Sneeuw: rijden of logeren?

22-01-2019 15:01 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja, wat zal ik doen? Ik moet zo een uurtje rijden naar huis, Zuid-Holland. Ik kan ook blijven slapen bij familie in de stad waar ik werk. Spullen had ik voor de zekerheid al meegenomen. Valt het nu mee met de sneeuw onderweg of niet? Ik heb geen winterbanden. Wat zal ik doen?
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn de hoofdwegen gewoon prima maar weet niet of dat overal zo is...
Alle reacties Link kopieren
Kans op file is heeeeeeel groot.
Ik zou gewoon lekker blijven logeren! Kan je morgen ook nog wat langer blijven liggen ook.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Open google maps en bekijk je route. Als het thuis geen problemen oplevert zou ik lekker blijven logeren.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon gaan rijden natuurlijk. Mist er geen heftige files zijn waardoor je uren vast staat door meerdere ongelukkig bijvoorbeeld. Er valt een klein beetje sneeuw, het zijn nog geen Oostenrijk praktijken gelukkig.

Grote kans zelfs dat het hartstikke rustig is onderweg. Gewoon op een tempo rijden waarbij jij je comfortabel voelt en gaan, dan is er niks aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon naar huis de grote wegen zijn gewoon schoon. Zo veel sneeuw ligt er nou ook weer niet hoor....
Alle reacties Link kopieren
wiezel schreef:
22-01-2019 15:05
Kans op file is heeeeeeel groot.
Ik zou gewoon lekker blijven logeren! Kan je morgen ook nog wat langer blijven liggen ook.
Dat laatste had ik nog niet eens bij stilgestaan, haha.
Logeren lijkt me wel het slimste, ja. Ik zou mezelf voor m'n kop slaan als er toch wat gebeurt...
't Is al met al een heel gedoe
Ik woon in Zuid-Holland en de wegen zijn hier goed begaanbaar en het is inmiddels gestopt met sneeuwen hier..
Maar ik zou als je toch al spulletjes bij je hebt het zekere voor het onzekere nemen en blijven logeren ;)
anoniem_379996 wijzigde dit bericht op 22-01-2019 15:08
33.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou denk ik lekker blijven slapen. Tenzij het echt veel gedoe voor je is, maar zonder winterbanden zou ik de sneeuw/ijzel niet ingaan. Scheelt je morgenvroeg ook weer een uurtje toch?
Alle reacties Link kopieren
Die sneeuw stelt niet zoveel voor, files ontstaan nu vooral omdat mensen langzaam gaan rijden. In Zuid Holland sneeuwt het niet meer. Wanneer is zo? De omstandigheden zijn geen reden om niet te rijden, ook als je geen winterbanden hebt.
Bijzonder hoe mensen meteen in paniek schieten als het een beetje sneeuwt.
anoniem_64cfde2573b58 wijzigde dit bericht op 22-01-2019 15:12
35.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het is nou niet bepaald een halve meter sneeuw die is gevallen. Alleen in woonwijken ligt er misschien wat sneeuw, maar de doorgaande wegen zijn prima te berijden.
Alle reacties Link kopieren
En als je zou blijven slapen, wat doe je morgen dan, of is de sneeuw dan weer weg?
Alle reacties Link kopieren
Als je ruim voor de spits kan vertrekken en ook thuis bent zou ik wel gaan rijden.
Als je kans hebt om in de spits te komen zou ik blijven logeren. Niet vanwege het rijden zelf maar meer voor de file's,
Prima te doen hoor. Ik houd niet van logeren dus mijn keuze zou snel gemaakt zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hm, ik zie best veel berichten over slippartijen hoor. Toch rot als dst je overkomt. Iemand op Twitter meldt dat de A16 bij Rdam alleen op de rechterrijbaan goed begaanbaar is. Ik neig naar logeren, is ook best gezellig.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
ainne schreef:
22-01-2019 15:15
En als je zou blijven slapen, wat doe je morgen dan, of is de sneeuw dan weer weg?
Er komt geen nieuwe sneeuw meer bij.

Het gaat mij idd niet alleen om de gladheid, ook om de files.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Het is prima te doen vind ik. Maar als je er zelf angstig over bent kan je misschien beter blijven logeren. Krampachtig achter het stuur gaan zitten zorgt juist eerder voor ongevallen. Dat maakt het onveiliger om te rijden dan de sneeuw zelf.
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
Pingu schreef:
22-01-2019 15:19
Er komt geen nieuwe sneeuw meer bij.

Het gaat mij idd niet alleen om de gladheid, ook om de files.
Ga dan lekker eten bij familie en rij vanavond als het wat rustiger is terug.
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
Nectarinepit schreef:
22-01-2019 15:11
Bijzonder hoe mensen meteen in paniek schieten als het een beetje sneeuwt.
Waar zie jij paniek dan?
Alle reacties Link kopieren
Pingu schreef:
22-01-2019 15:06
Dat laatste had ik nog niet eens bij stilgestaan, haha.
Logeren lijkt me wel het slimste, ja. Ik zou mezelf voor m'n kop slaan als er toch wat gebeurt...
EN waarschijnlijk hoef je dan vanavond ook niet te koken. Ik zie alleen maar een goed excuus voor luxe :yes:
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Takkie1 schreef:
22-01-2019 15:21
Waar zie jij paniek dan?

Het was een algemene opmerking. Zat mensen die in paniek raken als er een laagje sneeuw valt. Ik heb al genoeg paniekerige berichten voorbij zien komen op sociale media en er ligt amper wat.
anoniem_64cfde2573b58 wijzigde dit bericht op 22-01-2019 15:30
27.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het is nu behoorlijk druk op de weg, met name in het gebied waar het sneeuwt. Waar het niet sneeuwt is het rustig, Ik verwacht ook niet dat het daar druk gaat worden, het was vanochtend al opvallend rustig op de weg. Waarschijnlijk hebben veel mensen ervoor gekozen om thuis te werken.
Alle reacties Link kopieren
Nectarinepit schreef:
22-01-2019 15:26
Het was een algemene opmerking. Zat mensen die in paniek raken als er een laagje sneeuw valt. Ik heb al genoeg paniekerige berichten voorbij zien komen op sociale media en er ligt amper wat.
Precies, dat bedoel ik.
En dat die mensen de weg op gaan vind ik enger dan de sneeuw zelf
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
Waar is de sneeuw :sherlock:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven