Dierenactivisten verstoren kindervoorstelling Efteling

14-04-2019 16:35 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dierenactivisten verstoren kindershow Efteling: 'Onbegrijpelijk' http://a.msn.com/01/nl-nl/BBVVrVc?ocid=se

Ik ga nooit naar een circus. Voor mij hoeven die kunstjes met dieren niet. Maar toen ik het filmpje in bovenstaande link zag had ik compassie met de figuranten van de Efteling die de handen vol hadden om zonder geweld de activisten weg te loodsen.

Is er voor de activisten geen andere mogelijkheid om hun protest te bespreken? Zoveel praatprogramma's. Waarom moet dit dan zo?

Wat vinden jullie ervan?
LOEP ME MAAR aub.
heftig zeg! mensen met protestborden. waar moet dat heen
Vind het belachelijk dat een brandende deken op een paard word gelegd voor plezier van de mens. Vind ook dat actievoerders met de kinderen rekening horen te houden maar snap sowieso niet dat je als ouder wild dat je kind zoiets ziet als een brandende deken op levend dier.
En de taal die die mensen uitslaan ook: 'Efteling toont geen respect voor paarden' Verschrikkelijk gewoon.
Paarden worden getraind op dit soort dingen. Wel 'ns gezien hoe die politiepaarden getraind worden?

Kan overigens de link niet bekijken.

Die actievoerders moeten ze uitzetten en ze op de zwarte lijst zetten van pretparken en dierentuinen.
Kayaa4 schreef:
14-04-2019 16:42
Vind het belachelijk dat een brandende deken op een paard word gelegd voor plezier van de mens. Vind ook dat actievoerders met de kinderen rekening horen te houden maar snap sowieso niet dat je als ouder wild dat je kind zoiets ziet als een brandende deken op levend dier.
Het is niet dat het dier in de hens wordt gezet of zoiets; er wordt gewerkt met een speciale brandveilige deken en voor de rest wordt het dier ook goed verzorgd.

Dus het enige waarvan het paard die middag last had waren die dierenactivisten omdat het daarvan schrok.
Ik vind de reactie van die schreeuwende tokkies erger. Vooral die mensen die onderin gaan staan, ik weet niet wat ze doen? Provoceren, dingen roepen? En huilende kinderen? Kom op man leg je kinderen gewoon uit wat er aan de hand is en verlaat dat die attractie. Ik sta niet achter deze actie maar ik begrijp de activisten wel. Waar is trouwens de beveiliging? Ik tel 2 man?
Heb 't filmpje elders bekeken en de ruiter zit zelf ook in de vlammen. Er is ook al dierenartsinspectie geweest en er is geen sprake van brandwonden. Kwestie van goede materialen gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Kinderen kunnen tegenwoordig niks meer hebben.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Heb het er eerlijk gezegd ook niet zo op, dit soort ongein met dieren die instinctief bang zijn voor vuur, enkel voor pure entertainment van de mens.
Alle reacties Link kopieren
Kamervragen
Gerritsen heeft over de stunt in attractie Raveleijn dinsdag melding gedaan bij de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit. In een brief schrijft ze dat ‘zelfs als hierop wordt toegezien, de hitte van het vuur veel angst en stress voor de dieren kan veroorzaken’. Daarnaast suggereert ze dat de stunt ‘in strijd is met de Wet Dieren Artikel 2.1 en Artikel 1.3.3’. Artikel 2.1 gaat over dierenmishandeling en Artikel 1.3.3 zegt onder andere dat dieren beschermd moeten worden tegen pijn, verwondingen en ziektes.

Vervolgens heeft de Partij van de Dieren donderdag Kamervragen ingediend bij de minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit. De partij vraagt zich onder andere af of de minister erkent dat een paard rond te laten galopperen met een brandend dekje volledig tegen het instinct van het paard in gaat en dat er onnodige risico’s worden genomen door de kans op verwondingen. Daarnaast stellen ze de vraag of de minister de mening deelt dat het niet meer van deze tijd is om paarden te gebruiken voor entertainment.

Alles volgens de regels
De Efteling laat in een reactie weten dat de paarden goed zijn getraind om de stunt uit te kunnen voeren. “De veiligheid en het welzijn van de mensen en de dieren staan voorop. De paarden worden heel goed in de gaten gehouden en alles gaat volgens de regels.”

De Efteling verwijst naar de Europese wetgeving voor dierenwelzijn met betrekking tot shows. "Deze wetgeving is een stuk strenger dan de Nederlandse wetgeving als het gaat om dierenwelzijn in shows. Daarmee legt de Efteling zichzelf strengere eisen op."
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
14-04-2019 16:49
Het is niet dat het dier in de hens wordt gezet of zoiets; er wordt gewerkt met een speciale brandveilige deken en voor de rest wordt het dier ook goed verzorgd.

Dus het enige waarvan het paard die middag last had waren die dierenactivisten omdat het daarvan schrok.

Dit dus. Ik heb het filmpje bekeken. Ik geloof zelfs dat het paard het niet eens merkt of ziet. Er zit dan ook een mens op dat paard.

https://youtu.be/Y0xlSDW6sPY Raveleijn Show (2019) - Efteling
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Wojak schreef:
14-04-2019 16:51
Heb het er eerlijk gezegd ook niet zo op, dit soort ongein met dieren die instinctief bang zijn voor vuur, enkel voor pure entertainment van de mens.
Dit.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij betreft een prima aktie. Het moet maar eens afgelopen zijn met dit soort dierenongein.
Ik vind de titel een kléin beetje stemmingmakerij. Verstoren 'kindershow'. Is in principe een show voor jong en oud, het is niet dat er een heel publiek van kleine peuters zat die nu ernstig verward zijn allemaal.

Maar goed, los daarvan, tja. Het is mijn manier ook niet per se, maar ze hebben ergens wel een punt natuurlijk.
rascalles schreef:
14-04-2019 17:01
Wat mij betreft een prima aktie. Het moet maar eens afgelopen zijn met dit soort dierenongein.
Bereden politie traint hun paarden ook met vuur. Kwestie van bomproof maken. Niets zieligs aan.

Afbeelding
Als je die peta-activisten hun gang laat gaan is straks paardsport ook verboden.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat ze dit doen! Dieren inzetten ter vermaak van de mens..... :-(
Alle reacties Link kopieren
Wojak schreef:
14-04-2019 16:51
Heb het er eerlijk gezegd ook niet zo op, dit soort ongein met dieren die instinctief bang zijn voor vuur, enkel voor pure entertainment van de mens.

Klopt, ik hou zelfs niet van circus, en we kunnen het de paarden niet vragen wat zij ervan vinden. Ik geloof wel zeker dat ze goed verzorgd worden.

Ik vind het 'sprookje' maar een groot kabaalspektakel met ruiters die zich langs het paard laten hangen met het hoofd naar onderen. Ik zie dan al een rampscenario, want stel dat het paard even wijkt en de ruiter zijn hoofd tegen het hek slaat. Maar als activisten over het hek gaan kruipen zoals in onderstaand filmpje maakt het de situatie er niet veiliger op. Niet voor paard en niet voor mens.


https://youtu.be/xb2fWxF01BY
LOEP ME MAAR aub.
redbulletje schreef:
14-04-2019 17:03
Bereden politie traint hun paarden ook met vuur. Kwestie van bomproof maken. Niets zieligs aan.

Afbeelding

Ze kunnen dan wel getraind zijn en op zo'n moment geen angst voelen, maar ergens blijft het natuurlijk onnatuurlijk voor zo'n dier. Een stuntman kiest zelf voor zoiets, een paard niet.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
14-04-2019 17:03
Bereden politie traint hun paarden ook met vuur. Kwestie van bomproof maken. Niets zieligs aan.

Afbeelding
Wat mij betreft mag de bereden politie ook afgeschaft worden. Wat die beesten bij een voetbalwedstrijd allemaal te verduren krijgen , bah.
In series als Game of Thrones vind ik het ook altijd wel naar om te zien wat ze doen met die paarden. En ja ze zullen goed verzorgd worden en niet écht nare dingen moeten ondergaan, maar toch.
RégineFilange schreef:
14-04-2019 17:07
Ze kunnen dan wel getraind zijn en op zo'n moment geen angst voelen, maar ergens blijft het natuurlijk onnatuurlijk voor zo'n dier. Een stuntman kiest zelf voor zoiets, een paard niet.
Beestje heeft z'n oortjes naar voren, dat is 'n teken dat ze het naar hun zin hebben. Zal ook vast niet elk moment zo zijn, maar hee, wij worden als mens ook tot participatie gedwongen. Een paard wat schichtig is zal dit werk nooit kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Jullie kijken ook geen series en films waarbij paarden of andere dieren gebruikt worden voor ons vermaak?
I told you walking was idiotic.
RégineFilange schreef:
14-04-2019 17:11
In series als Game of Thrones vind ik het ook altijd wel naar om te zien wat ze doen met die paarden. En ja ze zullen goed verzorgd worden en niet écht nare dingen moeten ondergaan, maar toch.
Daar zal 't grootste deel wel special effects zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven