john bolton gooit liefst bommen op Iran

15-05-2019 18:40 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang. De mensen om me heen ook. Wat zijn jullie voorspellingen?


https://www.ad.nl/buitenland/john-bolto ... ~a96b010f/

ohn Bolton gooit het liefst bommen op Iran
Met John Bolton als Nationale Veiligheidsadviseur leunt Donald Trump op een echte houwdegen. In het conflict met Iran ziet Bolton maar één oplossing: oorlog. Om een machtswisseling af te dwingen.

Hans van Zon 14-05-19, 17:14
2

Als John Bolton in het Witte Huis zijn intrek neemt als Nationale Veiligheidsadviseur geeft hij meteen een signaal af. Het eerste wat aan de muur van zijn werkkamer hangt is een kopie van het decreet waarmee Donald Trump het kernakkoord met Iran opzegt. Bolton haat die overeenkomst uit 2015, ondertekend door Barack Obama. ,,Het is een blunder van de eerste orde’’, aldus zijn commentaar.

Met Boltons aantreden op 9 april 2018 zit een van de felste Amerikaanse critici van Iran in de West Wing van het Witte huis, in het centrum van de macht. John Bolton (70), een favoriet van oud-adviseur Steve Bannon, is een van Trumps belangrijkste adviseurs. Net als de president heeft hij de mentaliteit van een straatvechter. Zijn grote, brede snor geeft hem een vriendelijke uitstraling –van een walrus - maar als hij spreekt dondert het. Hij minacht de ‘theekransjes’ van de diplomatie. Hij bezigt spierballentaal, beroept zich op het recht van de sterkste. Iedereen is zich daarvan bewust. Ook zijn fans, onder wie de inmiddels overleden topbestuurder van Fox News, Roger Alies. ,,Hij gooit graag bommen. Hij is een rotzak. Maar we kunnen niet zonder hem.’’
Alle reacties Link kopieren
Ja, het is doodeng.
Zou het niet vooral dreiging zijn, zonder de bereidheid werkelijk oorlog te voeren, net als bij Kim Jong-un en Noord-Korea?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Een van de zeldzame positieve punten van Trump was dat hij, in tegenstelling tot zijn voorgangers, geen oorlog voerde en zelfs weinig van inmenging in andere landen moest hebben. Hij verweet vader en zoon Bush, Clinton en Obama dat ze te veel bommen gooiden.
Nu staat Trump op het punt de fouten van Bush jr. te herhalen. Namelijk een land de vernieling in helpen en de terreurgroepen weer kersverse recruten bezorgen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
16-05-2019 16:28
Nu staat Trump op het punt de fouten van Bush jr. te herhalen. Namelijk een land de vernieling in helpen en de terreurgroepen weer kersverse recruten bezorgen.
Vaak een standaardreactie van dit soort leiders om andere zaken te verdoezelen. Je hoort Trump bijvoorbeeld niet meer over de aandelenbeurzen, nu die dalen. Voordat de discussie daarover gaat moet je gewoon even een oorlog beginnen....
Alle reacties Link kopieren
princessofpersia schreef:
15-05-2019 18:40

(…)

John Bolton gooit het liefst bommen op Iran
Met John Bolton als Nationale Veiligheidsadviseur leunt Donald Trump op een echte houwdegen. In het conflict met Iran ziet Bolton maar één oplossing: oorlog. Om een machtswisseling af te dwingen.

(…)

Nou in Irak & Libië is die machtswisseling tenslotte ook een daverend succes te noemen!
Sommige Amerikanen leren het echt nooit hè & triest dat zo'n slow learner als Bolton zo'n belangrijke post krijgt toebedeeld.
Laat maar weer eens zien wat voor een nitwit die Trump is.


Iran lijkt me een geweldig land & ik hoop dat de Iraanse bevolking zo snel mogelijk van die Ayatollah's verlost raakt maar dan wel zonder Amerikaanse "hulp" graag...
Some cause happiness wherever they go, others whenever they go. (Oscar Wilde)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven