Haatprediker Steven Anderson naar Nederland?

25-04-2019 18:45 101 berichten
Haatpredikant Steven Anderson wil op 23 mei naar Nederland komen om "zielen te winnen" zoals hij zelf zegt.

Waarschijnlijk heb je nog nooit van Steven Anderson gehoord, maar zijn standpunten zijn zeer extremistisch antisemitisch.

Zijn standpunten zijn:
* Hij vind dat alle LGBTQ-mensen geëxecuteerd moeten worden, alle homo's zijn pedofielen, honden, beesten en sodomieten.
Hij was ook blij met de shooting in de homobar is Orlando een tijd terug en vond het jammer dat er niet meer homo's zijn vermoord toen.

* Hij zegt dat de holocaust niet heeft plaatsgevonden maar wel nog gaat plaatsvinden en dat vind hij fijn en dat juicht hij toe. Hij is heel antisemitisch.

* Hij bid elke dag (volgens hemzelf) voor de dood van oa Barack Obama en andere politieke leiders dat ze mogen sterven en voor eeuwig mogen branden in de hel

* Hij was blij na de aanslagen in de Bataclan, want dat was precies wat die mensen verdienden.

* Hij heeft extreme standpunten aangaande abortus en anticonceptie en is tegen condooms. Hij heeft ook extreme standpunten aangaande vrouwen.

* AIDS is een straf van God.

Hij schuwt er niet voor om op te roepen tot geweld, vooral tegen homo's en transgenders. Zijn boodschap naar Homo's en transgenders is dat ze zelfmoord moeten plegen.
Hij heeft een kerk in Arizona in de VS, Faithful Word Baptist Church, met ongeveer 300 leden.

Deze man wil dus op 23 mei naar Amsterdam komen, het COC en VVD, CDA, D66 en de SGP willen Steven Anderson de toegang tot Nederland weigeren. Ook het CIDI (Centrum Informatie en Documentatie Israël) is tegen de komst van Anderson.
In 2016 zette Botswana Anderson het land uit nadat hij in een interview had opgeroepen tot de executie van lhbt’ers. Ook in het Verenigd Koninkrijk is hij niet welkom. Zuid-Afrika en Jamaica mag hij ook niet meer in. Dat laatste land is bepaald niet vriendelijk voor lhbt'ers, maar zelfs daar zeiden ze dat dit te ver gaat.

Hier is een korte docu van Steven Anderson en zijn extremistische ideeen van de BBC, waarop je ook goed kan zien hoe agressief hij is:
https://www.youtube.com/watch?v=K4PvxG2Kh4E

Wat vinden jullie? Mag deze haatprediker Nederland binnen of niet? En valt dit (nog) onder vrije meningsuiting of niet?
anoniem_65201c43b20be wijzigde dit bericht op 25-04-2019 18:52
1.78% gewijzigd
Dit is zijn blog, al is het wel zijn vrouw die er het meeste op schrijft:
www.stevenandersonfamily.blogspot.com
Wegwezen met die mafketel.
Het lijkt me haatzaaien, wat in Nederland verboden is. Dus dan is het reden genoeg om iemand toegang te weigeren, lijkt me
Alle reacties Link kopieren
No brainer.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Eens met hem de toegang tot Nederland ontzeggen. Weg met die mafkees.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Ik vind ook absoluut dat deze man Nederland NIET in mag komen.
Zeker omdat hij komt met het doel om zijn boodschap te verkondigen en "zieltjes te winnen" voor zijn boodschap.

Maar het zette me wel aan het denken wanneer stopt vrije meningsuiting? Bij het oproepen tot haat en geweld? Of ook als je deze ideeën alleen al hebt?

Mensen moeten ook beschermt worden tegen deze freak! :furious:
Ook de SGP staat erachter om deze man de toegang te ontzeggen.
Want 99,9% van de christenen staat hier natuurlijk ook totaal niet achter! Wel goed dat de SGP zich uitspreekt.
Ik zag een stukje van hem op tv, wat een walgelijk persoon. Ik hoop dat ze hem kunnen tegenhouden.
Alle reacties Link kopieren
Van mij mogen ze zulke mensen gewoon opsluiten en de sleutel weggooien. Ja, ik weet het, dat kan niet.

Helemaal gestoord dit.
Life is short. Eat dessert first.
Die man is gewoon zo enorm gefrustreerd, arme vrouw van hem, en hun 9 kinderen. :@@:
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
25-04-2019 19:10
Die man is gewoon zo enorm gefrustreerd, arme vrouw van hem, en hun 9 kinderen. :@@:
Arme vrouw? De reporter vraagt aan haar hoe ze denkt over vrouwen in het Witte Huis. 'Verschrikkelijk. Vrouwen kunnen geen goede beslissingen nemen, daar zijn ze niet geschikt voor. De bijbel zegt dat het een vloek is om vrouwen over je te laten regeren.'

Die kinderen worden vast leuke volwassenen. :sigh:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Wat is dat toch met die Baptisten? Westboro Baptist Church is ook al zo geschift.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me afvroeg, is er een kerk of gemeenschap die hem uitgenodigd heeft? Waarom wil hij hier heen komen? Waar wil hij prediken dan?

Uiteraard hoop ik dat die gestoorde hier niet binnenkomt.
doornroosje9 schreef:
25-04-2019 19:16
Arme vrouw? De reporter vraagt aan haar hoe ze denkt over vrouwen in het Witte Huis. 'Verschrikkelijk. Vrouwen kunnen geen goede beslissingen nemen, daar zijn ze niet geschikt voor. De bijbel zegt dat het een vloek is om vrouwen over je te laten regeren.'

Die kinderen worden vast leuke volwassenen. :sigh:

Ja, maar die vrouw is pas zo gaan denken ná hun huwelijk en ze is niet gelovig opgegroeid.
Ze lijkt wel gebrainwasht. Of misschien denkt ze ook wel écht zo.
Nu mag ze in elk geval niks meer en ook niet meer stemmen.
Redballoon schreef:
25-04-2019 19:17
Wat ik me afvroeg, is er een kerk of gemeenschap die hem uitgenodigd heeft? Waarom wil hij hier heen komen? Waar wil hij prediken dan?

Uiteraard hoop ik dat die gestoorde hier niet binnenkomt.

Dat vraag ik me ook af. Komt hij op eigen initiatief of is hij uitgenodigd door een kerk?
Ik hoop niet dat iemand vanuit Nederland hem heeft uitgenodigd want dan moeten ze die kerk of gemeenschap ook doorzoeken en controleren op extremisme en oproepen tot haat/geweld.
LAgirl82 schreef:
25-04-2019 19:18
Ja, maar die vrouw is pas zo gaan denken ná hun huwelijk en ze is niet gelovig opgegroeid.
Ze lijkt wel gebrainwasht. Of misschien denkt ze ook wel écht zo.
Nu mag ze in elk geval niks meer en ook niet meer stemmen.
Onzekere vrouw die veiligheid vindt bij zo'n schreeuwlelijk, omdat ie duidelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Niet binnenlaten! En als hij toch komt, iedereen volgen die er op af komt.
Alle reacties Link kopieren
In bepaalde landen is het ontkennen van de Holocaust strafbaar. In Nederland volgens mij niet.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
LAgirl82 schreef:
25-04-2019 19:18
Ja, maar die vrouw is pas zo gaan denken ná hun huwelijk en ze is niet gelovig opgegroeid.
Ze lijkt wel gebrainwasht. Of misschien denkt ze ook wel écht zo.
Nu mag ze in elk geval niks meer en ook niet meer stemmen.
Ho ho, ze mag baren ja.
Alle reacties Link kopieren
Bij dit soort figuren heb ik altijd het idee dat ze zelf homo zijn, maar daar niet mee kunnen dealen en dan helemaal doorslaan. Is ook weleens eerder gebleken (in Amerika ook).
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
25-04-2019 19:17
Wat is dat toch met die Baptisten? Westboro Baptist Church is ook al zo geschift.
Niet alles over een kam scheren. Ik ben een baptist en bij ons in de kerk (meer dan 1000 leden) is iedereen welkom. Ik ken wel een baptistenkerk die echt homo's, transgenders, mensen die erop los neuken etc vervloekt.
Heanig an
Malagueña schreef:
25-04-2019 20:14
Bij dit soort figuren heb ik altijd het idee dat ze zelf homo zijn, maar daar niet mee kunnen dealen en dan helemaal doorslaan. Is ook weleens eerder gebleken (in Amerika ook).

Het zou me niet verbazen, maar dat hoeft niet natuurlijk. Hij kan ook gewoon vol haat zitten en een groep mensen zoeken om zich op af te reageren en daardoor zichzelf beter te voelen en zichzelf op te krikken.
Zo van 'Ik hoor bij het kleine groepje dat het goed heeft en de waarheid heeft'.
En meestal groeit hun vertrouwen in hun waarheid vaak als ze meer weerstand en tegenstand krijgen van de wereld omdat het hun voedt in hun gelijk.
Het maakt ze vaak nog extremer helaas.
Alle reacties Link kopieren
Pfff.......wat een vreselijke vent!

Neem aan dat we die wel kunnen weigeren?
Alle reacties Link kopieren
SadSloth schreef:
25-04-2019 20:17
Niet alles over een kam scheren. Ik ben een baptist en bij ons in de kerk (meer dan 1000 leden) is iedereen welkom. Ik ken wel een baptistenkerk die echt homo's, transgenders, mensen die erop los neuken etc vervloekt.
Amerikaanse Baptisten gaat het hier over :)
En vast ook niet allemaal.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven