Aanslag Nieuw Zeeland

15-03-2019 10:49 400 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een zwarte dag in Nieuw Zeeland

De politie heeft tot nu toe vier mensen aangehouden voor de terreuraanslagen in Christchurch. Een van hen is aangeklaagd voor moord. De aanslag werd gelivestreamd op Facebook. Dat zou gedaan zijn door de Australiër Brenton Tarrant (28). In een manifest schrijft hij dat hij onder meer geïnspireerd is door de Noorse schutter Anders Breivik.


https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... slagpleger

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... moskee-hij

Wat hoop ik dat dit niet naar nog meer verdeeldheid gaat leiden. Dat de aanslagen vanuit alle hoeken eens een keer gaan stoppen. Dat er niet nog een keer #Parijs, Madrid, Nieuw Zeeland, Marrakech.. komt.
#tegenelkevormvanterreur
mabido wijzigde dit bericht op 15-03-2019 10:52
38.08% gewijzigd
Denk je? Ik denk dat de IS cellen staan te popelen om wraak te nemen.
Alle reacties Link kopieren
liubi schreef:
15-03-2019 10:52
Denk je? Ik denk dat de IS cellen staan te popelen om wraak te nemen.
Vreselijk, want dan is het einde zoek.
Alle reacties Link kopieren
Heftig, ik had dit nieuws nog niet gehoord.

Wat voor nut heeft een hashtag op het forum?
Ik denk dat het vooral wereldwijd een start is van aanslagen tegen moslims gaat beginnen.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
15-03-2019 10:53
Heftig, ik had dit nieuws nog niet gehoord.

Wat voor nut heeft een hashtag op het forum?
Het staat op alle voorpagina's
Alle reacties Link kopieren
Nu maar hopen dat er geen gekken in Europa hier een voorbeeld aan willen nemen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net wakker, heb het net pas gezien. Afschuwelijk.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
15-03-2019 10:54
Ik denk dat het vooral wereldwijd een start is van aanslagen tegen moslims gaat beginnen.
Dat denk ik niet. Hoe erg terreur ook is: in het algemeen is het iets uitzonderlijks wat gelukkig niet heel veel voorkomt.
Gekken heb je altijd en overal. Eens in de zoveel tijd staat er eentje op. En dan is het weer een tijdje stil.

Wat me wel zorgen baart is de sfeer die dit schept. Op social media zie ik nu al mensen reageren met: "Wij hebben ook zoveel aanslagen gehad, nu is het eens een keer andersom". Of mensen vanuit Islamitische hoek "Waarom wordt dit een aanslag genoemd en geen terrorisme?" En meer van dat soort dingen. Dus ik vrees wel voor meer verdeeldheid.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk en vooral ontzettend dom om onschuldigen tot slachtoffer te maken.
En inderdaad ook heel erg dat sommigen het ook nog gaan goedpraten ook, dan ben je in mijn ogen geen haar beter dan die monsters van IS.

Ik ben ook bang voor meer verdeeldheid en voor wraak.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
15-03-2019 11:17
Vreselijk en vooral ontzettend dom om onschuldigen tot slachtoffer te maken.
En inderdaad ook heel erg dat sommigen het ook nog gaan goedpraten ook, dan ben je in mijn ogen geen haar beter dan die monsters van IS.

Ik ben ook bang voor meer verdeeldheid en voor wraak.
Kan dat dan? Volgens mij zitten we al jaren op de top.
Het is een ideologie die verdeeld i.p.v. samenbrengt. Dus tja, dit is een never ending story.
Vrede op aarde? Nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik las net wat tweets op de reactie van Farid Azarkan van Denk. Zij leggen hun campagne een dag stil vanwege de aanslag. Vervolgens twitteraars die aangeven dat dit schuld is van Wilders en Baudet en dat het (Nederlandse) kabinet dit moet stoppen en anderzijds mensen die (even gechargeerd) zeggen: boontje komt om zijn loontje.
Social media maakt meer kapot dan je lief is. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
De dader blijkt, hoe verassend, een door internetbubbels verdwaasde Vollidiot.
Hij wil Australië en Nieuw Zeeland behoeden voor immigratie. Enfin, de Aboriginals en Maori kunnen hem zeggen dat hij dan een paar eeuwen te laat is. De oorspronkelijke bevolking is daar al door immigratie gemarginaliseerd. Verder wilde deze kl**tzak wraak nemen vanwege aanslagen in Europa. Ook heel slim om dat te doen door onschuldige medeburgers aan het andere eind van de wereld te vermoorden.

Oh, ja. Ik zag dat er een Bangladesh een demonstratie werd gehouden tegen deze laffe aanslag. Laat ze in Bangladesh nu ook eens de straat opgaan om andere aanslagen net zo hard te veroordelen.
valparaiso schreef:
15-03-2019 11:25
Kan dat dan? Volgens mij zitten we al jaren op de top.
Het is een ideologie die verdeeld i.p.v. samenbrengt. Dus tja, dit is een never ending story.
Vrede op aarde? Nooit.
De mens is een roofaap inderdaad. Geweld zit in de genen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
valparaiso schreef:
15-03-2019 11:25
Kan dat dan? Volgens mij zitten we al jaren op de top.
Het is een ideologie die verdeeld i.p.v. samenbrengt. Dus tja, dit is een never ending story.
Vrede op aarde? Nooit.
Ik vrees dat je gelijk hebt...
Fijn om je weer te lezen oudebaas, heb je een hele tijd niet gezien.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst, het is verschrikkelijk, maar het laat wel de dubbele moraal bij mensen zien. Mag ik jullie even ter herinnering wijzen op de vele aanslagen op kerken met in totaal al honderden doden.
En dan roepen moslimorganisaties in Nederland nu dat het een aanslag op hen allemaal is, dat het hier ook kan gebeuren, dat ze beter beveiligd willen worden. Kom op zeg, dit is aan de andere kant van de wereld. Aanslagen op Christenen zijn schering en inslag. En dan hoor je niemand.

https://www.google.nl/search?source=hp& ... nslag+kerk
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
15-03-2019 11:48
Fijn om je weer te lezen oudebaas, heb je een hele tijd niet gezien.
:sun:
Ik probeer mijn online tijd te beperken. En soms lukt dat voor wat langere tijd.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef:
15-03-2019 12:01
Allereerst, het is verschrikkelijk, maar het laat wel de dubbele moraal bij mensen zien. Mag ik jullie even ter herinnering wijzen op de vele aanslagen op kerken met in totaal al honderden doden.
En dan roepen moslimorganisaties in Nederland nu dat het een aanslag op hen allemaal is, dat het hier ook kan gebeuren, dat ze beter beveiligd willen worden. Kom op zeg, dit is aan de andere kant van de wereld. Aanslagen op Christenen zijn schering en inslag. En dan hoor je niemand.

https://www.google.nl/search?source=hp& ... nslag+kerk
Heb jij het idee dat je afstand moet nemen van de aanslag van vandaag?
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
15-03-2019 11:11
Dat denk ik niet. Hoe erg terreur ook is: in het algemeen is het iets uitzonderlijks wat gelukkig niet heel veel voorkomt.
Gekken heb je altijd en overal. Eens in de zoveel tijd staat er eentje op. En dan is het weer een tijdje stil.

Wat me wel zorgen baart is de sfeer die dit schept. Op social media zie ik nu al mensen reageren met: "Wij hebben ook zoveel aanslagen gehad, nu is het eens een keer andersom". Of mensen vanuit Islamitische hoek "Waarom wordt dit een aanslag genoemd en geen terrorisme?" En meer van dat soort dingen. Dus ik vrees wel voor meer verdeeldheid.
Ik vrees inderdaad ook voor verdergaande polarisatie.
Alle reacties Link kopieren
quiaquia schreef:
15-03-2019 12:06
Heb jij het idee dat je afstand moet nemen van de aanslag van vandaag?
Zeker, net zoals ik de aanslagen op kerken verafschuw.
Alleen wordt daar veel minder over bericht en als er over bericht wordt is het minder hijgerig. Een itempje in het nieuws, that's it.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
15-03-2019 11:35
Ik las net wat tweets op de reactie van Farid Azarkan van Denk. Zij leggen hun campagne een dag stil vanwege de aanslag. Vervolgens twitteraars die aangeven dat dit schuld is van Wilders en Baudet en dat het (Nederlandse) kabinet dit moet stoppen en anderzijds mensen die (even gechargeerd) zeggen: boontje komt om zijn loontje.
Social media maakt meer kapot dan je lief is. :facepalm:
"Boontje komt om zijn loontje". AFGRIJSELIJK! Wie zoiets beweert is niet goed wijs!
Mabido schreef:
15-03-2019 10:49
#tegenelkevormvanterreur
Controversiële stelling
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef:
15-03-2019 12:12
Zeker, net zoals ik de aanslagen op kerken verafschuw.
Alleen wordt daar veel minder over bericht en als er over bericht wordt is het minder hijgerig. Een itempje in het nieuws, that's it.
Ik lees hierin niet dat je afstand neemt van de dader die meent op te komen voor ons blanke ras.
Hoeft ook niet. Ik voel die behoefte ook niet.
Maar ik neem het moslims ook niet kwalijk als ze niet bij elke aanslag nadrukkelijk afstand nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik las dat hij Breivik als voorbeeld had.
Het maakt niet uit wat voor politieke, religieuze of culturele achtergrond; overal lopen er volslagen idioten rond.
Overheden doen er veel aan om dit soort gekken eruit te zeven maar je kan het nooit helemaal 'waterdicht' krijgen.

Ik begreep dat de nieuwe privacy wetgeving het delen van informatie tussen overheidsinstanties bemoeilijkt.
Weer zo'n kip of het ei verhaal.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
15-03-2019 11:35
De dader blijkt, hoe verassend, een door internetbubbels verdwaasde Vollidiot.
Hij wil Australië en Nieuw Zeeland behoeden voor immigratie. Enfin, de Aboriginals en Maori kunnen hem zeggen dat hij dan een paar eeuwen te laat is. De oorspronkelijke bevolking is daar al door immigratie gemarginaliseerd. Verder wilde deze kl**tzak wraak nemen vanwege aanslagen in Europa. Ook heel slim om dat te doen door onschuldige medeburgers aan het andere eind van de wereld te vermoorden.

Oh, ja. Ik zag dat er een Bangladesh een demonstratie werd gehouden tegen deze laffe aanslag. Laat ze in Bangladesh nu ook eens de straat opgaan om andere aanslagen net zo hard te veroordelen.
Ik heb een beetje in zijn manifest zitten lezen.
Iets anders kan je er moeilijk uit concluderen inderdaad.

Enge ontwikkeling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven