Inbrekers bezetten varkensbedrijf

13-05-2019 18:46 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Te triest voor woorden, een groep van 125 - 150 activisten bezet een varkensbedrijf. Ze zijn binnengekomen door een deur te forceren terwijl eigenaar en medewerkers ze nog probeerden tegen te houden.

https://www.bd.nl/dossier-actie-varkens ... ~a945b4a8/

Risico op dierziektes.
dieren in stresssituatie brengen.
Inbraak

etc

Wat vinden jullie hiervan?

Wat vinden jullie hiervan

Totaal aantal stemmen: 47

activisten oppakken en opsluiten, en alle schade verhalen (53%)
Moet kunnen, ze willen misstanden aan de orde stellen (26%)
te triest voor woorden, collega boeren zouden moeten helpen de activisten de stal uit te halen (2%)
Politie/ME zou hardhandig in moeten grijpen (19%)
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Loopt al een topic over
Alle reacties Link kopieren
Wantoestanden in de vlees/dierenindustrie mogen van mij best naar buiten worden gebracht. Volgens mij is dat hun eis. Het bestormen van zo n bedrijf is wel heftig voor een boer denk ik ,ja.
Topic bestaat al: Meat the victim
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
13-05-2019 18:47
Loopt al een topic over
Had ik niet gezien. Jammer
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
slotje dan maar en verder op eerste topic
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Oppakken, opsluiten en alle schade laten vergoeden.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-05-2019 18:58
Oppakken, opsluiten en alle schade laten vergoeden.
Dit dus.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Heb laatst een boer een uitspraak horen doen waar mensen best eens bij stil mogen staan! Vroeger, toen al die biofanaten zich nog nergens mee bemoeiden, stond vee gewoon in kale stallen en kregen zij gewoon nog voer uit de emmer of via niet elektronische systemen. Nee nu, in deze moderne tijd, moet alles gekeurd worden, alles elektronisch. Waar komen die stalbranden vandaan? :sarcastic:
Dit is het verhaal van een boer die door duizenden mensen op social media door de stront getrokken werd omdat er honderden varkens levens verbrand waren. Ook zijn hart brak, want deze boer in hart en ziel had ook veel liever alles op de ouderwetse boerenmanier gedaan. Kortsluiting! Daardoor vloog de boel er in de fik! Meneer werd flink door de stront getrokken! Terwijl hij zelf vanaf dag 1 al riep dat al die moderne troep nog eens voor een brand gaat zorgen!

Vroeger stond vee gewoon op stal of op de weide, vandaag de dag moet alles aan tig systemen voldoen en dat komt juist door die bio-industrie! Eisen hier, eisen daar, elektrisch voersysteempje hier, spuitsysteempje daar.. Laat een boer daarom gewoon boer zijn! Laat een varken gewoon varken zijn zonder al die zooi van veeleisende mensen!

Mijn ogen heeft het geopend. Deze boer heeft gewoon gelijk!

Waar er vraag naar vlees is, zal deze industrie gewoon blijven bestaan. Massaproductie, oftewel onze egoistische vraag naar een kiloknaller blijft het probleem!
Alle reacties Link kopieren
rascalles schreef:
13-05-2019 18:49
Wantoestanden in de vlees/dierenindustrie mogen van mij best naar buiten worden gebracht. Volgens mij is dat hun eis. Het bestormen van zo n bedrijf is wel heftig voor een boer denk ik ,ja.
Dus als ik vermoed dat er wantoestanden in jouw huis of op je werk zijn, mag ik ook binnenstormen en de boel bezetten? Deze boer is legitiem bezig , houdt zich aan de wet. Als je het met die wet niet eens bent dan bestorm je maar het ministerie van landbouw. Moet je eens kijken hoe snel de politie wat doet. Maar nu krijgen die dieren schrik en stress, staan bloot aan bacteriën en virussen die de boer juist buiten probeert te houden. Mag de boer ze überhaupt nog voeren of staan die dierenliefhebbers dat nu ook niet toe. Ze zijn gewoon die dieren aan het gijzelen.
Alle reacties Link kopieren
rascalles schreef:
13-05-2019 18:49
Wantoestanden in de vlees/dierenindustrie mogen van mij best naar buiten worden gebracht. Volgens mij is dat hun eis. Het bestormen van zo n bedrijf is wel heftig voor een boer denk ik ,ja.
Welke wantoestanden dan? Wel gekeken? Stallen waren mooi schoon, beesten fit, tierig, gezond etc. NIks mis mee. Wel enorm gestresst door die stomme gasten die met 100 man elkaar stonden te verdringen om voor de camera lief te doen tegen een biggetje. En allemaal met telefoon in de hand hé Vastleggen hoe geweldig (stom) je wel niet bent. Maar wel uren vliegen om hier, waar je nauwelijks straf krijgt, de held uit te gaan hangen. Lekker in je eigen land doen, scheelt weer heel veel co2

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven