Vele malen erger: misbruik in de sport

11-01-2019 18:42 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ja beste atheïsten onder jullie. Ten tijde van het Deetman-onderzoek werd er van alles geroepen over misbruik in de kerk.

Maar nu, na de publicatie in 2017 van de commissie onder leiding van Oud-minister Klaas de Vries 'Seksuele intimidatie en misbruik in de sport' waarin gesteld werd dat het wel om 200.000 slachtoffers zou kunnen gaan,
na het nieuws van vorige week dat Jerry M. 35 jaar binnen de atletiekwereld zijn gang kon gaan,
na het nieuws van vandaag dat het aantal meldingen van seksueel grensoverschrijdend gedrag in sport vorig jaar verdubbeld is blijft het oorverdovend stil.

Het lijkt mij dat mensen gewoonweg de kerk willen bashen en ze misbruik binnen andere verbanden schouderophalend aanzien.
Alle reacties Link kopieren
Ik vrees dat misbruik in de sport veel en veel vaker gebeurd.
derooiekater wijzigde dit bericht op 12-01-2019 10:53
51.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een raar reltopic.
Alle reacties Link kopieren
Wie zegt dat de misbruikers in de sportwereld niet gelovig zijn?
Alle reacties Link kopieren
waar wil je het nou over hebben Willem? Het misbruik of de kerk?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Het is geen wedstrijd he?
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
11-01-2019 18:57
waar wil je het nou over hebben Willem? Het misbruik of de kerk?
Over het misbruik in de sport, waar je op het forum niks over hoort. Alleen als het misbruik in de kerk betreft. Dan wel.
Alle reacties Link kopieren
Ms_Jingles schreef:
11-01-2019 18:52
Wat een raar reltopic.
Raar reltopic? Waarom dan? Verklaar je eens nader in plaats van zomaar een zin te plaatsen zonder duiding.
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef:
11-01-2019 19:01
Over het misbruik in de sport, waar je op het forum niks over hoort. Alleen als het misbruik in de kerk betreft. Dan wel.
Had dus ook gekund zonder link te leggen naar misbruik in de sport

We komen er steeds vaker achter, dat overal waar er een afhankelijkheidsrelatie is, mensen misbruik van elkaar maken.
Bijvoorbeeld sexueel.
Maar vlak ook directeuren niet uit, die zichzelf privileges toe-eigenen ten koste van hun werknemers. Of aan hun ondergeschikten zitten.
Tja, wij vrouwtjes interesseren ons ook helemaal niet voor sport
Ik ben het met je eens dat het stil blijft. Er zijn al zoveel meldingen geweest en er lijkt niks aan gedaan te worden. Bij geen sportclub waar ik mee te maken heb (gehad) wordt bv een verklaring van goed gedrag gevraagd aan trainers en coaches.
Terwijl ze de kleedkamer in en uitlopen. Ik snap niet dat daar anno 2018 zo nonchalant mee omgegaan wordt.
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef:
11-01-2019 19:01
Raar reltopic? Waarom dan? Verklaar je eens nader in plaats van zomaar een zin te plaatsen zonder duiding.
Want zelf nadenken over het hoe en wat is te moeilijk voor je? Je plaatst (weer eens) een raar topic, waarin je misbruik in de sport misbruikt om een rare stelling over religie te poneren, zonder enige bron. Je titel stelt dat misbruik in de sport érger is dan misbruik in de kerk/moskee/whatever. Dan kun je opgetrokken wenkbrauwen verwachten hoor.
anoniem_380709 wijzigde dit bericht op 11-01-2019 19:53
11.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
#Metoo is aan je voorbijgegaan, Willem ?
Dat ging toch echt niet over de kerk.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Lieve schat. Tuurlijk is er niet dezelfde maatschappelijke verontwaardiging. De kerk is een instituut die zich structureel van zijn donkerste kant laat zien. Zaken worden in de doofpot gestopt en betrapte geestelijke worden overgeplaatst binnen de kerk naar andere standplaatsen.

Binnen de sport zijn het veel vaker op zichzelf staande incidenten (natuurlijk net zo erg). Maar naar mijn wetens zijn er niet grote instituties die de zaken onder het tapijt vegen. Tegen Jerry M is tot 2017 geen aangifte gedaan volgens mij, correct me if i'm wrong. En toen dat wel gebeurde is er wel ingegrepen.

Ik kan mij in Nederland niet herinneren dat ergens de hand boven een misbruiker werd gehouden.

In Amerika is er naar mijn wetens dit wel twee keer gebeurd. Zoals Amerikaanse turncoach Larry Nassar. Hij is inmiddels veroordeeld en de kritiek op de Amerikaanse turnbond is niet mals. Er wordt gesproken om de gehele bond op te doeken.

Ook is er het verhaal van Jerry Sandusky, een american football coach voor Penn State. De details zijn wederom gruwelijk en ook hier greep de leiding niet in omdat Jerry succesvol was. Toen dit uitlekte was er natuurlijk een storm van kritiek en is Penn State voor altijd beschadigd.

Systematisch niet ingrijpen van bovenaf is het grootste kritiekpunt op de kerk. Daar maken mensen zich hier in Nederland en in Amerika het meest druk over.
-Darkside- schreef:
11-01-2019 19:17
Tja, wij vrouwtjes interesseren ons ook helemaal niet voor sport
:proud:
Ben jij zo Christelijk, ome Willem? Gezien het je zo aan het hart lijkt te gaan dat de kerk meer 'gebasht' wordt?
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
11-01-2019 18:52
Wie zegt dat de misbruikers in de sportwereld niet gelovig zijn?
O ja, t zullen vast weer moslims zijn natuurlijk!

Ze zullen hun ID vast per ongeluk bij het slachtoffer achter hebben gelaten tijden het misbruik, toch weer anders dan je ID achterlaten na een aanslag.

:facepalm:
lisa_ schreef:
11-01-2019 19:46
Ik ben het met je eens dat het stil blijft. Er zijn al zoveel meldingen geweest en er lijkt niks aan gedaan te worden. Bij geen sportclub waar ik mee te maken heb (gehad) wordt bv een verklaring van goed gedrag gevraagd aan trainers en coaches.
Terwijl ze de kleedkamer in en uitlopen. Ik snap niet dat daar anno 2018 zo nonchalant mee omgegaan wordt.
Klopt wel dit.
...
anoniem_63ed2e0ad2db9 wijzigde dit bericht op 13-01-2019 01:22
Reden: dubbel
98.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bordorood schreef:
12-01-2019 11:33
O ja, t zullen vast weer moslims zijn natuurlijk!

Ze zullen hun ID vast per ongeluk bij het slachtoffer achter hebben gelaten tijden het misbruik, toch weer anders dan je ID achterlaten na een aanslag.

:facepalm:
Minder drinken, is echt beter voor je
...
anoniem_381370 wijzigde dit bericht op 25-01-2019 13:03
99.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maar je hoort er niemand over. Terwijl bij misbruik in de kerk heel Nederland een (ongefundeerde) mening heeft.
willem1959 schreef:
13-01-2019 18:43
Maar je hoort er niemand over. Terwijl bij misbruik in de kerk heel Nederland een (ongefundeerde) mening heeft.
Je hoort er nooit iemand over? Er wordt toch al zeker 20 jaar openlijk over gesproken en de sportbonden en NOC*NSF zijn er continue mee bezig (onderzoekscommissie, registratie, vertrouwenspunt, preventie...)! In tegenstelling tot de kerk waar het bestaan van het misbruik decennialang ontkend is.
Alle reacties Link kopieren
Mik* schreef:
13-01-2019 19:54
Je hoort er nooit iemand over? Er wordt toch al zeker 20 jaar openlijk over gesproken en de sportbonden en NOC*NSF zijn er continue mee bezig (onderzoekscommissie, registratie, vertrouwenspunt, preventie...)! In tegenstelling tot de kerk waar het bestaan van het misbruik decennialang ontkend is.
Zie je de fout die je nu zelf maakt?

Dat is precies wat ik bedoel.
Alle reacties Link kopieren
WAt is toch de oorzaak dat dit zoveel gebeurd bij scouting, soort etc? Toch niet allemaal pedo’s? Wie kan mij hier iets over uitleggen.. ben wel benieuwd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven