Agressieve christenen bij abortusklinieken

30-03-2019 07:51 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er moeten nu bufferzones bij klinieken komen om de rare gelovigen op afstand te houden. En terecht. Het is echt intimidatie wat ze doen bij vrouwen die naar een abortuskliniek gaan. Alsof die vrouwen allemaal zomaar beslissen om een abortus te ondergaan. Iedereen mag zelf weten wat hij van abortus vindt maar leg niet jouw mening op zo'n manier aan anderen op.
Gisteren heeft zo'n stichting ook journalisten van EenVandaag bedreigd: https://eenvandaag.avrotros.nl/item/min ... klinieken/

Gekke christenen dus ook genoeg in dit land.
Alle reacties Link kopieren
Gekken heb je overal zitten.

Ik vind het dieptreurig dat een dergelijk verbod nodig is. Ja er is recht op meningsuiting van iedereen, nee je hoeft jouw mening niet door iemands strot te duwen.
Abortus is gelukkig een vrije keuze. Er is hard genoeg voor gestreden en ik vind het een van de belangrijkste verworvenheden voor een vrouw.

Bedreigen is nooit oke. Het geeft alleen maar aan dat je ongelijk hebt. Dit geldt mijns inziens ook voor schreeuwen om je punt te maken. Het feit dat je vindt dat je moet bedreigen of schreeuwen geeft aan dat je ongelijk hebt.

De laatste zin van je post vind ik jammer. Dat 'ook' had er niet in gehoeven.
Saartjepoes schreef:
30-03-2019 08:01
Gekken heb je overal zitten.

Ik vind het dieptreurig dat een dergelijk verbod nodig is. Ja er is recht op meningsuiting van iedereen, nee je hoeft jouw mening niet door iemands strot te duwen.
Mee eens.

De Vrijheid van meningsuiting wordt nogal eens misbruikt om te pas en te onpas je mening op te dringen aan anderen. Dat je iets vindt mag je lekker zelf weten, maar val anderen met een andere mening niet lastig.
Alle reacties Link kopieren
Ze kunnen beter hun tijd en (zogenaamde) christelijke zorgzaamheid voor het leven beter besteden door vrijwilligers werk te doen in een (kinder)hospice.

Vrouwen belagen in een kwetsbare situatie, daar heb ik 0 respect voor. Ik vind het walgelijk.
Enigme schreef:
30-03-2019 08:08
Ze kunnen beter hun tijd en (zogenaamde) christelijke zorgzaamheid voor het leven beter besteden door vrijwilligers werk te doen in een (kinder)hospice.

Vrouwen belagen in een kwetsbare situatie, daar heb ik 0 respect voor. Ik vind het walgelijk.

Helemaal mee eens!
Enigme schreef:
30-03-2019 08:08


Vrouwen belagen in een kwetsbare situatie, daar heb ik 0 respect voor. Ik vind het walgelijk.
Volkomen mee eens wat een laag bij de grond gedrag .
Alle reacties Link kopieren
Je kan niet anderen dwingen zwangerschappen te voldragen. Dat gaat veel te ver.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Dat er nog levende Gristenen zijn joh, ik dacht dat die allemaal uitgemoord werden.
Reportage gezien, wat een enge mensen zijn dit.
Alle reacties Link kopieren
Enigme schreef:
30-03-2019 08:08
Ze kunnen beter hun tijd en (zogenaamde) christelijke zorgzaamheid voor het leven beter besteden door vrijwilligers werk te doen in een (kinder)hospice.

Vrouwen belagen in een kwetsbare situatie, daar heb ik 0 respect voor. Ik vind het walgelijk.

Ik ken ze die dat doen. Dan heb je dus op je sterfbed nog iemand die je probeert te bekeren terwijl je geen kant op kan.. :frusty:
Misselijkmakend en minstens zo onwenselijk als dat gedrag bij abortusklinieken.
.
Ik begrijp ook niet waarom ze zo zwart wit denken.. als je om welke reden dan ook bij voorbaat weet dat je het kind niet de nodige liefde/aandacht/etc. kan geven, waardoor het kind niet het leven zou krijgen wat het verdient. Waarom zou je dan doelbewust een kind op de wereld zetten? Dan heb je ten minste drie ongelukkige mensen (moeder vader en kind). Dan is het beter om verstandig aan de voorkant al een keuze te maken.. wij wéten niet wat zo'n vrouw doormaakt. Hoe kan je haar dan afvallen op zo'n ingrijpende en moeilijke keuze in haar leven. Leef en laat leven.

Wel grappig dat ze dan zoveel bezwaar hebben tegen een abortus, maar er tegelijkertijd zoveel foute dingen naar buiten komen over hun eigen kerken. Richt je eerst op jezelf alvorens je je gaat mengen in het leven van een ander.
Alle reacties Link kopieren
hoii schreef:
30-03-2019 09:12
Ik begrijp ook niet waarom ze zo zwart wit denken.. als je om welke reden dan ook bij voorbaat weet dat je het kind niet de nodige liefde/aandacht/etc. kan geven, waardoor het kind niet het leven zou krijgen wat het verdient. Waarom zou je dan doelbewust een kind op de wereld zetten? Dan heb je ten minste drie ongelukkige mensen (moeder vader en kind). Dan is het beter om verstandig aan de voorkant al een keuze te maken.. wij wéten niet wat zo'n vrouw doormaakt. Hoe kan je haar dan afvallen op zo'n ingrijpende en moeilijke keuze in haar leven. Leef en laat leven.

Wel grappig dat ze dan zoveel bezwaar hebben tegen een abortus, maar er tegelijkertijd zoveel foute dingen naar buiten komen over hun eigen kerken. Richt je eerst op jezelf alvorens je je gaat mengen in het leven van een ander.

Religie kent geen logica.
Daarom moet je ook geloven, zonder geloof blijft er niks van over.
.
Alle reacties Link kopieren
En die man van die enge club wil de journalisten van Eenvandaag verrot slaan zoals hij zelf zegt. Als het een moslim was geweest waren GeenStijl en zo er al bovenop gedoken. Waarom nu niet? Bij alle religies heb je zulke gekken
Alle reacties Link kopieren
Ik wist echt niet dat dit ook hier in Nederland gebeurd, ik ‘ken’ het alleen uit Amerikaanse series of films. Misschien ben ik een beetje naïef. Ik heb er geen goed woord voor over, zoiets is totaal onbegrijpelijk, doe iets anders met je tijd en je leven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb kort bij een fabriek gewerkt waar ze die plastic "foetussen" maakte.
Rare gewaarwording om die dingen in te pakken.
Ben trouwens na een maand ontslagen omdat ik ging samenwonen.

On topic. ik heb gisteren een reportage gezien over de kliniek in Utrecht en ik vind die lui walgelijk.
Alle reacties Link kopieren
hoii schreef:
30-03-2019 09:12
Ik begrijp ook niet waarom ze zo zwart wit denken.. als je om welke reden dan ook bij voorbaat weet dat je het kind niet de nodige liefde/aandacht/etc. kan geven, waardoor het kind niet het leven zou krijgen wat het verdient. Waarom zou je dan doelbewust een kind op de wereld zetten? Dan heb je ten minste drie ongelukkige mensen (moeder vader en kind). Dan is het beter om verstandig aan de voorkant al een keuze te maken.. wij wéten niet wat zo'n vrouw doormaakt. Hoe kan je haar dan afvallen op zo'n ingrijpende en moeilijke keuze in haar leven. Leef en laat leven.

Wel grappig dat ze dan zoveel bezwaar hebben tegen een abortus, maar er tegelijkertijd zoveel foute dingen naar buiten komen over hun eigen kerken. Richt je eerst op jezelf alvorens je je gaat mengen in het leven van een ander.
Dat is een beetje hun ding hè.
Als je gelooft dat abortus moord is, geldt jouw argument niet meer.

Dit soort acties zie ik als een soort laatste kramp van een groep die in rap tempo invloed aan het verliezen is hier in Nederland. Hopelijk kunnen vrouwen en klinieken beter beschermd worden tegen hun frustratie.
What a nuanced anxiety
Bah walgelijk dit.
Hoe zouden die christenen het vinden als we met spandoeken over kindermisbruik bij hun kerken gaan staan?

Ik heb zelf jaren geleden een abortus ondergaan en hoewel ik er toen en nu volledig achter sta denk ik dat zo'n demonstratie voor de deur een klap in je gezicht is.
Walgelijk, dat gebruik maken van andermans zwakke momenten. De ouders van oude vriendin van me zijn zo bij de jehova's verzeild geraakt. Ze hadden een sterfgeval gehad en nav de rouwadvertentie kwamen ze aanbellen.
Alle reacties Link kopieren
Enigme schreef:
30-03-2019 08:08
Ze kunnen beter hun tijd en (zogenaamde) christelijke zorgzaamheid voor het leven beter besteden door vrijwilligers werk te doen in een (kinder)hospice.

Vrouwen belagen in een kwetsbare situatie, daar heb ik 0 respect voor. Ik vind het walgelijk.
Eensch

En Keep-smiling, jemig wat erg... wist niet dat ze dat óók deden. Triest zeg.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
30-03-2019 09:22
. Als het een moslim was geweest waren GeenStijl en zo er al bovenop gedoken. Waarom nu niet? Bij alle religies heb je zulke gekken
In tegenstelling tot wat altijd beweerd wordt, heeft Geenstijl echt geen voorkeur voor de afkeer van welke religie dan ook.
Alle gelovige gekkies worden daar al jaren aangepakt. Net zo hard!
Deze dus ook:

https://www.geenstijl.nl/5105812/post_162/

https://www.geenstijl.nl/4686212/timing ... raakt_abo/

https://www.geenstijl.nl/1513161/antiab ... t_met_foe/
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
30-03-2019 09:22
En die man van die enge club wil de journalisten van Eenvandaag verrot slaan zoals hij zelf zegt. Als het een moslim was geweest waren GeenStijl en zo er al bovenop gedoken. Waarom nu niet? Bij alle religies heb je zulke gekken
Ja alleen bij die ene religie heb je er net wat meer.

Ik ben ook christen en ben ook tegen abortus, maar iedereen moet zelf weten wat die wel of niet doet, en ik vind die mensen bij de abortusklinieken heel eng en afwijkend/ bizar. Ik ken ook zo iemand, in mijn vriendenkring ken ik slechts 1 zo'n vrouw, die is echt een beetje gestoord. Altijd aan het wijzen met d'r vingertje naar anderen, wat die wel allemaal verkeerd doen, hoe zondig ze zijn, maar dat ze zelf fraudeert en mensen besodemietert daar heeft ze geen problemen mee.

Waarom de media er niet meer opgedoken is? Waarschijnlijk omdat ze weten dat dit soort groepjes "uitzonderingen" zijn, er lopen maar kleine groepjes van dit soort gekken rond.
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
30-03-2019 10:50


Waarom de media er niet meer opgedoken is? Waarschijnlijk omdat ze weten dat dit soort groepjes "uitzonderingen" zijn, er lopen maar kleine groepjes van dit soort gekken rond.
Prima dat ze rondlopen want gekken hou je altijd.
Maar ze lopen rond op de stoepen voor de klinieken en spreken de vrouwen aan op een hele agressieve, opdringerige manier.
Ze verkondigen onwaarheden over de risico's en gevolgen van abortus.
Rondlopen prima maar niet op de stoepen van de klinieken.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
30-03-2019 10:59
Prima dat ze rondlopen want gekken hou je altijd.
Maar ze lopen rond op de stoepen voor de klinieken en spreken de vrouwen aan op een hele agressieve, opdringerige manier.
Ze verkondigen onwaarheden over de risico's en gevolgen van abortus.
Rondlopen prima maar niet op de stoepen van de klinieken.
Ben het met je eens hoor, hoewel ik tegen abortus ben, lijkt het me voor die vrouwen heel intimiderend, ze horen daar niet in de buurt van die klinieken te zijn, hun agressieve, opdringerige geloof of mening hierover op te dringen. Goed dat die klinieken aan de bel hebben getrokken.

Maar om de vergelijking met dat andere "vredelievende" geloof te maken, gaat mij te ver. Deze groepen christen zijn uitzonderingen, heel extreem.
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
30-03-2019 10:50
Ja alleen bij die ene religie heb je er net wat meer.

Ik ben ook christen en ben ook tegen abortus, maar iedereen moet zelf weten wat die wel of niet doet, en ik vind die mensen bij de abortusklinieken heel eng en afwijkend/ bizar. Ik ken ook zo iemand, in mijn vriendenkring ken ik slechts 1 zo'n vrouw, die is echt een beetje gestoord. Altijd aan het wijzen met d'r vingertje naar anderen, wat die wel allemaal verkeerd doen, hoe zondig ze zijn, maar dat ze zelf fraudeert en mensen besodemietert daar heeft ze geen problemen mee.

Wat doe jij nu dan?
Balk en splinter enzo.
.
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
30-03-2019 11:06
Ben het met je eens hoor, hoewel ik tegen abortus ben, lijkt het me voor die vrouwen heel intimiderend, ze horen daar niet in de buurt van die klinieken te zijn, hun agressieve, opdringerige geloof of mening hierover op te dringen. Goed dat die klinieken aan de bel hebben getrokken.

Maar om de vergelijking met dat andere "vredelievende" geloof te maken, gaat mij te ver. Deze groepen christen zijn uitzonderingen, heel extreem.
Ben je er sowieso tegen of in sommige gevallen vind je het "prima"?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven