Zwaar verwaarloosde jongetjes vertoonden dierlijk gedrag

05-05-2019 20:31 144 berichten
https://www.ad.nl/binnenland/politie-vi ... ~a22e3023/
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3539388 ... e-kinderen


Ik weet eigenlijk niet wat ik met dit topic wil, maar ik vind dit zo heftig en vreselijk om te lezen.
Hoe kan het zo ver komen, wat zijn dit voor mensen die zoiets doen?

Brrr.... hoop dat het ooit weer enigszins goed komt met de jochies. En dat ze hopelijk samen in een pleeggezin op kunnen groeien... en dat ze kunnen achterhalen welke zieke ouders dit op hun geweten hebben.
anoniem_6403aefb0a56d wijzigde dit bericht op 05-05-2019 20:44
7.79% gewijzigd
Echt bizar :@ ... Arme kinderen! :cry:
Alle reacties Link kopieren
Hoe het zover heeft kunnen komen?. Nou gewoon omdat er heel veel zieke mensen "op straat lopen". Ik heb ook een probleem gezin naast mij wonen. Daar heb ik heel veel last van. Die mensen zouden onder begeleiding moeten wonen, maar in plaats daar van worden ze gewoon in een woonwijk geplaatst.

Ik hoop dat het goed komt met deze broertjes.
Wat een verschrikkelijk verhaal. Maar hoe kan de moeder nou niet gevonden zijn? Dat huis staat toch op iemands zijn of haar naam?
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3539388 ... e-kinderen

Nog een iets uitgebreider artikel...

Ja, misschien is de moeder die dag niet meer teruggekomen, maar iemand zal inderdaad hopelijk op dat adres geregistreerd staan.
Heftig hoor...
Alle reacties Link kopieren
Je zou bijna denken dat dit een film is. Ik kan niet geloven dat dit in Nederland is gebeurd. Moeten die jongens niet naar school dan, of zijn ze te jong voor school...gewoon zwaar verwaarlozing. Denken jullie dat moeder aan het werk was en geen oppas kan regelen , maar waarom geen eten of drinken dan
Gisselle schreef:
05-05-2019 20:36
Hoe het zover heeft kunnen komen?. Nou gewoon omdat er heel veel zieke mensen "op straat lopen". Ik heb ook een probleem gezin naast mij wonen. Daar heb ik heel veel last van. Die mensen zouden onder begeleiding moeten wonen, maar in plaats daar van worden ze gewoon in een woonwijk geplaatst.

Ik hoop dat het goed komt met deze broertjes.
Ja...onschuldige kinderen zijn de dupe, sommige mensen zouden echt nooit kinderen moeten krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien waren ze zelfs nooit op school aangemeld, al jaren van de radar verdwenen? Geen idee hoe zoiets kan maar blijkbaar kan dat?
Heel heel triest. Getekend voor het leven denk ik.
Iedere idioot kunnen neuken en kinderen op de wereld zetten, maar voor alle andere zaken in t leven heb je een certificaat nodig. T wordt tijd dat we daar eens wat aan gaan veranderen.
mamavanvier schreef:
05-05-2019 20:39
Je zou bijna denken dat dit een film is. Ik kan niet geloven dat dit in Nederland is gebeurd. Moeten die jongens niet naar school dan, of zijn ze te jong voor school...gewoon zwaar verwaarlozing. Denken jullie dat moeder aan het werk was en geen oppas kan regelen , maar waarom geen eten of drinken dan
Ja, precies...
En dan een bloedheet huis, kindjes die nog superklein zijn en geen kant op kunnen als er brand uitbreekt of iets gebeurt. De deur was ook afgesloten, zodat ze niet weg konden.
Een peuter en kleuter, zo te lezen.... stel dat een van de kindjes valt of iets dergelijks.
Oudste kindje liep blijkbaar met een mes rond (zie andere artikel).
viavia2013 schreef:
05-05-2019 20:43
Iedere idioot kunnen neuken en kinderen op de wereld zetten, maar voor alle andere zaken in t leven heb je een certificaat nodig. T wordt tijd dat we daar eens wat aan gaan veranderen.
Inderdaad....
Wat vreselijk voor die jongens. En wat geweldig dat de buurvrouw de politie heeft gebeld. Zij verdient wel een grote pluim in dit verhaal.
Vreselijk verhaal. Die moeder of een andere opvoeder heeft dit blijkbaar expres gedaan en ik kan werkelijk waar geen enkele reden verzinnen waarom je anders je kinderen in huis zou sluiting zonder eten of drinken.

Ze zal wel naar haar werk zijn en geen oppas hebben gaat in deze. Iet op. De kinderen vertoonden dierlijk gedrag, spraken een zelf ontwikkelde taal en werden dus zwaar mishandeld. Geen oppas of geen geld Voorde oppas is in Nederland een kontverhssl. Peuters kunnen nagngoeg gratis naar de opvang als je weinig verdient en die kleuter had op school moeten zitten.

Arme kinderen. Ik hoop voor hun dat ze nog enigszins normaal groot kunnen worden, maar het zou goed kunnen zijn dat ze al te zwaar beshadigd zijn.
Wat erg.
Ik kan me voorstellen dat iedere betrokkene hier erg overstuur van is, stel je voor dat je als buurvrouw zo'n kindje verschoont bijvoorbeeld.
Hopelijk komt het goed met deze kinderen .
Waarom heeft die agent het in zijn tweet alleen over de moeder? Misschien is de moeder afwezig/co-ouder en wonen ze op dat moment bij hun vader?

Hoe dan ook, vreselijke situatie.

Snap je gelijk weer waarom het consultatiebureau zo belangrijk is. Die zijn er om elk kind op de radar te houden in NL tot de leerplicht die rol overneemt. Hoe kan het dat ze niet op de radar van het CB waren??
raar verhaal: de moeder kwam niet opdagen. moeder is natuurlijk gewoon bekend (huis is gehuurd of gekocht, er zijn ook spullen in huis etc) je spoort die moeder toch op? of is ze vermist? waar was jeugdzorg? en volgens de pleegmoeder vertonen ze “dierlijk gedrag” maar wat is dat dan?
Wittelamp schreef:
05-05-2019 21:04

Snap je gelijk weer waarom het consultatiebureau zo belangrijk is. Die zijn er om elk kind op de radar te houden in NL tot de leerplicht die rol overneemt. Hoe kan het dat ze niet op de radar van het CB waren??

Zoveel kan het CB ook niet als je er niet heen gaat. En je hoeft een kind niet in te schrijven op een school en dan kan je een kind thuis onderwijzen.
Dus ja, ik ben niet tegen thuisonderwijs, wel als er geen controle op is en dan kan je dit krijgen dus. Vreselijk!
LAgirl82 schreef:
05-05-2019 21:11
Zoveel kan het CB ook niet als je er niet heen gaat. En je hoeft een kind niet in te schrijven op een school en dan kan je een kind thuis onderwijzen.
Dus ja, ik ben niet tegen thuisonderwijs, wel als er geen controle op is en dan kan je dit krijgen dus. Vreselijk!
die controle is er wel
Alle reacties Link kopieren
Wittelamp schreef:
05-05-2019 21:04
Waarom heeft die agent het in zijn tweet alleen over de moeder? Misschien is de moeder afwezig/co-ouder en wonen ze op dat moment bij hun vader?

Hoe dan ook, vreselijke situatie.

Snap je gelijk weer waarom het consultatiebureau zo belangrijk is. Die zijn er om elk kind op de radar te houden in NL tot de leerplicht die rol overneemt. Hoe kan het dat ze niet op de radar van het CB waren??

De buurvrouw die de politie had gebeld sprak over een buurvrouw, niet over buren of buurman, maar specifiek over een buurvrouw. Vandaar dat waarschijnlijk alleen over een moeder wordt gesproken.

CB is niet verplicht, je mag gewoon aangeven geen zin/geen behoefte te hebben aan het CB.
koffiepot wijzigde dit bericht op 05-05-2019 21:24
6.42% gewijzigd
Bizar.
Misschien is de moeder inmiddels overleden en kwam ze daarom niet thuis.
Koffiepot schreef:
05-05-2019 21:21

CB is niet verplicht, je mag gewoon aangeven geen zin/geen behoefte te hebben aan het CB.

Inderdaad. Voor controle kan je ook naar je huisarts als je dat wil.
Koffiepot schreef:
05-05-2019 21:21


CB is niet verplicht, je mag gewoon aangeven geen zin/geen behoefte te hebben aan het CB.

Nee maar dan loop je wel in de kijker. Afhankelijk van wat ze van je weten aan risicofactoren gaan ze wel achter je aan hoor.
Alle reacties Link kopieren
Lievejetje schreef:
05-05-2019 20:41
Misschien waren ze zelfs nooit op school aangemeld, al jaren van de radar verdwenen? Geen idee hoe zoiets kan maar blijkbaar kan dat?
Heel heel triest. Getekend voor het leven denk ik.
Dat kan heel simpel hoor. Gewoon nooit naar een arts gaan als je zwanger bent. Als een arts er niet vanaf weet komt er ook geen kraamzorg en komt het CB ook niet. Je kind nooit aangeven bij de gemeente en je kunt doen wat je wilt want je kind bestaat dan toch niet.
Whatsinaname1988 schreef:
05-05-2019 21:32
Dat kan heel simpel hoor. Gewoon nooit naar een arts gaan als je zwanger bent. Als een arts er niet vanaf weet komt er ook geen kraamzorg en komt het CB ook niet. Je kind nooit aangeven bij de gemeente en je kunt doen wat je wilt want je kind bestaat dan toch niet.

Theoretisch lijkt dat wel mogelijk, maar in de praktijk lijkt me dat toch niet zo simpel hoor.
Er zijn toch mensen die weten dat je zwanger bent?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven