Universiteit Utrecht ’te wit’

06-02-2019 10:55 509 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja mensen, jullie lezen het goed. Er komen te weinig 'anderen' studeren op de universiteit van Utrecht. Het moet allemaal anders zo staat in een diversiteitsdocument.
Hoe dan?
Halalvoer en gebedsruimtes waarbij mannen en vrouwen ongelijk behandeld worden. Zo krijg je meer diversiteit.

"Diversiteitsbeleid waar iedereen zich goed bij voelt, is wel ingewikkeld, aldus Wieke Eefting, samen met prof. Ted Sanders trekker van het project 'Instroom en Selectie' (Diversiteit).. 'We hebben in het bestuursgebouw nu genderneutrale toiletten. Het blijkt dat vooral de Marokkaanse meiden dat helemaal niet zo prettig vinden. Die kunnen daar ook mannen tegenkomen. Het is heel lastig om alle groepen zich welkom te laten voelen'."

Goed idee om achterlijke gewoontes binnen te halen om zo meer divers te worden?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het dikke vette onzin. Dan gaan ze maar niet of ergens anders studeren.
Ik begin echt mensenmoe te worden, het is zeuren om het zeuren de laatste tijd.

Is het niet genderneutraal dan is het wel racisme en anders wel wijdbeens zittende mannen of de negerzoen. Echt..
pamelacourson schreef:
06-02-2019 11:00
Ik vind het dikke vette onzin. Dan gaan ze maar niet of ergens anders studeren.
Dit!

Goed te lezen dat er midden in de randstad nog een plaats is die niet overspoelt wordt door andere culturen en hun culturele flauwekul.
GinnyJones schreef:
06-02-2019 11:01
Ik begin echt mensenmoe te worden, het is zeuren om het zeuren de laatste tijd.

Dit en daarbij, studeren in Utrecht lijkt me voor heel veel mensen niet interessant.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
06-02-2019 11:08
Dit en daarbij, studeren in Utrecht lijkt me voor heel veel mensen niet interessant.
Onderbouw eens?
Alle reacties Link kopieren
Pech voor die meiden, deal with it of kies een andere universiteit.
Dit is Nederland 2019, het land waar desbetreffende meiden hoogstwaarschijnlijk ook geboren zijn. Je zal naast een
man je handen moeten wassen zeg, vreselijk! Ze weten wel dat je niet samen in een hokje hoeft te plassen toch?
En pak eens een paar ROC's of andere mbo scholen in de randstad erbij. Krijgen we dan de discussie dat dat teveel allochtoon (of hoe het tegenwoordig moet heten) is?
Dan is dat maar zo. Iedereen mag er studeren (met de vereiste voorwaarden) dus het lijkt me een goede afspiegeling van iedereen die er wil studeren.
Het lijkt in Nederland normaal te worden om je aan te passen aan een hele kleine minderheid. Ipv dat die hele kleine minderheid zich aanpast aan de omgeving waarin zij studeren, reizen etc.
Alle reacties Link kopieren
Daar gaan we weer met oeverloos gezever over de ondermijning van onze multiculturele samenleving door ons Christelijke Nederlands.
Alle reacties Link kopieren
Het is toch heerlijk dat die linkse gendergekkies er nu opeens achter komen dat islamitische studenten helemaal geen gelijkheid willen. Binnenkort zijn er dus aparte toiletten voor moslims, want religieuze gekte buiten de deur houden kan echt niet meer in 2019.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
06-02-2019 11:01
Ik begin echt mensenmoe te worden, het is zeuren om het zeuren de laatste tijd.

Is het niet genderneutraal dan is het wel racisme en anders wel wijdbeens zittende mannen of de negerzoen. Echt..

Dit
LOEP ME MAAR aub.
De school hoeft wat mij betreft niks te veranderen. Als je het niet eens bent met het beleid dan blijf je maar weg.
Alle reacties Link kopieren
Op de UMC Maastricht waren er ook problemen met buitenlandse studentes
LOEP ME MAAR aub.
Wat een schande zeg, een 'te witte' universiteit.

Ik kots op dat gezeik over huidskleur. Het is maar een (gebrek aan) een kleurtje en zegt niets over je als persoon.

Zo langzamerhand word ik doodmoe van dat gezeik over blanke mensen in Nederland. Alsof je je moet schamen als je blank bent.

Ik ben blank, omdat mijn ouders en voorouders dat zijn en waren. En ik ben er trots op!
Alle reacties Link kopieren
nimue_iparis schreef:
06-02-2019 11:16
Pech voor die meiden, deal with it of kies een andere universiteit.
Dit is Nederland 2019, het land waar desbetreffende meiden hoogstwaarschijnlijk ook geboren zijn. Je zal naast een
man je handen moeten wassen zeg, vreselijk! Ze weten wel dat je niet samen in een hokje hoeft te plassen toch?
Ik ben een blanke katholieke vrouw, en ik wil ook absoluut NIET een toilet delen met mannen.
Mijn grootste probleem is dat het daardoor ontzettend gaat stinken en onhygiënisch wordt, maar daarnaast wil ik ook gewoon een plek hebben waar ik mijn bh goed kan doen en mn panty kan optrekken.

Ik vind het echt te belachelijk voor worden dat wij toiletten moeten delen met het andere geslacht.
-
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
06-02-2019 11:33
Het is toch heerlijk dat die linkse gendergekkies er nu opeens achter komen dat islamitische studenten helemaal geen gelijkheid willen. Binnenkort zijn er dus aparte toiletten voor moslims, want religieuze gekte buiten de deur houden kan echt niet meer in 2019.
Religie hou je maar buiten de scholen. Word tijd dat alle scholen openbaar worden.
Ik vind het vooral storend dat mannen de toiletbril niet naar beneden doen waardoor je zelf met je handen aan dat ding moet zitten (okee, daar pak ik wel wc papier voor, maar toch).

Waarom ontwikkelen ze geen voetpedaal waar de man op kan staan om de bril omhoog te houden terwijl ze pissen die dus automatisch weer naar beneden komt als ze de wc verlaten?
vivaratje schreef:
06-02-2019 11:55
Religie hou je maar buiten de scholen. Word tijd dat alle scholen openbaar worden.
Dat sowieso! En op universiteiten verwacht je toch wat modernere denkwijzen dan vrouwen die zich nog laten onderdrukken door religie.
Alle reacties Link kopieren
nou is dit misschien mijn naiviteit maar volgens mij kiezen studenten echt niet op basis van de toiletten of stilte ruimtes (ongeacht welke kleur ze hebben). De meeste studenten baseren hun studie toch echt op locatie (hoe ver van huis) de studies die aangeboden worden en het type onderwijs wat gegeven wordt.

Dus dit soort uitspraken als gedaan wordt in het diversiteitsbeleid lijkt mij voornamelijk symboliek.
Alle reacties Link kopieren
vivaratje schreef:
06-02-2019 11:55
Religie hou je maar buiten de scholen. Word tijd dat alle scholen openbaar worden.
precies..
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-02-2019 13:47
Reden: Ongepast
98.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Joh nog ff geduld en dan bestaan er geen blanke mensen meer.
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
06-02-2019 11:54
Ik ben een blanke katholieke vrouw, en ik wil ook absoluut NIET een toilet delen met mannen.
Mijn grootste probleem is dat het daardoor ontzettend gaat stinken en onhygiënisch wordt, maar daarnaast wil ik ook gewoon een plek hebben waar ik mijn bh goed kan doen en mn panty kan optrekken.

Ik vind het echt te belachelijk voor worden dat wij toiletten moeten delen met het andere geslacht.
Een BH optrekken en panty goed doen kan niet als er mannen in de buurt zijn? Wat hilarisch preuts 🤣
Dan doe je dat toch lekker achter je gesloten deurtje?

En wist je dat vrouwen toiletten vaak smeriger worden achter gelaten dan mannen toiletten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven