Daklozen met hond kunnen nergens terecht.

22-12-2018 23:12 269 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is niet het eerste geval wat ik voorbij zie komen. Vooral de site bikers for animals is erg bezig om deze mensen van hondejasjes en warme dekens te voorzien. Vaak hebben deze mensen wel de mogelijkheid om zelf onderdak te krijgen maar moeten ze dan hun hond achterlaten.
De laatste tijd met de kou in aantocht zie je steeds meer gevallen. Een jongen die bij mensen aanbelde of die astjeblieft zijn hond wilde nemen... een man die al een tijdje in een park in een tentje zit met hond maya. Iemand die zijn hond in de tuin van een schrijfster van hondenverhalen vast bond met een hartverscheurend briefje.
Nu weer een jongen van in de twintig die zijn zieke hondje van 13 jaar oud niet op wil geven en die zonder hond opvang kan krijgen maar met dit kleine oude beestje niet. Waarom mogen hele gezinnen vanuit een niet onveilig land maar allemaal hier komen én onderdak krijgen en zo'n persoon niet eens snachts ergens terecht kan. Als een uitgeprocedeerde ook maar even geen eten krijgt is het land te klein. Deze groep krijgen niet eens een bedje in een slaapzaal alleen voor de nacht.
Echt te triest voor woorden dit. http://www.bikersforanimals.nl/doggy-ve ... bOujNvuykY
Afbeelding

Hier krijgt het beest een jasje aan van bikers for animals.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Lekker rel topic dit... :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5CA18E46
Alle reacties Link kopieren
lucky82 schreef:
22-12-2018 23:14
Lekker rel topic dit... :popcorn:
?? eh waarom?
Ze kunnen wel ergens terecht, maar niet met hond.
Wat asielzoekers er dan weer mee te maken hebben begrijp ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
22-12-2018 23:15
Ze kunnen wel ergens terecht, maar niet met hond.
Wat asielzoekers er dan weer mee te maken hebben begrijp ik niet.
Dus de hond, hun familie, moet maar een spuitje of het asiel? En wat asielzoekers er mee te maken hebben weet ik ook niet. Ik had het iig over de moeite die dit land doet voor uitgeprocedeerden, dat er ook wel eens een beetje moeite gedaan kan worden voor een andere groep die het recht heeft om hier te zijn.
nina1966 schreef:
22-12-2018 23:18
Dus de hond, hun familie, moet maar een spuitje of het asiel? En wat asielzoekers er mee te maken hebben weet ik ook niet. Ik had het iig over de moeite die dit land doet voor uitgeprocedeerden, dat er ook wel eens een beetje moeite gedaan kan worden voor een andere groep die het recht heeft om hier te zijn.
Begin je toch een hondenopvangverblijf voor zwervers?
Kunnen ze zelf lekker in de door de gemeente geregelde en betaalde opvang terecht.
Het mooiste zou zijn als er voor de koude maanden in het jaar een tijdelijk asiel bij de daklozenopvang zou worden opgezet. Weet iemand een miljonair met een groot hart voor honden die dat zou kunnen financieren?
Doen kerken in Nederland ook niets voor daklozen met honden, zij zijn toch van prediken over naastenliefde?
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
22-12-2018 23:15
?? eh waarom?
Omdat het verband tussen asielzoekers en dakloze honden mij volledig ontgaat. En in Nederland wordt het haast niet zo koud dat die kleine beestjes een jasje nodig hebben. De zwerfhonden in Kroatië of Bosnië hebben het nu past zwaar.
Alle reacties Link kopieren
lucky82 schreef:
22-12-2018 23:31
Omdat het verband tussen asielzoekers en dakloze honden mij volledig ontgaat. En in Nederland wordt het haast niet zo koud dat die kleine beestjes een jasje nodig hebben. De zwerfhonden in Kroatië of Bosnië hebben het nu past zwaar.
dan moeten de mensen in kroatie en bosnie iets voor die honden doen en wij iets voor de honden hier.
rozamunda schreef:
22-12-2018 23:37
dan moeten de mensen in kroatie en bosnie iets voor die honden doen en wij iets voor de honden hier.
Want?
Alle reacties Link kopieren
het is hier overigens stervenskoud. ik draag 2 broeken over elkaar en een lange winterjas.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
22-12-2018 23:38
Want?
omdat
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
22-12-2018 23:19
Begin je toch een hondenopvangverblijf voor zwervers?
Kunnen ze zelf lekker in de door de gemeente geregelde en betaalde opvang terecht.
Precies, waarom doe je er zelf niks aan als het je zoveel doet? Neem die dieren in huis. Oh wacht, dat kan door allerlei redenen natuurlijk niet, maar de overheid moet dat wel bewerkstelligen?
rozamunda schreef:
22-12-2018 23:38
het is hier overigens stervenskoud. ik draag 2 broeken over elkaar en een lange winterjas.
Bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
misschien moeten die zwervers maar eens stoppen met huisdieren houden. honden zijn tenslotte huisdieren, en zwervers hebben geen huis.
Ach sneu vind ik dit. Ik zou ze zo graag willen helpen, maar hoe..
Waar begin je?!
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
22-12-2018 23:40
Bijzonder.
in je bikini rondlopen, dat is pas bijzonder
Alle reacties Link kopieren
Ikkuz schreef:
22-12-2018 23:42
Ach sneu vind ik dit. Ik zou ze zo graag willen helpen, maar hoe..
Waar begin je?!
doneren?
Alle reacties Link kopieren
rozamunda schreef:
22-12-2018 23:38
het is hier overigens stervenskoud. ik draag 2 broeken over elkaar en een lange winterjas.
Beetje overdreven, het vriest niet eens.
rozamunda schreef:
22-12-2018 23:42
in je bikini rondlopen, dat is pas bijzonder
:sleep:
Alle reacties Link kopieren
rozamunda schreef:
22-12-2018 23:42
in je bikini rondlopen, dat is pas bijzonder
Gaat het goed met je? Je reageert nogal bijzonder.
rozamunda schreef:
22-12-2018 23:39
omdat

Eens!1
Alle reacties Link kopieren
lucky82 schreef:
22-12-2018 23:43
Beetje overdreven, het vriest niet eens.
nou ja zeg, als ik het koud heb heb ik het koud.
Ikkuz schreef:
22-12-2018 23:42
Ach sneu vind ik dit. Ik zou ze zo graag willen helpen, maar hoe..
Waar begin je?!
Een actie beginnen en dan niet alleen voor dit jaar maar voor elke winter die nog komen gaat. 'k Sta er van te kijken dat er nog geen opvang bestaat voor dakloze met dier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven