"Inentingen veroorzaken echt geen autisme"

05-03-2019 17:10 104 berichten
https://nos.nl/artikel/2274625-nieuwe-g ... tisme.html

Met een nieuwe grootschalige studie is nog eens bevestigd dat BMR-vaccinatie (bof, mazelen en rode hond) bij kinderen geen autisme veroorzaakt.

Ze hebben het nog maar eens onderzocht. Moge het nu duidelijk zijn!
Was al bekend haha
Alle reacties Link kopieren
Degenen die geloven van wel, overtuig je met nog geen honderd wetenschappelijke onderzoeken.
Nee joh, dit is gesubsidieerd door de farmaceutische industrie. Echt het is een complot...

:popcorn:
Ik geloof nooit dat de antivaxxergekkies nu ineens overtuigd zijn ;-)
parbleumondieu schreef:
05-03-2019 17:14
Degenen die geloven van wel, overtuig je met nog geen honderd wetenschappelijke onderzoeken.
die weten waarschijnlijk niet eens hoe je zo'n onderzoek moet lezen
Alle reacties Link kopieren
Ja Autisme is aangeboren.
Moet ik zeker 1 zo'n wetenschappelijk onderbouwd onderzoek geloven boven 100 google artikelen?

Ben echt niet gek, hoor!

De tante van de zoon van een neef van mijn buurvrouw heeft echt heel vervelende ervaringen met vaccineren, dus mijn kinderen doen niet mee aan die onzin. Van een beetje polio is nog niemand dood gegaan.
Zo'n onderzoek helpt misschien wel om een aantal onzekere twijfelaars gerust te stellen, maar de hardcore complot-denkers trek je daar niet mee over de streep ben ik bang.
SchipholDenHaag schreef:
05-03-2019 17:15
die weten waarschijnlijk niet eens hoe je zo'n onderzoek moet lezen
Het zal je verbazen.
Steeds meer hoog opgeleide ouders zijn anti-vax. Echt niet alleen de reli's
Dit artikel is uit 2016 en het worden er steeds meer

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/-w ... gle.com%2F
tantejans schreef:
05-03-2019 17:23
Zo'n onderzoek helpt misschien wel om een aantal onzekere twijfelaars gerust te stellen, maar de hardcore complot-denkers trek je daar niet mee over de streep ben ik bang.
Dat denk ik ook niet, maar goed... we gaan stug verder ;-)
Alle reacties Link kopieren
Helaas is dit al heel lang geen argument meer om niet te vaccineren, althans ik hoor hem zelden. Het is meer wegens belasting van het immuunsysteem, het is niet nodig, want die ziekten komen toch niet meer voor, er zitten giftige hulpstoffen in, enz enz.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
TijdvoorTaart schreef:
05-03-2019 17:23
Het zal je verbazen.
Steeds meer hoog opgeleide ouders zijn anti-vax. Echt niet alleen de reli's
Dit artikel is uit 2016 en het worden er steeds meer

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/-w ... gle.com%2F
'hoog opgeleid' zegt nog niets over je intelligentie.

Zo blijkt maar weer.
I wanna live my life with the volume full!
VickyP schreef:
05-03-2019 17:24
Helaas is dit al heel lang geen argument meer om niet te vaccineren, althans ik hoor hem zelden. Het is meer wegens belasting van het immuunsysteem, het is niet nodig, want die ziekten komen toch niet meer voor, er zitten giftige hulpstoffen in, enz enz.
Nou, good luck dan maar, met al die import uit het buitenland die vanalles meedragen qua ziektes en niet ingeent zijn.

Overigens bestond in mijn kindertijd nog geen vaccinatie tegen mazelen. Die behoorde toen tot de normale kinderziektes en heb ik ook gehad. De bof hebben veel klasgenoten gehad, maar ik zelf dan weer niet.

Ik heb wel een vaccinatie tegen pokken gehad met zo'n plekje op m'n bovenarm.
En wie of wat moet ik nu dan de schuld geven van mijn autisme?
Alle reacties Link kopieren
Het probleem is dat al die anti's zich verzamelen op Facebook groepen en elkaar bestoken met tegen argumenten en elkaar opfokken.
redbulletje schreef:
05-03-2019 17:27
Overigens bestond in mijn kindertijd nog geen vaccinatie tegen mazelen. Die behoorde toen tot de normale kinderziektes en heb ik ook gehad. De bof hebben veel klasgenoten gehad, maar ik zelf dan weer niet.
Dat is ook een argument van veel anti-vaxxers ja (niet dat ik jou beticht van anti-vax), dat het toen normale kinderziektes waren en dat zij en iedereen die ze kennen ze doorgemaakt en overleefd heeft. Survivers-bias. Degenen die zijn overleden op kleuterleeftijd kennen ze niet want die zijn er niet meer. Degenen die onvruchtbaar zijn ook niet want die hebben geen kinderen en zitten niet op antivax-dingen.
Alle reacties Link kopieren
VickyP schreef:
05-03-2019 17:24
Helaas is dit al heel lang geen argument meer om niet te vaccineren, althans ik hoor hem zelden. Het is meer wegens belasting van het immuunsysteem, het is niet nodig, want die ziekten komen toch niet meer voor, er zitten giftige hulpstoffen in, enz enz.
Hoe zou dat toch komen?
Echt, je zou ze wat die antivaxxigekkies
Veel mensen die anti-vaccinatie zijn reageren op verhalen van andere ouders die zeggen dat hun kind schade heeft opgelopen door een vaccin.
Emotionele verhalen dus en geen harde feiten en cijfers van onderzoeken, dus het helpt misschien meer om bij die mensen ook met verhalen te komen van ouders, maar dan dus de ouders die spijt kregen omdat ze níet gevaccineerd hadden, zoals deze: https://www.babygaga.com/15-children-wh ... vaccinate/
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
05-03-2019 17:45
Hoe zou dat toch komen?
Echt, je zou ze wat die antivaxxigekkies
Ja leuk hè! Dit is wel een ultiem voorbeeld van aan je eigen succes ten onder gaan. Niet alleen denken mensen dat die ziektes überhaupt niet meer voorkomen (maar inderdaad: in het buitenland regelmatig wel), maar ze kennen ook niemand bij wie het ernstig verlopen is. Ik wel. Mijn eigen tante heeft polio gehad. Wel overleefd, maar maandenlang verlamd, en levenslang gehandicapt. Maar gelukkig had haar immuunsysteem wel lekker de kans gehad om het zelf op te lossen :nut: . En een goede vriend van me werkt op de intensive care in een regio met veel religieuze anti-vaxers. Die heeft dus serieus al een paar volwassenen met mazelen op zijn afdeling gehad. En die zijn er niet allemaal goed (of überhaupt) vanaf gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Je kan alles uit de kast trekken, maar het is mij (verpleegkundige op het cb), maar een keer gelukt iemand te overtuigen tóch te vaccineren...
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
VickyP schreef:
05-03-2019 18:02
Je kan alles uit de kast trekken, maar het is mij (verpleegkundige op het cb), maar een keer gelukt iemand te overtuigen tóch te vaccineren...
Mag ik even zeggen dat ik jou en je collega’s enorm waardeer voor wat jullie doen? Jullie krijgen vaak zoveel kritiek, maar ik heb goede ervaringen met mijn eigen kinderen en ook uit mijn omgeving ken ik vooral prettige berichten. Vanuit mijn werk ken ik veel gevallen waarin het cb tijdig en adequaat heeft gesignaleerd dat het niet goed ging met een kind, waardoor ouders goede hulp en zorg hebben gekregen.
Marloesjuh51 schreef:
05-03-2019 17:15
Nee joh, dit is gesubsidieerd door de farmaceutische industrie. Echt het is een complot...

:popcorn:
:lol:
Door UnILeVER!
TijdvoorTaart schreef:
05-03-2019 17:19
Moet ik zeker 1 zo'n wetenschappelijk onderbouwd onderzoek geloven boven 100 google artikelen?

Ben echt niet gek, hoor!

De tante van de zoon van een neef van mijn buurvrouw heeft echt heel vervelende ervaringen met vaccineren, dus mijn kinderen doen niet mee aan die onzin. Van een beetje polio is nog niemand dood gegaan.
Wij geven onze kinderen geen moedermelk, want we leven vegan. Uiteraard ben ik niet overtuigd door de commercie, ik heb gelezen op ikbenbeterdanjij.nl dat alle professoren op de medische universiteiten enorm veel geld krijgen om GIF te promoten!
Dus nee mijn kinderen blijven puur en zonder gif, dan heelt het lichaam zichzelf wel!
Het stomme is dat er wel bij ELK bericht over vaccinaties iets over autisme staat. Al is het maar dat je het niet krijgt van vaccinaties. Maar daardoor worden wel steeds die twee dingen aan elkaar gekoppeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven