Gilette, the best a man can be ?

17-01-2019 17:30 55 berichten
Gilette (scheermesjes) heeft deze week een nieuwe commercial online gezet. En nu zijn er een heleboel mannen boos op Gilette. De commercial heeft ongeveer twee keer zoveel dislikes als likes.

Nu vraag ik me af, want vinden vrouwen eigenlijk van deze commercial?

https://youtu.be/koPmuEyP3a0
Je zou er je baard van laten staan idd (en ik heb 'n hekel aan baarden!)
Goede gemaakte commercial.

Ben ontroerd tegen wil en dank. Maar dat kan ook komen omdat ik niet geslapen heb.
Alle reacties Link kopieren
Als mensen beledigt zijn over een advertentie die zegt dat je niet moet pesten of intimideren, dan zegt dat meer over hun eigen normen en waarden dan over die reclame. Ik heb er geen problemen mee, is gewoon een marketing keuze. En de keuze die ze gemaakt hebben past helemaal in deze tijd.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
17-01-2019 17:39
Als mensen beledigt zijn over een advertentie die zegt dat je niet moet pesten of intimideren, dan zegt dat meer over hun eigen normen en waarden dan over die reclame. Ik heb er geen problemen mee, is gewoon een marketing keuze. En de keuze die ze gemaakt hebben past helemaal in deze tijd.
Precies. Prima reclame. Die Gilette scheermesjes zijn trouwens goed. Ik gebruik die voor mannen ook.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
17-01-2019 17:39
Als mensen beledigt zijn over een advertentie die zegt dat je niet moet pesten of intimideren, dan zegt dat meer over hun eigen normen en waarden dan over die reclame. Ik heb er geen problemen mee, is gewoon een marketing keuze. En de keuze die ze gemaakt hebben past helemaal in deze tijd.
Precies. Prima reclame. Die Gilette scheermesjes zijn trouwens goed. Ik gebruik die voor mannen ook.
Cum non tum age
Superslimme campagne. Goed gedaan Gilette.
Niks mis mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik geen mesjes van Gilette, omdat ze kneiterduur zijn. Die van Trekpleister zijn minstens zo goed en 3 keer goedkoper, misschien wel 4 keer.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die venus mesjes echt troep.
We don't know the Devil's side of the story, because God wrote all the books. J.A. Konrath
Alle reacties Link kopieren
the best a man can get
We don't know the Devil's side of the story, because God wrote all the books. J.A. Konrath
Alle reacties Link kopieren
Het doel van deze reclame is natuurlijk om de discussie op te roepen (onder vermelding van hun merknaam) en dat is ze prima gelukt!

De tegenstanders vinden dat mannen stereotype worden weggezet. En daar hebben ze wel gelijk in. Maar dan missen ze wel de kern van de boodschap doordat hun ego kennelijk in de weg zit.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij mis ik iets.. Waarom wordt het zo massaal gedisliked?

Edit: nvm, lees het al van nummer*zoveel
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
17-01-2019 17:42
Precies. Prima reclame. Die Gilette scheermesjes zijn trouwens goed. Ik gebruik die voor mannen ook.
Eens.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vind de commercial een mooie boodschap hebben, maar het heeft niets te maken met scheren of gilette dus in dat opzicht vind ik het een rare reclame.
Alle reacties Link kopieren
Goeie reclamecampagne, lag dubbel van die mannen op een rij achter hun BBQ-kogel. Boys will be boys. :hihi:
We don't know the Devil's side of the story, because God wrote all the books. J.A. Konrath
Alle reacties Link kopieren
Mooie reclame en fijn dat deze boodschap nu van mannen / een mannenmerk komt. En niet van vrouwen die weggezet kunnen worden als hysterische overdrijvers die niet tegen een grapje kunnen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Tenenkrommend, net zoals minimaal 90% van alle reclames.....
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
17-01-2019 18:06
Ik vind de commercial een mooie boodschap hebben, maar het heeft niets te maken met scheren of gilette dus in dat opzicht vind ik het een rare reclame.
Was toch ook altijd met Bennetton ?


https://www.nrc.nl/nieuws/1992/02/01/vo ... 93-a889870
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
-

.
anoniem_310671 wijzigde dit bericht op 19-01-2019 17:07
Reden: -.
99.07% gewijzigd
We don't know the Devil's side of the story, because God wrote all the books. J.A. Konrath
Alle reacties Link kopieren
Wat vind jij er van, TO?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Het had van mij als man best wat gedurfder gemogen. Het is een beetje net niks en snap dat er daardoor kritiek op komt.
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 17-01-2019 19:02
3.93% gewijzigd
Niet slim van een bedrijf om zo’n raar politiek statement te maken.

De boosheid komt ook uit het feit dat de blanke mannen worden neergezet als de “bad guys” en de zwarte mannen als de “good guys”. Niet handig.
De traditie zegt dat de topicstarter ook een mening moet hebben.

Ten eerste schuurt het een beetje als een groot bedrijf (in dit geval Unilever, die Gilette in hun merkenportefeuille hebben) zich gaat profileren in een maatschappelijke discussie. Maak goede spullen, behandel je werknemers fatsoenlijk, ruim je eigen rotzooi op, dan doe je als bedrijf m.i. genoeg.

Ik hoef niet te weten hoe de NS denkt over dierenrechten of vluchtelingenbeleid. Eigenlijk wil ik ook niet dat de NS zich daar druk om maakt. Zorg maar gewoon dat de treinen op tijd rijden en er netjes uitzien.

Maatschappelijke betrokkenheid van bedrijven is ook een beetje goedkoop. De discussie is er al (#metoo), de daders zijn al uitgekotst (Weinstein) of zitten vast (Bill Cosby), alles is al wel een keer gezegd, en dan komt Gilette nog even met een spotje om te laten zien dat ze echt wel aan de spreekwoordelijke goede kant van de geschiedenis staan. Overigens ook weer niet zo goed dat ze de “pink tax” afschaffen, vrouwen betalen namelijk veel meer voor hetzelfde scheermesje maar dan in het roze of mintgroen als mannen, maar dat terzijde.

Ten tweede, het ligt niet (meer) zo in mijn aard om boos te worden om zaken die media of marketingafdelingen ons voorschotelen, maar tegelijkertijd kan ik me enige ergernis bij sommige van mijn geslachtsgenoten wel voorstellen. Er wordt gedaan alsof wangedrag de norm is en dat het tijd is om ertegen op te staan. Dat lijkt me een wat vertekend beeld van de werkelijkheid.
Nummer*Zoveel schreef:
17-01-2019 18:02
Het doel van deze reclame is natuurlijk om de discussie op te roepen (onder vermelding van hun merknaam) en dat is ze prima gelukt!

De tegenstanders vinden dat mannen stereotype worden weggezet. En daar hebben ze wel gelijk in. Maar dan missen ze wel de kern van de boodschap doordat hun ego kennelijk in de weg zit.
Dat een bedrijf een reclame maakt om de discussie op te roepen vind ik tof. Maar hoe kun je de boodschap serieus nemen als je weet dat Gillette recent nog gebruik maakte van kinderarbeid en nu een dame in de commercial gebruikt die de Armeense Genocide ontkent? Dat laatste staat overigens in de commentaren, dus dat weet ik niet zeker ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven