Mazelenuitbraak op kdv Den Haag

02-04-2019 08:16 327 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://nos.nl/l/2278609

Ik word hier zo boos van. En ook van dat ze niet willen zeggen welk KDV. Privacy is leuk, maar veiligheid weegt m.i. zwaarder.

Van mij mag deze gauw ingaan:

https://d66.nl/wetsvoorstel-vaccineren-kinderopvang/
anoniem_374045 wijzigde dit bericht op 02-04-2019 11:21
Reden: Toevoeging
21.85% gewijzigd
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
De ouders van kinderen ophef betreffende kinderdagverblijf zijn op de hoogte gesteld. Die weten dus of de veiligheid van hun kinderen in gevaar is. En voor overige mensen is het idd sensatiezucht om te willen weten waar precies. Maar maak je niet te ongerust, er is vast nog wel iemand die lak heeft aan privacy en van naming and shaming houdt en op Facebook de naam van het kdv gaat plempen.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk! Tijdens het reizen heb ik de mazelen wel eens van dichtbij kunnen zien... dat wens je niemand toe!

Dat hele antivaxx mag van mij verboden worden.
Alle reacties Link kopieren
Nou besmetting kan ook buiten het kdv dus ik vind het toevallig wel prettig om te weten waar het ongeveer is. Van mij mogen de ouders die hun kind bewust niet geënt hadden ook aan de schandpaal.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Ik hoop zó dat dit dan zo´n ouder wordt die daarna zegt 'Had ik mijn kind maar ingeënt', als signaal naar andere anti-vaxxers.
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond_ schreef:
02-04-2019 08:27
Ik hoop zó dat dit dan zo´n ouder wordt die daarna zegt 'Had ik mijn kind maar ingeënt', als signaal naar andere anti-vaxxers.
Precies. Je wil een onschuldig kind niks ergs toewensen, maar hoop toch dat de ouders er genoeg van schrikken om van mening te veranderen.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Mijn generatie is niet ingeënt tegen BMR. Volgens mij heb ik ze alledrie gehad, maar anders zou ik ze in theorie elders kunnen oppikken en dan een heel kdv met kinderen onder de 14 maanden kunnen besmetten.
Het hoeft dus geen enge antivaxxer te zijn die dit heeft veroorzaakt. Of laten jullie (de 40 plussers) je alsnog inenten?
Alle reacties Link kopieren
Ik las dat één van de kinderen het had opgepikt op vakantie en ouder was dan 14 maanden, maar niet ingeënt was. Grote kans dat die ouders anti-vaxxers zijn.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
De link niet gelezen? Het gaat om jonge kinderen en maar 1 had de leeftijd om de vaccinatie te krijgen, de rest was jonger. Het lijkt me dat dit niks te maken heeft met niet vaccineren, maar gewoon echt pech. Pech dat een kindje het op vakantie oploopt en ze met dit pas ziek worden nadat anderen al besmet zijn.

Oh en dat ene kindje dat al de leeftijd had voor de vaccinatie, weet jij waarom die hem bog niet gehad heeft? Hier hebben alle 3 de kinderen vertraging in het schema opgelopen door omstandigheden. Ze krijgen ze wel, maar het schema loopt wat later en omdat er steeds een x periode tussen moet zitten gaal je dat niet in.
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond_ schreef:
02-04-2019 08:27
Ik hoop zó dat dit dan zo´n ouder wordt die daarna zegt 'Had ik mijn kind maar ingeënt', als signaal naar andere anti-vaxxers.

Je wenst dus een kind dood of invalide? Dat vind ik nogal wat.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
YellowLemonTree schreef:
02-04-2019 08:43
De link niet gelezen? Het gaat om jonge kinderen en maar 1 had de leeftijd om de vaccinatie te krijgen, de rest was jonger. Het lijkt me dat dit niks te maken heeft met niet vaccineren, maar gewoon echt pech. Pech dat een kindje het op vakantie oploopt en ze met dit pas ziek worden nadat anderen al besmet zijn.

Oh en dat ene kindje dat al de leeftijd had voor de vaccinatie, weet jij waarom die hem bog niet gehad heeft? Hier hebben alle 3 de kinderen vertraging in het schema opgelopen door omstandigheden. Ze krijgen ze wel, maar het schema loopt wat later en omdat er steeds een x periode tussen moet zitten gaal je dat niet in.
En als anderen netjes hun kinderen zouden vaccineren, dan zijn jouw kinderen ook beschermd..
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Malagueña schreef:
02-04-2019 08:43
Ik las dat één van de kinderen het had opgepikt op vakantie en ouder was dan 14 maanden, maar niet ingeënt was. Grote kans dat die ouders anti-vaxxers zijn.
Ja daar schiet je echt wat mee op, met die aannames. Doe eens even rustig joh.
Alle reacties Link kopieren
EsterInside schreef:
02-04-2019 08:22
Vreselijk! Tijdens het reizen heb ik de mazelen wel eens van dichtbij kunnen zien... dat wens je niemand toe!

Dat hele antivaxx mag van mij verboden worden.
Haha sorry hoor, ik vind dit heel grappig klinken: op je reizen van dichtbij gezien, alsof het iets heel exotisch is. Generatiekloofje denk ik, ik ben nog uit de tijd dat hele schoolklassen geveld werden door kinderziektes. Ik heb de mazelen zelf ook gehad, al kan ik me dat niet meer herinneren. Maar volgens mijn moeder ben ik heel ziek geweest, tegen ziekenhuisopname aan. Rode hond ben ik voor ingeënt toen ik een jaar of 10 was, toen werden alle meisjes opgeroepen. Bof nooit gehad, maar wel immuun denk ik. Mijn moeder heeft me overal laten spelen waar bof heerste, juist omdat je kinderziektes het beste al jong kunt krijgen. Toen ik in de 6e klas (tegenwoordig groep 8) zat had de halve klas het, maar ik niet.
lattemachiato schreef:
02-04-2019 08:46
Haha sorry hoor, ik vind dit heel grappig klinken: op je reizen van dichtbij gezien, alsof het iets heel exotisch is. Generatiekloofje denk ik, ik ben nog uit de tijd dat hele schoolklassen geveld werden door kinderziektes. Ik heb de mazelen zelf ook gehad, al kan ik me dat niet meer herinneren. Maar volgens mijn moeder ben ik heel ziek geweest, tegen ziekenhuisopname aan. Rode hond ben ik voor ingeënt toen ik een jaar of 10 was, toen werden alle meisjes opgeroepen. Bof nooit gehad, maar wel immuun denk ik. Mijn moeder heeft me overal laten spelen waar bof heerste, juist omdat je kinderziektes het beste al jong kunt krijgen. Toen ik in de 6e klas (tegenwoordig groep 8) zat had de halve klas het, maar ik niet.
Ja, rode hond kreeg je als je het nog niet gehad had toch? Ik heb gewoon al die kinderziektes gehad. Ik kan me nog wel herinneren dat mijn zusje de bof had, gek want ze is uit ‘76 en toen zat het al in het vaccinatieprogramma.
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
02-04-2019 08:43
Ik las dat één van de kinderen het had opgepikt op vakantie en ouder was dan 14 maanden, maar niet ingeënt was. Grote kans dat die ouders anti-vaxxers zijn.
Wat een onzin, als je een virusje hebt opgelopen moeten vaccinaties ook uitgesteld worden. Of als je aan de chemo zit, prednison etc etc. Als je allergisch bent voor kippe-ei kun je veel vaccinaties ook niet krijgen. En dan is er ook nog een klein percentage dat niet immuun raakt van de vaccinatie.
Juist voor deze mensen is het zo belangrijk dat iedereen om hun heen wel ingeënt is. Om dus aan te nemen dat het anti-vaxxers waren is wel erg voorbarig.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
02-04-2019 08:53
Ja, rode hond kreeg je als je het nog niet gehad had toch? Ik heb gewoon al die kinderziektes gehad. Ik kan me nog wel herinneren dat mijn zusje de bof had, gek want ze is uit ‘76 en toen zat het al in het vaccinatieprogramma.
Ja klopt inderdaad kreeg je als je het niet gehad had. Misschien kreeg je zusje het voor de 14 maanden? Of het was niet aangeslagen, schijnt ook te gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
02-04-2019 08:53
Ja, rode hond kreeg je als je het nog niet gehad had toch? Ik heb gewoon al die kinderziektes gehad. Ik kan me nog wel herinneren dat mijn zusje de bof had, gek want ze is uit ‘76 en toen zat het al in het vaccinatieprogramma.
Volgens mij is dat niet waar, ik ben een paar jaar jonger en ik heb als klein kind alleen losse mazeleninenting gehad. De BMR kwam later in het programma en kreeg ik pas op m'n 9e.
MinkeDeWit schreef:
02-04-2019 08:40
Mijn generatie is niet ingeënt tegen BMR. Volgens mij heb ik ze alledrie gehad, maar anders zou ik ze in theorie elders kunnen oppikken en dan een heel kdv met kinderen onder de 14 maanden kunnen besmetten.
Het hoeft dus geen enge antivaxxer te zijn die dit heeft veroorzaakt. Of laten jullie (de 40 plussers) je alsnog inenten?
Ik ben ook 40+ en ik heb m wel gehad. Alleen niet met 14 maanden, maar toen ik 9 was. Meisjes kregen indertijd een vaccinatie tegen rode hond vanwege gevaren tijdens zwangerschap en die werd uitgebreid naar BMR. Maar mannen van onze leeftijd hebben die waarschijnlijk niet, ookal was toen al wel bekend dat de bof onvruchtbaarheid bij mannen kan veroorzaken.
Alle reacties Link kopieren
lattemachiato schreef:
02-04-2019 08:53
Wat een onzin, als je een virusje hebt opgelopen moeten vaccinaties ook uitgesteld worden. Of als je aan de chemo zit, prednison etc etc. Als je allergisch bent voor kippe-ei kun je veel vaccinaties ook niet krijgen. En dan is er ook nog een klein percentage dat niet immuun raakt van de vaccinatie.
Juist voor deze mensen is het zo belangrijk dat iedereen om hun heen wel ingeënt is. Om dus aan te nemen dat het anti-vaxxers waren is wel erg voorbarig.
Ja dat zei ik toch tegen YLT ook.

En verder, ik denk dat de kans groter is dat het door anti vaxxers komt, want volgens mij zitten niet veel kleine kinderen aan de chemo of prednison en wordt het bij een virusje maar kort uitgesteld. Ik heb geen percentages over de kansen op al die dingen, jij wel? Wel weet ik dat de percentages van de dekkingsgraad niet fraai zijn en dat dit een direct gevolg is van die debiele anti-vaxxers.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
lattemachiato schreef:
02-04-2019 08:46
Haha sorry hoor, ik vind dit heel grappig klinken: op je reizen van dichtbij gezien, alsof het iets heel exotisch is. Generatiekloofje denk ik, ik ben nog uit de tijd dat hele schoolklassen geveld werden door kinderziektes. Ik heb de mazelen zelf ook gehad, al kan ik me dat niet meer herinneren. Maar volgens mijn moeder ben ik heel ziek geweest, tegen ziekenhuisopname aan. Rode hond ben ik voor ingeënt toen ik een jaar of 10 was, toen werden alle meisjes opgeroepen. Bof nooit gehad, maar wel immuun denk ik. Mijn moeder heeft me overal laten spelen waar bof heerste, juist omdat je kinderziektes het beste al jong kunt krijgen. Toen ik in de 6e klas (tegenwoordig groep 8) zat had de halve klas het, maar ik niet.
maar dat is ook het probleem van de jongere generatie, die hebben niet het angstbeeld van een kindje met Polio in de klas (kinderverlamming), of dat ene jongetje dat daar de bof onvruchtbaar werd. Dat had ik wel.
Het woord 'kinderziektes' doet dan ook nog vermoeden, of het allemaal wel meevalt.
Mijn broertje werd heel ziek heel ziek, elke keer weer. Heb een beeld van de angstogen van mijn moeder
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
02-04-2019 09:08
maar dat is ook het probleem van de jongere generatie, die hebben niet het angstbeeld van een kindje met Polio in de klas (kinderverlamming), of dat ene jongetje dat daar de bof onvruchtbaar werd. Dat had ik wel.
Het woord 'kinderziektes' doet dan ook nog vermoeden, of het allemaal wel meevalt.
Mijn broertje werd heel ziek heel ziek, elke keer weer. Heb een beeld van de angstogen van mijn moeder
Precies. En dat sommige mensen blijven roepen ‘ach wij kregen het vroeger ook, viel wel mee’, helpt echt niet. Dat sommigen geluk hebben gehad, doet niets af aan hoe gevaarlijk die ziektes zijn.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben pro-vaccinatie, maar je kunt ook doorslaan hè. Ik ben ook veertigplus en heb als kind zowel de mazelen als de bof gehad. Zoals de meeste kinderen ben ik er een paar dagen beroerd van geweest en heb ik er niks aan overgehouden. Grote kans dat dit met deze Haagse kinderen ook het geval zal zijn.

Niet zo hysterisch doen hoor, dat kan altijd nog.
Alle reacties Link kopieren
Er komen allerlei mensen van buiten Europa die allerlei ziektes bij zich dragen naar Nederland en dit soort dingen is dan het gevolg.

Ook is dit een natuurlijk fenomeen; teveel mensen op een te klein stuk aarde, door ziektes worden de 'zwakkeren' uitgeroeid en neemt het aantal mensen af.
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
02-04-2019 09:13
Precies. En dat sommige mensen blijven roepen ‘ach wij kregen het vroeger ook, viel wel mee’, helpt echt niet. Dat sommigen geluk hebben gehad, doet niets af aan hoe gevaarlijk die ziektes zijn.
Niet sommigen hadden geluk, maar sommigen hadden pech. Niet te vergelijken met bijvoorbeeld polio of meningitis.
Alle reacties Link kopieren
https://vrouw.nl/artikel/verhalen-achte ... nderopvang

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/mij ... geent-was/
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven