Mensenhandel nagelstudio’s in Nederland

18-01-2019 13:18 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
De nagelstudio’s komen als paddenstoelen uit de grond. 8700 nagelsalons telt ons land en daarvan heeft de inspectie maar 29 gecontroleerd. Iedereen kan een nagelstudio beginnen, zonder ook maar enige vorm van controle. Veel Aziatische en oost-Europese vrouwen (en kinderen) worden daar uitgebuit. Wat dacht je van de hygiëne etc.

Ik laat mijn nagels wel doen bij gecertificeerde nagelsalons. Je nagels laten doen moet je niet voor een ‘goedkope’ prijs laten doen.

Wat mij zorgen baart, is dat je in Nederland gewoon een bedrijf kan beginnen, zonder enige vorm van controle. Wat dacht je van alle leegstaande restaurants en kapsalons in Amsterdam alleen al zijn er al heel veel.
duchessmeganmarkle wijzigde dit bericht op 18-01-2019 13:35
0.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waar zijn de nagelstudio's waar jij je nagels laat doen dan gecertificeerd?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
*mijn nagels
*baart
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
18-01-2019 13:31
Waar zijn de nagelstudio's waar jij je nagels laat doen dan gecertificeerd?
In Amsterdam professionele dames.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
18-01-2019 13:36
In Amsterdam professionele dames.
:rofl: Bij mij om de hoek zaten ook professionele dames, maar die zaten daar niet om nagels te doen :D
Alle reacties Link kopieren
Dat was mijn vraag niet ;). Door welke instantie zijn ze gecertificeerd?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Ik laat het wel goedkoop doen door een meisje uit mijn wijk. Ze doet het wel zwart, maar kiest hier toch echt zelf voor.


Gellak voor een tientje :lol: zonder uitbuiterij
Alle reacties Link kopieren
Dat van die kapsalons valt me al jaren op. Hier zijn het vooral kapsalons voor heren in wijken waar het gemiddelde inkomen laag ligt en een knip en/of scheerbeurt weinig kost en het nooit druk is.
Zwart geld en dekmantels vermoed ik. Er zitten ook zaken tussen die goed lopen en populair zijn maar in dezelfde straat zitten er zo nog 4 zaken.
We hebben altijd vestigingseisen gehad, met een vakdiploma en een middenstandsdiploma. Doordat de wetten Europees werden, is dat geschrapt.
Nu zijn bepaalde winkels inmiddels berucht als witwaswinkels met als gevolg té veel winkels i.v.m. het aantal inwoners: ijssalon, nagelstudios en kappers.
Ze vallen niet onder de Bibob wetgeving, dus veel crimineelgeld gaat daarin om.
Maatschappij ondermijnend.
Daarnaast heb je nog de bedrijven die regelrecht een gevaar kunnen zijn. Omdat de gemeente geen electrische installaties meer keurt, en een electrotechnisch bedrijf geen vakbekwaamheid hoeft aan te tonen, is de veiligheid achteruit aan het gaan. Geldt voor meerdere vakrichtingen..
Alle reacties Link kopieren
nimue_iparis schreef:
18-01-2019 13:47
Dat van die kapsalons valt me al jaren op. Hier zijn het vooral kapsalons voor heren in wijken waar het gemiddelde inkomen laag ligt en een knip en/of scheerbeurt weinig kost en het nooit druk is.
Zwart geld en dekmantels vermoed ik. Er zitten ook zaken tussen die goed lopen en populair zijn maar in dezelfde straat zitten er zo nog 4 zaken.
Volgens mij ook witwasserij. Ik las laatst een artikel hierover, dat als er heel veel kapsalons op een plek zit met weinig klanten (dit schijnt verdacht te zijn oid), dat er dan grote kans is dat er geld wordt witgewassen.

Op het werk zit naast ons pand een spa, waar letterlijk nooit iemand in en uit loopt. Alleen snachts een paar dubieuze figuren (te zien op de camera's). Vraag me ook af wat hier gebeurt :sherlock:
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
18-01-2019 13:44
:rofl: Bij mij om de hoek zaten ook professionele dames, maar die zaten daar niet om nagels te doen :D
Dames die gewoon een opleiding hebben gevolgd.
Alle reacties Link kopieren
nimue_iparis schreef:
18-01-2019 13:47
Dat van die kapsalons valt me al jaren op. Hier zijn het vooral kapsalons voor heren in wijken waar het gemiddelde inkomen laag ligt en een knip en/of scheerbeurt weinig kost en het nooit druk is.
Zwart geld en dekmantels vermoed ik. Er zitten ook zaken tussen die goed lopen en populair zijn maar in dezelfde straat zitten er zo nog 4 zaken.
Ik ken ze ook. De inspectie controleert niet zo goed.
Ik had het gelezen en vond het heel dom/raar/stom dat je zomaar een eigen nagelstudio kan beginnen. Ik ga er gelukkig ook niet heen, ik betaal 50 euro voor mijn acrylnagels. Als de styliste een mondkapje moet dragen dan weet je al dat het niet goed zit (vooral wat voor chemische stoffen ze dan op je nagels doen, blegh).
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
18-01-2019 14:31
Ik had het gelezen en vond het heel dom/raar/stom dat je zomaar een eigen nagelstudio kan beginnen. Ik ga er gelukkig ook niet heen, ik betaal 50 euro voor mijn acrylnagels. Als de styliste een mondkapje moet dragen dan weet je al dat het niet goed zit (vooral wat voor chemische stoffen ze dan op je nagels doen, blegh).
Precies.
8700 nagelsalons telt ons land en daarvan heeft de inspectie maar 29 gecontroleerd

.
In totaal 29 salons geïnspecteerd of 29% van die 8700? In het eerste geval kun je de uitslag bijna negeren....
Wat is nou precies het probleem? Zo lang je zelf niet een verliesgevende salon hoeft uit te baten boeit het toch niet hoe ze verder hun zaakjes runnen? Als er te veel van zijn, dan dunt de branche vanzelf wel een keertje uit.
Alle reacties Link kopieren
47084 schreef:
18-01-2019 13:47
Doordat de wetten Europees werden, is dat geschrapt.
..
Dat is dus echt hele grote onzin.
Die wetten zijn in Nederland geschrapt. In veel Europese landen bestaan ze namelijk nog steeds.
En dat zijn dus precies de landen waar het nog steeds verdomd slecht gaat met de economie zoals Griekenland, Italie en Frankrijk.

Dat is dus precies waarom de Nederlandse overheid die wetten wèl geschrapt heeft. Of jij namelijk een of ander ingewikkeld diploma hebt, zegt niks over dat jij illegalen in dienst hebt of dat je met zwart geld werkt.

Al die diploma's en vergunningen houden wèl de economie enorm op omdat het heel veel moeilijker wordt om gewoon voor jezelf te beginnen.

Je zou het je nu toch niet meer voor kunnen stellen dat de meer dan 1 miljoen ZZP'ers die we inmiddels hebben, allemaal thuis zouden moeten zitten omdat ze niet het goede papiertje hebben!

De Nederlandse overheid heeft bewust een afweging gemaakt welke vergunningen nou ècht nodig zijn.

En dat waren best goede keuzes. Er gebeuren echt niet meer ongelukken als in die eerder genoemde landen.
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
18-01-2019 14:31
Ik had het gelezen en vond het heel dom/raar/stom dat je zomaar een eigen nagelstudio kan beginnen. Ik ga er gelukkig ook niet heen, ik betaal 50 euro voor mijn acrylnagels. Als de styliste een mondkapje moet dragen dan weet je al dat het niet goed zit (vooral wat voor chemische stoffen ze dan op je nagels doen, blegh).
Het heeft vooral te maken met de stof die vrij komt als ze de nagels elektrisch bijwerken. Die mensen zitten de hele dag in dat stof.
De mondkapjes die ze op hebben houden echt geen chemisch schadelijke dampen tegen.
Sommige tafels zijn zelfs voorzien van een afzuiging.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
jo12345 schreef:
18-01-2019 17:01
Dat is dus echt hele grote onzin.
Die wetten zijn in Nederland geschrapt. In veel Europese landen bestaan ze namelijk nog steeds.
En dat zijn dus precies de landen waar het nog steeds verdomd slecht gaat met de economie zoals Griekenland, Italie en Frankrijk.

Dat is dus precies waarom de Nederlandse overheid die wetten wèl geschrapt heeft. Of jij namelijk een of ander ingewikkeld diploma hebt, zegt niks over dat jij illegalen in dienst hebt of dat je met zwart geld werkt.

Al die diploma's en vergunningen houden wèl de economie enorm op omdat het heel veel moeilijker wordt om gewoon voor jezelf te beginnen.

Je zou het je nu toch niet meer voor kunnen stellen dat de meer dan 1 miljoen ZZP'ers die we inmiddels hebben, allemaal thuis zouden moeten zitten omdat ze niet het goede papiertje hebben!

De Nederlandse overheid heeft bewust een afweging gemaakt welke vergunningen nou ècht nodig zijn.

En dat waren best goede keuzes. Er gebeuren echt niet meer ongelukken als in die eerder genoemde landen.
Ik bedoel bijvoorbeeld de meterkast. Vroeger kwam de gemeente die goedkeuren en pas daarná kreeg je electriciteit. Dat is nu niet meer.
Ik weet niet beter dan dat die wetswijzigingen in 2007 zijn doorgevoerd in het kader van de Europese wetgeving. In mijn eigen veld, installatietechniek, is toen ook alles Europees geworden. Griekenland en Frankrijk hebben dezelfde wetgeving als wij.
Ik heb de indruk dat het schrappen van de verplichte keuring juist voor meer ónveiligheid zorgt. In mijn eigen beroepsveld hebben we wél verplichte keuringen en vakbekwaamheidseisen. Voor zowel bedrijf als personeel.
Ik zou graag cijfers zien waaruit blijkt da5 Griekenland en Frankrijk minder ongelukken hebben dan nederland.
Het tewerk stellen van illegalen ken ik uit de horeca, de prostitutie, de nagelstudio’s, markthandel, en autopoetsbedrijven. Dat is inderdaad ondermijning, maar dat is het creëren van onveiligheid ook. Op een andere manier, maar het beïnvloed de maatschappij net zo negatief als de illegale Chinese die daar voor een hongerloontje jaren door moet brengen.
47084 schreef:
18-01-2019 22:47
Ik bedoel bijvoorbeeld de meterkast. Vroeger kwam de gemeente die goedkeuren en pas daarná kreeg je electriciteit. Dat is nu niet meer.
Ik weet niet beter dan dat die wetswijzigingen in 2007 zijn doorgevoerd in het kader van de Europese wetgeving. In mijn eigen veld, installatietechniek, is toen ook alles Europees geworden. Griekenland en Frankrijk hebben dezelfde wetgeving als wij.
Ik heb de indruk dat het schrappen van de verplichte keuring juist voor meer ónveiligheid zorgt. In mijn eigen beroepsveld hebben we wél verplichte keuringen en vakbekwaamheidseisen. Voor zowel bedrijf als personeel.
Ik zou graag cijfers zien waaruit blijkt da5 Griekenland en Frankrijk minder ongelukken hebben dan nederland.
Het tewerk stellen van illegalen ken ik uit de horeca, de prostitutie, de nagelstudio’s, markthandel, en autopoetsbedrijven. Dat is inderdaad ondermijning, maar dat is het creëren van onveiligheid ook. Op een andere manier, maar het beïnvloed de maatschappij net zo negatief als de illegale Chinese die daar voor een hongerloontje jaren door moet brengen.
De NL overheid doet bijzonder weinig moeite om illegalen weer terug te bonjouren naar hun land van herkomst. Dat je deze groep tegenkomt in de slechtbetaalde delen van de dienstensector waar nog veel contant geld wordt gebruikt, is derhalve niet echt verrassend.
Mijn collega’s komen in de horeca illegalen tegen die ‘s nachts schoonmaken, achter de keuken in een gangetje slapen, maar ook weedkwekerijen op het plat dak, of een vuurwapen achter de werkbank. Maar controles zijn op werkdagen van 9 tot 5. Tja, héél slim hoef je niet te zijn dit te ontlopen.
Je kunt het eigenlijk wel intekenen: structureel géén belasting te betalen omdat er geen winst gemaakt wordt, hoge schulden, er worden onwaarschijnlijk hoge bedragen op kosten geboekt, de inkoop en omzet is altijd laag en er zijn geen uitschieters. Iedere ondernemer heeft weleens een uitzonderlijk hoge of lage opbrengst. Hier niet. De omzet lijkt vooraf bepaald te zijn.
Ze betalen nooit hun rekeningen, want op papier is er geen geld, en dat wordt altijd stukje bij beetje afgelost. De crediteurenlijst is een verzameling van af te lossen leningen, leveringen, diensten die soms jarenlang lopen.
Alle reacties Link kopieren
Nagelstyling is helaas geen erkend beroep.

Iedereen kan een salon beginnen of lesgeven En helaas door YouTube is het veel erger geworden.
Er zijn genoeg stylisten die echt hart voor het vak hebben, zich regelmatig laten bijscholen en idd een certificaat hebben.

Al zegt dat soms ook niet alles.

Aan de andere kant heb je dames die denken er lekker mee teverdienen en kopen bij ome Ali wat spullen en gaan er mee klooien zonder te weten waar ze mee bezig zijn.

En dan mag jij als stylist die een opleiding hebt gedaan, het weer op lossen.

Bij welke Salon zit jij TO? Ben ik ook wel benieuwd naar.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
18-01-2019 14:29
Dames die gewoon een opleiding hebben gevolgd.
dat zegt natuurlijk niets, je kunt ook best uitgebuit worden als je wel een opleiding gedaan hebt.
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
18-01-2019 14:31
Ik had het gelezen en vond het heel dom/raar/stom dat je zomaar een eigen nagelstudio kan beginnen. Ik ga er gelukkig ook niet heen, ik betaal 50 euro voor mijn acrylnagels. Als de styliste een mondkapje moet dragen dan weet je al dat het niet goed zit (vooral wat voor chemische stoffen ze dan op je nagels doen, blegh).
Het zijn veelal Aziatische dames die daar werken. Mondkapje zijn daar weer niet zo vreemd, en hoeft niet voor de chemische dampen te zijn (als ze daar überhaupt al tegen helpen).
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
18-01-2019 14:30
Ik ken ze ook. De inspectie controleert niet zo goed.
De meeste bedrijven die rommelen lopen uiteindelijk toch tegen de FIOD aan. Hoe langer je niets doet hoe overmoediger de ondernemers worden, en hoe makkelijker ze uiteindelijk zijn op te pakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven