Hebben wij het zo slecht in Nederland?

01-12-2018 15:17 3238 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me echt waarom mensen protesteren in Nederland. In Frankrijk zijn de mensen aan het protesteren (wat ik overigens ook wel begrijp), maar dat is niet te vergelijken met Nederland. De sociale voorzieningen in Frankrijk zijn niet zo goed als in Nederland.
Nu zijn de ‘gele hesjes’ in Den Haag en Maastricht aan het protesteren.

Wat is hier zo slecht in Nederland dan?

- banen liggen hier voor het oprapen
- sociale voorzieningen zijn top geregeld
- er is overal wel een potje voor
- voedselbank
- goede schone ziekenhuizen

Wij hebben het goed in Nederland hoor, althans dat vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Ja, mee eens. Mensen die denken dat het hier slecht is moeten eens verder kijken dan hun ontevreden neus lang is. Als je vraagt aan mensen die het hier allemaal niks vinden welk land dan in alle opzichten beter is blijft het stil. Want die landen zijn er niet. Ja, er zijn landen waar sommige dingen beter zijn. Maar dan zijn andere dingen dan weer een stuk slechter.

We hebben hier gewoon een mooi evenwicht van allerlei zaken zodat het voor zoveel mogelijk mensen goed toeven is in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Veel te weinig betaalbare woonruimte met teveel idioten met verslavings- en pscyhiatrische problematiek die door bezuigingen geen zorg meer krijgen waardoor hele wijken verloederen.

Medische zorg is niet zo goed als dat jij denkt. Te weinig verplegend personeel.Niet genoeg onderzoeken doen, waardoor bv kanker veel te laat ontdekt wordt.

Als je gezond bent, een leuke baan hebt en geen ouders met gezondheidsproblemen, dan kan je inderdaad rustig denken dat het allemaal zo goed gaat...
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 01-12-2018 15:25
32.88% gewijzigd
Klopt. Ik ben zelf heel blij dat ik in Nederland woon. Alles is hier zo goed geregeld. Armoede kennen we hier niet. Goede en betaalbare gezondheidszorg (als je het vergelijkt met andere landen). Prima onderwijs voor iedereen toegankelijk. Een sociaal vangnet waar ze in de meeste andere landen in de wereld jaloers op zijn. De mogelijkheid om parttime te werken. Goede en betaalbare kinderopvang.

Ik snap echt niet waar sommige mensen zo over zeuren. We hebben het zo goed, maar de mensen weten niet anders meer en waarderen het daardoor niet voldoende. Dat vind ik wel triest.
Waar protesteren ze eigenlijk tegen?
Dat de voedselbank noodzakelijk is lijkt me nu juristen signaal dat het toch niet zo perfect geregeld is allemaal.
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
01-12-2018 15:23
Veel te weinig betaalbare woonruimte met teveel idioten waardoor hele wijken verloederen.

Medische zorg is niet zo goed als dat jij denkt. Te weinig verplegend personeel.Niet genoeg onderzoeken doen, waardoor bv kanker veel te laat ontdekt wordt.

Als je gezond bent, een leuke baan hebt en geen ouders met gezondheidsproblemen, dan kan je inderdaad rustig denken dat het allemaal zo goed gaat...
Woonruimte dat is alleen in de randstad zo. Buiten de randstad heb je zo een huis.
Ikigai schreef:
01-12-2018 15:24
Klopt. Ik ben zelf heel blij dat ik in Nederland woon. Alles is hier zo goed geregeld. Armoede kennen we hier niet. Goede en betaalbare gezondheidszorg (als je het vergelijkt met andere landen). Prima onderwijs voor iedereen toegankelijk. Een sociaal vangnet waar ze in de meeste andere landen in de wereld jaloers op zijn. De mogelijkheid om parttime te werken. Goede en betaalbare kinderopvang.

Ik snap echt niet waar sommige mensen zo over zeuren. We hebben het zo goed, maar de mensen weten niet anders meer en waarderen het daardoor niet voldoende. Dat vind ik wel triest.
Jij kijkt niet verder dan je neus lang is he?
anoniem_356538 wijzigde dit bericht op 01-12-2018 15:26
0.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
01-12-2018 15:25
Dat de voedselbank noodzakelijk is lijkt me nu juristen signaal dat het toch niet zo perfect geregeld is allemaal.
Ach dat zijn vaak ook mensen die niet nadenken.
Verslaafd aan alcohol, te veel geld uitgegeven aan vakantie of dure telefoonabonnementen of rookwaar. etc.
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 01-12-2018 15:28
8.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
01-12-2018 15:26
Woonruimte dat is alleen in de randstad zo. Buiten de randstad heb je zo een huis.
Waar dan?
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
01-12-2018 15:25
Dat de voedselbank noodzakelijk is lijkt me nu juristen signaal dat het toch niet zo perfect geregeld is allemaal.
Je kan ook uit de vuilnisbakken eten hè. Dat dat al geregeld is vind ik al vrij goed vergeleken met andere landen. En heb je al gezien hoeveel ze wel niet krijgen?
Niet iedereen.
Als ik al lees hoeveel kinderen er in armoede opgroeien en ook van dichtbij de gevolgen daarvan zie..
We mogen wel wat meer investeren in de jeugd en het onderwijs bijvoorbeeld en ik vind de signalen uit de GGZ en de jeugdzorg ook zorgelijk.
Ik vind daarnaast dat de politici er weinig aan doen om de beeldvorming van arme mensen beter naar voren te laten komen, onze MP is hierin een vreselijk voorbeeld.
Hierdoor ontstaat een tweedeling en laten we teveel mensen als maatschappij barsten en verwijten we die mensen ook nog.
Nemaìn’ schreef:
01-12-2018 15:25
Dat de voedselbank noodzakelijk is lijkt me nu juristen signaal dat het toch niet zo perfect geregeld is allemaal.
Dit.

Zolang je een goed betaalde baan hebt is het hier prima geregeld, maar er zijn veel mensen die het echt moeilijk hebben in Nederland.
Nemaìn’ schreef:
01-12-2018 15:26
Jij kijkt niet verder dan je neus lang is he?
Juist wel, denk ik. Ik heb veel gereisd, ook door heel arme gebieden. Daardoor heb ik een ander idee gekregen van wat echte armoede inhoudt. In Nederland hoeft niemand om te komen van de honger.
miedo schreef:
01-12-2018 15:23
Veel te weinig betaalbare woonruimte met teveel idioten met verslavings- en pscyhiatrische problematiek die door bezuigingen geen zorg meer krijgen waardoor hele wijken verloederen.

Medische zorg is niet zo goed als dat jij denkt. Te weinig verplegend personeel.Niet genoeg onderzoeken doen, waardoor bv kanker veel te laat ontdekt wordt.

Als je gezond bent, een leuke baan hebt en geen ouders met gezondheidsproblemen, dan kan je inderdaad rustig denken dat het allemaal zo goed gaat...
De meest verloederde wijk in Nederland is nog een walhalla vergeleken met andere westerse landen.
Medische zorg kost haast niets. Ik ben het met je eens dat het niet altijd soepel loopt, maar in andere landen krijg je de simpelste behandeling niet eens betaald en ga je dood.

Het gaat redelijk.
miedo schreef:
01-12-2018 15:26
Ach dat zijn vaak ook mensen die niet nadenken.
Verslaafd aan alcohol, te veel geld uitgegeven aan vakantie of dure telefoonabonnementen of rookwaar. etc.
Ook jij kunt binnen een half jaar onder de brug moeten slapen, maak je geen illusies.
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
01-12-2018 15:29
Juist wel, denk ik. Ik heb veel gereisd, ook door heel arme gebieden. Daardoor heb ik een ander idee gekregen van wat echte armoede inhoudt. In Nederland hoeft niemand om te komen van de honger.
In verre landen betaal je je meestal ook niet scheel aan de verwarming, heb je meestal geen goed huis nodig, en kijken mensen nog naar elkaar om.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
01-12-2018 15:30
Ook jij kunt binnen een half jaar onder de brug moeten slapen, maak je geen illusies.
Ik zeg ook niet dat het altijd eigen schuld is, maar vaak wel.
Je vindt de voedselbank een teken dat het goed gaat?

Vroeger was er geen voedselbank hoor. 20 jaar geleden nog niet. Dat was niet nodig.

De afgelopen 20 jaar zijn bejaardentehuizen weg bezuinigd (gevolg: eenzame ouderen die huizen bezet houden), er zijn wachtlijsten in de zorg gekomen, de ggz is zo bezuinigd dat er inmiddels noodkreten zijn vanuit politie en gemeenten over ‘verwarde’ mensen op straat, studiefinaciering is afgeschaft, collegegeld verdubbeld, starters kunnen geen huizen krijgen, sociale huur heeft wachtlijsten die bizar ver opgelopen zijn de afgelopen 20 jaar.

Natuurlijk zijn we relatief niet arm en ga je hier niet dood van de honger maar ons sociale stelsel is wel ontzettend uitgehold de laatste 20 jaar (bedankt VVD). ,
anoniem_334005 wijzigde dit bericht op 01-12-2018 22:51
22.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
In vergelijking met het Paradijs hebben we het in Nederland slecht, in vergelijking met de andere 99% van de wereldbevolking hebben wij het heel, heel goed op het gebied van wonen, werk inkomen, gezondheidszorg en onderwijs. Wij horen tot de 1% die het in alles veel beter heeft.
Love is the meaning of life
DuchessMeganMarkle schreef:
01-12-2018 15:26
Woonruimte dat is alleen in de randstad zo. Buiten de randstad heb je zo een huis.

Je kletst uit je nek.

https://www.nu.nl/wonen/5118596/tekort- ... nemen.html
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 01-12-2018 15:33
15.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
01-12-2018 15:30
De meest verloederde wijk in Nederland is nog een walhalla vergeleken met andere westerse landen.
Medische zorg kost haast niets. Ik ben het met je eens dat het niet altijd soepel loopt, maar in andere landen krijg je de simpelste behandeling niet eens betaald en ga je dood.

Het gaat redelijk.
Precies dit.
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
01-12-2018 15:30
In verre landen betaal je je meestal ook niet scheel aan de verwarming, heb je meestal geen goed huis nodig, en kijken mensen nog naar elkaar om.
Je kunt hier ook in hele eenvoudige omstandigheden wonen, maar dat willen de meeste mensen niet. Wat je 'nodig' hebt is een rekbaar begrip. Genoeg verre landen waar ze elkaar de hersens inslaan omdat er schaarste heerst aan van alles. En niet aan woonruimte, werk of benzine waar nu voor geprotesteerd wordt, maar aan water en heel basic voedsel. Leuk dat mensen naar elkaar omkijken, maar die zorgen er niet voor dat je de juiste medicijnen en zorg krijgt.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
NOS Teletekst pagina 109 zegt alles.

"Drugscrimineel ronselt scholier"

'Tieners zouden met pakken bankbiljetten
rondlopen en scholen zouden wegkijken,
bang voor hun goede naam.'

Dat is wat ik dan ook maar doe: wegkijken. :whistle:
anoniem_379552 wijzigde dit bericht op 01-12-2018 15:35
12.74% gewijzigd
Zie geen kwaad, hoor geen kwaad, spreek geen kwaad, denk geen kwaad, doe geen kwaad.
Het-groepje schreef:
01-12-2018 15:27
Niet iedereen.
Als ik al lees hoeveel kinderen er in armoede opgroeien en ook van dichtbij de gevolgen daarvan zie..
We mogen wel wat meer investeren in de jeugd en het onderwijs bijvoorbeeld en ik vind de signalen uit de GGZ en de jeugdzorg ook zorgelijk.
Ik vind daarnaast dat de politici er weinig aan doen om de beeldvorming van arme mensen beter naar voren te laten komen, onze MP is hierin een vreselijk voorbeeld.
Hierdoor ontstaat een tweedeling en laten we teveel mensen als maatschappij barsten en verwijten we die mensen ook nog.

Helemaal mee eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven