TUI laat boeing 737 max WEL vliegen

12-03-2019 11:51 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder gaat deze week vliegen met zo’n Boeing 737 max van TUI. Ze maakt zich grote zorgen omdat andere landen ze wel aan de grond houden.

https://nos.nl/artikel/2275627-steeds-m ... grond.html

Wat vinden jullie?

Even wat feiten gevonden, geen idee of ze precies kloppen.
- de 737 max vliegt pas 1 jaar
- de 737 max heeft maar 350 toestellen over de hele wereld
- waarvan er dus 2 zijn verongelukt in 5 maanden tijd terwijl ze nog korter dan 1 jaar vliegen
- steeds meer landen houden ze aan de grond
- zou een software probleem kunnen zijn waardoor het toestel onbestuurbaar is. Of dit bij Ethiopië zo is wordt de komende weken uitgezocht.

Het is een nare situatie voor mensen die deze week moeten vliegen! En ik hoop dat TUI alsnog ze aan de grond laat staan. Totdat is onderzocht waarom in een korte tijd weer zo’n ding verongelukt.
Alle reacties Link kopieren
Misschien denk ik te makkelijk maar ik zou me daar echt geen zorgen over maken. Als een vliegtuig crasht, crasht hij, en anders niet.
Als er een paar Volkswagens crashen, laat ik de mijne ook niet staan.

Maar ik kan me voorstellen dat andere mensen zich er misschien wel vervelend over voelen.
anappleaday wijzigde dit bericht op 12-03-2019 11:55
13.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als ik je moeder was zou ik de vlucht annuleren. Mn leven was me meer waard dan die 1000 euro voor een ticket.
ik geef mn bek ook maar een douw
AnAppleADay schreef:
12-03-2019 11:54
Misschien denk ik te makkelijk maar ik zou me daar echt geen zorgen over maken. Als een vliegtuig crasht, crasht hij, en anders niet.
Als er een paar Volkswagens crashen, laat ik de mijne ook niet staan.

Maar ik kan me voorstellen dat andere mensen zich er misschien wel vervelend over voelen.

Ook niet als je geruchten zou horen dat de remmen niet zouden werken bij 130 km per uur of zoiets?

Dit soort berichten word ik niet vrolijk van als ik zou moeten vliegen:

The US air regulator the US Federal Aviation Administration (FAA) said on Monday the Boeing 737 Max 8 was airworthy but that it has demanded design changes to the aircraft by April.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
12-03-2019 12:04
Ook niet als je geruchten zou horen dat de remmen niet zouden werken bij 130 km per uur of zoiets?

Dit soort berichten word ik niet vrolijk van als ik zou moeten vliegen:

The US air regulator the US Federal Aviation Administration (FAA) said on Monday the Boeing 737 Max 8 was airworthy but that it has demanded design changes to the aircraft by April.
Ik weet het niet, voor mij voelt het nu niet als een ding, ik vind twee gevallen ook niet meteen een trend.
Maar misschien zou het anders voelen als ik ook daadwerkelijk zou moeten vliegen.
Ik heb net een vlucht geboekt voor over 2 weken en heb geen idee welk type vliegtuig het is en ook niet de behoeft gehad om daar op te letten.
AnAppleADay schreef:
12-03-2019 12:08
Ik weet het niet, voor mij voelt het nu niet als een ding, ik vind twee gevallen ook niet meteen een trend.
Maar misschien zou het anders voelen als ik ook daadwerkelijk zou moeten vliegen.
Ik heb net een vlucht geboekt voor over 2 weken en heb geen idee welk type vliegtuig het is en ook niet de behoeft gehad om daar op te letten.

Ja en ik ben gewoon een schijterd als het op vliegen aankomt, dus voor mij is het wel een ding. Meteen de vloot van organisatie waar vriend mee vliegt bekeken :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou kijken of het mogelijk is om met een andere vliegtuigmaatschappij erheen te vliegen. Desnoods een dag eerder of later mocht dat mogelijk zijn.
Mocht dat niet lukken of qua kosten uit de klauwen lopen zou ik misschien niet gaan. Zou ze dan nog geld terugkrijgen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat TUI deze toestellen aan de grond moet houden. Als twee vliegtuigen van dit type verongelukt en er vrij veel overeenkomsten zijn (bij het opstijgen, piloot vraagt om om te keren e.d.) vind ik dat meer dan genoeg reden om vraagtekens te hebben bij dit toestel. Onbegrijpelijke keuze om er gewoon mee door te vliegen vind ik. Natuurlijk vlogen er inmiddels als heel veel Boeings 737 Max' wel veilig naar de bestemming, maar toch. Better safe than sorry, dit zou eerst grondig moeten worden uitgezocht.

Persoonlijk, maar ik heb wel vliegangst dus misschien een beetje gekleurd, zou ik omboeken. Andere maatschappij/ander toestel.
Alle reacties Link kopieren
TomorrowMorning schreef:
12-03-2019 12:15
Ik zou kijken of het mogelijk is om met een andere vliegtuigmaatschappij erheen te vliegen. Desnoods een dag eerder of later mocht dat mogelijk zijn.
Mocht dat niet lukken of qua kosten uit de klauwen lopen zou ik misschien niet gaan. Zou ze dan nog geld terugkrijgen?
Nee je krijgt geen geld terug, dat heeft TUI laten weten.
Alle reacties Link kopieren
Kom op zeg. Er zijn twee politoten die dat ding vliegen. Die willen ook gewoon 's avonds thuis slapen hoor. Die stappen echt niet in een toestel dat meteen te pletter slaat.
Alle reacties Link kopieren
Als je je hier al zorgen om maakt zou ik maar ook niet het huis verlaten vandaag
Ik heb op CNN e.e.a. uitgelegd zien worden door experts. Ook zij vinden dat totdat duidelijk is wat er aan de hand is dit type aan de grond moet blijven.

Ik zou proberen om te boeken.
Laatste nieuws

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/03/12 ... x-op-na-o/

Australie en Singapore mogen ze ook al niet meer landen en opstijgen.

Ik zou denk ik ook omboeken of annuleren. Ik bedoel, nog geen jaar oud en binnen 5 maanden 2 crashes. Ik kan me voorstellen dat je inzit over je moeder.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
12-03-2019 12:13
Ja en ik ben gewoon een schijterd als het op vliegen aankomt, dus voor mij is het wel een ding. Meteen de vloot van organisatie waar vriend mee vliegt bekeken :facepalm:

Idem. En ik zou ook de vloot gecontroleerd hebben van degenen om wie ik geef als die binnenkort zouden gaan vliegen.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Ik vlieg morgen met Transavia, maar zag gelukkig dat zij geen Max hebben.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder heeft gebeld met TUI en ze willen haar niet tegemoet komen. Ze mag niet annuleren of omboeken. Ja mag wel maar dan krijgt ze haar geld niet terug of ze moet bijbetalen om om te boeken.
The Guardian:

The UK has joined a number of other countries in banning Boeing 737 Max planes from operating in or over its airspace, following a second fatal crash involving the plane in less than five months on Sunday.
AnAppleADay schreef:
12-03-2019 11:54
Misschien denk ik te makkelijk maar ik zou me daar echt geen zorgen over maken. Als een vliegtuig crasht, crasht hij, en anders niet.
Als er een paar Volkswagens crashen, laat ik de mijne ook niet staan.

Maar ik kan me voorstellen dat andere mensen zich er misschien wel vervelend over voelen.
Uit de vorige crash is gebleken dat er een besturingsprobleem is met het vliegtuig. Hiervoor zijn nieuwe procedures ontwikkeld waardoor er toch veilig gevlogen kan worden met dit type toestel. Tot zover niet veel bijzonders, het gebeurt wel vaker dat een ontwerpfout (als je het al een fout mag noemen) aan het licht komt en wordt gecorrigeerd. Geen enkel toestel is daar immuun voor.

Nu is er nóg een toestel neergekomen. Waarom?
-lossen de procedures het probleem niet op?
-is er een nieuw probleem?
-heeft de bemanning de nieuwe procedures niet goed toegepast?
-is er iets heel anders aan de hand?

We weten het niet maar het is enigszins verontrustend. Stel nu dat jij de directeur van de nationale luchtvaartdienst bent. Je bent verantwoordelijk voor álles wat te maken heeft met het veilig vervoeren van mensen door de lucht. Wat voor advies geef je dan aan de duizenden mensen die zich afvragen of ze wel veilig op vakantie kunnen met dit toestel? 'Als 'ie crasht dan crasht 'ie'?

Oh en je weet ook dat een vliegverbod gelijk het einde betekent van je noodlijdende nationale maatschappij die net met veel schulden toch nog een paar van die Boeings heeft gekocht.
Discuss.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf niet gauw bang maar in dit geval zou ik zelf ander ticket boeken.

Even overleggen in geval van pakket reis of dit kan icm de rest van reis.
Ik zou niet vliegen met dit toestel
Ik vlieg zeer regelmatig en ben absoluut niet bang aangelegd maar verbaas me er toch wel over dat 26 luchtvaartmaatschappijen hun Boeing 737 Max aan de grond houden en zelfs een aantal landen luchtverkeer met dit vliegtuig verbieden terwijl een maatschappij als TUI gewoon doorvliegt.
Alle reacties Link kopieren
Als experts adviseren om de toestellen aan de grond te houden, dan heb ik er geen vertrouwen meer in. Hoe klein de kans ook is natuurlijk, dat er nu gelijk een derde toestel neer zal storten. Maar ik nam het risico niet.
Ik vlieg over een maand met de Duitse TUI fly. Voor zover hebben zij een paar Boeings 737 Max in bestelling maar vliegen er nog niet mee.
Rosalind schreef:
12-03-2019 15:21
Ik vlieg zeer regelmatig en ben absoluut niet bang aangelegd maar verbaas me er toch wel over dat 26 luchtvaartmaatschappijen hun Boeing 737 Max aan de grond houden en zelfs een aantal landen luchtverkeer met dit vliegtuig verbieden terwijl een maatschappij als TUI gewoon doorvliegt.
Tsja, ik snap het dus van beide kanten wel. Er is namelijk nog niks bekend over de oorzaak van de crash. Het wordt dan haast een politieke beslissing of je wel of niet door vliegt. Het is dus niet 'het vliegtuig is onveilig dus we houden hem aan de grond' maar misschien meer 'ik hou hem aan de grond want stél dat er nog eentje neerkomt, dan heb ik heel wat uit te leggen'. Je kunt dus net zo goed zeggend dat TUI de zaak heel nuchter bekijkt.

Hoe dan ook, er komt snel duidelijkheid, de zwarte dozen zijn gevonden.
kadanz schreef:
12-03-2019 15:30
Tsja, ik snap het dus van beide kanten wel. Er is namelijk nog niks bekend over de oorzaak van de crash. Het wordt dan haast een politieke beslissing of je wel of niet door vliegt. Het is dus niet 'het vliegtuig is onveilig dus we houden hem aan de grond' maar misschien meer 'ik hou hem aan de grond want stél dat er nog eentje neerkomt, dan heb ik heel wat uit te leggen'. Je kunt dus net zo goed zeggend dat TUI de zaak heel nuchter bekijkt.

Hoe dan ook, er komt snel duidelijkheid, de zwarte dozen zijn gevonden.
Ik snap het ergens ook wel hoor. Maar ben toch verbaasd om het grote contrast tussen die vele luchtvaartmaatschappijen en TUI fly.
Zelf zou ik niet rustig vliegen denk ik.
Rosalind schreef:
12-03-2019 15:40
Ik snap het ergens ook wel hoor. Maar ben toch verbaasd om het grote contrast tussen die vele luchtvaartmaatschappijen en TUI fly.
Zelf zou ik niet rustig vliegen denk ik.

Southwest lost het wel netjes op:

But the largest operator of 737 Max 8s in America, Southwest Airlines, is offering passengers scheduled to fly on one of the Boeing planes the chance to change their bookings.

https://www.bbc.com/news/world-asia-47536502

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven