Niet gevaccineerde kinderen niet meer welkom in New York

27-03-2019 11:58 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://nos.nl/artikel/2277773-niet-gev ... -york.html
Zou het hier ook nog eens zover komen?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Er zullen altijd kinderen zijn die niet ingeënt kunnen worden, dus het zal wel los lopen.
De titel van dit topic is een beetje misleidend. Niet-gevaccineerde kinderen zijn niet welkom in een district in de staat New York, het gaat dus niet om de stad New York.

Ik vraag me af hoe ze het gaan implementeren en controleren.
anoniem_64cfde2573b58 wijzigde dit bericht op 27-03-2019 12:16
13.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan controleren..
Tiswa schreef:
27-03-2019 12:05
Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan controleren..
Ik ook!

OT: Als er een uitbraak van mazelen is, zullen gemeentes of de overheid ook wel één of andere maatregelen nemen.
Nectarinepit schreef:
27-03-2019 12:04
De titel van dit topic is een beetje misleidend. Niet-gevaccineerde kinderen zijn niet welkom in een district in de staat New York, het gaat dus niet om de stad New York.
En verder gaat het "slechts" om de vaccinatie tegen mazelen.

Ik ben ook vooral benieuwd hoe het gecontroleerd gaat worden.
Dat zal in Amerika niet zo veel uitmaken. Veel anti-vaxxers zijn home schoolers, dus die kinderen hoeven in ieder geval niet naar school.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 27-03-2019 12:17
1.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nectarinepit schreef:
27-03-2019 12:04
De titel van dit topic is een beetje misleidend. Niet-gevaccineerde kinderen zijn niet welkom in een district in de staat New York, het gaat dus niet om de stad New York.

Ik vraag me af hoe ze het gaan implementeren en controleren.
Je hebt gelijk, ik ga nu even uitvogelen hoe ik de titel kan wijzigen.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Nitflex schreef:
27-03-2019 12:17
Dat zal in Amerika niet zo veel uitmaken. Veel anti-vaxxers zijn home schoolers, dus die kinderen hoeven in ieder geval niet naar school.

Dat betekent niet dat er geen gevaar is. Die kinderen nemen toch ook het openbaar vervoer, gaan naar het park, winkels, etc.
Nitflex schreef:
27-03-2019 12:17
Dat zal in Amerika niet zo veel uitmaken. Veel anti-vaxxers zijn home schoolers, dus die kinderen hoeven in ieder geval niet naar school.
Mazelen is echt heel besmettelijk. Ook home-schoolers komen wel eens in speeltuinen of andere gelegenheden waar veel kinderen komen, neem ik aan.
Morgenstond_ schreef:
27-03-2019 12:09
Ik ook!

OT: Als er een uitbraak van mazelen is, zullen gemeentes of de overheid ook wel één of andere maatregelen nemen.
Eens.

Anti-vaxxers staat het vrij niet in te enten, maar dan staan daar in het geval van een uitbraak maatregelen tegenover. 't Is niet anders.
In Amerika staat je vingerafdruk en irisscan toch geregistreerd? Dan kunnen ze adh daarvan toch checken of er vaccinnaties aan je gekoppeld staan?
Marloesjuh51 schreef:
27-03-2019 12:03
Er zullen altijd kinderen zijn die niet ingeënt kunnen worden, dus het zal wel los lopen.
De op is wel erg ongenuanceerd als je vervolgens het nieuwsbericht leest.
Manta schreef:
27-03-2019 12:53
De op is wel erg ongenuanceerd als je vervolgens het nieuwsbericht leest.
Toch is 'het zal wel loslopen' ook wel erg nonchalant.

Ik weet dat de Filipijnen Amerika niet zijn, maar daar zijn echt al veel doden gevallen door de mazelen:
https://www.nu.nl/buitenland/5783430/al ... braak.html
Alle reacties Link kopieren
het zijn vooral orthodoxe joden die niet vaccineren zag ik net op journaal. Alle openbare gelegenheden zijn off limits in dat county.
Alle reacties Link kopieren
Mazelen zijn enorm besmettelijk, dus het loslopen is wel erg gemakkelijk gesteld
Morgenstond_ schreef:
27-03-2019 12:24
Mazelen is echt heel besmettelijk. Ook home-schoolers komen wel eens in speeltuinen of andere gelegenheden waar veel kinderen komen, neem ik aan.
Ik bedoelde te zeggen dat het die mensen niet zo heel erg in hun bewegingsvrijheid zal raken. Qua besmettingsgevaar zal het inderdaad maar een fractie schelen, als je in de supermarkt alsnog naast elkaar staat. Het is symboolpolitiek; je zendt er een signaal mee uit, maar het is maar de vraag hoe effectief het is.
Alle reacties Link kopieren
Daar sluit dit bericht wel mooi op aan:
https://www.ad.nl/buitenland/kind-zonde ... ~a63ba58d/

Ik ben voor! Of net zoals in Australië; geen vaccinatie = geen kinderbijslag!
Alle reacties Link kopieren
Hastadepasta18 schreef:
27-03-2019 14:16
Daar sluit dit bericht wel mooi op aan:
https://www.ad.nl/buitenland/kind-zonde ... ~a63ba58d/

Ik ben voor! Of net zoals in Australië; geen vaccinatie = geen kinderbijslag!
Ik ben ook voor!
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me een slechte ontwikkeling.

Wat is next? Dat je zichtbaar op je lichaam moet laten zien of je gevaccineerd bent of niet? Zodat mensen kunnen besluiten of je wel in de bus mag zitten of niet. Of je een vriendje wel bij je kind laat spelen? Of je wel in dezelfde rij in de supermarkt wilt staan als de niet gevaccineerden?

Je mag mensen niet buiten sluiten op basis van geslacht, cultuur, geloof, ras, leeftijd of seksuele geaardheid. Maar wel op basis van het wel/niet hebben van een vaccinatie?
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
27-03-2019 16:25
Lijkt me een slechte ontwikkeling.

Wat is next? Dat je zichtbaar op je lichaam moet laten zien of je gevaccineerd bent of niet? Zodat mensen kunnen besluiten of je wel in de bus mag zitten of niet. Of je een vriendje wel bij je kind laat spelen? Of je wel in dezelfde rij in de supermarkt wilt staan als de niet gevaccineerden?

Je mag mensen niet buiten sluiten op basis van geslacht, cultuur, geloof, ras, leeftijd of seksuele geaardheid. Maar wel op basis van het wel/niet hebben van een vaccinatie?
Als iemand met een gevaarlijke besmettelijke ziekte rondloopt, wordt diegene in quarantaine gezet. Lijkt me heel normaal, je bent tenslotte een gevaar voor anderen. En in dit geval nog willens en wetens ook (door toedoen van de ouders dan).
Boarn schreef:
27-03-2019 16:25
Je mag mensen niet buiten sluiten op basis van geslacht, cultuur, geloof, ras, leeftijd of seksuele geaardheid. Maar wel op basis van het wel/niet hebben van een vaccinatie?

Geslacht, cultuur, geloof, ras, leeftijd of seksuele geaardheid vormen geen gevaar voor de gezondheid. Het niet vaccineren van mensen wel.
Alle reacties Link kopieren
Nectarinepit schreef:
27-03-2019 16:28
Geslacht, cultuur, geloof, ras, leeftijd of seksuele geaardheid vormen geen gevaar voor de gezondheid. Het niet vaccineren van mensen wel.
:applause:
Hastadepasta18 schreef:
27-03-2019 16:34
:applause:

;)

Betekent overigens absoluut niet dat ik het eens ben met het uitsluiten van mensen op basis van bovengenoemde voorbeelden.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
27-03-2019 16:28
Als iemand met een gevaarlijke besmettelijke ziekte rondloopt, wordt diegene in quarantaine gezet. Lijkt me heel normaal, je bent tenslotte een gevaar voor anderen. En in dit geval nog willens en wetens ook (door toedoen van de ouders dan).
Het feit dat je niet gevaccineerd bent, betekent nog niet dat je rondloopt met een besmettelijke ziekte en een gevaar voor de samenleving bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven