Kotsmisselijk van brute moord op studentes

20-12-2018 23:46 181 berichten
Iemand was zo “vriendelijk” mij het filmpje van de gruwelijke moord op (één van de) de studentes uit Noorwegen en Denemarken door te sturen. :cry:

Ik ben bijna flauwgevallen na het zien hiervan -ik opende het nietsvermoedend- en totaal van slag. Hoe kan iemand zoiets doen? Hoe kunnen mensen zo zijn? Dit kan niet echt zijn. Hoe kan dit???

Ik ben oprecht bang nu. Het word voor mij veel minder aantrekkelijk om als vrouw alleen te reizen. Ugh, walgelijk dat ik aan mezelf denk, terwijl er zoiets ergs is gebeurd..

Terrorisme.. Ik kan me er echt helemaal niets bij voorstellen dat ook maar iemand denkt dat dit is wat een geloof je voorschrijft. Ik kan dat niet geloven.

https://nos.nl/l/2264371

Waarom? Heeft iemand hier een helder antwoord op? :@@:
Alle reacties Link kopieren
Waar heb jij gezeten dat dit nu pas tot je doordringt? Terrorisme is niet iets va de laatste maanden ofzo.

Waarom? Omdat mensen denken dat hun geloof/gedachtengoed het enige juiste is.
waarom kijk jij die filmpjes?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb (natuurlijk) niet op je link geklikt maar ik hoop dat je dat misselijkmakende filmpje niet zonder waarschuwing in je OP hebt geplakt?
Toch?
...
Wat rot dat je dit nietsvermoedend opende. Degene die mij zulke filmpjes zou sturen zou ik uit mijn vriendenlijst knikkeren. Walgelijk dat het gebeurd is maar net zo walgelijk om de beelden ervan te delen. Arme meiden.
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
20-12-2018 23:59
Ik heb (natuurlijk) niet op je link geklikt maar ik hoop dat je dat misselijkmakende filmpje niet zonder waarschuwing in je OP hebt geplakt?
Toch?
Omdat ik NOS zag staan heb ik het wel aangeklikt, geen gruwelbeelden. Voor zover ik weet zendt de NOS nooit onthoofdingen uit. Gelukkig maar al zullen er best beelden circuleren op facebook.
Ziek om dat rond te sturen ter lering ende vermaeck.....

Wel las ik dat Britt, dat meisje dat Egypte niet uit kon komen met haar baby omdat er geen vader is onderweg naar huis is. Egypte heeft verlaten.
Hoe weet ik niet, wel dat ik dát goed nieuws vind en heel blij voor haar ben.
Helemaal off-topic, ik weet het maar ik las pas dat niemand wist hoe het met haar ging: goed dus. Gelukkig!

Van moorden word ik altijd misselijk, of het een journalist, een soldaat, een kind of een studente is maakt me eigenlijk niet zoveel uit.
pussywillow schreef:
21-12-2018 00:00
Wat rot dat je dit nietsvermoedend opende. Degene die mij zulke filmpjes zou sturen zou ik uit mijn vriendenlijst knikkeren. Walgelijk dat het gebeurd is maar net zo walgelijk om de beelden ervan te delen. Arme meiden.
Daar ben ik het 100% mee eens. En dat heb ik ook direct gezegd. Van te voren wist ik niet dat het dit filmpje was. Het begin is zwart beeld.

Diegene stuurt wel vaker allerlei filmpjes door. Informatieve filmpjes en actualiteiten enzo. Maar nooit eerder zoiets zieks. Had het echt niet zien aankomen. :nooo:

Inderdaad.. Arme meiden. Kan nog steeds niet geloven wat ik zojuist gezien heb. Uiteraard zou ik het aan niemand doorsturen. Ik gun het helemaal niemand om dit te moeten zien. Laat staan meemaken.
Rooss4.0 schreef:
20-12-2018 23:59
Ik heb (natuurlijk) niet op je link geklikt maar ik hoop dat je dat misselijkmakende filmpje niet zonder waarschuwing in je OP hebt geplakt?
Toch?
Tuurlijk joh, even voor de lol iedereen traumatiseren.
Alle reacties Link kopieren
Waar ik misselijk van word is dat vanmorgen, toen het filmpje allang via twitter ed verspreid werd, panorama vrolijk beweerd niet zeker te zijn van terrorisme en dat die onthoofding nog niet zeker was omdat zij het filmpje nog niet hadden gezien.
De Nederlandse media probeert dit soort nieuws toch echt te onderdrukken en brengt het pas naar buiten nadat er te veel ophef en bekendheid op de social media is.
Dáár word ik nou misselijk van. Mogen we de waarheid niet weten? [...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-12-2018 09:57
Reden: Heftige details op veler verzoek verwijderd
17.61% gewijzigd
nina1966 schreef:
21-12-2018 00:34
Waar ik misselijk van word is dat vanmorgen, toen het filmpje allang via twitter ed verspreid werd, panorama vrolijk beweerd niet zeker te zijn van terrorisme en dat die onthoofding nog niet zeker was omdat zij het filmpje nog niet hadden gezien.
De Nederlandse media probeert dit soort nieuws toch echt te onderdrukken en brengt het pas naar buiten nadat er te veel ophef en bekendheid op de social media is.
Dáár word ik nou misselijk van. Mogen we de waarheid niet weten? [...]
Chic om dit soort details nog even te delen
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-12-2018 09:57
Reden: quote aangepast
14.71% gewijzigd
Lotus90 schreef:
21-12-2018 00:27
Daar ben ik het 100% mee eens. En dat heb ik ook direct gezegd. Van te voren wist ik niet dat het dit filmpje was. Het begin is zwart beeld.

Diegene stuurt wel vaker allerlei filmpjes door. Informatieve filmpjes en actualiteiten enzo. Maar nooit eerder zoiets zieks. Had het echt niet zien aankomen. :nooo:

Inderdaad.. Arme meiden. Kan nog steeds niet geloven wat ik zojuist gezien heb. Uiteraard zou ik het aan niemand doorsturen. Ik gun het helemaal niemand om dit te moeten zien. Laat staan meemaken.
Bekijken van dit soort beelden kan leiden tot ernstige psychische klachten
Verschrikkelijk. Kan gewoon niet bevatten dat je zoiets doet vanuit een geloof. Maar het is de realiteit.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
21-12-2018 00:52
Chic om dit soort details nog even te delen
Inderdaad ziekmakend om bij gebrek aan beelden dan maar even nauwgezet te beschrijven wat er te zien was.... :facepalm:
Maar er zijn dus mensen die vinden dat ze dat tot in detail te "moeten" weten. Mogen weten. En de beelden 'moeten' zien omdat...???
Weet ik het.. :bonk:
Dat zijn ook gewoon geen mensen maar beesten.
En als iemand dat mij stuurt? exit vriendschap. Bah.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
21-12-2018 00:52
Chic om dit soort details nog even te delen
Details?? [...] Tjonge. Nou dat zijn geen details hoor, die bespaar ik je.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-12-2018 09:58
Reden: Details weggehaald
12.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
21-12-2018 01:13
Details?? [...]Tjonge. Nou dat zijn geen details hoor, die bespaar ik je.
Nee nina1966, deze details had je wat mij betreft weg mogen laten, je schrijft -knip/plak:

[...]

Als je nog meer details hebt mag je ze van mij houden....
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-12-2018 09:58
Reden: quote aangepast en quote gewijzigd
26.98% gewijzigd
nina1966 schreef:
21-12-2018 01:13
Details?? [...] Tjonge. Nou dat zijn geen details hoor, die bespaar ik je.
Je beschrijft wel net iets meer, ik heb het filmpje bewust niet bekeken en kon er nu alsnog een soort filmpje van in mijn hoofd maken. Gewoon een tip, er zijn ook mensen die weten dat dat soort shit gruwelijk is zonder de details te hoeven horen/zien.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-12-2018 09:59
Reden: quote aangepast
6.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je dit soort ‘details’ niet wil lezen, waarom klik je dit topic dan aan?
Ik noem het het je hoofd gewoon wegdraaien van de hedendaagse werkelijkheid.
Kip80 schreef:
21-12-2018 02:04
Als je dit soort ‘details’ niet wil lezen, waarom klik je dit topic dan aan?
Ik noem het het je hoofd gewoon wegdraaien van de hedendaagse werkelijkheid.
Je spreekt jezelf nogal tegen. Het zou wegkijken zijn wanneer je jezelf helemaal afzijdig houd van dit soort dingen. Dat mensen tot bizarre dingen in staat zijn wist men in de middeleeuwen al, dus brute moord is een prima geschikte term om over dit onderwerp te kunnen praten.

Heel eerlijk, ik zou willen zeggen, ben blij dat je zo’n psyche hebt dat zulke bewoording je zo weinig doet dat je het gewoon leest. Maar aan de andere kant, dat vind ik dus pas fucked up. Zulke details bespreken, of filmpjes rondslingeren/bekijken onder de noemer “hedendaagse werkelijkheid”. Brute moord is niet genoeg om te weten om het serieus te nemen?
YellowLemon schreef:
21-12-2018 01:47
Je beschrijft wel net iets meer, ik heb het filmpje bewust niet bekeken en kon er nu alsnog een soort filmpje van in mijn hoofd maken. Gewoon een tip, er zijn ook mensen die weten dat dat soort shit gruwelijk is zonder de details te hoeven horen/zien.
Psies Yellow. Goed verwoord. Dankjewel.
Hopelijk slaap je nu :angel:
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
21-12-2018 00:34
Waar ik misselijk van word is dat vanmorgen, toen het filmpje allang via twitter ed verspreid werd, panorama vrolijk beweerd niet zeker te zijn van terrorisme en dat die onthoofding nog niet zeker was omdat zij het filmpje nog niet hadden gezien.
De Nederlandse media probeert dit soort nieuws toch echt te onderdrukken en brengt het pas naar buiten nadat er te veel ophef en bekendheid op de social media is.
Dáár word ik nou misselijk van. Mogen we de waarheid niet weten? [...]
Eens, er wordt hier zoveel onder de pet (geprobeerd te) gehouden dat we eigenlijk net zo goed in een soort bananenrepubliek leven.

Voor zover ik dacht was Marokko toch redelijk veilig als vakantieland. Vreselijk voor die meisjes en de nabestaanden :cry:

Ik hoop dat ze voor deze monsters weer een doodstraf laten uitvoeren.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-12-2018 09:59
Reden: quote aangepast
10.40% gewijzigd
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
21-12-2018 01:47
Je beschrijft wel net iets meer, ik heb het filmpje bewust niet bekeken en kon er nu alsnog een soort filmpje van in mijn hoofd maken. Gewoon een tip, er zijn ook mensen die weten dat dat soort shit gruwelijk is zonder de details te hoeven horen/zien.
Jij dacht oprecht dat ze niet eerst verkracht zouden zijn? Want dat kan je toch echt wel invullen, zonder dat iemand dat expliciet benoemt, als (Westerse) vrouwen ten prooi vallen aan een paar moslimterroristen.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Vreselijk wat er is gebeurd en ook vreselijk voor de nabestaanden dat dit filmpje op het internet circuleert.
Ik heb bijna niet geslapen vannacht. Ugh.. En ik twijfel eerlijk gezegd ook aan of het motief echt terrorisme was. Het komt op het filmpje eerder over als een verschrikkelijke afschuwelijke zieke horror sexcrime. :cry: :cry: :cry:

Maar het één sluit het ander misschien niet uit.
S-Meds schreef:
21-12-2018 00:54
Bekijken van dit soort beelden kan leiden tot ernstige psychische klachten
Ja, ik heb nog nooit zoiets gezien. Ben nog steeds in shock, misselijk en bang. Voor mij is het in ieder geval genoeg geweest. Ik ga zeer zeker niet meer op reis/vakantie naar welk islamitisch land dan ook. En zeker niet als vrouw(en) alleen. Marokko stond heel hoog op mijn lijstje. Nu niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven