Extreem Rechts tuig verstoort voorleesmiddag.

23-12-2018 10:52 478 berichten
Alle reacties Link kopieren
NIJMEGEN - De voorleesmiddag van drag queens in de bibliotheek in Nijmegen is afgelast. Volgens een woordvoerder van de bibliotheek Mariënburg liepen er rechts-extremistische jongeren rond in de bieb.

De drag queens zouden zaterdagmiddag in de bibliotheek voorlezen aan kinderen.

Een woordvoerder van de bibliotheek zegt dat de voorleesmiddag is afgelast vanwege de veiligheid van de kinderen. De jongeren waren lid van Identitair Verzet: 'Hier moet je kinderen niet aan blootstellen', aldus een van de demonstranten.


https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... xtremisten

Wat was het beste geweest?

Totaal aantal stemmen: 121

Niet zwichten voor terreur. Hard optreden tegen versoorders. (66%)
Het is inderdaad beter om kinderen niet te confronteren met drag queens (22%)
Anders (12%)
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nergens dat er een verstoring is geweest.
Ook mensen van Identitair Verzet mogen in de bibliotheek rondlopen.

Wat ik had gedaan was een paar agenten opgetrommeld, duidelijk aangegeven dat bij de eerste beste poging de orde te verstoren er opgetreden wordt.

Maar een voorleesmiddag afgelasten NEE
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom moeten drag Queens kinderen voorlezen in een bieb? :huh:
Alle reacties Link kopieren
Niet zwichten voor terreur en keihard optreden tegen verstoorders.
Dat ten eerste maar wat was de dreiging nu precies?
Ze liepen rond in de bibliotheek en meer zegt het bericht eigenlijk niet.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Och, ze lasten die middag voor helemaal niks af. Die gasten mogen daar lopen. En ze deden nog helemaal niks. OMG.

Echt wat een dom geleuter weer.

En vind de poll ook nogal beperkt in de keuzes.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 23-12-2018 11:02
16.57% gewijzigd
Ik heb verkeerd gestemd, koos voor beter niet confronteren maar las met dragqueens pas daarna dus kies eigenlijk ‘anders’ want met die dreiging vind ik het terecht dat het is afgelast.
Alle reacties Link kopieren
Wat deden ze in een bieb, kunnen die mensen lezen dan? :biggrin:
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
23-12-2018 11:00
Niet zwichten voor terreur en keihard optreden tegen verstoorders.
Dat ten eerste maar wat was de dreiging nu precies?
Ze liepen rond in de bibliotheek en meer zegt het bericht eigenlijk niet.
Dat heb ik ook.

En hoe bepaal je of iemand van Identitair Verzet is (staat dat op je Bieb pas) en dan nog, misschien zoekt hij wel een boek over wolven omdat zijn zoontje een spreekbeurt moet houden in groep 6

Dus ik vind de informatie wat mager

@ Oudebaas

* Waaruit bestond de dreiging?
* Op welke grond concludeerden de medewerkers dat het om "aanhangers van I. V. ging?
* Met hoeveel personen waren deze?
* Is de politie ingeschakeld ?
* Zo nee waarom niet?
* Op basis van welke informatie concludeerde de bibliotheek dat er geweld zou worden gebruikt?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Dus volwassen kerels mogen zichzelf wel verkleden als stereotype racistische koloniale neger in het kader van een kinderfeest, maar niet als stereotype vrouw. Niet heel consequent van die nazi-lovers.
hollebollegijs schreef:
23-12-2018 11:07
Dat heb ik ook.

En hoe bepaal je of iemand van Identitair Verzet is (staat dat op je Bieb pas) en dan nog, misschien zoekt hij wel een boek over wolven omdat zijn zoontje een spreekbeurt moet houden in groep 6

Dus ik vind de informatie wat mager

@ Oudebaas

* Waaruit bestond de dreiging?
* Op welke grond concludeerden de medewerkers dat het om "aanhangers van I. V. ging?
* Met hoeveel personen waren deze?
* Is de politie ingeschakeld ?
* Zo nee waarom niet?
* Op basis van welke informatie concludeerde de bibliotheek dat er geweld zou worden gebruikt?
Hoe bepaal je of iemand die daar rondloopt een activist van idverzet is? Als die persoon met een levensgrote vlag met het logo van idverzet voor de deur staat te zwaaien bijvoorbeeld, dan lijkt me dat toch vrij duidelijk beste HBG.


En blijkbaar heeft de bieb in het verleden vaker met deze idioten te maken gehad.


Misschien moet je even de video bekijken.
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 23-12-2018 11:13
2.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zo zeg, wat een eikels. En dan met een gekruisigde Jezus voor de deur gaan staan, wat een schijnheilen. Poetin zou zich zich in zijn kleffe handjes wrijven, zo ziet hij het graag.
Als ik het goed zag waren het 2 of 3 jonge mannen met een vlag, meer niet ?
Lijkt me toch wel wat overdreven om het daarvoor af te gelasten. Op deze manier hebben ze gelijk hun doel bereikt, geen goede zaak.
De politie had wat mij betreft wel wat minder vriendelijk mogen zijn, die jonge mannen zijn geen kinderen die staan te wachten op plaatjes bij de lokale supermarkt, al hebben ze wel recht om te demonstreren.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
23-12-2018 10:59
Waarom moeten drag Queens kinderen voorlezen in een bieb? :huh:
Waarom niet?
hollebollegijs schreef:
23-12-2018 10:58
Ik lees nergens dat er een verstoring is geweest.
Ook mensen van Identitair Verzet mogen in de bibliotheek rondlopen.

Wat ik had gedaan was een paar agenten opgetrommeld, duidelijk aangegeven dat bij de eerste beste poging de orde te verstoren er opgetreden wordt.

Maar een voorleesmiddag afgelasten NEE
Dit ja.

Er liepen 4 jongeren van die groep in de bieb, en al snel evenveel agenten. Er had niks afgelast hoeven worden.
wat een idioten.
Laten verwijderen door politie en klaar
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
23-12-2018 11:12
Hoe bepaal je of iemand die daar rondloopt een activist van idverzet is? Als die persoon met een levensgrote vlag met het logo van idverzet voor de deur staat te zwaaien bijvoorbeeld, dan lijkt me dat toch vrij duidelijk beste HBG.


En blijkbaar heeft de bieb in het verleden vaker met deze idioten te maken gehad.


Misschien moet je even de video bekijken.

Had ik gezien

Die jongens (jochies) staan voor de BIEB
De wijkagent maakt een praatje (ja het is de wijkagent)

Er gaat geen enkele dreiging vanuit.

Iedereen heeft toch het recht ergens tegen te zijn.

Paniekvoetbal van de BIEB
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
waar zijn de blokkeerfriezen om op te komen voor onze drags.
drags zijn ook traditie
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
23-12-2018 11:23
wat een idioten.
Laten verwijderen door politie en klaar
Op basis van welk wetsartikel mag je niet voor de deur van een bibliotheek staan als je ergens tegen bent?
Deze jochies (want dat zijn het) staan in de regen met een vlag.
Wijkagent er naast en geen vuiltje aan de lucht.

Overigens klopt de OP niet, er was geen verstoring.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
23-12-2018 11:24
Had ik gezien

Die jongens (jochies) staan voor de BIEB
De wijkagent maakt een praatje (ja het is de wijkagent)

Er gaat geen enkele dreiging vanuit.

Iedereen heeft toch het recht ergens tegen te zijn.

Paniekvoetbal van de BIEB
meten met twee maten gijs.
met je donatie
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je punt willen scoren over de rug van kinderen ten alle tijden verachtelijk. Ik denk dat er goed gehandeld is. Zelfs bij de kleinste kans op tumult rond kleine kinderen, zou ik dat tumult willen voorkomen. Alleen een agent die zijn stem verheft kan voor kinderen al erg beangstigend zijn.
Alle reacties Link kopieren
En die kinderen snappen wat die vlag en die kleding allemaal betekenen?

We leven in een land waar vrijheid van meningsuiting is.

NL is ook het land van "je hoofd niet boven het maaiveld uit steken" en "doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg". Echter, het begint er nu op te lijken dat wanneer je anders bent of een andere mening hebt dat daar tegen geprotesteerd moet worden.

Laten we onze kinderen leren dat er mensen zijn met andere meningen, en dat je niet altijd met die mening eens bent. of zelfs er tegen zijn. Leer je kinderen om hun eigen mening te vormen en kritisch te zijn.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
23-12-2018 11:24
Had ik gezien

Die jongens (jochies) staan voor de BIEB
De wijkagent maakt een praatje (ja het is de wijkagent)

Er gaat geen enkele dreiging vanuit.

Iedereen heeft toch het recht ergens tegen te zijn.

Paniekvoetbal van de BIEB
Ze horen daar niet te staan. Politie had ze moeten verwijderen en klaar.
Als het drie jongens met een Isis-vlag waren geweest had je er waarschijnlijk drie maanden over doorgeluld.

Maar goed, jij ziet ook niks kwaads in de Nederlandse Volksunie en je vindt Constant Kusters een gezellige familieman die veel voor de buurt doet. Dus je reactie in dit topic verbaast me niets
Ghost79 schreef:
23-12-2018 10:59
Waarom moeten drag Queens kinderen voorlezen in een bieb? :huh:
Dit. Leuke boekentip: Het verhaal over het jongetje dat een jurkje aan wilde. Sorry, dat is nu niet een middag waar ik mijn kinderen naar toe zou laten gaan. Prima dat je die voorkeur hebt maar moet je daar kinderen al zo vroeg mee laten kennismaken?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
23-12-2018 11:27
meten met twee maten gijs.
met je donatie
Dan heb je dat slecht gelezen, heb heel duidelijk uitgelegd hoe ik er - heel dubbel - in stond en dat ik zelfs vond dat de #blokkeerfriezen straf verdienden.

Maaaaaaaaaaar ik heb ruime ervaringen hier op het forum met slecht lezen, selectief citeren en mensen die een selectief geheugen hebben.

Dus we laten het hierbij.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
23-12-2018 11:30
Dan heb je dat slecht gelezen, heb heel duidelijk uitgelegd hoe ik er - heel dubbel - in stond en dat ik zelfs vond dat de #blokkeerfriezen straf verdienden.

Maaaaaaaaaaar ik heb ruime ervaringen hier op het forum met slecht lezen, selectief citeren en mensen die een selectief geheugen hebben.

Dus we laten het hierbij.
je hebt gedoneerd, dus draai je er niet uit
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
23-12-2018 11:29
Ze horen daar niet te staan. Politie had ze moeten verwijderen en klaar.
Als het drie jongens met een Isis-vlag waren geweest had je er waarschijnlijk drie maanden over doorgeluld.

Op welke basis mogen ze daar niet staan?
Als het niet had gemogen had de politie ze weg gestuurd.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven