Oproer in eindstation Nederland

09-03-2019 14:06 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen las ik een artikel in de krant over 'de oproer in eindstation van Nederland'. Een detentiecentrum voor ongewenste vreemdelingen en uitgeprocedeerde asielzoekers uit veilige landen die Nederland moeten verlaten maar dit weigeren.

Ze zitten niet in een gevangenis, maar door de agressie en asociaal gedrag word het wel steeds gevaarlijker, en vaak niet meer veilig voor het personeel. Ook is er respectloos en manipulatief gedrag. De mannen klitten samen, en meermaals vielen er gewonden.
Vrouwelijk personeel word voortdurend uitgescholden, bespuugd of er word met poep en plas naar hen gesmeten.

De directeur zag hoe een medewerker een emmer vol menselijke ontlasting over zich heen kreeg. De directeur vond het walgelijk en intens vernederend waardoor hij op het punt stond om die beelden te laten uitlekken om maatschappelijke verontwaardiging te laten loskomen.

Bij deze start ik dit topic voor een discussie: Ik las dat de mannen maximaal 18 maanden mogen verblijven voordat ze worden terug gevlogen. En dat ze gemiddeld 43 dagen in het detentiecentrum vast zitten. Waarom moeten deze mannen gemiddeld 43 dagen vast zitten als ze het land uit moeten? Bij zo'n agressief, respectloos en manipulatief gedrag zou ik ze dezelfde dag nog terug vliegen. Wat vind jij?


‘Je weet nooit of er een omhelzing komt of een klap’ https://www.ad.nl/rotterdam/je-weet-noo ... haring_web

De lockdown was uitzonderlijk en misschien niet de bedoeling omdat een detentiecentrum geen gevangenis mag lijken. ,,Ik bied mensen onderdak in het eindstation in Nederland en ik doe er alles aan om dat humaan te doen. Maar ik overtreed liever de regels dan dat ik bij mensen moet aanbellen om te vertellen dat hun zoon of dochter iets is aangedaan.”
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
verschrikkelijk
Alle reacties Link kopieren
Joh, waarom niet gewoon loslaten in onze maatschappij? Zijn allemaal wetenschappers enzo die alleen een beetje gefrustreerd zijn omdat ze graag willen blijven.

Goud ligt hier op straat, woningen zat en anders dan trappen we gewoon Henk en Ingrid uit hun woning, kunnen vast wel bij familie wonen zo lang.
Alle reacties Link kopieren
Het is typerend voor de mentaliteit van deze uitgeprocedeerde asielzoekers dat ze het personeel zo mishandelen. Ze hebben niks meer te verliezen, dus dan hun agressie maar botvieren op onschuldig personeel?
Gewoon een permanente lockdown invoeren lijkt me.
Of geef ze sederende medicatie als ze zich onhandelbaar blijven opstellen.
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 09-03-2019 14:11
0.30% gewijzigd
Ik vraag me dan af wat er door je heen moet gaan of wat er toe geleid heeft om je zo beestachtig te gedragen.
Alle reacties Link kopieren
ChristianeF schreef:
09-03-2019 14:10
Joh, waarom niet gewoon loslaten in onze maatschappij? Zijn allemaal wetenschappers enzo die alleen een beetje gefrustreerd zijn omdat ze graag willen blijven.

Goud ligt hier op straat, woningen zat en anders dan trappen we gewoon Henk en Ingrid uit hun woning, kunnen vast wel bij familie wonen zo lang.
zouden er veel stellen 'Henk en Ingrid' zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel** schreef:
09-03-2019 14:11
Ik vraag me dan af wat er door je heen moet gaan of wat er toe geleid heeft om je zo beestachtig te gedragen.
Het kan nooit een rechtvaardiging zijn voor hun misdragingen.
Marie-Antoinettexx schreef:
09-03-2019 14:11
zouden er veel stellen 'Henk en Ingrid' zijn?
Ik val daar ook niet onder.
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
09-03-2019 14:12
Het kan nooit een rechtvaardiging zijn voor hun misdragingen.
Weet ik niet... Als de wanhoop je nabij is doen mensen gekke dingen... Jij en ik (hopelijk voor je) hebben niet in deze situatie gezeten... Wij kunnen het niet weten
Alle reacties Link kopieren
Marie-Antoinettexx schreef:
09-03-2019 14:14
Weet ik niet... Als de wanhoop je nabij is doen mensen gekke dingen... Jij en ik (hopelijk voor je) hebben niet in deze situatie gezeten... Wij kunnen het niet weten
Dan ze verplicht kalmerende medicatie geven.
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel** schreef:
09-03-2019 14:11
Ik vraag me dan af wat er door je heen moet gaan of wat er toe geleid heeft om je zo beestachtig te gedragen.

Ik vraag me dan af waarom ze uit hun land zijn weg gegaan. Waren ze in het land van herkomst al een ongewenst of agressief persoon?

quote: .......Sinds twee jaar stijgt de spanning achter de hoge muren van de afgelegen inrichting. Er komen meer ongewenste vreemdelingen binnen, die gemiddeld 43 dagen blijven. De jonge mannen komen vooral uit ‘veilige landen’ zoals Albanië, Marokko en Algerije en maakten daarom nauwelijks kans op een verblijfsvergunning. ,,Hun gedrag is anders. Ze zijn respectloos, manipulatief. Ons tenue alleen al roept wrok op, we zijn de personificatie van het systeem dat ze vervloeken.’’
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
09-03-2019 14:18
Ik vraag me dan af waarom ze uit hun land zijn weg gegaan. Waren ze in het land van herkomst al een ongewenst of agressief persoon?

quote: .......Sinds twee jaar stijgt de spanning achter de hoge muren van de afgelegen inrichting. Er komen meer ongewenste vreemdelingen binnen, die gemiddeld 43 dagen blijven. De jonge mannen komen vooral uit ‘veilige landen’ zoals Albanië, Marokko en Algerije en maakten daarom nauwelijks kans op een verblijfsvergunning. ,,Hun gedrag is anders. Ze zijn respectloos, manipulatief. Ons tenue alleen al roept wrok op, we zijn de personificatie van het systeem dat ze vervloeken.’’
Nou lekker dan.Je zal er maar mee moeten werken.
Marie-Antoinette, probeer je het nu goed te praten? Dikke kans dat dit tuig in eigen land ook al tuig was en hier naar toe kwamen omdat ze sowieso kansloos waren.

Ik kan geen compassie of begrip voor deze gekkies opbrengen.
Alle reacties Link kopieren
Zijn ze in hun eigen land misschien voortvluchtig? Vooral bij onderstaande stukje vraag ik me dat af:

De mannen wachten niet zonder verzet op hun gedwongen vertrek. Bij veel cellen staat ‘no name’ op het bordje. Weinigen brengen hun echte identiteit naar buiten, van sommigen zijn wel zeventien aliassen bekend. Ze traineren hun uitzetting, ontvangen nauwelijks bezoek omdat dat een stukje van hun identiteit zou prijsgeven.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
09-03-2019 14:25
Zijn ze in hun eigen land misschien voortvluchtig? Vooral bij onderstaande stukje vraag ik me dat af:

De mannen wachten niet zonder verzet op hun gedwongen vertrek. Bij veel cellen staat ‘no name’ op het bordje. Weinigen brengen hun echte identiteit naar buiten, van sommigen zijn wel zeventien aliassen bekend. Ze traineren hun uitzetting, ontvangen nauwelijks bezoek omdat dat een stukje van hun identiteit zou prijsgeven.
Who cares
Zet ze Nederland uit direct.
Alle reacties Link kopieren
*Toos* schreef:
09-03-2019 14:22
Marie-Antoinette, probeer je het nu goed te praten? Dikke kans dat dit tuig in eigen land ook al tuig was en hier naar toe kwamen omdat ze sowieso kansloos waren.

Ik kan geen compassie of begrip voor deze gekkies opbrengen.
Zeg ik dat?
Ik vraag me ook af waarom dat proces zo lang moet duren. Als het toch al vast staat dat ze weg moeten, waarom dan nog weken rekken?
niet best, zo snel mogelijk retour afzender
Als ik zeg wat er met dat asotuig mag gebeuren heb ik een permaban aan mijn broek hangen.

Je zult maar het personeel daar zijn, vreselijk bij zo'n stel beesten (of nog erger dan beesten)
Alle reacties Link kopieren
Ik word hier alleen maar boos om. Wat moeten we hier met die mensen? Zodra bekend is dat ze hier geen vergunning krijgen; vliegtuig in!
Kost verdorie klauwen vol geld die we beter kunnen gebruiken voor o.a. hulpbehoevende (oudere) mensen.

Je zal maar een emmer stront over je heen krijgen?! Dan ben je zelf echt stront en geen knip voor de neus waard!
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
09-03-2019 14:37
Ik vraag me ook af waarom dat proces zo lang moet duren. Als het toch al vast staat dat ze weg moeten, waarom dan nog weken rekken?
Omdat de uitgeprocedeerden niet meewerken. Ze liegen over hun personalia, over hun nationaliteit, waardoor het aanvragen van een paspoort bij de ambassade van het juiste land van herkomst niet afgehandeld kan worden.
Daarnaast weigeren sommige landen hun eigen inwoners terug te nemen. Dat kan een geldkwestie zijn, of dat ze zelf liever verschoond blijven van mensen met aantoonbaar crimineel gedrag.
Alle reacties Link kopieren
Marie-Antoinettexx schreef:
09-03-2019 14:14
Weet ik niet... Als de wanhoop je nabij is doen mensen gekke dingen... Jij en ik (hopelijk voor je) hebben niet in deze situatie gezeten... Wij kunnen het niet weten
Nee joh, dit zijn gewoon losgeslagen jonge testosteronbommen die op zoek waren naar de jackpot en daarin gedwarsboomd zijn. Verveling, een grote groep jonge mannen zonder doel en een kleine ruimte is gewoon een zeer giftige cocktail.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Oakes schreef:
09-03-2019 16:47
Omdat de uitgeprocedeerden niet meewerken. Ze liegen over hun personalia, over hun nationaliteit, waardoor het aanvragen van een paspoort bij de ambassade van het juiste land van herkomst niet afgehandeld kan worden.
Daarnaast weigeren sommige landen hun eigen inwoners terug te nemen. Dat kan een geldkwestie zijn, of dat ze zelf liever verschoond blijven van mensen met aantoonbaar crimineel gedrag.
Dat gelieg wordt uiteindelijk toch wel beloond in het naïeve Nederland. Wat dit soort uitschot betreft ben ik voor een wereldwijde vingerafdrukkendatabase, zodat liegen over je identiteit niet meer mogelijk is.

Dat landen als Marokko hun onderdanen niet terug willen nemen is natuurlijk van de zotte. Wat voor rol Nederland daarin gespeeld heeft is me nog niet helemaal duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
*Toos* schreef:
09-03-2019 17:22
Dat gelieg wordt uiteindelijk toch wel beloond in het naïeve Nederland. Wat dit soort uitschot betreft ben ik voor een wereldwijde vingerafdrukkendatabase, zodat liegen over je identiteit niet meer mogelijk is.

Dat landen als Marokko hun onderdanen niet terug willen nemen is natuurlijk van de zotte. Wat voor rol Nederland daarin gespeeld heeft is me nog niet helemaal duidelijk.

Dat is niet de verantwoordelijkheid van Nederland, Gewoon terug naar land van herkomst, want Nederland wil ze ook niet.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
09-03-2019 14:37
Ik vraag me ook af waarom dat proces zo lang moet duren. Als het toch al vast staat dat ze weg moeten, waarom dan nog weken rekken?
Geen legitimatiebewijs, voor de zoveelste keer in beroep gaan etc.
Staat helemaal onder aan in het artikel.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven