmen: 104

Wel tekenen (7%)
Niet tekenen (93%)
In verband met dyslexie laat ik mijn teksten nakijken maar het gaat ook wel eens mis.
Alle reacties Link kopieren
vivaratje schreef:
30-11-2018 10:18
Dat is nu ook het probleem voor de VVD/CDA die dolgraag willen tekenen. Maarrrrr met de verkiezingen in zicht volgend jaar, daar gaan ze op afgerekend worden
Ik hoop het maar ik vrees het ergste.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
30-11-2018 10:57
Ik hoop het maar ik vrees het ergste.
Sttt nou niet zo negatief, laat mij nu ff dromen :cry:
Alle reacties Link kopieren
vivaratje schreef:
30-11-2018 11:19
Sttt nou niet zo negatief, laat mij nu ff dromen :cry:
Het kan nog goed komen maar dan moet ook iedereen die mág stemmen naar de stembus gaan.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
De VVD wordt nergens op afgerekend. Het CDA wel, maar dat is ook een natte wind van een partij. De VVD zit veel te diep in het bedrijfsleven en paait wel weer wat bobo's.

GL is een club van naieve dwazen, SP is ook behoorlijk sloom, DENK is een ramp en vooral erg pro moslims, PvdA heeft nergens een mening over, D66 is een gedrocht en PVV stem ik niet. Dan maar FvD? Ik vond Baudet de laatste tijd inhoudelijk sterk, maar weet niet goed waar de partij nu voor staat.
PvdD dan maar? Zij hebben ook behoorlijk wat steken laten vallen. De ouderenpartij? Daar is alleen maar ruzie.

Jammer hoor, dat voor mij als doorsnee normale hoogopgeleide blanke (niet witte) vrouw er werkelijk geen enkele partij is waar ik wat mee kan.

Daarnaast heb ik sinds deze coalitie niet meer de illusie dat we in een democratie leven. De EU wordt je door de strot geduwd met alle waanzin vandien.

Maar hop! Nog meer immigratie! Goed voor de vergrijzing en we betalen wel. Toch?
*Toos* schreef:
30-11-2018 11:59
De VVD wordt nergens op afgerekend. Het CDA wel, maar dat is ook een natte wind van een partij. De VVD zit veel te diep in het bedrijfsleven en paait wel weer wat bobo's.

GL is een club van naieve dwazen, SP is ook behoorlijk sloom, DENK is een ramp en vooral erg pro moslims, PvdA heeft nergens een mening over, D66 is een gedrocht en PVV stem ik niet. Dan maar FvD? Ik vond Baudet de laatste tijd inhoudelijk sterk, maar weet niet goed waar de partij nu voor staat.
PvdD dan maar? Zij hebben ook behoorlijk wat steken laten vallen. De ouderenpartij? Daar is alleen maar ruzie.
Hoe kom je daar nu weer bij?
Er valt veel te zeggen over de PvdA maar niet dat ze nergens een mening over hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar de redenen voor sommigen die pro migratiepact zijn?, en ook naar de voordelen die het voor Nederland zou hebben (oprechte interesse).
Alle reacties Link kopieren
Onlangs keek ik naar Jensen waar Peter R. te gast was. Ik kon het niet meer aanzien, de arrogantie en minzaamheid bij de Vries...ben op een andere zender gegaan. Hoewel ik Jensen ook vaak best een ettertje vind hoor. Nu weer wordt Baudet in een hoek gedreven.
Je mag over migratie wel oppassen met je mening, je wordt nog net niet op een schavot geplaatst.
Gisselle schreef:
30-11-2018 12:19
Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar de redenen voor sommigen die pro migratiepact zijn?, en ook naar de voordelen die het voor Nederland zou hebben (oprechte interesse).
Rob de Wijk heeft daar een column over geschreven in Trouw: https://www.trouw.nl/opinie/marrakech-p ... ~aaf5eaac/

En volgende week debatteert de Tweede Kamer erover. Dat hoop ik mee te kunnen krijgen, want ik heb me er nog helemaal niet in verdiept.
Poppy_del_Rio schreef:
30-11-2018 13:18
Rob de Wijk heeft daar een column over geschreven in Trouw: https://www.trouw.nl/opinie/marrakech-p ... ~aaf5eaac/
Achterlijke denkwijze van die kerel. Wij als westerlingen kunnen ook niet zomaar naar een ander land emigreren, daar zijn ook strenge eisen aan verbonden zoals wanneer je je in Amerika of Australie wil vestigen. Ook valt er niet zomaar op 'n zorgstelsel terug te vallen. In Australie moet je 10 jaar gewerkt en bijgedragen hebben voor je enige rechten krijgt. Nederland zou hier echt 'ns een voorbeeld aan moeten nemen!
redbulletje schreef:
30-11-2018 13:42
Achterlijke denkwijze van die kerel. Wij als westerlingen kunnen ook niet zomaar naar een ander land emigreren, daar zijn ook strenge eisen aan verbonden zoals wanneer je je in Amerika of Australie wil vestigen. Ook valt er niet zomaar op 'n zorgstelsel terug te vallen. In Australie moet je 10 jaar gewerkt en bijgedragen hebben voor je enige rechten krijgt. Nederland zou hier echt 'ns een voorbeeld aan moeten nemen!
Dit!
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
30-11-2018 13:18
Rob de Wijk heeft daar een column over geschreven in Trouw: https://www.trouw.nl/opinie/marrakech-p ... ~aaf5eaac/

En volgende week debatteert de Tweede Kamer erover. Dat hoop ik mee te kunnen krijgen, want ik heb me er nog helemaal niet in verdiept.

Weet je toevallig ook op welke dag dit debat is?
If you don,t like whats,s being said,change the conversation
cavalier schreef:
30-11-2018 14:09
Weet je toevallig ook op welke dag dit debat is?
Nee :-?
Op de website staat alleen: week 49.
https://www.tweedekamer.nl/debat_en_ver ... F12%2F2018
Poppy_del_Rio schreef:
30-11-2018 14:20
Nee :-?
Op de website staat alleen: week 49.
https://www.tweedekamer.nl/debat_en_ver ... F12%2F2018
O, doorklikken leert mij dat het op 4 december is.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
30-11-2018 10:57
Ik hoop het maar ik vrees het ergste.


Ik helaas ook...
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
Harbers net bij Nieuwsuur
Hij werd flink doorgezaagd door Mariëlle Tweebeeke

Wel opmerkelijk
Harbers: Het pact is niet juridisch bindend

2 minuten later

Harbers: Met het pact kunnen we landen in Afrika dwingen hun landgenoten terug te nemen die illegaal in Europa verblijven.

Koekkoek :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk:

Dus het is niet bindend maar we gaan er in Afrika wel mee dreigen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
30-11-2018 22:44
Harbers net bij Nieuwsuur
Hij werd flink doorgezaagd door Mariëlle Tweebeeke

Wel opmerkelijk
Harbers: Het pact is niet juridisch bindend

2 minuten later

Harbers: Met het pact kunnen we landen in Afrika dwingen hun landgenoten terug te nemen die illegaal in Europa verblijven.

Koekkoek :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk:

Dus het is niet bindend maar we gaan er in Afrika wel mee dreigen.

Volgens mij zei hij dat niet, tenzij ik even een black-out had.

Evengoed: wat gaan landen in Afrika en het M.O. doen met een opstel over hoe men het in een ideale wereld graag geregeld ziet?
Gevalletje: leuk plan, doen we niet.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
30-11-2018 22:49
Volgens mij zei hij dat niet, tenzij ik even een black-out had.

Evengoed: wat gaan landen in Afrika en het M.O. doen met een opstel over hoe men het in een ideale wereld graag geregeld ziet?
Gevalletje: leuk plan, doen we niet.
Hij zei het inderdaad iets anders maar kwam er op neer dat ze met het pact in de hand landen wilden bewegen hun landgenoten terug te nemen.
En dat is dus ook wat Baudet steeds aangeeft, als het voor Europa niet bindend is is dat het voor Afrika ook niet dus waarom dan tekenen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik heb zojuist het filmpje van Klaas Dijkhoff gezien over het migratiepact.
https://twitter.com/dijkhoff/status/1068518467580686336

Manmanmanmanman. Tsjongejongejongejongejonge. Diepe zucht.

De enige reden dus voor de VVD om het pact te tekenen is 'diplomatie'. Een pact waarin veel staat dat niet in het belang van Nederland is. Ontzettend naïef. Thierry Baudet heeft groot gelijk dat hij hier een punt van maakt.

Overigens is het pact ook niet in het belang van asielzoekers (door de toestroom van irreguliere migranten wordt het voor hen moeilijker), noch in het belang van vluchtelingen of migranten zelf (hen worden dingen voorgespiegeld die uitmonden een ellendige weg hiernaar toe en uiteindelijk in teleurstelling omdat de verwachtingen niet kunnen worden waargemaakt).
Als Nederland en de rest van de EU nu eerst eens voorwaarden opstelt voor immigranten zoals van toegevoegde waarde moeten zijn dus skills of opleiding hebben waar we hier te kort aan hebben. De taal spreken en schrijven, medische keuring verplicht etc en geen recht op huisvesting (gewoon achter in de rij aansluiten als je wil huren) , zorg en uitkeringen tot er 10 jaar is bijgedragen. Laat ze de immigratievoorwaarden van Australië gewoon overnemen. Dan kun je gerust een verdrag tekenen dat ze hier naartoe mogen komen mits ze aan de voorwaarden voldoen, maar moeten ze gewoon weer weg als het ze niet lukt 10 jaar voor zichzelf te zorgen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
01-12-2018 11:10
Als Nederland en de rest van de EU nu eerst eens voorwaarden opstelt voor immigranten zoals van toegevoegde waarde moeten zijn dus skills of opleiding hebben waar we hier te kort aan hebben. De taal spreken en schrijven, medische keuring verplicht etc en geen recht op huisvesting (gewoon achter in de rij aansluiten als je wil huren) , zorg en uitkeringen tot er 10 jaar is bijgedragen. Laat ze de immigratievoorwaarden van Australië gewoon overnemen. Dan kun je gerust een verdrag tekenen dat ze hier naartoe mogen komen mits ze aan de voorwaarden voldoen, maar moeten ze gewoon weer weg als het ze niet lukt 10 jaar voor zichzelf te zorgen.


+bijna volledig eens, maar zolang ook in Nederland die beroeps provocateurs met elke vijand van de meerderheid van de Nederlandse bevolking heulen.... Zie je de kerken niet alweer volstromen? Malieveld volstromen? Zolang de politie en de Nederlandse handhaving handschoentjes dragen kun jet het woord “gerust” uit jou reactie gerust schrappen. Dan zal eerst onze Grondwet misschien opnieuw geëvalueerd dienen te worden, misschien modificaties doorvoeren nav de veranderde samenstelling van onze bevolking. Meer Hanze doorvoeren, ook vwb de lastiger vallende onderwerpen uit de hedendaagse samenleving. Misschien niet altijd lief gevonden hoeven te worden, dat van die stinkende wonden.
Dat lief gevonden willen worden begint toch wat problematisch te worden. Oh, wat gaan we prat op onze tolerantie. Niets tolerantie. Het is alleen maar het brave kind willen zijn.
Alle reacties Link kopieren
*Toos* schreef:
02-12-2018 13:29
Dat lief gevonden willen worden begint toch wat problematisch te worden. Oh, wat gaan we prat op onze tolerantie. Niets tolerantie. Het is alleen maar het brave kind willen zijn.

+1 Aanvulling: Maar dat wel het liefste voor de bühne, kijk mij eens stoer of knap zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nederland moet idd NIET tekenen, als je het verdrag naleest, stelt het de migranten in staat om op juridische basis aanspraak te doen op alle sociale voorzieningen die wij hier hebben.
Ze krijgen van alles toegewezen die wij dan, via verhoogde belastingen mogen betalen.
Gezien het merendeel jonge afrikaanse mannen zijn zonder enige opleiding, zullen nooit in aanmerking komen voor een betaalde baan en wanneer ze daar achter komen en ze toch geld nodig hebben om rond te komen is de stap naar criminaliteit zo gemaakt.
En dan maar te zwijgen over cultuur verschillen en ziektes die deze mensen meebrengen.
Door dit verdrag te tekenen zal er een niet aflatende migranten stroom opgan komen die niet meer te stuiten is en het europa dat we kennen zal verdwijnen.
Alle reacties Link kopieren
marcel1200 schreef:
02-12-2018 16:40
Nederland moet idd NIET tekenen, als je het verdrag naleest, stelt het de migranten in staat om op juridische basis aanspraak te doen op alle sociale voorzieningen die wij hier hebben.
Ze krijgen van alles toegewezen die wij dan, via verhoogde belastingen mogen betalen.
Gezien het merendeel jonge afrikaanse mannen zijn zonder enige opleiding, zullen nooit in aanmerking komen voor een betaalde baan en wanneer ze daar achter komen en ze toch geld nodig hebben om rond te komen is de stap naar criminaliteit zo gemaakt.
En dan maar te zwijgen over cultuur verschillen en ziektes die deze mensen meebrengen.
Door dit verdrag te tekenen zal er een niet aflatende migranten stroom opgan komen die niet meer te stuiten is en het europa dat we kennen zal verdwijnen.


Marcel, wat maakt jou zo kwaad dat jij na drie jaar niet op dit forum actief te zijn geweest toch weer begint? Los van wat jij nu schrijft hoop ik dat straks net als in de usa mensen die nooit of weinig gingen stemmen weer gaan stemmen. Dit moet gewoon stoppen!

Verdrag is een larie verdrag omdat men iets schrijft dat elders ook al omschreven staat. Dus voorstanders van verdrag, jullie doen dit ergens om? Waarom die supersociale wensen weer in een kostbaar verdrag omzetten? Niet voldoende ander potjes voor mijn ons geld gevonden?
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
marcel1200 schreef:
02-12-2018 16:40
Nederland moet idd NIET tekenen, als je het verdrag naleest, stelt het de migranten in staat om op juridische basis aanspraak te doen op alle sociale voorzieningen die wij hier hebben.
Ze krijgen van alles toegewezen die wij dan, via verhoogde belastingen mogen betalen.
Gezien het merendeel jonge afrikaanse mannen zijn zonder enige opleiding, zullen nooit in aanmerking komen voor een betaalde baan en wanneer ze daar achter komen en ze toch geld nodig hebben om rond te komen is de stap naar criminaliteit zo gemaakt.
En dan maar te zwijgen over cultuur verschillen en ziektes die deze mensen meebrengen.
Door dit verdrag te tekenen zal er een niet aflatende migranten stroom opgan komen die niet meer te stuiten is en het europa dat we kennen zal verdwijnen.
welkom terug Marcel :cheer:
Goede posting
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven