Brandluchtje, anyone?

21-04-2019 10:19 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werd wakker en ik dacht, zó erg kan die asbak van de buren toch niet stinken?? Pas veel later viel het kwartje: de Paasvuren. Ook op straat hier in 020 hele gore brandlucht en de straten lijken zelfs een beetje blauw te staan.

En mensen aan de grens hebben nergens last van lees ik! En ze zeggen dat 'de Paasvuren' vanavond pas aan gaan. Ik kan me niet herinneren dat ik ik dit eerder zo erg geroken heb.

Wie zit er ook in de brandlucht?!
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Hier vanmorgen vroeg wel even last van. Maar nu niet meer. Zit in het oosten.
Ik helaas ook. Postte net dit in een ander topic:

Balen zeg! Zou vandaag een dag gaan wandelen, maar kan met dank aan de Duitse Paasvuren en mijn astma niet naar buiten. :@ :swear:
De stank (brandlucht) is hier niet te harden en één tel mijn hoofd buiten de deur steken was al goed voor een astma-aanval. Dat wordt dus noodgedwongen vandaag en waarschijnlijk morgen binnenzitten. (De Paasvuren in Twente gaan nl. vanavond aan. Ze zijn helaas niet allemaal verboden. Met longklachten zijn die Paasvuren zo naar en ziekmakend).
Gelukkig had ik alle ramen en roosters in huis al gesloten vanwege de te verwachten Paasvuurstank vanavond. Dus mijn huis is gelukkig rookvrij en stankvrij.
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
21-04-2019 10:21
Hier vanmorgen vroeg wel even last van. Maar nu niet meer. Zit in het oosten.

Ik hoop dat het hier ook snel wegtrekt. Wilde nog de tuin in zo :-?
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
In de morgen stond hier rook en ik dacht even dat het het huis van de buren in de fik stond.....noord/west vlakbij de kust.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Amsterdam is sowieso een stinkstad geworden, ik ben er geboren en heel lang gewoond maar hoef voor geen goud meer terug.

Hier ruik ik de bloeiende brem en hoor ik vogels fluiten, heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook! In de buurt van Adam. Ik dacht ook dat er iets stond te fikken bij ons of bij de buren.
Oost Groningen hier, dicht bij de grens. Hier erg veel last van de stank van de paasvuren hoor! Vanaf gisteravond. Ik ben nu nog niet buiten geweest. Maar toen ik vanmorgen de slaapkamer van mijn dochter binnen kwam rook je de lucht daar ook nog.

Lekker.....voor mensen met luchtweg klachten. Zouden ze echt wat aan moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Hier (noord-Drenthe) de hele nacht en begin vd ochtend last gehad, maar het lijkt nu wat weg te trekken. Het rook alsof iemand permanent een kapotte houtkachel onder ons raam aan had.

Helaas had ik het pas later door, het slaapkamerraam stond de halve nacht open en vanmorgen stonk zelfs het beddengoed zo erg dat ik dat maar in de was gedaan heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik verbaas me want inderdaad de paas vuren gaan pas vanavond aan.
Niet toevallig de bbq vd buren?

Hier in Twente in inderdaad niks te ruiken... vanavond wel even de ramen dicht.
Alle reacties Link kopieren
Ik ruik het ook, maar niet meer zo erg als gisteravond (oostelijke helft van NL).
Toen heb ik wel alle ramen en ventilatieroosters gesloten.

Het is nu niet zo erg dat ik niet naar buiten kan / wil.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Hier in het oosten direct aan de Duitse grens niks te ruiken. Vreems toch dat hier niks aan de hand is en in het westen echt overlast schijnt te zijn.
Vanavond nog, gelukkig zijn er veel afgelast, en dan zijn we er weer even vanaf.
Hier ook, weet niet of het Nederlandse of Duitse paasvuren zijn. Doet er ook niet toe. Lucht heeft een blauwe waas. Het stinkt.
De avond voor pasen hier in Oost Groningen standaard overlast van de paasvuren. Ik kan me geen jaar herinneren dat ik er geen last van had. Ik woon hier nu sinds 1998
Magick88 schreef:
21-04-2019 10:28
Ik verbaas me want inderdaad de paas vuren gaan pas vanavond aan.
Niet toevallig de bbq vd buren?

Hier in Twente in inderdaad niks te ruiken... vanavond wel even de ramen dicht.
In Twente worden de Paasvuren vanavond in de fik gestoken. In Duitsland en enkele Drentse plaatsen worden de Paasvuren op zaterdag aangestoken.

En nee; het is echt niet de barbecue van de buren.
https://www.ad.nl/binnenland/stankoverl ... ~a026dcfc/
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 21-04-2019 10:39
14.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het zijn de Duitse paasvuren https://nos.nl/artikel/2281384-stankove ... vuren.html

Hier (Westen) stinkt het ook. Bah.
...
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
21-04-2019 10:38
In Twente worden de Paasvuren vanavond in de fik gestoken. In Duitsland en enkele Drentse plaatsen worden de Paasvuren op zaterdag aangestoken.

En nee; het is echt niet de barbecue van de buren.
https://www.ad.nl/binnenland/stankoverl ... ~a026dcfc/
Sorry ik vind het nog steeds aanstellerij. 😆😉
Relax en eet nog een eitje. Fijne Pasen allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Hier dichtbij de Duitse grens begon de brandlucht gister al rond 8 uur 's avonds. Vanmorgen was het wat afgezakt en ruik nu niets meer. Met oostenwind kan ik me wel voorstellen dat het ook in het westen te ruiken is. Lucht is heel indringend volgens mij sterker dan andere jaren.
Voor mensen met Astma en COPD zijn dit dramatische dagen. Beetje begrip Magick88, zou niet misstaan
Ze mogen de paasvuren van mij afschaffen. Ben er nog nooit naartoe geweest, stomme traditie. :bye:
Magick88 schreef:
21-04-2019 10:40
Sorry ik vind het nog steeds aanstellerij. 😆😉
Relax en eet nog een eitje. Fijne Pasen allemaal.

Je mag mijn astma-longen wel een dag lenen. Dan piep je letterlijk en figuurlijk wel anders. :facepalm:
Heb nog nooit iets van Paasvuren meegemaakt. Denk dat dat geen traditie is in het zuidwesten. En anders zullen ze het wel uit hun hoofd laten ivm brandgevaar mag ik hopen.
En in deze tijd waarin ze zo lopen zeiken over het klimaat lijkt me grote brandstapels aansteken sowieso ongepast.
Tijdschriftenverslindster schreef:
21-04-2019 10:42
Je mag mijn astma-longen wel een dag lenen. Dan piep je letterlijk en figuurlijk wel anders. :facepalm:
Dat jij en je lotgenoten not amused zijn kan ik me goed voorstellen. Sterkte met je longen en hoe je de paasdagen nu door moet / kan brengen.

Zelf er geen last van als in last van longen. Wel een flinke brandlucht hier ( Noord Drenthe)
redbulletje schreef:
21-04-2019 10:44
Heb nog nooit iets van Paasvuren meegemaakt. Denk dat dat geen traditie is in het zuidwesten. En anders zullen ze het wel uit hun hoofd laten ivm brandgevaar mag ik hopen.
Ik ken het ook niet maar ik woon in dezelfde regio.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven