Echtpaar verkracht 15-jarige

07-02-2019 21:55 149 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.dvhn.nl/groningen/OM-man-en ... 58688.html


Zum kotzen !!!

Je zou toch verwachten dat het kind veilig zou moeten zitten in een instelling???

Ze ontkennen, maar het Openbaar Ministerie (OM) twijfelt niet: een 36-jarige man en een 26-jarige vrouw uit Groningen hebben een 15-jarig meisje gedrogeerd en verkracht.

...

In het pand trof de politie het meisje aan: ze lag volgens de officier van justitie naakt op een bank, verstrengeld met de 36-jarige verdachte. Ook naakt. Zij werd buiten bewustzijn overgebracht naar het ziekenhuis waar werd vastgesteld dat ze verschillende soorten drugs had gebruikt.

...

De twee zeiden een zorgstichting te runnen die hulp biedt aan jongeren. Het meisje had persoonlijke problemen en verbleef in Het Poortje.

Uitspraak over twee weken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Walgelijk dit! Ik hoop dat ze een hele hoge straf gaan krijgen hiervoor.
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn sommige mensen toch ziek.
En wat ik ook bijzonder vindt dat is dat zieke geesten zoals van deze man en vrouw elkaar dan ook altijd weten te vinden.

Alsof dat meisje al niet problemen genoeg had.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
07-02-2019 22:04
Wat zijn sommige mensen toch ziek.
En wat ik ook bijzonder vindt dat is dat zieke geesten zoals van deze man en vrouw elkaar dan ook altijd weten te vinden.
dat vraag ik me dus ook altijd af: hoe vinden die mensen elkaar? Er bestaat naar mijn weten niet zo iets als een datingsite voor idioten. (even aannemend dat ze dit allebei wilden en niet dat de een door de ander erin gedwongen is)
sugarmiss schreef:
07-02-2019 22:04
Wat zijn sommige mensen toch ziek.
En wat ik ook bijzonder vindt dat is dat zieke geesten zoals van deze man en vrouw elkaar dan ook altijd weten te vinden.

Alsof dat meisje al niet problemen genoeg had.
Vaak zie je dat een van beide de dominante persoon is. De partner wordt op dezelfde manier gevonden als de andere slachtoffers. Hiermee praat ik het overigens niet goed, de vrouw in kwestie is ruim volwassen en geen beïnvloedbare tiener.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me ook af hoe iemand die al een zeden-verleden heeft een opvang-stichting kan hebben!

Verder ben ik ervóór dat recidivisten strafverdubbeling krijgen. Van de eerste straf hebben ze blijkbaar niet voldoende geleerd! En mocht het nog eens gebeuren: gewoon weer x2! Van de straat houden dit soort mensen!
moizer wijzigde dit bericht op 07-02-2019 22:24
Reden: Typfout
0.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
"De man is eerder voor soortgelijke feiten veroordeeld, ook voor ontucht met een minderjarige (in 2014)."

"De twee zeiden een zorgstichting te runnen die hulp biedt aan jongeren. Het meisje had persoonlijke problemen en verbleef in Het Poortje."

Ik vraag me vooral af hoe dit zit? Moeten die mensen geen VOG laten zien als ze zich bij een instantie aansluiten? Of was dat een leugen om het meisje mee te lokken naar hun huis?
florence13 schreef:
07-02-2019 22:11
dat vraag ik me dus ook altijd af: hoe vinden die mensen elkaar? Er bestaat naar mijn weten niet zo iets als een datingsite voor idioten. (even aannemend dat ze dit allebei wilden en niet dat de een door de ander erin gedwongen is)
Soort zoekt soort. Als je in een circuitje zit kom je vanzelf allerlei mensen die ook in dat circuitje zitten tegen.
Ze zeiden een zorgstichting te runnen. Ik lees nergens dat dat ook daadwerkelijk zo was.
moizer schreef:
07-02-2019 22:23
Ik vraag me ook af hoe iemand die al een zeden-verleden heeft een opvang-stichting kan hebben!

Verder ben ik ervóór dat recidivisten strafverdubbeling krijgen. Van de eerste straf hebben ze blijkbaar niet voldoende geleerd! En mocht het nog eens gebeuren: gewoon weer x2! Van de straat houden dit soort mensen!
Dit

De kans dat het na de 2e celstraf weer gebeurt is denk ik aanzienlijk.
Toen ik op straat liep als puber ben ik door meerdere dames benaderd met een prachtig verhaal over dat ze graag jongeren hielpen en hun man/vriend een huis had waar ik wel in mocht wonen.
Nu was ik niet helemaal debiel maar ik ben er een keer uit wanhoop toch in mee gegaan, omdat een ander meisje die daar al woonde zei dat het daar wel raar daar was maar ok.
De catch was dat je daar mocht wonen als je je dagelijks douchte en na het douchen het halve gebouw in je nakie doorliep naar je kamer, iets met anders drugs verstoppen of een ander vaag verhaal.
Heus niet omdat die man dat zelf heel leuk vond. Al had hij wel een relatie met een meisje daar.
En moest je wel de hele tijd heel aardig en dankbaar zijn dat je daar woonde en gratis eten kreeg. En kregen sommige meisjes heel veel kleding en spullen want die waren extra aardig.
Die man trok je op schoot als hij met je sprak en maakte grapjes over je lichaam, aaide je de hele tijd en je mocht dan niet te schrikkerig doen want dan werd hij boos en kreeg je minder eten.
Ik ben er die nacht weggegaan omdat er een heel rare sexuele sfeer hing.
Maargoed, de dame die kookte, de dame die de was deed en schoonmaakte, de dame die mij benaderde waren allemaal op de hoogte en noemden zich vrijwilligers.
Je koopt een pand, richt wat kamertjes in en er zijn nu helemaal door de bezuinigingen zat meiden die nergens heen kunnen.
Ik kon dan af en toe bij vriendinnen en had redelijk snel opvang gevonden maar het is echt bizar hoeveel van dat soort mensen er rondlopen en lopen te azen op meiden, ik heb er in die korte tijd al een stuk of vijf ontmoet.
En dan heb je het nog niet eens over de echt agressieve types die je dwingen tot prostitutie bijvoorbeeld, daarom kiezen die meiden vaak liever voor zoiets on te wonen. Word je in ieder geval niet mishandeld erbij.
Meer veilige plekken creëren en dat soort mensen hebben geen kans maarja dat kost geld en dat geven we liever niet uit aan 'straatmeiden'.
Alle reacties Link kopieren
Heftig verhaal het groepje
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
mamsvan schreef:
08-02-2019 08:11
Heftig verhaal het groepje
Mijn vriendin die ik pas laterbheb ontmoet had dezelfde verhalen. En dan dus ook weer andere personen.
Wat ook een heel raar fenomeen is, is dar verder compleet normale mannen je eerst heel normaal aanspreken en binnen 5 minuten psycho gaan, inclusief woede dat je niet gelijk meerent, al alvast je gulp openknopend vol opwinding van hun enge praatjes.
En als het gewoon goed met je gaat zie je die lui ook nooit meer, die hebben een radar voor wanhoop en ellende.
Dit soort huizen zijn er nog steeds. Ook veel jongeren die weglopen komen in zoiets terecht, nodigen anderen weer uit etc. Ontzettend zorgelijk en nauwelijks grip op te krijgen.
Némaìn’ schreef:
08-02-2019 08:22
Dit soort huizen zijn er nog steeds. Ook veel jongeren die weglopen komen in zoiets terecht, nodigen anderen weer uit etc. Ontzettend zorgelijk en nauwelijks grip op te krijgen.
Klopt. In mijn gemeente zijn minder dan 10 opvangplekken voor dakloze jongeren en ik krijg regelmatig verhalen van jongeren die dan nog wel ergens iemand weten die regelmatig meisjes in huis neemt.

En inderdaad: er is niets strafbaars aan doorgaans, hoe fout het ook is. Want je mag gewoon een 17 jarige in huis nemen en daar seks mee hebben. Zolang jij geen officiële hulpverlener bent. Dus je kunt er níets mee want op papier is het geen instelling.

En ‘probleemjongeren’ is gewoon een circuit op zich. Iedereen kent iedereen, hoe groot de stad ook is. En dus de mensen die daar misbruik van willen maken ook.
Alle reacties Link kopieren
Némaìn’ schreef:
08-02-2019 08:22
Dit soort huizen zijn er nog steeds. Ook veel jongeren die weglopen komen in zoiets terecht, nodigen anderen weer uit etc. Ontzettend zorgelijk en nauwelijks grip op te krijgen.
eigenlijk is dat erg, vroeger was dat ook al, maar je zou toch verwachten dat we dat als samenleving opgelost hadden (niet dat ik dan een briljant idee heb hoe we dat moeten doen). Nu gaat het in dit topic over minderjarigen, maar vroeger was het vrij standard dat je als je 18 werd gewoon uit de reguliere jeugd hulpverlening werd geknikkerd, dan stond je daar, welliswaar meerderjarig, maar geen supportsystem, en moest je het alleen zien te rooien. Zo kwamen toen ook veel mensen terecht bij de nogal foute figuren.
Thordis* schreef:
08-02-2019 08:35
Klopt. In mijn gemeente zijn minder dan 10 opvangplekken voor dakloze jongeren en ik krijg regelmatig verhalen van jongeren die dan nog wel ergens iemand weten die regelmatig meisjes in huis neemt.

En inderdaad: er is niets strafbaars aan doorgaans, hoe fout het ook is. Want je mag gewoon een 17 jarige in huis nemen en daar seks mee hebben. Zolang jij geen officiële hulpverlener bent. Dus je kunt er níets mee want op papier is het geen instelling.

En ‘probleemjongeren’ is gewoon een circuit op zich. Iedereen kent iedereen, hoe groot de stad ook is. En dus de mensen die daar misbruik van willen maken ook.
Maak van stad maar landelijk. En allemaal weten ze ‘safehouses’ en er is verrot weinig tegen te doen.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
08-02-2019 08:17
Mijn vriendin die ik pas laterbheb ontmoet had dezelfde verhalen. En dan dus ook weer andere personen.
Wat ook een heel raar fenomeen is, is dar verder compleet normale mannen je eerst heel normaal aanspreken en binnen 5 minuten psycho gaan, inclusief woede dat je niet gelijk meerent, al alvast je gulp openknopend vol opwinding van hun enge praatjes.
En als het gewoon goed met je gaat zie je die lui ook nooit meer, die hebben een radar voor wanhoop en ellende.
dat geloof ik van harte dat ze een radar ervoor hebben

ik ben blij dat je eruit gekomen
je verhaal laat meteen mensen zien en lezen hoe het er daadwerkelijk aan toe gaat
en hoe snel meiden kunnen denken,
liever dit dan iets anders
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Thordis* schreef:
08-02-2019 08:35
Klopt. In mijn gemeente zijn minder dan 10 opvangplekken voor dakloze jongeren en ik krijg regelmatig verhalen van jongeren die dan nog wel ergens iemand weten die regelmatig meisjes in huis neemt.

En inderdaad: er is niets strafbaars aan doorgaans, hoe fout het ook is. Want je mag gewoon een 17 jarige in huis nemen en daar seks mee hebben. Zolang jij geen officiële hulpverlener bent. Dus je kunt er níets mee want op papier is het geen instelling.

En ‘probleemjongeren’ is gewoon een circuit op zich. Iedereen kent iedereen, hoe groot de stad ook is. En dus de mensen die daar misbruik van willen maken ook.
Seks met een 17-jarige is wel strafbaar, (behalve waarschijnlijk als de volwassene net 18 of zoiets).

Mensen in huis nemen zal, denk ik, wel mogen.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
mamsvan schreef:
08-02-2019 09:09
dat geloof ik van harte dat ze een radar ervoor hebben

ik ben blij dat je eruit gekomen
je verhaal laat meteen mensen zien en lezen hoe het er daadwerkelijk aan toe gaat
en hoe snel meiden kunnen denken,
liever dit dan iets anders
Meiden? Jongens net zo hard.
haarklover schreef:
08-02-2019 09:21
Seks met een 17-jarige is wel strafbaar, (behalve waarschijnlijk als de volwassene net 18 of zoiets).

Mensen in huis nemen zal, denk ik, wel mogen.
Niet, alleen in expliciete gevallen.
haarklover schreef:
08-02-2019 09:21
Seks met een 17-jarige is wel strafbaar, (behalve waarschijnlijk als de volwassene net 18 of zoiets).

Mensen in huis nemen zal, denk ik, wel mogen.
Seks met iedereen ouder dan 16 is niet strafbaar. Tenzij er sprake is van bijv een leraar/leerling begeleider/client relatie
Wanneer is seks strafbaar?
Als jij en je vriend of vriendin allebei 15 jaar oud zijn en jullie willen allebei seks met elkaar, dan is dat niet strafbaar. Voorwaarde is dat de seks tussen jullie vrijwillig is. Dus dat je geen van beiden iets doet wat je eigenlijk niet wilt.

Volgens de wet is seks met iemand van onder de 16 jaar strafbaar als er sprake is van bijvoorbeeld dwang, chantage, een groot leeftijdsverschil of een afhankelijkheidsrelatie, bijvoorbeeld tussen leraar en leerling, of coach en speler. Van kindermisbruik is sprake als er seksuele contacten van (jong-) volwassenen met kinderen jonger dan zestien jaar plaatsvinden tegen de zin van het kind of zonder dat het kind deze contacten kan weigeren. Kindermisbruik is strafbaar.


En verder vond ik dat het boven de 16 dus strafbaar is als er sprake is van een gezagsverhouding of iemand verleiden met goederen of geld of als er sprake is van onder invloed zijn van middelen. Maar dan moet zo’n grietje van 17 wel aangifte doen én moet het te bewijzen zijn. Hoe fout het dus ook is, ik denk dat je er vrij makkelijk mee weg komt als je een 16 jarige in huis neemt en daar seks mee hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik had ook een vriendin die in de stad vroeger zo woonde een tijdje, ze was na de middelbare beetje afgegleden, niet eens zo erg, wel alleen, geen contact met vader, weinig geld en woonde in een oud kantoor in oost met ouwe mensen van in de 30 die een beetje voor t huis zorgen en blowen en iedereen lijkt best kalm maar inderdaad seksueel een hele vage deal. Niet eens per se gedwongen seks maar wel veel fysiek contact van 1 kant en allemaal belachelijke regels die steeds veranderden mbt douchen en bad en wasmachine en kleding. Het deed mij denken aan een enge surrogaatfamilie. Ze hebben haar wel gewoon laten gaan toen ze een kamer vond in een normaal huis en nooit meer lastiggevallen.
Alle reacties Link kopieren
Némaìn’ schreef:
08-02-2019 09:23
Niet, alleen in expliciete gevallen.
Wel. De rechter vat ontucht behoorlijk breed op. In het algemeen is elke situatie waarin een minderjarige seks heeft met iemand met 'macht' of iemand die de situatie beheerst strafbaar. Dat geld voor docenten, maar zeker ook voor mensen die een opvang runnen. Als je als 17-jarige bij een studentenhuis op de bank slaapt en je hebt seks is het geen ontucht, maar als je als 17-jarige bij iemand die meerdere minderjarigen in huis neemt slaapt, dan valt dat al heel snel onder 'aan de waakzaamheid zijn toevertrouwd' of 'misbruik van gezag of vertrouwen', en daarmee wordt het strafbaar.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven