Saoedi Arabië? Nee, Tennessee.

08-01-2019 10:07 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
15 jaar geleden werd de 16 jarige Cyntoia Brown tot levenslang veroordeeld in Tennessee omdat ze de man die haar als seksslaaf vasthoeld doodde. Ondanks dat ze minderjarig was werd ze volgens volwassenstrafrecht veroordeeld. Levenslang in Tennessee betekent dat je minimaal 51 vastzit. Cyntoia Brown Zou dus pas op haar 67e vrijkomen.
Gelukkig krijgt ze nu al na 15 jaar gratie. Toch heeft deze zwaar misbruikte vrouw 15 jaar vastgezeten.

Je zou denken dat verkrachte vrouwen alleen zwaar worden gestraft in Saoedi Arabië en landen met een vergelijkbare achterlijkheid. Kennelijk behoort Tennessee (VS) ook tot die landen. (Oh ja, de Nashville Verklaring tegen homo’s komt ook uit Tennessee)

https://nos.nl/artikel/2266520-gratie-v ... eegde.html
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Ik denk niet dat ik zelf nog levend uit die gevangenis gekomen was na zoveel heftigheid en onrecht..

Die vrouw moet wel zo’n sterk overlevingsinstinct hebben..
Beetje kort door de bocht. Ze heeft wel iemand vermoord.

Ken de details verder niet in de zaak.

O, lees nu dit op NOS:

Op haar 16e werd Brown verkocht aan de 43-jarige oud-militair Johnny Allen, een wapenverzamelaar. Ze was bang voor wat er met haar zou gebeuren en schoot hem dood. Ze nam geld en wapens mee en sloeg op de vlucht. In een hotel werd ze opgepakt. Dat was in 2004.

Geld meenemen is wel vreemd natuurlijk als het om een ontsnapping uit een levensbedreigende situatie is. Aan de andere kant was ze erg jong.

Van NBC:

"This was not a case of self defense," said Anna Whaley holding up a grainy autopsy photo of Allen’s bullet riddled body. "Johnnie’s life mattered. Johnnie was loved and he is missed dearly."

Whaley and prosecutors said Brown was a cold-blooded killer who robbed her victim. The arresting officer at the time, Detective Charles Robinson of the Nashville Police, told the board there’s no evidence Brown was a prostitute. “Show me the proof,” he said at the hearing.


Van CNN:

On August 7, 2004, Brown testified she was solicited for sex by 43-year-old Johnny Mitchell Allan, who picked her up near a Sonic parking lot and drove her back to his house. There, she testified, she saw a gun cabinet in Allan's room. She said she resisted his advances until he appeared to reach under the bed. Brown said she thought he was "gonna get a gun or is gonna do something to me." She then said she took a gun out of her purse and shot Allan.
During her trial, the prosecution argued that the motive for the killing was not self-defense, as Brown claimed, but rather robbery, since Brown took Allan's wallet after she shot him. She was tried as an adult and convicted of first degree murder, first degree felony murder and aggravated robbery. The convictions carried concurrent life sentences and eight additional years.



Ik weet het niet ouwebaas, maar dit voelt toch niet goed.
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
08-01-2019 10:45
Beetje kort door de bocht. Ze heeft wel iemand vermoord.

Ken de details verder niet in de zaak.

O, lees nu dit op NOS:

Op haar 16e werd Brown verkocht aan de 43-jarige oud-militair Johnny Allen, een wapenverzamelaar. Ze was bang voor wat er met haar zou gebeuren en schoot hem dood. Ze nam geld en wapens mee en sloeg op de vlucht. In een hotel werd ze opgepakt. Dat was in 2004.

Geld meenemen is wel vreemd natuurlijk als het om een ontsnapping uit een levensbedreigende situatie is. Aan de andere kant was ze erg jong.

Van NBC:

"This was not a case of self defense," said Anna Whaley holding up a grainy autopsy photo of Allen’s bullet riddled body. "Johnnie’s life mattered. Johnnie was loved and he is missed dearly."

Whaley and prosecutors said Brown was a cold-blooded killer who robbed her victim. The arresting officer at the time, Detective Charles Robinson of the Nashville Police, told the board there’s no evidence Brown was a prostitute. “Show me the proof,” he said at the hearing.


Van CNN:

On August 7, 2004, Brown testified she was solicited for sex by 43-year-old Johnny Mitchell Allan, who picked her up near a Sonic parking lot and drove her back to his house. There, she testified, she saw a gun cabinet in Allan's room. She said she resisted his advances until he appeared to reach under the bed. Brown said she thought he was "gonna get a gun or is gonna do something to me." She then said she took a gun out of her purse and shot Allan.
During her trial, the prosecution argued that the motive for the killing was not self-defense, as Brown claimed, but rather robbery, since Brown took Allan's wallet after she shot him. She was tried as an adult and convicted of first degree murder, first degree felony murder and aggravated robbery. The convictions carried concurrent life sentences and eight additional years.



Ik weet het niet ouwebaas, maar dit voelt toch niet goed.
In de meeste Westerse landen zou ze volgens het jeugdstrafrecht zijn berecht. Dat betekent dat ze lang geen 15 jaar vastzit. En als ze al volgens volwassenstrafrecht berecht zou zijn dan was het verleden van misbruik als verzachtende omstandigheid zijn meegewogen. Dan had ze lang niet de maximumstraf voor moord gekregen.

Maar goed, de VS is een, voor Westerse begrippen, zeer afwijkend strafsysteem waar zelfs kleuters soms met volwassenenstrafrecht te maken krijgen, waar de doodstraf nog bestaat en waar verreweg de hoogste gevangenispopulatie bestaat.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
oudebaas schreef:
08-01-2019 11:41
In de meeste Westerse landen zou ze volgens het jeugdstrafrecht zijn berecht. Dat betekent dat ze lang geen 15 jaar vastzit. En als ze al volgens volwassenstrafrecht berecht zou zijn dan was het verleden van misbruik als verzachtende omstandigheid zijn meegewogen. Dan had ze lang niet de maximumstraf voor moord gekregen.

Maar goed, de VS is een, voor Westerse begrippen, zeer afwijkend strafsysteem waar zelfs kleuters soms met volwassenenstrafrecht te maken krijgen, waar de doodstraf nog bestaat en waar verreweg de hoogste gevangenispopulatie bestaat.
.
Nou, voor een roofmoord mag je van mij rustig 20 jaar cel krijgen, ook als je jong en zielig bent.
MarkSD schreef:
08-01-2019 12:29
.
Nou, voor een roofmoord mag je van mij rustig 20 jaar cel krijgen, ook als je jong en zielig bent.
Ze werd als slaaf verkocht, en had als minderjarige dus niks.

Kun je kiezen om als slaaf te blijven of dat pistool pakken die kogel afknallen en een paar tientjes grijpen om ergens te komen. Ik zou het wel weten. Als dat dan “roofmoord” is.
YellowLemon schreef:
08-01-2019 13:02
Ze werd als slaaf verkocht, en had als minderjarige dus niks.

Kun je kiezen om als slaaf te blijven of dat pistool pakken die kogel afknallen en een paar tientjes grijpen om ergens te komen. Ik zou het wel weten. Als dat dan “roofmoord” is.
Dat zegt vooral wat dramageile media. De NOS braakt ook wat fakenews uit

Op haar 16e werd Brown verkocht aan de 43-jarige oud-militair Johnny Allen, een wapenverzamelaar.

Zelf zei ze:

Brown testified she was solicited for sex by 43-year-old Johnny Mitchell Allan, who picked her up near a Sonic parking lot and drove her back to his house.

Kortom: ze stond te tippelen en werd door de man opgepikt. WTF wanneer is dat 'verkocht aan' NOS??????
Ze zal vast een slechte jeugd gekend hebben. Daar kon het slachtoffer niets aan doen trouwens.
Ook met een slechte jeugd heb je niet het recht om als prostituee een klant te vermoorden voor een paar tientjes.
Jezus. Van Wikipedia:

Her self defense plea was not accepted by the jury because the victim was found with interlaced fingers under his face and a shot to the back of his head - the conclusion was that the victim was asleep at the time of death. Cyntoia Brown also admitted to executing the man on tape when speaking with her mother on the phone in custody. [6]

En nu staan mensen te juichen alsof Majoor Bosshardt wordt vrijgelaten.

Meer info

https://legalinsurrection.com/2018/12/w ... ense-nope/

Na guilty by media nu ook free by media?
anoniem_357224 wijzigde dit bericht op 08-01-2019 13:41
15.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat ze is gestraft lijkt me logisch, ze heeft toch een moord gepleegd. Maar verzachtende omstandigheden (misbruikverleden èn minderjarig) en goed gedrag
moeten ook meewegen en daarom lijkt het me juist dat ze na 15 jaar wordt vrijgelaten.
Het is niet zo dat ze onterecht vast zit, het gaat om de hoogte van de straf die buitenproportioneel was
Alle reacties Link kopieren
Straf lijkt me meer dan terecht.

Wellicht inderdaad na 15 jaar eens polshoogte nemen maar meer dan dat niet.
Alle reacties Link kopieren
We kunnen in ieder geval zien dat keiharde straffen zoals in de VS gebruikelijk is geweldig werken. Het is daardoor het veiligste land geworden met de minste criminaliteit....
Alle reacties Link kopieren
Een opa in Belgie die zijn kleinkind meerdere malen verkracht (kind van een paar maanden) krijgt 8 jaar.
Dat is voor mij veel meer onbegrijpelijk.
8 jaar, hoe is het mogelijk.
Het kindje is zo beschadigd, dat ze meerdere operaties nodig heeft.
Beetje kort door de bocht. Ik denk niet dat deze vrouw vast zat omdat ze was verkracht, maar omdat ze iemand heeft vermoord. Ze zat dus vast voor moord.
Terecht of niet laat ik even buiten beschouwing, het is dus niet dat ze als verkrachte vrouw wordt gestraft zoals jij zegt.

En wat heeft de Nashville-verklaring hiermee te maken? Het zit je blijkbaar erg hoor en dan maak je best vreemde conclusies.

Verder is Tennessee ook een prachtige staat, ik ben er meerdere keren geweest! :)
oudebaas schreef:
08-01-2019 11:41
In de meeste Westerse landen zou ze volgens het jeugdstrafrecht zijn berecht. Dat betekent dat ze lang geen 15 jaar vastzit. En als ze al volgens volwassenstrafrecht berecht zou zijn dan was het verleden van misbruik als verzachtende omstandigheid zijn meegewogen. Dan had ze lang niet de maximumstraf voor moord gekregen.

Maar goed, de VS is een, voor Westerse begrippen, zeer afwijkend strafsysteem waar zelfs kleuters soms met volwassenenstrafrecht te maken krijgen, waar de doodstraf nog bestaat en waar verreweg de hoogste gevangenispopulatie bestaat.
Normaal heeft Tennessee een minimum leeftijd van 18 jaar voor de doodstraf, 5 staten hebben 17 jaar als minimum leeftijd en 17 staten hebben 16 jaar als minimum leeftijd.
Soms kunnen ze het volwassen strafrecht gebruiken, maar overdrijven is ook een vak he, om te zeggen dat het zelfs voor kleuters kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven