Dit gaat wel heel ver

24-03-2019 14:29 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.ad.nl/binnenland/betoger-be ... ~adfda0ec/

Of je het wel of niet met iemand eens bent. Niets rechtvaardigd het om iemand met de dood te bedreigen.

Ik ben benieuwd of hier vervolging gaat plaatsvinden.
Alle reacties Link kopieren
Sneu ook om dat lekkker van achter je doekje te doen. Sneu en gevaarlijk zulke figuren.
Oehoe!
Links tuig is het. Ik hoop dat ze gestraft worden.
Het meest schokkende vind ik nog dat dit soort uitspraken gewoon in het openbaar worden gemaakt. Het is ‘normaal’ geworden om een rechtse politicus met de dood te bedreigen. Niemand in die hele demonstratie die er ook maar iets kwaads in ziet. Gewoon, even lekker een hippe leus met z’n allen meegillen dat we Baudet willen vermoorden. En dat noemt zich dan de anti-fascisten :facepalm:

Ik mag toch hopen dat Baudet en de rest van de partij inmiddels worden beveiligd. Bah, waarom toch altijd geweld en oproepen tot moord bij die linkse stemmers. Figuren als Freek de Jonge doen ook mee aan het normaliseren van geweld tegen rechtse politici trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Heel erg, maar niets nieuws toch?
Dit mag allemaal. Oproepen tot moord ongelooflijk.
Links is bezig zichzelf de nek om te draaien en Baudet lacht zich de ballen uit de broek,
Wel weer grappig dat Wilders met zo'n enorme non sequitur komt.
Blondie456 schreef:
24-03-2019 14:48
Links tuig is het. Ik hoop dat ze gestraft worden.
Hou nou toch eens op met dat links en rechts. Ik vind dat toch wel zo puberaal. Laten we het gewoon op tuig houden.
Ik kan zowel aan de rechter- als aan de linkerzijde van het politieke spectrum genoeg mensen opnoemen die voor dat predicaat in aanmerking komen.
herfstappeltaart schreef:
24-03-2019 15:09
Hou nou toch eens op met dat links en rechts. Ik vind dat toch wel zo puberaal. Laten we het gewoon op tuig houden.
Ik kan zowel aan de rechter- als aan de linkerzijde van het politieke spectrum genoeg mensen opnoemen die voor dat predicaat in aanmerking komen.
Maar als het om rechtse politici gaat vergeten we ineens al onze tolerante idealen
aidem schreef:
24-03-2019 14:51
Het meest schokkende vind ik nog dat dit soort uitspraken gewoon in het openbaar worden gemaakt. Het is ‘normaal’ geworden om een rechtse politicus met de dood te bedreigen. Niemand in die hele demonstratie die er ook maar iets kwaads in ziet. Gewoon, even lekker een hippe leus met z’n allen meegillen dat we Baudet willen vermoorden. En dat noemt zich dan de anti-fascisten :facepalm:

Ik mag toch hopen dat Baudet en de rest van de partij inmiddels worden beveiligd. Bah, waarom toch altijd geweld en oproepen tot moord bij die linkse stemmers. Figuren als Freek de Jonge doen ook mee aan het normaliseren van geweld tegen rechtse politici trouwens.
Ik heb Freek echt nog nooit tot geweld horen oproepen. Wel tot je stem laten horen. Daar is niks mis mee.
Ik stemde altijd links omdat ik open sta voor de denkbeelden van anderen. Nu weet ik het helemaal niet meer.
Murrmurr schreef:
24-03-2019 15:10
Maar als het om rechtse politici gaat vergeten we ineens al onze tolerante idealen
Ik niet. En degenen die dat wel doen verdedig ik niet.
herfstappeltaart schreef:
24-03-2019 15:11
Ik niet. En degenen die dat wel doen verdedig ik niet.
Ja het ging niet specifiek over jou, dat klopt.
Murrmurr schreef:
24-03-2019 15:14
Ja het ging niet specifiek over jou, dat klopt.
Je generaliseerde nogal "als het om rechtse politici gaat vergeten we opeens onze tolerante idealen"
herfstappeltaart schreef:
24-03-2019 15:16
Je generaliseerde nogal "als het om rechtse politici gaat vergeten we opeens onze tolerante idealen"
Vergeten veel linkse mensen. Maar jij bent niet die roepende vrouw toch.
Murrmurr schreef:
24-03-2019 15:17
Vergeten veel linkse mensen. Maar jij bent niet die roepende vrouw toch.
Nee en daar wens ik ook niet mee geassocieerd te worden. Ik vind het vreselijk. En ook dat alle links stemmende mensen door deze actie plotseling over één kam geschoren worden.
Rechts was altijd intolerant, links is ook steeds intoleranter aan het worden, en velen denken dat het okay is om andersdenkenden te dehumaniseren. Dat is al langer aan de gang. Daarmee bedoel ik jou overigens niet!
Dat deze demonstranten überhaupt 'fascisme' durven te roepen op straat bewijst hun ongelijk. In een echt fascistische staat zoals Turkije zouden ze met een soortgelijke boodschap tegen het regime van Erdogan het niet echt lang volhouden op vrije voeten.
Overigens ben ik er ook van overtuigd dat in elke demonstratie individuen meelopen die er op uit zijn om de demonstranten in een kwaad daglicht te stellen. Puur door te rellen en te stoken. Zowel aan de linker- als de rechterzijde.
Het is afschuwelijk wat er gebeurt. Maar helaas niets nieuws. Politici, rechts en links, worden sinds jaar en dag bedreigd met geweld. Geert Wilders doet altijd zijn uiterste best om te profiteren van dit soort randebiele acties.
Herfstappeltaart, ik ben het met je eens, maar luid en duidelijk op straat roepen dat een politicus dood moet vind ik geen rellen meer.

Op Facebook schrijven 'Volkert, waar ben je?' was een brug te ver. Op straat scanderen dat Baudet dood moet is tig bruggen te ver.
*TanteSjaan* schreef:
24-03-2019 15:42
Herfstappeltaart, ik ben het met je eens, maar luid en duidelijk op straat roepen dat een politicus dood moet vind ik geen rellen meer.

Op Facebook schrijven 'Volkert, waar ben je?' was een brug te ver. Op straat scanderen dat Baudet dood moet is tig bruggen te ver.
Ja daar ben ik ik het helemaal mee eens. Ik bedoelde alleen dat er vaak types tussen lopen die eigenlijk niet bij de demonstranten horen. Die daar alleen zijn om de boel op te stoken.
Alle reacties Link kopieren
 Als je zo voor je zaak staat doe het dan ook helemaal in the open en niet met een doek voor je gezicht, zodat je onherkenbaar bent. 

Je mag iemand, die je niet eens kent waarschijnlijk, best niet aardig vinden, maar dan hoef je nog niet zulke uitlatingen te doen.....!!!!
aidem schreef:
24-03-2019 14:51
Het meest schokkende vind ik nog dat dit soort uitspraken gewoon in het openbaar worden gemaakt. Het is ‘normaal’ geworden om een rechtse politicus met de dood te bedreigen. Niemand in die hele demonstratie die er ook maar iets kwaads in ziet. Gewoon, even lekker een hippe leus met z’n allen meegillen dat we Baudet willen vermoorden. En dat noemt zich dan de anti-fascisten :facepalm:

Ik mag toch hopen dat Baudet en de rest van de partij inmiddels worden beveiligd. Bah, waarom toch altijd geweld en oproepen tot moord bij die linkse stemmers. Figuren als Freek de Jonge doen ook mee aan het normaliseren van geweld tegen rechtse politici trouwens.

Dus omdat er een paar mensen in een demonstratie dingen roepen, is het opeens "normaal" geworden? Ga toch weg. Geen enkel weldenkend mens vindt zoiets normaal.
Alle reacties Link kopieren
Wat een types :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven