Aïcha

10-05-2019 17:06 185 berichten
Alle reacties Link kopieren
De woningcorporatie is verbaasd over de ontstane ophef.

De bewoners verwijten de corporatie onnadenkendheid en non-communicatie bij de toewijzing van het huis. Vlak naast de plek waar Aïcha haar intrek zou nemen, wonen een homostel en vluchtelingen uit Syrië; het land waar zij in 2014 als de echtgenote van een jihadstrijder heen reisde.

Het verwijt aan de corporatie is snel gemaakt. Maar is het terecht?
lees ik in het artikel.

Wat vinden jullie? Is het verwijt terecht? Volgens de burgemeester is er geen bewijs gevonden dat Aïcha strafbare feiten heeft gepleegd, ook heeft zij al een tijdje zonder problemen elders in de stad gewoond. Wel onder begeleiding. 'Ook Aïcha heeft het recht om in vrijheid te leven'.

Maar zou jij niet tegensputteren als een jihadbruid naast je kwam wonen terwijl je weet dat zij er fundamentalistisch gedachtegoed op na houd, het geloof dat vind dat je als homo de doodstraf verdiend? Of zou jij het prima vinden terwijl je familie uit hun vaderland moesten vluchten voor die club waar zij lid van is?


‘Jihadbruid Aïcha heeft het recht in vrijheid te leven, maar maakt het zichzelf ook moeilijk’ https://www.limburger.nl/cnt/dmf2019050 ... k-moeilijk

Opluchting in Amby na vertrek van Syriëgangster Aïcha https://www.limburger.nl/cnt/dmf2019050 ... -vraagstuk

Onrust in Maastrichtse wijk om komst 'jihadbruid' Aïcha https://www.1limburg.nl/onrust-maastric ... ruid-aicha #1limburg
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zulke mensen zouden Nederland uitgezet moeten worden.
Alle reacties Link kopieren
In mijn oude paspoorten stond nog nadrukkelijk op de eerste pagina, dat als je in vreemde krijgsdienst trad, dat het paspoort dan automatisch ongeldig werd.
Dat hadden ze er natuurlijk nooit uit moeten halen!
Er zijn zoveel mensen tegen lbhtg's en Syriërs tegenwoordig, kijk maar op dit forum. Gelukkig hebben we wetten en regels waar we een beroep op kunnen doen mocht iemand dat overdreven laten blijken.
Ik zou niet zo goed weten wat dat met woonrecht te maken heeft.
Ze had nooit terug mogen komen. Als je de keuze maakt om jihadbruid te worden en naar Syrie af te reizen ben je op z'n minst rijp voor heel wat jaartjes TBS.
Er zijn zelfs moeders die niet willen dat hun Nederlandse dochter nog terug komt omdat ze er potentieel gevaar in zien.
jo12345 schreef:
10-05-2019 17:14
In mijn oude paspoorten stond nog nadrukkelijk op de eerste pagina, dat als je in vreemde krijgsdienst trad, dat het paspoort dan automatisch ongeldig werd.
Dat hadden ze er natuurlijk nooit uit moeten halen!
Ik kan het me niet herinneren, maar als dat zo was, domme zet idd.
Alle reacties Link kopieren
Zolang ze me niet lastig valt heb ik er geen probleem mee. Dat geldt voor iedereen eigenlijk. Ik zou niet weten welk gedachtegoed mijn buren en dat is wat mij betreft prima.

Dat het voor vluchtelingen gevoeliger ligt begrijp ik dan wel weer, maar dat moeten ze zelf in hun eigen integratieproces een plekje geven.

Ik vind het wel van respect voor de samenleving getuigen dat ze heeft afgezegd. Dat geeft de burger moed.
kleinezon wijzigde dit bericht op 10-05-2019 17:22
47.81% gewijzigd
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
God t mens moet toch ergens wonen, dus waarom niet daar? Ik kan ook niet met al mn buren even goed opschieten. Geen burenruzies ofzo, maar je hebt nou eenmaal niet noodzakelijkerwijs met ál je buren een klik. Nou en.

Maar lekker onverdraagzaam Limburgs weer, verbaast me niets.
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ze nog steeds zo toegewijd is aan het geloof dat ze nog steeds in boerka gekleed gaat, begrijp ik de buurtbewoners. Het is blijkbaar niet zo dat ze van het extremistische geloof is bijgedraaid, ook al is ze niet meer bij IS.
parbleumondieu schreef:
10-05-2019 17:23
Aangezien ze nog steeds zo toegewijd is aan het geloof dat ze nog steeds in boerka gekleed gaat, begrijp ik de buurtbewoners. Het is blijkbaar niet zo dat ze van het extremistische geloof is bijgedraaid, ook al is ze niet meer bij IS.
Zo'n extremist zou ik ook uit mijn buurt weren. Tikkende tijdbom.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
10-05-2019 17:21
God t mens moet toch ergens wonen, dus waarom niet daar? Ik kan ook niet met al mn buren even goed opschieten. Geen burenruzies ofzo, maar je hebt nou eenmaal niet noodzakelijkerwijs met ál je buren een klik. Nou en.

Maar lekker onverdraagzaam Limburgs weer, verbaast me niets.
Er zijn daar hele lange wachtlijsten van gezinnen met jonge kinderen, die niet lid zijn geweest van een terroristische organisatie. Positieve discriminatie is niet altijd ethisch verantwoord.
ClumsyNinja schreef:
10-05-2019 17:21
God t mens moet toch ergens wonen, dus waarom niet daar? Ik kan ook niet met al mn buren even goed opschieten. Geen burenruzies ofzo, maar je hebt nou eenmaal niet noodzakelijkerwijs met ál je buren een klik. Nou en.

Maar lekker onverdraagzaam Limburgs weer, verbaast me niets.

Verklaar je nader.

Ik durf te wedden dat hetzelfde zou gebeuren in buurten in andere provincies.
Alle reacties Link kopieren
Het kan mij eigenlijk minder schelen wat ze denkt dan wat ze heeft gedaan. Ze heeft zich in volle overtuiging bij IS aangesloten, wat mij betreft heeft ze daarmee geen recht meer op een plek in onze samenleving. Het klopt gewoon niet dat je zoiets kunt doen zonder de gevolgen daarvan te ondervinden. Snap ook echt niet dat die lui nu met hangende pootjes bij ons terugkomen en door onze staat nog op hun wenken bediend worden ook.
In plaats van haar een woning te geven vind ik ook dat ze uitgezet moet worden.
Ik neem aan dat ze ook geen Aicha heet, maar een gewone Nederlandse naam heeft. Dat ze haar jihad-naam aan wil houden en haar burka diskwalificeert haar nog langer in het westen te mogen wonen wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren
Genoeg Nederlanders (incl reeds ingeburgerde 'allochtonen') die dat huis veel harder nodig hebben! Ik vind het een grootse schande, en vind dat de grenzen dicht moeten! Mensen denk even na? Wáár gaan jullie kinderen later wonen wanneer ook al hun nageslacht straks weer een huis gaan eisen en voorgaan op de rest? Goed is goed hè!
Kennelijk is het een aangepast huis en zij heeft medische indicatie. Ze woonde eerst ergens anders dus ze laat een ander huis achter dat weer vrij komt voor anderen.

Hoe weet iedereen hier dan zo zeker dat andere families dat huis 'veel harder nodig hadden'?

En ik ken de Limburgse onverdraagzaamheid omdat ik er een tijdje gewoond heb. Als je er niet vandaan komt en anders bent, zijn je buren nou niet direct verwelkomend daar. Dus daarom verbaast het me niets.
Alle reacties Link kopieren
Ze willen nu eenmaal het idee vermijden dat ze discrimineren en als je daarvoor een IS-er moet knuffelen dan is dat kennelijk geen probleem.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
ClumsyNinja schreef:
10-05-2019 18:01
Kennelijk is het een aangepast huis en zij heeft medische indicatie. Ze woonde eerst ergens anders dus ze laat een ander huis achter dat weer vrij komt voor anderen.

Hoe weet iedereen hier dan zo zeker dat andere families dat huis 'veel harder nodig hadden'?

En ik ken de Limburgse onverdraagzaamheid omdat ik er een tijdje gewoond heb. Als je er niet vandaan komt en anders bent, zijn je buren nou niet direct verwelkomend daar. Dus daarom verbaast het me niets.
Mijn West Brabantse tante is anders in een warm bad terecht gekomen toen ze naar Limburg verhuisde.
Lijkt me dat er genoeg Nederlanders met wél een schone lei een huis met medische voorzieningen zoeken. Laat deze meid maar brommen in 'n TBS-instelling.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
10-05-2019 18:01
Kennelijk is het een aangepast huis en zij heeft medische indicatie. Ze woonde eerst ergens anders dus ze laat een ander huis achter dat weer vrij komt voor anderen.

Hoe weet iedereen hier dan zo zeker dat andere families dat huis 'veel harder nodig hadden'?

En ik ken de Limburgse onverdraagzaamheid omdat ik er een tijdje gewoond heb. Als je er niet vandaan komt en anders bent, zijn je buren nou niet direct verwelkomend daar. Dus daarom verbaast het me niets.
Ach, als je de woningcrisis gaat zitten ontkennen ben je niet goed snik. Dat zal ook vast één van de redenen zijn dat veel mensen het meer dan beu zijn constant te moeten schuiven voor vreemdelingen. En dat is zij ook, zeker wat haar geloof betreft! Mensen die niet inzien hoe slecht het ervoor staat wonen zelf vaak in wijken of dorpen waar je niet iedere dag met deze problematiek geconfronteerd wordt. Rijke lui kindjes. Ik zal je een reden geven! Mijn vader die al jaren op zo'n woning wacht! En wanneer hij zegt ook wel buiten de stad geplaatst te willen worden kan dat weer niet want gebonden aan huidige gemeente. Ik ben pro vluchtelingenwerk, pro vluchtelingenopvang maar bovenal pro'mijn eigen kinderen' en daarmee is FvD een stem rijker!
Alle reacties Link kopieren
Als je willens en wetens voor een terroristische organisatie kiest, zelfs daarheen reist en actief blijft en alleen terugkomt omdat het clubje moordenaars en verkrachters waar je je aan hebt gesloten aan de verliezende hand is, ben je gewoon af.
Het is me ook een raadsel hoe zij aan de woningduur komt waar andere mensen jaren voor ingeschreven moeten staan.
Ik kan me zo voorstellen dat welke buur dan ook niet zou staan te springen om zo'n achterbaks vervelend stuk vreten dat in je wijk komt wonen. Wellicht had ik ook wel met pek en veren voor de deur gestaan.
Alle reacties Link kopieren
konwalia schreef:
10-05-2019 17:43
Het kan mij eigenlijk minder schelen wat ze denkt dan wat ze heeft gedaan. Ze heeft zich in volle overtuiging bij IS aangesloten, wat mij betreft heeft ze daarmee geen recht meer op een plek in onze samenleving. Het klopt gewoon niet dat je zoiets kunt doen zonder de gevolgen daarvan te ondervinden. Snap ook echt niet dat die lui nu met hangende pootjes bij ons terugkomen en door onze staat nog op hun wenken bediend worden ook.
Precies.
Alle reacties Link kopieren
Dit is geen vreemdeling maar een Nederlandse. Daar kunnen we geen enkel ander land mee opzadelen. Ze is nergens voor veroordeeld en heeft daarom net zoveel rechten en plichten als jij en ik. Dat ze daarbij een pinguïnpak aantrekt interesseert mij niet zoveel.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Ik vind het niet bepaald handig van de woningbouw maar ze kunnen toch moeilijk met iedereen rekening houden. Pietje kan niet naast buren die dat... Klaartje kan niet naast buren met dit... Jantje moet dichtbij X wonen want... Kees wil wat meer in de natuur...

En ik ben het er ook mee eens dat die strijders dan maar daar moeten blijven. Ze wilden jaren geleden toch zo graag vechten met IS en zijn daar heen gegaan. Dan moeten ze nu niet met hangende pootjes terug komen en denken dat ze hier hun oude leven weer zo makkelijk op kunnen pakken net of ze niks verkeerd hebben gedaan.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 10-05-2019 18:23
38.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je aicha nu vervangt voor hitler, zijn de meningen dan nog zo mild? Hoe zou het zijn als hitler naast een joodse familie zou gaan wonen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven