Abortuswet Amerika

15-05-2019 12:29 314 berichten
Alle reacties Link kopieren
Verbaas me erover dat er nog geen topic over is. In deze tijd nog een anti abortuswet in het moderne westen, zelfs na verkrachting. En de arts die je wel zou helpen kan 10 jaar krijgen...
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Te bizar voor woorden.. VS heeft echt een achterlijke wetgeving (althans.. in bepaalde staten)..
Het is gewoon absurd! Ik vind het zo ontzettend ondoordacht ook. Wat heb je eraan in leven te zijn als er bijvoorbeeld bijna geen geld is voor een goede kwaliteit van leven. Heel eng dat dit in deze eeuw nog gebeurt in een Westers land.
anoniem_370075 wijzigde dit bericht op 15-05-2019 12:31
4.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Amerika en modern? :whistle:
Marie-Antoinettexx schreef:
15-05-2019 12:31
Amerika en modern? :whistle:

Dat inderdaad ;-D
Alle reacties Link kopieren
Oke, ze zijn vrij conservatief, maar een verworven vrijheid wordt toch vaak heftig verdedigd.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
15-05-2019 12:33
Oke, ze zijn vrij conservatief, maar een verworven vrijheid wordt toch vaak heftig verdedigd.
Als het in hun plaatje past wel ja.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap de denkbeelden van de senator, maar ik vind het een beslissing die heden ten dage niet uit te leggen is aan de bevolking. Dat vrouwen er zelf voor kiezen om geen abortus te plegen bij een ongewenste zwangerschap is hun goed recht, maar deze onvrijheid aan anderen opleggen is iemand een keuze ontzeggen die niemand schaadt.
Baas in eigen buik.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
15-05-2019 12:33
Oke, ze zijn vrij conservatief, maar een verworven vrijheid wordt toch vaak heftig verdedigd.
Volgens mij heb jij een verheerlijkt beeld van Amerika en hun vrijheid. Vrijheid van geen koning hebben ja, en een wapen mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Absurd!
Alle reacties Link kopieren
En zo begon 'The Handmaid's Tale'....
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Ik snap Amerika gewoon niet. Aan de ene kant staan ze heel erg voor hun vrijhrid en vooral geen overheidsbemoeienis.
Ze gaan nog liever failliet vanwege een gebroken been dan dat ze een verplichte zorgverzekering nemen.
Maar dan laten ze wel toe dat de overheid zich bemoeit met je ongewenste zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
15-05-2019 12:33
Oke, ze zijn vrij conservatief, maar een verworven vrijheid wordt toch vaak heftig verdedigd.

Ze zijn vrij van, niet vrij om.
Alle reacties Link kopieren
Ik voorzie veel huis-tuin en keuken abortussen die faliekant mislopen en afreizen naar andere staten voor een abortus
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Freedom and justice for all.
:roll:

Absurd vind ik hier wel het goede woord.
Geeft niet, het droogt wel weer op.
CatherineTheGreat schreef:
15-05-2019 12:41
En zo begon 'The Handmaid's Tale'....
Daar denk ik dus ook aan. Ik zit nog midden in het tweede seizoen en de gedachte dat het dus nog steeds een actueel onderwerp is, is hartverscheurend.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

:bonk:
Alle reacties Link kopieren
Sue-Heck schreef:
15-05-2019 12:49
Ik voorzie veel huis-tuin en keuken abortussen die faliekant mislopen en afreizen naar andere staten voor een abortus
Jep, breinaalden en kledinghangers zullen weer populair worden. Ik voorzie veel (dubbel) getraumatiseerde meisjes/vrouwen die gewond raken, heftige ontstekingen krijgen, onvruchtbaar raken, en zelfs het leven zullen laten door achterkamertjes behandelingen... dieptriest. Welkom terug in 1800.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
15-05-2019 12:52
Jep, breinaalden en kledinghangers zullen weer populair worden. Ik voorzie veel (dubbel) getraumatiseerde meisjes/vrouwen die gewond raken, heftige ontstekingen krijgen, onvruchtbaar raken, en zelfs het leven zullen laten door achterkamertjes behandelingen... dieptriest. Welkom terug in 1800.
Hear hear
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Tja Amerika. Waar mensen ook gewoon wapens in huis mogen hebben. En dan janken als broertje van 6 per ongeluk baby zusje doodschiet.
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond_ schreef:
15-05-2019 12:30
Het is gewoon absurd! Ik vind het zo ontzettend ondoordacht ook. Wat heb je eraan in leven te zijn als er bijvoorbeeld bijna geen geld is voor een goede kwaliteit van leven. Heel eng dat dit in deze eeuw nog gebeurt in een Westers land.
Helaas neemt de steun voor legale abortus ook in Nederland steeds verder af. Ik schrik er af en toe wel van als ik mijn leeftijdsgenoten hoor praten. "Dat je geen geld hebt voor een kind wil niet zeggen dat je hem moet vermoorden!" Of: "dan had je beter op moeten letten!" Er is ook in Nederland veel (voor)oordeel over abortus.

Tel daar nog eens bij op het toenemend aantal idioten van Schreeuw om Leven en vergelijkbare organisaties die buiten abortusklinieken posten.

Als je geen kind wil en toch zwanger raakt mag je voor abortus kiezen (in elk geval in de eerste helft van de zwangerschap), en ik vind dat we daar verder niet over moeten oordelen.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
CatherineTheGreat schreef:
15-05-2019 12:41
En zo begon 'The Handmaid's Tale'....

Nou, inderdaad :nooo:
Maar dit gaat over de nieuwe wet in Georgia? Beetje weinig info in de OP.
Dit soort conservatisme neemt zéér toe in de VS, helemaal sinds Trump er zit, en nu hij twee zwaar-conservatieve rechters in het Hooggerechtshof benoemd heeft zijn er maar weinig juridische mechanismes om dit aan te vechten.

De regering Trump doet ook een poging Planned Parenthood te ontmantelen, door radicaal te snijden in hun budget, iets wat al heel lang op de verlanglijst staat van zijn rechtschristelijke, evangelische stemmers.
https://www.politico.com/story/2019/02/ ... mp-1164038
https://www.plannedparenthood.org/about ... parenthood
nounou
Alle reacties Link kopieren
Sue-Heck schreef:
15-05-2019 12:49
Ik voorzie veel huis-tuin en keuken abortussen die faliekant mislopen en afreizen naar andere staten voor een abortus
Ik denk dat het eerst een paar keer goed fout moet gaan voordat mensen zich beseffen hoe riskant het is. Abortus is niet iets van de laatste jaren. Sterker nog, het aantal abortussen in landen met vergelijkbare socio-economische omstandigheden is ongeveer hetzelfde, of het nou legaal is of niet. Het aantal sterfgevallen is veel hoger waar het niet legaal is.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Tormenta¿ schreef:
15-05-2019 12:55
Tja Amerika. Waar mensen ook gewoon wapens in huis mogen hebben. En dan janken als broertje van 6 per ongeluk baby zusje doodschiet.
Dat is dan natuurlijk wel weer gelijk een oplossing van de anti-abortuswet! ;-D

Het is natuurlijk van de zotte dat abortus verboden wordt anno nu. Maar je hebt in Amerika nog echt van die achterlijke reli-types rondlopen. Zag in Florida zelfs ook van die billboards naast de highway met Jezus huilt als je abortus doet o.i.d.
Marie-Antoinettexx schreef:
15-05-2019 12:38
Volgens mij heb jij een verheerlijkt beeld van Amerika en hun vrijheid. Vrijheid van geen koning hebben ja, en een wapen mogen dragen.
En van anderen je religieuze waanbeelden opleggen, zolang dat Christelijke waanbeelden zijn dan.

Zeker een zorgelijke ontwikkeling, dat dit in meerdere staten gaande is, en dat een doorbraak als Roe vs. Wade hier van tafel geveegd wordt. Ook dat er staten zijn waar je bij elke miskraam of doodgeboorte waarbij je niet kan bewijzen dat je die niet expres hebt opgewekt het risico loopt aangeklaagd te worden voor feticide. Of als een vrouw een miskraam krijgt door huiselijk geweld, dat niet de dader van dat geweld daarvoor aangeklaagd wordt, maar die vrouw voor het in het gevaar brengen van haar ongeboren kind door roekeloos gedrag. Dat roekeloos gedrag geldt ook bij bijvoorbeeld een auto-ongeluk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven