Viva is aan het vertrutten (net als de rest van Nederland)

21-01-2019 14:01 887 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.viva.nl/mama/lezeressen-viv ... raag-even/

Viva, het blad/platform wat pretendeerde vooruitstrevend te zijn, met hun dildo als kado bij een abonnement, en de blootrepubliek Anybody. Diezelfde Viva, gaat in tijdschrift Viva Mama vertellen wat de openbaar-borstvoeden-etiquette is:

Een beetje rekening houden met mensen die het misschien onprettig vinden, is natuurlijk een kleine moeite. Ga bij voorkeur op een zo onopvallend mogelijke plek zitten en bedek je borst, bijvoorbeeld met een hydrofiele luier. Trek kleding aan die je discreet opzij kunt duwen of naar beneden kunt trekken. En ik zal hier vast geen vrienden mee maken, maar dreumesen (laat staan peuters, kleuters of basisschoolkinderen) in het openbaar de borst geven, is not done. Voor jou is het misschien ‘natuurlijk’, het gros van de mensen vindt dat weerzinwekkend. Dat kun je echt beter thuis doen.’

Wat is dit voor een jaren 50 mening?
Viva die columns van Kiki op hun site zet, die zich zo'n beetje door iedereen in alle gaten laat nemen, maar als je een borstvoedende moeder bent dan moet je je kennelijk in een hoekje verstoppen, met je dreumes (kind van 12 maand of ouder > waarbij borstvoeden not done is in het openbaar). Come on Viva, dit past niet bij jullie.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het helemaal met je eens.
Wat een idioot artikel.
Alle reacties Link kopieren
Dit soort advies past beter in de jaren 50-60 dan nu.

Vooral de opmerking over het voeden van dreumesen, peuters, kleuters of basisschoolkinderen. 'Weerzinwekkend' nog wel. Toe maar.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal mee eens!! Wat mij irriteert is dat het lijkt te gaan om een persoonlijke irritatie van de schrijfster, die zij presenteert als algemene norm. Het zou betere journalistiek zijn als je dit of in een column schrijft of ook andere meningen laat horen. Ik vind het juist stoer als iemand in het openbaar durft te voeden. Wat is er zo weerzinwekkend aan een stukje blote borst?
En dan wel van die sneue Kiki stukjes plaatsen.
Eens, maar die bevoogdende flutartikelen in een achterhaald weekblaadje vind ik ook wel heel erg jaren 50. Heden ten dagen laat je je toch door niemand meer vertellen hoe je moet leven zeker ?
En die zogenaamd vrijgevochten verhaaltjes over seks. Zo krampachtig dat het lachwekkend is. Ergers heeft Viva de boot naar de toekomst gemist denk ik.

Ps : Viva is geen journalistiek.
anoniem_381770 wijzigde dit bericht op 21-01-2019 14:14
4.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af waar de schrijfster vandaan haalt dat het gros van de mensen het weerzinwekkend vinden, als je in het openbaar borstvoeding geeft aan dreumesen, peuters, kleuters of basisschoolkinderen. Ten eerste vind ik het voeden van dreumesen en peuters heel normaal, en kleuters en basisschoolkinderen, dat heb ik werkelijk nog nooit gezien in het straatbeeld.
Stressed is just desserts spelled backwards
Dildo's, Kiki en allerlei vage (en slecht geschreven!) erotica mogen wel, maar borstvoeding is not done????

Ik gok dat het artikel door een 19 jarige stagiaire is geschreven. Wat een idioot artikel.
Alle reacties Link kopieren
dus neuken mag overal, maar borstvoeding moet een beetje bedekt???
Ik zie overigens zelden een moeder haar kind in het openbaar voeden.
Alle reacties Link kopieren
Het motto van zowel VIVA als VIVA Mama is: niets te verbergen.

Whaha, dat staat ook nog in hetzelfde stukje.
Stressed is just desserts spelled backwards
Welke gl**f heeft dat geschreven? :rofl:
lilalinda schreef:
21-01-2019 14:14
dus neuken mag overal, maar borstvoeding moet een beetje bedekt???
Nou dit dekt de lading van het artikel wel zo'n beetje.
Hypocrisie ten top.
the_Wicked_Witch schreef:
21-01-2019 14:13
Dildo's, Kiki en allerlei vage (en slecht geschreven!) erotica mogen wel, maar borstvoeding is not done????

Ik gok dat het artikel door een 19 jarige stagiaire is geschreven. Wat een idioot artikel.

Ze is 42 als ik Google (o, artikel uit 2016). En ik kan wel iets anders verzinnen wat ze met die hydrofiel kan doen.
Alle reacties Link kopieren
xylo schreef:
21-01-2019 14:09
Helemaal mee eens!! Wat mij irriteert is dat het lijkt te gaan om een persoonlijke irritatie van de schrijfster, die zij presenteert als algemene norm.
Een beetje zoals de posters in dit topic, maar dan met een andere mening dus?
Het zou betere journalistiek zijn als je dit of in een column schrijft of ook andere meningen laat horen. Ik vind het juist stoer als iemand in het openbaar durft te voeden. Wat is er zo weerzinwekkend aan een stukje blote borst?
Kennelijk is het helemaal niet zo normaal om in het openbaar borstvoeding te geven, anders zou jij dat niet 'stoer' vinden?

Er is niets weerzinwekkends aan een blote borst. Zonnen doen vrouwen ook zelden nog topless, dus er zal wel een reden zijn dat vrouwen hun tietjes liever voor zichzelf houden?
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
21-01-2019 14:21

Er is niets weerzinwekkends aan een blote borst. Zonnen doen vrouwen ook zelden nog topless, dus er zal wel een reden zijn dat vrouwen hun tietjes liever voor zichzelf houden?
Omdat Nederland aan het vertrutten is.
Zo'n Nashville verklaring is daar een heel goed voorbeeld van.
Jammer dat 'we' zo langzamerhand het vrije gevoel kwijt raken.
Ik vraag me af waarom.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
21-01-2019 14:17
Welke gl**f heeft dat geschreven? :rofl:
Suus Ruis toch?
Star² schreef:
21-01-2019 14:19
Ze is 42 als ik Google (o, artikel uit 2016). En ik kan wel iets anders verzinnen wat ze met die hydrofiel kan doen.

Gewoon een volwassen vrouw dus. Nog erger :facepalm:
anoniem_361866 wijzigde dit bericht op 21-01-2019 14:25
0.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
21-01-2019 14:23
Omdat Nederland aan het vertrutten is.
Zo'n Nashville verklaring is daar een heel goed voorbeeld van.
Jammer dat 'we' zo langzamerhand het vrije gevoel kwijt raken.
Ik vraag me af waarom.
Ik denk dat het feit dat iedereen tegenwoordig met een camera op zak loopt en je binnen no time topless op internet staat daar wel iets mee te maken heeft.
Maleficent schreef:
21-01-2019 14:23
Omdat Nederland aan het vertrutten is.
Zo'n Nashville verklaring is daar een heel goed voorbeeld van.
Jammer dat 'we' zo langzamerhand het vrije gevoel kwijt raken.
Ik vraag me af waarom.
De geschiedenis leert dat er altijd een tegenbeweging komt. Na een tijd van vrijgevochten zijn volgt een tijd van meer behoudend zijn. Na een tijd van peace and love, volgt een tijd van harde zakelijkheid enzovoort.
Alle reacties Link kopieren
Weerzinwekkend nog wel.

Nee, je laten uitwonen door iedere lul die je tegen komt, dat is classy wou je zeggen.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 21-01-2019 14:32
Reden: krijg ik de mods weer op mijn dak anders
7.05% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Belachelijk, zeg.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Sjabbes schreef:
21-01-2019 14:28
De geschiedenis leert dat er altijd een tegenbeweging komt. Na een tijd van vrijgevochten zijn volgt een tijd van meer behoudend zijn. Na een tijd van peace and love, volgt een tijd van harde zakelijkheid enzovoort.
ik ben opgegroeid met flower power ouders, en neem van mij aan: te veel openheid is echt niet lollig voor opgroeiende pubers...
Alle reacties Link kopieren
Ik las net het stukje waarin het artikel zogenaamd genuanceerd wordt, dat was zo mogelijk nog lachwekkender. Gedraai alom. Ik had het wel mooi gevonden als Viva had gezegd: 'Ja, dat was inderdaad waardeloos, maar iedereen maakt fouten', om dan als goedmakertje in de volgende editie een foto-artikel te plaatsen van pontificaal in het openbaar voedende vrouwen. Maar ja.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
21-01-2019 14:25
Ik denk dat het feit dat iedereen tegenwoordig met een camera op zak loopt en je binnen no time topless op internet staat daar wel iets mee te maken heeft.
Als topless zonnen nog net zo normaal was als in de jaren 80, was men ook niet bang voor een telefoon met camera.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven