Het "vaasje" van onze premier Rutte

17-12-2018 19:14 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Rare vergelijking om Nederland te vergelijken met een 'vaasje'. Zeker als hij de Brexit ziet als een vaasje wat gevallen is.

Wel grappige twitterberichten over het vaasje van Rutte.
Om in de trant van die berichten verder te gaan zeg ik: "er is altijd vaas boven vaas"



#vaasje: hilariteit op Twitter om de brief van Rutte http://a.msn.com/01/nl-nl/BBR5j01?ocid=se

“Ik zie Nederland als een vaasje dat we met 17 miljoen gewone en bijzondere mensen vasthouden,” zegt Rutte in de advertentie. “We hebben voorbeelden gezien van samenlevingen waar ze het glaasje lieten vallen,” schrijft hij even later. “Kijk naar Groot-Brittannië.”
LOEP ME MAAR aub.
Waarom ga je niet lekker twitteren?
Alle reacties Link kopieren
En er is altijd een dwaas boven dwaas.
nounou
Ik vind hem hypocriet.
Hij met zijn mensen: de gewone mens ( die erop vooruit zou gaan ), de bijzondere mens en de gewone mens. En nu dan dat vaasje.
Vreselijke mietbal :pukey:
anoniem_327927 wijzigde dit bericht op 17-12-2018 20:03
7.69% gewijzigd
Ik dacht toen ik de titel las dat het een afscheidsspeech was ter voorbereiding op zijn vertrek naar Brussel.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat alle mensen die hier kritiek op hebben zelf politiek actief zijn en het allemaal beter doen. Geef even aan voor welke partij jullie actief zijn zodat we wellicht op jullie kunnen stemmen bij de volgende verkiezingen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eten kwam spontaan retour bij het lezen van zijn naam. Geen Rennie tegen opgewassen
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van beeldspraak.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
17-12-2018 20:24
Ik neem aan dat alle mensen die hier kritiek op hebben zelf politiek actief zijn en het allemaal beter doen. Geef even aan voor welke partij jullie actief zijn zodat we wellicht op jullie kunnen stemmen bij de volgende verkiezingen.

Laten we hopen dat niet teveel mensen hier de ambitie hebben minister-president te worden.
Mijn kritiek was overigens niet op Rutte gericht ;-D

Zijn poging om te schetsen dat we voorzichtig moeten zijn omdat het écht kapot kan door chaos, zoals nu in Groot-Brittannië, waardeer ik wel.
Jammer dat het verkiezingspropaganda is maar dat niet duidelijk wordt door de advertentie (die blijkbaar door de VVD is betaald) en hij zijn rol als premier en lijsttrekker zo door elkaar laat lopen.

Hoe zou hij toch bij het beeld van een vaasje zijn gekomen ?
Deze vind ik leuk :

(het #vaasje van Rutte)
Afbeelding

https://twitter.com/DemianPolane/status ... 1c3dd30%2F
nounou
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin schreef:
17-12-2018 20:03
Hij met zijn mensen: de gewone mens ( die erop vooruit zou gaan ), de bijzondere mens en de gewone mens. En nu dan dat vaasje.
Vreselijke mietbal :pukey:

Inderdaad.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Toch klinkt het eng als je er langer over nadenkt. Maar het klinkt ook lacherig van zijn kant. Alsof hij het dom vind dat mensen in Nederland zuinig en voorzichtig willen zijn op hun land.

Ik denk dat de Britten "hun vaasje" (hun trots ?) in de vitrinekast willen zetten omdat ze bang zijn dat het anders breekt..
LOEP ME MAAR aub.
In het kader van Vadertje Vaas:

Ik schreef hier vorige maand in de ZP discussie dat eigenschappen van een fictieve toneelfiguur beoordelen absurd is. Ik gaf daarbij het voorbeeld dat James Bond als negatief stereotype van een blanke man kan worden gezien omdat het een gewelddadige depressieve geile dronkaard is.

:fortune: :fortune: :fortune: :fortune: :fortune: :fortune: :fortune: :fortune:

En wat zien ik vandaag?

http://video.foxnews.com/v/5980678025001/
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft zelf allerlei nieuwe vreemde componenten voor de vaas binnengelaten. En dan maar klagen dat de constructie niet houdt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Het vaasje van Rutte .......


Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin schreef:
17-12-2018 20:03
Hij met zijn mensen: de gewone mens ( die erop vooruit zou gaan ), de bijzondere mens en de gewone mens. En nu dan dat vaasje.
Vreselijke mietbal :pukey:
Hij is een goede premier, heeft ons goed door de crisis geloodst.
Heeft - samen met Merkel - de Turkijedeal uitonderhandeld.

Van mij mag hij nog een paar jaar blijven.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik vind het een olifant in een porseleinkast.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
omajanneke schreef:
17-12-2018 20:33
Mijn eten kwam spontaan retour bij het lezen van zijn naam. Geen Rennie tegen opgewassen
Wat overdreven zeg.
Als premier, of überhaupt als politicus, kun je het nooit goed doen voor iedereen.
De volgende zal ook weer bakken met kritiek over zich heen krijgen. Accepteer nou maar gewoon dat het onmogelijk is om het voor iedereen goed te doen.
missie_m schreef:
18-12-2018 00:06
Ik denk dat de Britten "hun vaasje" (hun trots ?) in de vitrinekast willen zetten omdat ze bang zijn dat het anders breekt.. [/color]

Veel Britten hebben vooral last van grootheidswaanzin en arrogantie. Ik zou dat geen trots meer noemen, eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
19-12-2018 16:45
Ook ik vind het een olifant in een porseleinkast.

Al met al inmiddels aan zijn 3e kabinet bezig.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
19-12-2018 18:35
Al met al inmiddels aan zijn 3e kabinet bezig.
Vooral omdat de Nederlander kiest voor langzaam gekookt worden. Het zijn net kikkers.
Alle reacties Link kopieren
wild-flower2 schreef:
19-12-2018 12:27
Het vaasje van Rutte .......


Afbeelding

Joep Bertrams, :applause:
nounou
Maar er wordt wel over gepraat, dat heeft hij dan wel weer bereikt.
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
19-12-2018 19:25
Vooral omdat de Nederlander kiest voor langzaam gekookt worden. Het zijn net kikkers.

Ik denk dat andere kabinetten niet tot hele andere beleidsmaatregelen gekomen waren.
Heel veel maatregelen worden links of rechtsom ook in omringende landen ingevoerd neem bijvoorbeeld privatisering dat is gewoon de tijdsgeest.

Bezuinigen op defensie ook en zo nog een heel rijtje.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik nu toch las....brrrbrrrrr....dan ben ik echt bang dat het vaasje gaat vallen.

'Edith Schippers moet Rutte opvolgen' http://a.msn.com/01/nl-nl/BBRfCR0?ocid=se

'Edith Schippers moet Rutte opvolgen'

ANP Producties
3 uur geleden

DEN HAAG (ANP) - Niet fractievoorzitter Klaas Dijkhoff moet Mark Rutte opvolgen als leider van de VVD, maar oud-minister Edith Schippers. Dat zegt partijprominent en vertrekkend Eerste
Kamervoorzitter Ankie Broekers-Knol in een afscheidsinterview met De Telegraaf, dat zaterdag verschijnt.

,,Ik denk dat Edith Schippers helemaal geen slechte kandidaat zou zijn. Ze heeft bewezen dat ze het ministerschap heel goed kan, het heel goed doet en ook met empathie", aldus Broekers-Knol.

.....................................enz.enz.

Echt niet!!!
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven