Snorfietsers op de rijbaan

08-04-2019 15:41 21 berichten
https://nos.nl/artikel/2279503-snorscoo ... tspad.html

Ik weet niet welke pannenkoek dit onzalige plan heeft verzonnen, maar echt dit:

Ook hoopt de gemeente dat de verkeersveiligheid erbij gebaat is.

:rofl: Not. Ik heb er vandaag al drie bijna tegen de zijkant van mijn auto gehad, ze rijden 25 waar je 50 mag, schieten van links naar rechts, rijden naast elkaar en stoppen voor zebrapaden hoeft kennelijk ook niet.

*frustratiemodus uit*
Net zo irritant als wielrenners dus, die vertikken 't ook op het fietspad te rijden, rijden ook midden op de weg en nemen structureel voorrang van links.
redbulletje schreef:
08-04-2019 15:43
Net zo irritant als wielrenners dus, die vertikken 't ook op het fietspad te rijden, rijden ook midden op de weg en nemen structureel voorrang van links.

Ja ook weer hele hordes gisteren en aan de kant ho maar >:-(
redbulletje schreef:
08-04-2019 15:43
Net zo irritant als wielrenners dus, die vertikken 't ook op het fietspad te rijden, rijden ook midden op de weg en nemen structureel voorrang van links.
Nou er 1 verschil snorbrommers worden nu VERPLICHT om op de rijbaan te rijden tussen de auto's en een wielrenner hoort gewoon op het fietspad maar hebben daar schijt aan en gaan op de weg rijden..

En ik vind het echt belachelijk als snorbrommer rijder om op de rijbaan te rijden met 25km per uur waar de auto's 50 km mogen is geen fijn gevoel..
Alle reacties Link kopieren
Echt niet over nagedacht! Ik moest vandaag ook al vol in de remmen voor een scooter die naar links zwiepte vlak voor mijn auto. De bestuurder had ook nog eens geen helm op.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Iemand die jongen gezien op het nieuws? Verslaggever: "je hebt geen helm op". Jongen: "Nee dat vind ik echt zonde van mijn haar". :biggrin:
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 08-04-2019 15:58
Reden: Kijk eerst eens naar de tikfouten voor je verzendt
1.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
08-04-2019 15:41
ze rijden 25 waar je 50 mag
Next step: auto's mogen nog maar 30 km/u binnen de A10. Beter voor 't milieu, en beter voor de snorders.
evaq schreef:
08-04-2019 15:59
Next step: auto's mogen nog maar 30 km/u binnen de A10. Beter voor 't milieu, en beter voor de snorders.

En voor kinderen in het verkeer. Ik zou het helemaal niet erg vinden.
Alle reacties Link kopieren
evaq schreef:
08-04-2019 15:59
Next step: auto's mogen nog maar 30 km/u binnen de A10. Beter voor 't milieu, en beter voor de snorders.
Als dat zo is, hadden ze die regel best eerst ingevoerd.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
08-04-2019 16:03
Als dat zo is, hadden ze die regel best eerst ingevoerd.

Precies.

30 km per uur is nu al niet te handhaven helaas.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
08-04-2019 16:01
En voor kinderen in het verkeer. Ik zou het helemaal niet erg vinden.
.
+1

En voor de rest: fietsers hadden al jaren last van snorfietsers op het fietspad. Zeker naarmate er meer gefietst werd en de smalle fietspaden drukker en drukker werden. Terecht dus dat er ingegrepen wordt en scooters verbannen worden van het fietspad.

Mijn idee zou zijn om het hele onderscheid tussen snorfietsen en bromfietsen op te heffen en één regeling in te voeren. Allemaal een geel plaatje en klaar.
erizito schreef:
08-04-2019 16:14
.
+1

En voor de rest: fietsers hadden al jaren last van snorfietsers op het fietspad. Zeker naarmate er meer gefietst werd en de smalle fietspaden drukker en drukker werden. Terecht dus dat er ingegrepen wordt en scooters verbannen worden van het fietspad.

Mijn idee zou zijn om het hele onderscheid tussen snorfietsen en bromfietsen op te heffen en één regeling in te voeren. Allemaal een geel plaatje en klaar.

Maar als ik vandaag eens zo om me heen heb gekeken, wordt het er niet veiliger op op de weg. Probleem verplaatsen dit.
Alle reacties Link kopieren
En terecht van het fietspad af in Amsterdam. Ze zijn groot, lomp en superirritant. Plus het is gewoon een onnozel ding, als zo’n apparaat maar 25km/u kan, ga gewoon fietsen, beter voor je ook. Of neem gewoon een bromfiets en knallen maar.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
08-04-2019 16:19
Maar als ik vandaag eens zo om me heen heb gekeken, wordt het er niet veiliger op op de weg. Probleem verplaatsen dit.
.
Maak die scooter minder aantrekkelijk en het probleem lost zich vanzelf op. Dat heet ontmoedigingsbeleid.
essychan schreef:
08-04-2019 16:37
En terecht van het fietspad af in Amsterdam. Ze zijn groot, lomp en superirritant. Plus het is gewoon een onnozel ding, als zo’n apparaat maar 25km/u kan, ga gewoon fietsen, beter voor je ook. Of neem gewoon een bromfiets en knallen maar.
Neem gewoon een auto, die maken niet zoveel lawaai als brommers.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
08-04-2019 15:41
https://nos.nl/artikel/2279503-snorscoo ... tspad.html

Ik weet niet welke pannenkoek dit onzalige plan heeft verzonnen, maar echt dit:

Ook hoopt de gemeente dat de verkeersveiligheid erbij gebaat is.

:rofl: Not. Ik heb er vandaag al drie bijna tegen de zijkant van mijn auto gehad, ze rijden 25 waar je 50 mag, schieten van links naar rechts, rijden naast elkaar en stoppen voor zebrapaden hoeft kennelijk ook niet.

*frustratiemodus uit*
DIt doen die snorfietsen ook toen ze nog op het fietspad reden. Ik snap het wel waarom ze naar de rijbaan zijn verwezen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-04-2019 17:14
Neem gewoon een auto, die maken niet zoveel lawaai als brommers.
Een auto is altijd goed, alleen in Amsterdam wat prijzig met parkeren.
Alle reacties Link kopieren
'Ik heb er vandaag al drie bijna tegen de zijkant van mijn auto gehad, ze rijden 25 waar je 50 mag, schieten van links naar rechts, rijden naast elkaar en stoppen voor zebrapaden hoeft kennelijk ook niet.'

Dat verschil in snelheid is nog wel een dingetje, maar die andere voorbeelden zijn gewoon onveilig gedrag veroorzaakt door de snorfietsers zelf. Dus dat zegt meer over het asogedrag van de snorrers zelf dan of de verkeersveiligheid daadwerkelijk zou verbeteren door dit plan. Maar we zullen zien hoe de proef verloopt.
De gemeente gebruikt de snorfietsers nu als levende snelheidsdrempels. Wat een belachelijke maatregel! De gewone scooters hebben al last dat automobilisten erg agressief reageren omdat ze iets langzamer rijden dan een auto. En de snorfietsen rijden nog eens 20km langzamer.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
08-04-2019 15:57
Iemand die jongen gezien op het nieuws? Verslaggever: "je hebt geen helm op". Jongen: "Nee dat vind ik echt zonde van mijn haar". :biggrin:
Die heeft duidelijk geen hersens die kunnen beschadigen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
betoverend schreef:
08-04-2019 17:17
DIt doen die snorfietsen ook toen ze nog op het fietspad reden. Ik snap het wel waarom ze naar de rijbaan zijn verwezen.
Die opgevoerde aso dingen snorfietsen zouden helemaal van de weg af moeten. Laat jongeren maar gewoon fietsen, dan bewegen ze nog een beetje. En voor oude bazen lullen gewoon de ouderwetsche fiets met hulpmotortje zoals de snorfiets ooit bedoeld was.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven