Meat the victim

13-05-2019 15:25 1139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meat the victim.
Gelukkig zetten ze het zelf live online. Wat een zooitje. Bijna geen Nederlanders (heb je in je eigen land niks beters te doen? ) , en en masse zo'n hok in. Alsof die beesten daar géén stress van krijgen. Ik vind het weer een voorbeeld van hoe het NIET moet.
Buiten protesteren, prima. Je mening verkondigen, het mag hier gelukkig. Maar bezittingen vernielen, deuren openbreken en die beesten helemaal gek maken door met meer mensen dan varkens erbij te gaan staan koeren.. echt té belachelijk voor woorden. Voor mij weer een voorbeeld dat vegetarisme niet goed voor de hersens is.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 13-05-2019 16:35
Reden: Titel aangepast.
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waar gaat dit over????
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Goed verhaal. Geen idee waar je het over hebt.
.
Alle reacties Link kopieren
Activisten in varkensstallen in Boxtel.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
13-05-2019 15:26
Waar gaat dit over????
https://www.ad.nl/boxtel/live-ruim-100- ... ~a945b4a8/
Alle reacties Link kopieren
Het is gewoon een alternatieve manier van backpacken.
anoniem_373911 wijzigde dit bericht op 13-05-2019 16:02
20.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die groep in Antwerpen gezien en heb met hen gesproken, dat was een vreedzaam protest in het centrum. Hier gaat het er anders aan toe, dat keur ik af.

Ik eet al weinig vlees maar sinds ik elke keer als ik op de snelweg rij wel een vrachtwagen met volgepropte varkens zie nog minder.
Ik vind extreme acties geen goed idee maar ben het wel eens met het standpunt dat wij als mensheid op een verwerpelijke manier met dieren omgaan.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
13-05-2019 15:36
Ik vind extreme acties geen goed idee maar ben het wel eens met het standpunt dat wij als mensheid op een verwerpelijke manier met dieren omgaan.
Maar neem dan zo'n vieze oude niet onderhouden stal uit het oostblok oid. Het was hier iig schoon, biggen konden bij de moeder en ze zagen er allemaal gezond uit. Niet ideaal maar het kan echt veel slechter. Maar dáár durven ze niet de boel te verstieren. Daar worden ze hard aangepakt. Ik word zo boos om die gasten die de held uit willen hangen maar dat dan wel op zo'n manier doen dat ze zeker weten er zelf niets aan overhouden. Beetje laf. En dan met zo veel mensen tegelijk die beesten op stang jagen. Mafketels.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
13-05-2019 15:26
Waar gaat dit over????
Is gewoon in het nieuws hoor. Bezetting in Boxtel.
Ik snap niet dat ze die bezetters niet arresteren? Ze zijn toch in overtreding?
nina1966 schreef:
13-05-2019 15:47
Maar neem dan zo'n vieze oude niet onderhouden stal uit het oostblok oid. Het was hier iig schoon, biggen konden bij de moeder en ze zagen er allemaal gezond uit. Niet ideaal maar het kan echt veel slechter. Maar dáár durven ze niet de boel te verstieren. Daar worden ze hard aangepakt. Ik word zo boos om die gasten die de held uit willen hangen maar dat dan wel op zo'n manier doen dat ze zeker weten er zelf niets aan overhouden. Beetje laf. En dan met zo veel mensen tegelijk die beesten op stang jagen. Mafketels.

Ja ben het met je eens.
Arme boer..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een groot schandaal. Wat een stress zullen de varkens nu hebben, terwijl ze het waarschijnlijk best wel goed hadden. De meeste varkensboeren proberen hun varkens namelijk een zo als mogelijk leven te geven, binnen de mogelijkheden die ze hebben. Als het vlees van de varkens meer oplevert, kunnen zo ook de omstandigheden verbeteren. Arme varkens, arme boer.

Aandacht vragen voor iets wat jij een probleem vindt is prima, maar dit werkt alleen maar averechts.
Voor mij weer een voorbeeld dat vegetarisme niet goed voor de hersens is.


Ja want alle vegetariërs zijn nu in Boxtel om rottigheid uit te halen :wtf:
Als je serieus wilt discussiëren moet je vooral zulke stomme opmerkingen maken..
Ik vind het ook een belachelijke manier van actie voeren overigens. Net zo achterlijk als nertsen laten ontsnappen op nertsenfokkerijen.
Wat dat voor ellende opleverde (voor zowel de nertsen als alle kippen en konijnen in de buurt)
Alle reacties Link kopieren
De groep heeft al heel wat landen en continenten aangedaan: Australie, Canada, Spanje, Engeland.
Dat kost wat aan vlieguurtjes.
Ook milieuvervuilend, maar wie maalt daarom?
Zo'n gezamenlijk doel verhoogt het samenhorigheidsgevoel, je ontmoet allerlei verschillende nationaliteiten en je ziet wat van de wereld.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het standpunt van die mensen wel maar actie voeren op deze manier kan gewoon niet.
Ik vind het echt verschrikkelijk welk gedrag er tegenwoordig geuit wordt naar boeren toe. Natuurlijk, er is en blijft een hoop ruimte voor verbetering maar daar zijn de meeste boeren zich ook bewust van en willen ook alleen maar het beste voor hun dieren. Maar veranderen gaat nou eenmaal niet zo snel en er moet ook financiële ruimte voor zijn. Ik ken veel boeren maar ik ken er geen één die niet het beste wil voor zijn dieren. Natuurlijk is het ook hun beroep en moeten ze er geld mee verdienen maar behalve dat is het ook een manier van leven en keihard werken voor weinig geld.
Er zitten lui uit Venezuela bij. Wie financiert dat?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel erg voor die boer.
Die krijgt dat allemaal over zich heen. In de beelden zag ik trouwens wel dat de varkens schone verblijven hadden en dat ze er gezond uit zagen. Die zeugen die vast lagen, dat was wel erg.
maar he, de consument wil veel vlees schrokken voor heel weinig. En dan krijg je zulke praktijken.

En de dieren zijn het kind van de rekening, en daarna volgt de boer. Degenen die op hun flikker zouden moeten krijgen, dat zijn de consumenten.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
13-05-2019 18:25
Ik vind het heel erg voor die boer.
Die krijgt dat allemaal over zich heen. In de beelden zag ik trouwens wel dat de varkens schone verblijven hadden en dat ze er gezond uit zagen. Die zeugen die vast lagen, dat was wel erg.
maar he, de consument wil veel vlees schrokken voor heel weinig. En dan krijg je zulke praktijken.

En de dieren zijn het kind van de rekening, en daarna volgt de boer. Degenen die op hun flikker zouden moeten krijgen, dat zijn de consumenten.
De consumenten kunnen er voor kiezen om scharrelvlees te kopen, wat ook steeds meer gebeurt.
Of vaker een dagje vleesloos.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
13-05-2019 18:28
De consumenten kunnen er voor kiezen om scharrelvlees te kopen, wat ook steeds meer gebeurt.
Of vaker een dagje vleesloos.
Ja, daar zouden ze voor kunnen kiezen. Alleen dat doen ze niet he, op enkelen na! Zijn ze te egoistisch en vraatzuchtig voor.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3580345 ... p-zijn-kop

Onderhandelen is onzin die boer doet nietsmfout.
Alle reacties Link kopieren
Op de radio hoorde ik dat ze 2 eisen hadden. De eerste is dat wij minder vlees eten. De tweede dat ze de zieke varkens mee mogen meenemen.

Hoe ze dat eerste zien weet ik niet. Het tweede kan niet, ongeacht of er wel daadwerkelijk zieke varkens zijn. Het vervoer van varkens is aan strenge eisen gebonden. O.a. om het verspreiden van ziektes te voorkomen. Daarnaast komt het het welzijn van het varken niet ten goed. Het betreden van stallen is ook aan strenge eisen gebonden, juist om de kans op ziektes te verkleinen.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
13-05-2019 18:31
Ja, daar zouden ze voor kunnen kiezen. Alleen dat doen ze niet he, op enkelen na! Zijn ze te egoistisch en vraatzuchtig voor.
Nou nee hoor, steeds meer mensen doen dat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven