Wees er snel bij, kopt ene Marjolein namens Viva

16-12-2018 22:36 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wees er snel bij: bij RyanAir kun je wéér vliegtickets scoren voor 5 euro!

Ja ja, dat staat in het rechterrijtje op het Vivaforum. Omdat ik mijn ogen niet kon geloven klikte ik er op en mijn bek viel open van verbazing. Viva die een beetje reclame maakt voor Ryanair. Voor 5 euro naar weet ik waar heen.

Nou is vliegen de pest voor het milieu. Uitstoot hoog in de lucht, tonnen kerosine die worden verstookt. Als je zou willen dat je kinderen ook nog een beetje normale wereld om op te leven hadden zou je niet vliegen.

En dan Ryanair, een klote bedrijf. Slecht voor hun personeel, lapt gerechtelijke uitspraken aan hun laars. Voorbeeld? De rechter verbood op 5 november dat Ryanair de basis op Eindhoven zou sluiten. Een kop uit de krant: "Ryanair sluit basis in Eindhoven ondanks uitspraak van de rechter".

Zo'n bedrijf, dat het eigen personeel schoffeert, maakt Viva reclame voor. En bovendien maakt Viva reclame voor spotgoedkope vliegreizen terwijl iedereen er ondertussen van doordrongen is dat we juist veel minder zouden moeten vliegen.

Dit alles is nog niet tot Marjolein doorgedrongen. Of het kan haar geen ene reet schelen, dat zou ook kunnen.
Of Marjolein maakt de regels niet en doet wat haar baas haar opdraagt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vlieg niet met budget airlines, vind ik slecht voor het milieu en ze zorgen niet goed voor hun personeel.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
16-12-2018 22:40
Of Marjolein maakt de regels niet en doet wat haar baas haar opdraagt.
Dat interesseert mij niet. Er staat Marjolein. Misschien bestaat ze niet eens. Maar stuitend is het wel.
Alle reacties Link kopieren
reizen/wees-er-snel-bij-laat-een-ander- ... ges/433508
nounou
Alle reacties Link kopieren
Ja, die zag ik later ook.
Ben ik niet de enige die dit volslagen idioot vindt.
Alle reacties Link kopieren
Niet raar toch? Viva is nogal commercieel. Het is een hele kunst om tussen reclames door te surfen.
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
16-12-2018 22:44
Niet raar toch? Viva is nogal commercieel. Het is een hele kunst om tussen reclames door te surfen.
Commercieel vind ik niet erg. Er moet tenslotte geld binnenkomen.
Maar je kunt ook fout zijn en zonder enig moreel besef in zee gaan met een adverteerder.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, internet draait op advertenties. Het is een schijneconomie want advertenties dragen niet bij aan de reeële economie. Mensen consumeren namelijk toch wel.
En Willem heeft gelijk. Sanoma huurt een communicatiemuts in om milieuvervuiling en uitbuiting te promoten.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Sanoma heeft dus geen morele afwegingen voor adverteerders. Het verbaast mij niet. Want dan zou Sanoma een ideologie moeten hanteren. Ingewikkeld.
Alle reacties Link kopieren
Zou Sanoma die moeten hebben? Dat hebben al die passagiers die Ryanair waanzinnig laten groeien ook niet. Om moedeloos van te worden.

Ik kwam dit nog tegen, kan er ook nog wel bij na het schofferen van personeel:

https://nos.nl/artikel/2258551-ryanair- ... elegd.html
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp echt niet dat mensen met Ryanair vliegen. Ik begrijp sowieso die drang naar verre vliegvakanties niet. Kan het die mensen inderdaad niets schelen dat vliegen ontzettend vervuilend is? Ik denk het niet. Een ikke-ikke-maatschappij. En daar is Marjolein ook een exponent van.
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
16-12-2018 22:51
Sanoma heeft dus geen morele afwegingen voor adverteerders. Het verbaast mij niet. Want dan zou Sanoma een ideologie moeten hanteren. Ingewikkeld.
Maar zeg eens eerlijk. Hoeveel principes hebben wij?
Kopen wij alleen diervriendelijk vlees?
Bestellen wij nooit iets via internet en laten dat via afgebeulde uitgebuite ZZP’ers bezorgen?
Kopen wij nooit bij Action overbodige, door slaven gemaakte, rommel?
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
16-12-2018 23:05
Maar zeg eens eerlijk. Hoeveel principes hebben wij?
Kopen wij alleen diervriendelijk vlees?
Bestellen wij nooit iets via internet en laten dat via afgebeulde uitgebuite ZZP’ers bezorgen?
Kopen wij nooit bij Action overbodige, door slaven gemaakte, rommel?
Daarin heb je helemaal gelijk. Alleen bij Ryanair is er sprake van een jarenlange stroom negatieve berichten. Als het om het milieu gaat zijn er absoluut heel veel bedrijven waar je mee moet stoppen. Maar ja, consumptie is het hoogste goed geworden in onze maatschappij.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
16-12-2018 23:05
Maar zeg eens eerlijk. Hoeveel principes hebben wij?
Kopen wij alleen diervriendelijk vlees?
Bestellen wij nooit iets via internet en laten dat via afgebeulde uitgebuite ZZP’ers bezorgen?
Kopen wij nooit bij Action overbodige, door slaven gemaakte, rommel?
Dat is wel zo. In jouw rijtje kun je ook zeggen, hoeveel mensen vliegen er zonder wroeging met Ryanair. Maar dat zijn allemaal individuen die gestuurd worden door de commercie. Als Albert Heijn kiloknaller kippenvlees in de bonus doet koopt half Nederland dat. Maar als AH dat niet meer doet, maar kippenvlees met een ster in de bonus doet kan het als groot bedrijf sturen.

Dus Viva kan ook sturen. En nu duwen ze dus mensen de richting van een uiterst dubieus bedrijf in een dubieuze sector op.
Alle reacties Link kopieren
ooitverlegen schreef:
16-12-2018 23:09
Daarin heb je helemaal gelijk. Alleen bij Ryanair is er sprake van een jarenlange stroom negatieve berichten. Als het om het milieu gaat zijn er absoluut heel veel bedrijven waar je mee moet stoppen. Maar ja, consumptie is het hoogste goed geworden in onze maatschappij.
En wij zijn allemaal willoze massaconsumenten. Het is maar weinigen gegeven echt vrij te denken en te leven. Ik zal zo tegen Kerst nog een betoog als topic neerzetten over ons, als verslaafde consumenten, die Kerst misbruiken om in de dubbele versnelling te gaan.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef:
16-12-2018 23:11
Dat is wel zo. In jouw rijtje kun je ook zeggen, hoeveel mensen vliegen er zonder wroeging met Ryanair. Maar dat zijn allemaal individuen die gestuurd worden door de commercie. Als Albert Heijn kiloknaller kippenvlees in de bonus doet koopt half Nederland dat. Maar als AH dat niet meer doet, maar kippenvlees met een ster in de bonus doet kan het als groot bedrijf sturen.

Dus Viva kan ook sturen. En nu duwen ze dus mensen de richting van een uiterst dubieus bedrijf in een dubieuze sector op.
Ja en nee. Je kunt altijd beslissen zelf een keuze te maken. Maar de meesten zijn onnadenkend. Maar onnadenkend zijn is ook een keuze.
Bovendien maakt consumptie de meeste mensen wat ze zijn, het is een identiteit. Dat geldt voor de kiloknallervreter net zo goed als de hipster die voor veel te veel geld bij de Marqt een bak quinoa haalt.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Haha grappig dat je begint over kinderen laten opgroeien in een normale wereld. Nog meer mensen zijn milieuvervuiling nr 1 dus als je een beetje aan de aarde denkt plant je je gewoon niet voort. Lost het probleem zichzelf wel op.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
16-12-2018 23:16
Ja en nee. Je kunt altijd beslissen zelf een keuze te maken. Maar de meesten zijn onnadenkend. Maar onnadenkend zijn is ook een keuze.
Bovendien maakt consumptie de meeste mensen wat ze zijn, het is een identiteit. Dat geldt voor de kiloknallervreter net zo goed als de hipster die voor veel te veel geld bij de Marqt een bak quinoa haalt.
Dat betwijfel ik.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
16-12-2018 22:41
Ik vlieg niet met budget airlines, vind ik slecht voor het milieu en ze zorgen niet goed voor hun personeel.
Ow, en de KLM is wel héél erg begaan met het milieu denk je?
En nou is het afgelopen!
Wow Willem ik leer een nieuwe kant van jou kennen, je geeft niet alleen om borsten maar ook om het milieu. :flirting:
Cafetière schreef:
16-12-2018 23:24
Haha grappig dat je begint over kinderen laten opgroeien in een normale wereld. Nog meer mensen zijn milieuvervuiling nr 1 dus als je een beetje aan de aarde denkt plant je je gewoon niet voort. Lost het probleem zichzelf wel op.
Dit! Vind het altijd bijzonder dat mensen lopen schreeuwen over het milieu en dan wel 3 kinderen op de wereld schoppen.
Alle reacties Link kopieren
SilverShadow schreef:
17-12-2018 01:40
Dit! Vind het altijd bijzonder dat mensen lopen schreeuwen over het milieu en dan wel 3 kinderen op de wereld schoppen.
Inderdaad

Beste keus voor milieu is helemaal geen kinderen krijgen.
Ik begrijp de fokpremie (kindertoeslag) van de overheid ook niet. Voorlopig komen we geen mensen tekort.

Trouwens, ik heb al 20 jaar niet gevlogen. Heb douaneangst.
Ook mij stuitte die reclame van die Marjolein tegen de borst. Hoe kun je daar nou mee adverteren? Neem je verantwoordelijkheid Viva!
Alle reacties Link kopieren
SilverShadow schreef:
17-12-2018 01:40
Dit! Vind het altijd bijzonder dat mensen lopen schreeuwen over het milieu en dan wel 3 kinderen op de wereld schoppen.

Ik heb er maar 1 en vlieg volgend jaar met Ryanair. Beetje geven en nemen.
I wanna live my life with the volume full!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven