Baudet en zijn ideeën..

20-05-2019 16:12 1748 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.nu.nl/politiek/5900676/baud ... KlchI-KQgM

WAT een mafklapper..

Heb er ff geen woorden voor..
Alle reacties Link kopieren
Nou idd. Als dit geen stemmen gaat kosten weet ik t ook niet meer.
Alle reacties Link kopieren
:woa:
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Nu.nl heeft het wel wat hard, Baudet heeft alleen maar hardop gedachtes verteld en niks daadwerkelijk zo hard benoemd.
Alle reacties Link kopieren
Dat stuk op NU.nl begint met:
"..Thierry Baudet stelt in een maandag verschenen essay..."

Een link naar het origineel zou ik wel willen lezen.

De intrepretatie van de schrijver van dat Nu.nl artikel sla ik even over; dat is misschien al 'gekleurd'?
Alle reacties Link kopieren
Gebruna schreef:
20-05-2019 16:27
Dat stuk op NU.nl begint met:
"..Thierry Baudet stelt in een maandag verschenen essay..."

Een link naar het origineel zou ik wel willen lezen.

De intrepretatie van de schrijver van dat Nu.nl artikel sla ik even over; dat is misschien al 'gekleurd'?
https://americanaffairsjournal.org/2019 ... modernity/
Alle reacties Link kopieren
Nu.nl is nou niet kwalitatief de meest hoogstaande journalistiek die er is. Voordat ik klakkeloos aanneem wat er in het artikel op nu.nl staat, zou ik wel eerst dat essay zelf willen lezen.
Gebruna schreef:
20-05-2019 16:27
Dat stuk op NU.nl begint met:
"..Thierry Baudet stelt in een maandag verschenen essay..."

Een link naar het origineel zou ik wel willen lezen.

De intrepretatie van de schrijver van dat Nu.nl artikel sla ik even over; dat is misschien al 'gekleurd'?
Die link staat toch gewoon in dat nu.nl artikel? Je kan hem gewoon aanklikken.
kvdt76 schreef:
20-05-2019 16:22
Nou idd. Als dit geen stemmen gaat kosten weet ik t ook niet meer.
Welnee, al die vage mannetjes die nu op het forum stemmen, vinden het wel een lekker idee, zo een volgzaam vrouwtje die hen verzorgt.
Alle reacties Link kopieren
Omg echt hè.

Hij is echt verknipt. Ik vraag me af wat zijn moeder over zijn standpunt over vrouwen vindt.

En daarbij, zaken als keuze voor euthanasie en abortus passen m.i. júist in een democratie, ik dacht dat zij er zo voor stonden dat mensen hun eigen stem kunnen uitoefenen.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig zijn ze op het fatsnotbadforum intens blij met deze mijnheer.
God wat een weggewaaid dakraam is dit zeg.
anoniem_386329 wijzigde dit bericht op 20-05-2019 16:38
0.88% gewijzigd
Pipo de clown was een stuk wijzer.
Alle reacties Link kopieren
Baudet komt me zo een beetje (veel!) wereldvreemd over en dat voor iemand die zo belezen is. Dit zal 'm zeker stemmen gaan kosten.
.
Alle reacties Link kopieren

uit NU.nl:
"... schrijft hij in het essay over het werk van de Franse schrijver Michel Houellebecq.

In die link lees ik alleen het werk van de Franse schrijver Michel Houellebecq

Ik zocht/zoek naar een stuk van de hand van Baudet - door Baudet geschreven dus.
Het lijkt vooralsnog weer op een hetze....
Alle reacties Link kopieren
Denk dat hij in zn studententijd iets teveel drank gehad heeft.. iig meer drank dan het aantal hersencellen.

(En als meneer dan zo anti abortus is:
Ik mag hopen dat hij zich niet voortplant. Optie: kom maar hier, dan steriliseer ik je eigenhandig. Zonder verdoving, want dat heeft een echte man niet nodig).
anoniem_364101 wijzigde dit bericht op 20-05-2019 16:43
Reden: Aanvulling
48.08% gewijzigd
Ik wilde een kotsend gifje plaatsen, maar vind dat eigenlijk nog te lollig voor dit stuk verdriet.
Gebruna schreef:
20-05-2019 16:39
uit NU.nl:
"... schrijft hij in het essay over het werk van de Franse schrijver Michel Houellebecq.

In die link lees ik alleen het werk van de Franse schrijver Michel Houellebecq

Ik zocht/zoek naar een stuk van de hand van Baudet - door Baudet geschreven dus.
Het lijkt vooralsnog weer op een hetze....
Als je niet zo goed kunt lezen moet je misschien niet zulke stellige uitspraken doen. Staat zo dom.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
20-05-2019 16:37
Pipo de clown was een stuk wijzer.

Pipo, koeien! ;)
.
Nog een stukje duiding :-):
https://www.geenstijl.nl/5147746/zolderkamergeleerde/


Baudet moet eens kappen met te doen alsof hij allerlei rolletjes aanneemt en dan iets zegt vanuit die rol. Of, en dat is zijn andere rookgordijn, strooien met woorden waarvan niemand echt weet wat het betekent, zodat hij niet écht ergens voor lijkt te staan, maar wel een 'one size fits all' lijkt te zijn, omdat mensen eruit halen wat voor hun belangrijk is. (wat een k*tzin is dit zeg).

Wees nou eens helder en duidelijk man.
Velma*Dinkley schreef:
20-05-2019 16:32
Welnee, al die vage mannetjes die nu op het forum stemmen, vinden het wel een lekker idee, zo een volgzaam vrouwtje die hen verzorgt.
Hij mikt duidelijk op de Incels, met zijn paragraafje over "the problem of sex" en zijn vrouwonvriendelijke bullshit.

Anyway, al weer veel te veel aandacht aan deze man geschonken, wat mij betreft. We zouden hem met zijn allen - en dat geldt zeker voor vrouwen - eens wat vaker moeten negeren. Helaas zijn er genoeg mutsjes die de helft van wat hij zegt niet eens snappen maar wel op hem glijden.
Gebruna schreef:
20-05-2019 16:39
uit NU.nl:
"... schrijft hij in het essay over het werk van de Franse schrijver Michel Houellebecq.

In die link lees ik alleen het werk van de Franse schrijver Michel Houellebecq

Ik zocht/zoek naar een stuk van de hand van Baudet - door Baudet geschreven dus.
Het lijkt vooralsnog weer op een hetze....

by Thierry Baudet

Wat zou dat betekenen denk je?
Alle reacties Link kopieren
Ik las het inderdaad en heb ook het essay gelezen waar het artikel naar verwijst. Mijn maag draait ervan om dat dit de lijsttrekker van een 21e-eeuwse partij in Nederland is.

Zijn essay is vermomd als een semi-intellectuele mijmering over de belangen van het collectief versus het individu, of als een te lange boekrecensie. Ondertussen sabelt hij de groepen neer die (terecht) profijt hebben van moderne verworvenheden als gelijkheid en zelfbeschikking.

Euthanasie noemt hij een middel zodat mensen niet voor hun geliefden hoeven te zorgen. Ik verkeerde zelf in de veronderstelling dat dit wordt ingezet om ondraaglijk lijden te verkorten en dat artsen hier heel terughoudend en zorgvuldig in waren. Niet dat in Nederland de stekker eruit getrokken wordt zodra de tripjes naar het verzorgingstehuis vervelend worden. Zelf mogen beslissen wanneer je leven te zwaar/pijnlijk wordt, vind ik waardevol.

Over het recht van vrouwen om te werken en studeren:
"Today women, from an early age, are encouraged to pursue a career and be financially independent. They are expected to reject the traditional role of supporting a husband and strive instead for an “equal” relationship in which “gender roles” are interchangeable.

But how has this really been working out for them?"

Volgens hem niet best, want dit wordt in één adem genoemd met kinderen die lijden onder de echtscheiding van al die tweeverdienende ouders: werk, kinderen en een relatie onderhouden gaan niet samen.
Ik zou zeggen dat áls er al een causaal verband is tussen die dingen, de samenleving dan nog niet helemaal is aangepast op gelijke rechten en dat we daaraan moeten werken, in plaats van vrouwen weer afhankelijk te maken van welwillende, kostwinnende man, wat Baudet hier idealiseert. De vrouw die op vrouwen valt, die vrijgezel is of simpelweg ambities heeft, heeft in zijn ideaal kennelijk pech gehad.

Het staat er allemaal echt en nog meer. Mijn nekharen staan overeind.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Een angstig mannetje, die de 'zekerheden' die hij in het verleden meent te zien, krampachtig probeert terug te halen. Religie als leidraad voor het dagelijks leven, vrouwen vooral terug achter het aanrecht, en veel kindertjes baren, zodat de wereldbevolking nog meer stijgt (maar de massa-immigratie schijnbaar buiten de deur laat..). De jaren '50 lijken heel hard te roepen dat ze hun Baudet missen...

Het is tenenkrommend, ik vraag me soms echt af of hij een paar keer flink op zijn pik getrapt is door slimme meiden...

Edit: overigens vergeet meneer Baudet dat dat ideaal dat hij voor zich ziet (mannetje aan 't werk en vrouwke achter 't aanrecht met een trits kinders aan de schortbanden) slechts héél kort heeft bestaan. Voor 1930 was dat in veel (de meeste eigenlijk) kringen absoluut onhaalbaar. Het hoogtepunt van dit 'ideaal' was in de jaren '50, waar de thuisblijvende vrouw een statussymbool werd. Je hóeft niet te werken, want man heeft zo'n goede baan, dat 1 inkomen genoeg was.
hasse88 wijzigde dit bericht op 20-05-2019 16:51
31.18% gewijzigd
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Poe, ik lees nu de kwebbeltjes van de reaguurders, maar als het volgende echt gemeend wordt (en wellicht breed gedragen?) dan hebben we nog een hele weg te gaan:
Eeuwen lang onder mannelijk bewind heeft de westerse beschaving zich opgebouwd en nog geen honderd jaar feminisme en de beschaving breekt zich in rap tempo af. Het geboortepijl in bijna alle westerse landen is onder 2.0. Als je een vent ben dan kan je dit inzien, maar jij zit zoals velen onder de plak van vrouwen die in onze maatschappij als heilig worden beschouwd. Man en vrouw moeten gelijk behandeld worden - maar moeten ook gelijke bijdrage leveren en verantwoordelijkheid nemen voor het voortbestaan van onze samenleving.
Piratesse schreef:
20-05-2019 16:43
Nog een stukje duiding :-):
https://www.geenstijl.nl/5147746/zolderkamergeleerde/



Om die duiding heb ik dan wel weer hardop moeten lachen. Begrijp ik goed dat de heren van Geenstijl niet zulke fans van Baudet zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven