Demonstrerende gele hesjes

30-11-2018 19:49 291 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://nos.nl/l/m/2261236

De gele hesjes beweging,lijkt na Frankrijk en Belgie, ook naar Nederland over te waaien. Ik ben van mening dat iedereen het recht heeft om te demonstreren maar ben bang dat sommige groepen dit als een kans zien om te gaan rellen. Dit zie je ook in Frankrijk en Belgie gebeuren.

Wanneer en waarvoor zouden jullie bereidt zijn om te gaan demonstreren ?

To trapt af.

- vrouwenrechten,dierenrechten,betere zorg.
Onderwijs, vrouwenrechten, tegen kernproeven, tegen een dictator of een anderszins ongeschikt staatshoofd.
Ik zou zelf niet zo snel gaan demonstreren.
Maar demonstreren is een democratisch recht, dus daar mag iedereen gebruik van maken zolang ze het op een goede manier doen.

De gele hesjes doen dat ook, helaas is er altijd volk wat meent de situatie te kunnen misbruiken om te gaan relschoppen, maar die vinden altijd wel een reden.
Alle reacties Link kopieren
Nergens voor. We hebben het hier prima.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik snapte inderdaad die hesjes echt niet. Waarom trek je dat dan aan?
Ik heb vroeger wat af gedemonstreerd en zelfs stakingen georganiseerd, misschien pak ik dat wel weer op na mijn pensioen. Nu vind ik het wat tijdrovend en het is vaak ook zo oncomfortabel en ik heb weinig geduld met sommige vaste kern types op het moment.
*bereid

Nergens voor eigenlijk. Dierenwelzijn en milieu/klimaat ligt me nauw aan het hart, maar er zijn m.i. meer mogelijkheden dan op de straat gaan en demonstreren.

Wel fiets ik elke dag met een heel hesje naar het station en ik krijg al enkele dagen commentaar van medereizigers of ik ook tot de gele hesjesbrigade behoor.
Afschaffen van het leenstelsel voor studenten.
-Esmeralda- schreef:
30-11-2018 20:55
Afschaffen van het leenstelsel voor studenten.
Daar ga ik ook graag de straat weer voor op, gewoon de basisbeurs weer.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het rendement van demonstraties uiteindelijk minimaal. De meeste vooruitgang boeken we in NL nog altijd door met elkaar normaal in gesprek te gaan. Het "polderen" lijkt soms een vies woord geworden maar het levert op vrijwel alle gebieden toch echt het beste resultaat op. Op vrijwel alle gebieden is het in Nederland beter dan in omliggende landen.
Alle reacties Link kopieren
Betaalbare woonruimte voor jongeren.
Bar en boos momenteel.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Prima dat mensen in opstand komen, elk land krijgt wat het toekomt.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de actie bereidheid in Nederland ook een stuk lager ligt dan in bv zuid europa. Daar staken ze redelijk snel en ook met het doel om de maatschappij te ontwrichten. Snelwegen, stations en vliegvelden blokkeren. In Nederland gaan ze op het Malieveld staan. Dat maakt ook niet echt indruk op de regering. Hier hebben weinig mensen last van.
Alle reacties Link kopieren
PiNuts14 schreef:
30-11-2018 20:27
*bereid

Nergens voor eigenlijk. Dierenwelzijn en milieu/klimaat ligt me nauw aan het hart, maar er zijn m.i. meer mogelijkheden dan op de straat gaan en demonstreren.

Wel fiets ik elke dag met een heel hesje naar het station en ik krijg al enkele dagen commentaar van medereizigers of ik ook tot de gele hesjesbrigade behoor.

:HA: Ik zou acuut een oranje kopen.
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
01-12-2018 13:42
:HA: Ik zou acuut een oranje kopen.

Nou, of een roze !

Dit gele hesjes-protest komt op mij over als een oproep tot populistisch straatgeweld. Een lange lijst aan eisen waar allerlei mensen wel iets in kunnen herkennen (dus zonder duidelijk omschreven doel) en dan de straat op.
"We laten ons inspireren door de protesten van de gele hesjes in Frankrijk", zegt een van de organisatoren, Ingeborg Westerhoff. "Als het aan ons ligt zonder geweld. Maar als er mensen zijn die zich op een andere manier willen uiten, dan moeten ze dat zelf weten. Iedereen is verantwoordelijk voor zichzelf."
https://nos.nl/artikel/2261579-politie- ... ingen.html

Zo dan :nooo:
nounou
Anoniem262821034 schreef:
01-12-2018 13:42
:HA: Ik zou acuut een oranje kopen.
Ik ben gelukkig niet de enige met een geel hesje op de fiets, maar ik wil vanmiddag dus wel een oranje kopen :-$
Alle reacties Link kopieren
PiNuts14 schreef:
01-12-2018 13:54
Ik ben gelukkig niet de enige met een geel hesje op de fiets, maar ik wil vanmiddag dus wel een oranje kopen :-$

Ik heb ook zo'n geel hesje, om in de schemer veilig te kunnen hardlopen.
Dat ga ik mooi niet meer dragen als de associatie met gele hesjes er één met straatgeweld wordt.
Brussel gisteren : https://nos.nl/artikel/2261468-protest- ... aties.html
Afbeelding
nounou
Zazamaenade schreef:
01-12-2018 13:59
Ik heb ook zo'n geel hesje, om in de schemer veilig te kunnen hardlopen.
Dat ga ik mooi niet meer dragen als de associatie met gele hesjes er één met straatgeweld wordt.
Brussel gisteren : https://nos.nl/artikel/2261468-protest- ... aties.html
Ik werk in Brussel :-D
Wel bijzonder eigenlijk, dat men (niemand hier in het bijzonder) zegt voor vrouwenrechten te willen strijden. Maar zodra je dan de vrouwonvriendelijke islam of een burkaverbod erbij haalt, staan de meeste op hun achterste poten en ben je een racist :)
Alle reacties Link kopieren
PiNuts14 schreef:
01-12-2018 14:29
Ik werk in Brussel :-D

Was je er gisteren ook ?
Door de verslaggeving kreeg ik de indruk dat de blokkades en rellen een flink deel van het centrum van Brussel lamlegden, maar als je er woont of werkt blijkt het vaak wel mee te vallen en gaat het maar om een paar wegen.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Ik vind demonstreren zodat anderen er schade van ondervinden niet oke.
Moest verboden worden.

Ik zou wel vreedzaam willen demonstreren voor betaalbare huurwoningen.
Alle reacties Link kopieren
Ik demonstreer voor uiteenlopende onderwerpen, eens in de zoveel dagen met mijn statement sweaters met teksten zoals 'Go away' , 'shut up' en 'never mind'.
Zie geen kwaad, hoor geen kwaad, spreek geen kwaad, denk geen kwaad, doe geen kwaad.
Zazamaenade schreef:
01-12-2018 15:06
Was je er gisteren ook ?
Door de verslaggeving kreeg ik de indruk dat de blokkades en rellen een flink deel van het centrum van Brussel lamlegden, maar als je er woont of werkt blijkt het vaak wel mee te vallen en gaat het maar om een paar wegen.
We hebben er niks van gemerkt eigenlijk, hebben enkel wat politiewagens gehoord (zitten vlakbij een kazerne).

In Frankrijk is het ook weer lekker ‘vreedzaam’ zo te lezen :roll:
Ik snap het hele gele hesjes concept niet echt. Ja ze demonstreren tegen de hoge brandstof prijzen in Frankrijk in gele hesjes. En inmiddels ook voor andere dingen in andere landen. Maar... Waarom gaan mensen nu massaal in gele hesjes demonstreren? Zit er een grotere organisatie achter?! Of zijn het kleine groepjes die dachten laten we ook gele hesjes aantrekken?!
En waarom al dat geweld?! Wat willen ze bereiken?! Wat is het doel?
Jan gaat wandelen met een geel hesje.

https://tpo.nl/column/briefje-van-jan-aan-hare-halsema/
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
02-12-2018 03:09
Jan gaat wandelen met een geel hesje.

https://tpo.nl/column/briefje-van-jan-aan-hare-halsema/
Goed verhaal :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven