nieuwe dodelijke ziekte?

07-04-2019 09:54 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees in The New York Times over een nieuwe dodelijke ziekte die zich over de wereld verspreidt, waar geen medicijn voor is en die in 2050 voor meer doden per jaar kan zorgen dan kanker. Waarom horen we hier niks over in de Nederlandse media?

https://www.nytimes.com/2019/04/06/heal ... auris.html
Alle reacties Link kopieren
Misschien wel de oplossing voor overbevolking!
Alle reacties Link kopieren
De natuur heeft altijd nog het laatste woord blijkbaar.
O shit, there goes the planet.
Alle reacties Link kopieren
Statistisch gezien hadden we allang weer eens een pandemie moeten krijgen, wie weet wordt dit het wel.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Cherubijn schreef:
07-04-2019 09:59
Misschien wel de oplossing voor overbevolking!
Ja geweldig, mensen blijven massaal kinderen baren. Maar alle zwakke volwassenen en kinderen die er al zijn leggen het loodje.
Alle reacties Link kopieren
Daar sta je dan toch van te kijken, als de huidige hightech mens uitgeroeid zou worden door zoiets triviaals als een schimmel. ;-)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
07-04-2019 10:10
Statistisch gezien hadden we allang weer eens een pandemie moeten krijgen, wie weet wordt dit het wel.
Klopt. Ik vind het alleen zo vreemd dat je er hier in de media niks over hoort.
retrostar schreef:
07-04-2019 10:11
Daar sta je dan toch van te kijken, als de huidige hightech mens uitgeroeid zou worden door zoiets triviaals als een schimmel. ;-)

Echt? Ik vind het juist volkomen voor de hand liggend. Dat is ook wat wetenschappers voorspellen toch, dat áls het gebeurt, dat het door een epidemie of een meteoriet komt. Dat zijn de grootste gevaren voor de mensheid.
retrostar schreef:
07-04-2019 10:11
Daar sta je dan toch van te kijken, als de huidige hightech mens uitgeroeid zou worden door zoiets triviaals als een schimmel. ;-)
Eigen schuld. Het gemak waarmee mensen antibioticakuren nemen en anti-schimmelmiddeltjes baart de wetenschap al langer zorgen.
Maar men accepteert niet dat je sommige ontstekingen gewoon uit kan zitten.
Ik denk dat je er in de media niets over hoort omdat het al heel lang bestaat. Kijk hier eens..

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aa ... ectie.html
Alle reacties Link kopieren
Oh wordt nog gezellig met alle dood en verderf die ons nog te wachten staat .. de superbacterie waar geen enkele antibiotica nog tegen werkt rukt ook al stevig op .. deze er nog bij .. de aarde wordt een rustige plek mocht deze apocalyps plaats gaan vinden ..

We wachten af...
Naakt geboren, gekleurd de kist in ...
Cherubijn schreef:
07-04-2019 09:59
Misschien wel de oplossing voor overbevolking!
Dit!

Het is tenslotte hoog tijd voor een nieuwe ziekte die wat aan de overbevolking doet.
Ik vind dat altijd zo raar, dat mensen zeggen dat een dergelijke ziekte goed is voor de overbevolking. Ik vind het ongepast en gevoelloos.

Denk je eens in dat veel mensen waar je van houdt overlijden aan een dergelijke ziekte, dat is toch verschrikkelijk. Denk je dan serieus, oh, hartstikke goed voor de overbevolking dit. Echt, doe even normaal.
Fake news!
GinnyJones schreef:
07-04-2019 10:22
Ik denk dat je er in de media niets over hoort omdat het al heel lang bestaat. Kijk hier eens..

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aa ... ectie.html

Laat dat nou net niet het issue zijn.

A resistant superbug fungus that can kill people within 90 days is creeping into countries across the globe, with more than 587 cases confirmed in the US, according to the Centers for Disease Control.

The CDC recently added the Candida Auris fungus to a list of now-three “urgent” antibiotic-resistant threats after an investigation into outbreaks at New York City hospitals.

https://nypost.com/2019/04/06/cdc-sound ... -outbreak/
*Belt Jeroen van Koningsbrugge*
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
07-04-2019 10:38
Fake news!
Nou ja, het is de New York Times, niet de telegraaf.
GinnyJones schreef:
07-04-2019 10:38
Ik vind dat altijd zo raar, dat mensen zeggen dat een dergelijke ziekte goed is voor de overbevolking. Ik vind het ongepast en gevoelloos.

Denk je eens in dat veel mensen waar je van houdt overlijden aan een dergelijke ziekte, dat is toch verschrikkelijk. Denk je dan serieus, oh, hartstikke goed voor de overbevolking dit. Echt, doe even normaal.
Dan overlijden we toch gewoon samen? Als mijn moeder die ziekte treft dan raak ik ook wel besmet (mijn afweersysteem is ook laag)
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
07-04-2019 10:34
Dit!

Het is tenslotte hoog tijd voor een nieuwe ziekte die wat aan de overbevolking doet.
heb je weinig kans op in een Nederlands ziekenhuis.
moet je toch echt voor naar het buitenland.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
07-04-2019 10:40
*Belt Jeroen van Koningsbrugge*
Ik dacht dat hijzelf een topic was begonnen
Alle reacties Link kopieren
Ik ga me nu niet druk maken over wat er misschien over 30 jaar kan gebeuren.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
07-04-2019 10:38
Ik vind dat altijd zo raar, dat mensen zeggen dat een dergelijke ziekte goed is voor de overbevolking. Ik vind het ongepast en gevoelloos.

Denk je eens in dat veel mensen waar je van houdt overlijden aan een dergelijke ziekte, dat is toch verschrikkelijk. Denk je dan serieus, oh, hartstikke goed voor de overbevolking dit. Echt, doe even normaal.
Vind ik ook rare reacties. Puberaal zelfs.
Alle reacties Link kopieren
Eva1977 schreef:
07-04-2019 10:12
Klopt. Ik vind het alleen zo vreemd dat je er hier in de media niks over hoort.
Ik las hier dertig jaar geleden al over in de media, dus het is echt niet stilgehouden. Alleen de nieuwswaarde van iets dat al jaren loopt is niet zo heel groot he. En luisteren doen mensen toch niet zo goed.
Sjulia schreef:
07-04-2019 10:49
Vind ik ook rare reacties. Puberaal zelfs.

Ik niet. Nuchter eerder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven