Khalid krijgt woning, Sander is boos

24-12-2018 09:28 506 berichten
Sander is een Nederlandse jongeman. Hij staat al 8 jaar op de wachtlijst voor een huurwoning in Amsterdam, maar komt steeds maar niet aan de beurt.

Khalid Jones is een kraker die meer dan 10 jaar illegaal in Nederland verbleef. Hij krijgt nu de woning die Sander graag had willen huren. Sorry, Sander.

https://www.geenstijl.nl/5145480/sander ... -hij-niet/
En, wat is precies je vraag?
Wat wil je hiermee?
Afbeelding
Ik snap het punt wel, ik zou ook boos zijn als ik Sander was geweest. De wachtlijsten zijn al krankzinnig lang in Amsterdam en op deze manier is hij straks 65 alvorens hij een eigen huis kan huren.

Ze zouden dringend moeten investeren in simpele starterswoningen. Hoe meer huizen hoe korter de wachtlijsten worden. Lijkt me een beter idee dan schiphol uitbreiden.
anoniem_6400a85f1cc15 wijzigde dit bericht op 24-12-2018 09:39
0.14% gewijzigd
Ja, logisch.
Ik begrijp dat er een x aantal sociale huurwoningen sowieso beschikbaar is voor nieuwe statushouders. Dit om de doorstroom vanuit het AZC te bevorderen.
Als een nieuwe statushouder dan eenmaal in zo'n sociale huurwoning zit, zouden de kansen om door te stromen even groot (of klein) moeten zijn als die van de gemiddelde Nederlander.

Ik was laatst ook erg verbaasd dat een nieuwe statushouder, die vanuit het AZC naar een prima starterswoning was doorgestroomd, binnen een HALF JAAR alweer een nieuw appartement had in de meest gewilde wijk van de stad. Daar waar de wachttijd minstens vijftien jaar voor is.
Hoe kan dat?
Alle reacties Link kopieren
Ja zo gaat dat tegenwoordig. Eigen volk laatst.
GlitterCupcake schreef:
24-12-2018 09:34
Afbeelding
:D

Maar Sander betaald (spelfout overgenomen) al 25 jaar belasting!!!1!1!!!1!!!1!!
Misschien moet Sander accepteren dat het leven niet eerlijk is en dat ie zijn eigen geluk moet maken. I.p.v. dat laten afhangen van anderen.
Je weet helemaal niet hoe lang khalid al ingeschreven staat. Wat een jankverhaal
Alle reacties Link kopieren
Sander is dom. Die moet lekker gaan kopen, en dan niet in Amsterdam.,
ik geef mn bek ook maar een douw
Allemachtig Sander, als je al 25 jaar belasting betaalt en je bent in Amstelveen geboren, dan is het toch warempel je eigen domme schuld dat je pas 8 jaar op de wachtlijst staat!
z-u-s schreef:
24-12-2018 09:40
:D

Maar Sander betaald (spelfout overgenomen) al 25 jaar belasting!!!1!1!!!1!!!1!!
Sander ziet er niet uit als 50
Als het systeem op bijdrage aan de belastingdienst zou gaan, zouden de mooiste en goedkoopste woningen gaan naar de mensen met de hoogste salarissen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom hier verder ManOpHetPrikbord?

Prima discussie voor gelijkgestemden op GeenStijl al voor jou.
Stressed is just desserts spelled backwards
S-Meds schreef:
24-12-2018 09:46
Sander ziet er niet uit als 50
Klopt, maar ik ben ook begonnen met werken op mn 15e. 40 zou ik hem misschien wel geven.
Ik snap het wel. Wat ik me afvraag is of Khalid in dit geval hiervan op de hoogte is zodat hij begrijpt waar die boze blikken vandaan komen.
-jolijn- schreef:
24-12-2018 09:46
Als het systeem op bijdrage aan de belastingdienst zou gaan, zouden de mooiste en goedkoopste woningen gaan naar de mensen met de hoogste salarissen.
Dat klinkt heel eerlijk en rechtvaardig :)
z-u-s schreef:
24-12-2018 09:47
Klopt, maar ik ben ook begonnen met werken op mn 15e. 40 zou ik hem misschien wel geven.
Op je 40e kost je nog steeds meer dan je oplevert. Dan zijn de studiekosten er nog niet uit
Maleficent schreef:
24-12-2018 09:47
Waarom hier verder ManOpHetPrikbord?

Prima discussie voor gelijkgestemden op GeenStijl al voor jou.
Kan zelf geen op bedenken
S-Meds schreef:
24-12-2018 09:50
Op je 40e kost je nog steeds meer dan je oplevert. Dan zijn de studiekosten er nog niet uit
Weet ik, maar snapt Sander dat?
Hè ja, laten we van een site gaan citeren waar de racistische reacties er niet om liegen.

En laten we vooral Khalid de schuld geven van het miserabele aantal sociale huurwoningen in Amsterdam en de absurd hoge huizenprijzen en huurprijzen. Het zijn natuurlijk immigranten die alle woningen opkopen en verhuren aan toeristen en expats. Foei Khalid!
Alle reacties Link kopieren
stroman schreef:
24-12-2018 09:55
Hè ja, laten we van een site gaan citeren waar de racistische reacties er niet om liegen.

En laten we vooral Khalid de schuld geven van het miserabele aantal sociale huurwoningen in Amsterdam en de absurd hoge huizenprijzen en huurprijzen. Het zijn natuurlijk immigranten die alle woningen opkopen en verhuren aan toeristen en expats. Foei Khalid!
Dit dus.
z-u-s schreef:
24-12-2018 09:45
Allemachtig Sander, als je al 25 jaar belasting betaalt en je bent in Amstelveen geboren, dan is het toch warempel je eigen domme schuld dat je pas 8 jaar op de wachtlijst staat!
.
Exact.
stroman schreef:
24-12-2018 09:55
En laten we vooral Khalid de schuld geven van het miserabele aantal sociale huurwoningen in Amsterdam en de absurd hoge huizenprijzen en huurprijzen. Het zijn natuurlijk immigranten die alle woningen opkopen en verhuren aan toeristen en expats. Foei Khalid!
.
Juist in de genoemde buurt zijn de afgelopen jaren veel wbv en particuliere huurwoningen die vrijkwamen verkocht. Als hij daartegen ageerde had Sander wat mij betreft een punt.

En geweldige commentaren op die buurt bij GeenStijl. Als er ergens de afgelopen jaren een ommekeer is geweest en jonge blanke Nederlanders terugkeren is het wel in BoLo / Baarsjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven