Kunnen we weer een beetje normaal doen?

22-03-2019 12:58 186 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zelf moet ik helemaal niets van Thierry Baudet en Forum voor Democratie hebben. Maar reacties zoals onderstaande vind ik net zo erg. We leven in een democratie en de kiezer heeft gesproken. Dan ga je je politieke opponent niet indirect met de dood bedreigen. Dat doe je bij niemand. Op dit soort gebieden vind ik sociale media geen aanwinst. Iedereen roept maar wat raak. En achteraf excuses aanbieden geloof ik in dit soort gevallen niet in.

"De Universiteit Utrecht heeft veel klachten gekregen over een Facebookbericht van een docent. De man, die lesgeeft aan het departement Filosofie en Religiewetenschap reageerde woensdagavond op de grote verkiezingswinst van Thierry Baudets Forum voor Democratie met de vraag: "Volkert waar ben je?". Dat is een verwijzing naar de moordenaar van Pim Fortuyn, Volkert van der Graaf.

Het bericht veroorzaakte veel beroering op sociale media. Verschillende mensen zeggen dat ze aangifte tegen hem gaan doen voor haatzaaien en willen dat hij ontslagen wordt. Volgens RTV Utrecht heeft de man ook doodsbedreigingen ontvangen.

Hij heeft het bericht verwijderd en vervangen door een excuusbericht. "In het heetst van de verkiezingsstrijd heb ik gisteravond een opmerking geplaatst die ik uiteraard niet letterlijk zo bedoeld heb. Ik meende niet wat ik zei, en neem er met klem afstand van."
meer: https://nos.nl/artikel/2277151-universi ... en-je.html


Laten we gewoon respect voor elkaar tonen ook al verschil je van mening. En zeker op social media. Wat je aan de borreltafel met je vrienden bespreekt is toch net anders.
bethweeter wijzigde dit bericht op 22-03-2019 13:06
3.32% gewijzigd
Stuitend inderdaad. Wat je ook van iemand vindt, dit is zeer verwerpelijk.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal mee eens!

Hetzelfde bericht staat hier ook op het forum, maar de mods vinden dat wel ok, het blijft gewoon staan, sommigen vinden het zelfs heel grappig, dat is humor.
Mee eens!!j

Zelfs op Viva is er gedreigd om Volkert te bellen om Baudet om te leggen. De mods doen er niets mee dus die zullen het er wel mee eens zijn. Dat een docent op de universiteit het zegt vind ik echt schokkend (en nee, ik heb ook niet op FvD gestemd).

Zeg iets over de nepprofeet Mohammed en je zit 2 maanden zonder werk thuis (leraar in Hoofddorp). Zeg dat je Volkert nodig hebt om Baudet om te leggen en je krijgt een ‘gesprekje’. Welkom in Nederland! En dan is iedereen verbaasd dat FvD de grootste is geworden :bonk:
anoniem_189917 wijzigde dit bericht op 22-03-2019 13:08
51.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
22-03-2019 13:00
Helemaal mee eens!

Hetzelfde bericht staat hier ook op het forum, maar de mods vinden dat wel ok, het blijft gewoon staan, sommigen vinden het zelfs heel grappig, dat is humor.
Openlijk racistische opmerkingen blijven ook staan (en dan heb ik het over opmerkingen die 90% van de mensen racistisch vindt, dus niet iets waar de meningen erg over verdeeld zijn). Maar volgens mij kijken de moderators sowieso niet naar Actueel.
Alle reacties Link kopieren
Eens met jou bethweeter. Oproepen tot geweld of moord, dat heeft niks meer te maken met discussiëren of het oneens zijn met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Och die man, docent aan de universiteit, bewijst nog maar weer eens een keer dat de heer Baudet groot gelijk heeft als hij stelt dat dit land ondermijnd wordt door onder andere universiteiten.
Veel van de fopstudies hebben inmiddels weinig meer met wetenschap te maken maar vooral met een soort van menings-indoctrinatie.
Wat dat betreft is het juist goed dat we dat allemaal hebben kunnen lezen op social media.
jo12345 wijzigde dit bericht op 22-03-2019 13:22
0.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
22-03-2019 13:13
Och die man, docent aan de universiteit, bewijst nog maar weer eens een keer dat de heer Baudet groot gelijk heeft als hij stelt dat dit land ondermijnt wordt door onder andere universiteiten.
Veel van de fopstudies hebben inmiddels weinig meer met wetenschap te maken maar vooral met een soort van menings-indoctrinatie.
Wat dat betreft is het juist goed dat we dat allemaal hebben kunnen lezen op social media.
Dat is een heel ander verhaal. Dit gaat over fatsoen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af hoe de reacties waren geweest als bijv Youp van 't Hek dit in zijn column had geschreven.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
22-03-2019 13:20
Ik vraag me af hoe de reacties waren geweest als bijv Youp van 't Hek dit in zijn column had geschreven.
Hetzelfde. Er is gewoon een grens. Zogenaamd grappige verwijzingen naar een politieke moord zijn gewoon smakeloos, respectloos en dragen in níets bij aan een gezellige samenleving.
Solomio schreef:
22-03-2019 13:20
Ik vraag me af hoe de reacties waren geweest als bijv Youp van 't Hek dit in zijn column had geschreven.

Ik vraag me af of jij doorhebt dat je opmerking strafbaar is.
Hij wist het bericht en to doet het nog eens dunnetjes over met een topic.
Ik weet niet wat ik erger vind
Eens met solomio.
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 22-03-2019 13:23
16.89% gewijzigd
Solomio schreef:
22-03-2019 13:20
Ik vraag me af hoe de reacties waren geweest als bijv Youp van 't Hek dit in zijn column had geschreven.
Nee, het gaat nu om jou opmerking. De mods hadden het moeten verwijderen.
bethweeter schreef:
22-03-2019 13:16
Dat is een heel ander verhaal. Dit gaat over fatsoen.
Maar wat is fatsoen? Een topic beginnen en meningen hierover vragen?
En wie zijn WE in die openingspost?
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
22-03-2019 13:20
Ik vraag me af hoe de reacties waren geweest als bijv Youp van 't Hek dit in zijn column had geschreven.
Maakt geen ruk uit wie het zegt, het is walgelijk. Of je het nou met hem eens bent of niet het is verwerpelijk. En om het dan maar humor te noemen slaat ook nergens op.
yellowpino wijzigde dit bericht op 22-03-2019 13:28
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
22-03-2019 13:25
Maar wat is fatsoen? Een topic beginnen en meningen hierover vragen?
En wie zijn WE in die openingspost?
Dit is een forum he? Het hele idee is dat er topics geopend worden en meningen worden gevraagd. :lightbulb:
Religiewetenschap, haha.

Maar goed die man is natuurlijk volstrekt en compleet incompetent.

Dikke kans dat hij studenten heeft die op het FvD gestemd hebben, en die moeten deze haatzaaiende gast dan serieus nemen?
Alle reacties Link kopieren
marjorette schreef:
22-03-2019 13:23
Nee, het gaat nu om jou opmerking. De mods hadden het moeten verwijderen.
Ik begreep dat ie inmiddels verwijderd is?
Prima hoor.
Maar dan ook niet meer janken als moslims gekwetst zijn wanneer er grapjes over hun profeet gemaakt worden.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
nessemeisje schreef:
22-03-2019 13:27
Dit is een forum he? Het hele idee is dat er topics geopend worden en meningen worden gevraagd. :lightbulb:
Tja die man haalt zijn bericht weg maar hé op actueel is het normaal dat er nog even flink gekielhaald word.
nessemeisje schreef:
22-03-2019 13:27
Dit is een forum he? Het hele idee is dat er topics geopend worden en meningen worden gevraagd. :lightbulb:
Die worden helemaal niet gevraagd. ER wordt slechts instemming gevraagd met de OP.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
22-03-2019 13:28
Ik begreep dat ie inmiddels verwijderd is?
Prima hoor.
Maar dan ook niet meer janken als moslims gekwetst zijn wanneer er grapjes over hun profeet gemaakt worden.

Je vergelijkt koeien met paarden en dat doe je vaker.
Ironie over een profeet is iets totaal anders als iemand indirect met de dood bedreigen.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
22-03-2019 13:20
Ik vraag me af hoe de reacties waren geweest als bijv Youp van 't Hek dit in zijn column had geschreven.
Net zo erg. Van ‘t Hek heeft sowieso zijn beste tijd gehad. Deze opmerking verwijst naar zo’n specifieke gebeurtenis dat het imo niet kan. Wie de opmerking ook maakt. (Zoals gezegd: aan de borreltafel met vrienden is nog net iets anders)
koko67 schreef:
22-03-2019 13:31
Je vergelijkt koeien met paarden en dat doe je vaker.
Ironie over een profeet is iets totaal anders als iemand indirect met de dood bedreigen.
Want het is zeer geloofwaardig dat Solo het telefoonnummer heeft van Volkert en hem gaat bellen om te vragen of hij Baudet even om wil leggen? Dat denk jij echt? Zo ja, dan wordt het tijd voor wat zelfonderzoek.
Alle reacties Link kopieren
Moire schreef:
22-03-2019 13:29
Die worden helemaal niet gevraagd. ER wordt slechts instemming gevraagd met de OP.
He gets, een oproep in de OP om respect voor elkaar te tonen. Bah, blegh, daar moet over gelachen worden. Bij voorkeur op de Napraat natuurlijk.
O, wacht even, mensen gaan aangifte doen en doodsbedreigingen versturen?
Wat een idioterie.
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 22-03-2019 13:39
0.54% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven