Over de rand en de omgekeerde wereld

01-06-2019 18:50 36 berichten
Lang verhaal kort , ik ben twee maanden geleden erachter gekomen dat mijn vader zijn handen niet kon thuis houden , slachtoffer MIJN dochters, nee geen verkrachting, geen dreiging, gewoon doordat ze in een veilige omgeving dacht ik opgroeide zijn ze door zijn gedrag overrompelt. Kussen op de mond geven bij begroeten en gedag zeggen, praten over t feit dat hij geen sex heeft met zijn vrouw ( hij is hertrouwd) en intieme onderwerpen aankaarten.
De meiden zijn begin twintig.
Ik ben zo vreselijk Boos... Kwaad.. Woest!!!

Mij is dat vroeger overkomen door Zijn vader notabene . Het was uitgekomen en we praten er niet meer over. Het vrouwengek zijn gedrag vond mijn moeder niet oke en mijn stiefmoeder ook niet maar mijn vader is een narcist. Hij zal zn gelijk krijgen.

En nu gvrddd flikt hij het bij zn eigen kleindochters ondanks de negatieve ervaring van vroeger van mij en mn nichtjes

Ik wilde gewoon praten met mijn vader
Dit uitspreken dat zijn gedrag niet kan niet toelaatbaar is.
Hij vind dat de vrouwen zelf maar moeten aangeven als hij te ver gaat....
NEE gvrdddd DAT IS DE OMGEKEERDE WERELD!!!
Hij moet veranderen! ZIJN gedrag is niet toelaatbaar!!

Hij wil niet praten.... volgens hem is er niets aan de hand en blaas ik het op

Resultaat.... door mijn verbazing .... mijn vader??? MIJN Vader???? Flikt dit hoe kan dat nu???
En zijn reactie... ik ben met stomheid geslagen, de openheid en eerlijkheid en normen en waarde en geloof in God wat ik van hem mee heb gekregen... veegt hij zijn voeten aan af!!!

Ik heb gekozen voor mijn Dochters ! Zij zijn van belang, en ik heb alleen nog een vader wettelijk gezien.
Ikheb geen contact meer met hem. Hij kan contact opnemen met me , me bellen maar dan moeten we eerst praten.....
Hij zou voor mij dood zijn.
:hug: sterkte.
Even diep in en uit ademhalen want ik vind de dingen die je erbij haalt erg zwaar voor de dingen die je omschrijft, maar dat komt misschien ook wel doordat je je tekst erg overstuur schrijft.

Wanneer heeft hij deze dingen gezegd? Toen ze nog kinderen waren. En dat zoenen op de mond?

Grenzen kunnen mensen niet magisch van elkaar aanvoelen. Dus je dochters moeten zich wel degelijk uit leren spreken. Jouw vader heeft zijn vader nooit anders zien doen en jij komt ook niet over als iemand die in staat is tot enige empathie of een redelijk gesprek daarover door je verleden.
Geen verkrachting? Zijn er wel of geen seksuele handelingen geweest?
En ik zou god ook maar bij het vuilnis zetten. Naast je pa.
Hij heeft dat nu gedaan nu ze volwassen zijn? Of komt het nu pas uit?
@ Yellow Lemon, komt door mn schrijfstijl. Als ik alles tot details zou uittypen ben ik 24 uur bezig . Dus wat kort door de bocht en steno-achtig .
@ Star, kwam nu uit , is 5 jr geleden bij de ene dochter geescaleerd naar over de grens gaan en bij andere dochter bijna twee jaar geleden. Maar kwam hij nu mee.

Met de dochters gaat het goed voorzover als ze dat zelf aangeven ookal zegt mijn instincten anders. Je kunt de dames niet dwingen tot hulpverlening net zo min als mijn vader. Zijn gedrag valt onder seksuele intimidatie, ongewenste aanrakingen, en voorbereidende gesprekken met doel bepaalde uitkomst...

Bij navraag in familie en kennissenkring bleek dat er meerdere vrouwen zich niet veilig voelen bij hem en wegblijven omdat ze bang zijn.
Zij verbreken dan het contact met de hele familie omdat ze niet geconfronteerd willen worden met hem. En dit is t topje vd ijsberg. Ik heb zelf al met hulpverlener gesproken. Aangifte kan maar zal naar alle waarschijnlijkheid uitmonden in terleurstelling en daardoor nog meer pijn en trauma voor de desbetreffenden.

Als hij gewoon zn verantwoording zou nemen en toegeven dat zijn gedrag kwetsend is voor vrouwen en niet zo n groot familie geheim wil maken, dan zou dat mijn dochters en anderen veel kunnen helpen
Als hij gewoon zn verantwoording zou nemen en toegeven dat zijn gedrag kwetsend is voor vrouwen en niet zo n groot familie geheim wil maken, dan zou dat mijn dochters en anderen veel kunnen helpen

Nee, hoor.

Jij kan je dochters helpen. Hou ze weg bij hem. Gewoon voor altijd. Kies voor hen.
Dus niet meer openstaan voor contact met hem. Kies voor hen.
En ze hoeven hun mond niet houden en jij ook niet, dus dat familiegeheim hoeft geen geheim te blijven.
@ lillybit en Lucifer , dankje
En je zou kunnen gaan praten met de politie. Aangifte overwegen?
Ik kom uit net zo’n familie.

Ik denk dat je dochters er meer aan hebben dat je laat zien dat je verder kan zonder zo’n man in je leven, ook al is het je opa of je vader. Je kan hem niet dwingen om te veranderen, net als je opa niet.

Maar mag ik iets vragen... Heb je dan nooit iets gemerkt van zijn gedrag naar je dochters toe? En dat bedoel ik niet verwijtend. Ik snap vanuit mijn ouders niet dat ze me nooit de skills hebben meegegeven om met zo’n situatie om te gaan. Net als dat jij zegt “ze zouden hun grenzen niet aan moeten hoeven geven”. Het zou oh zo fijn zijn als de wereld zo werkt... maar in die bubbel geloof ik al lang niet meer.
Het kan aan mijn leesvermogen liggen maar in je OP schrijf je "mijn vader zijn handen niet kon thuishouden" en vervolgens omschrijf je gesprekken, seksuele intimidatie en kussen op de mond.

Met alle respect dat jij dat ongewenst kan en mag vinden, maar je kleindochter op de mond kussen is in heel veel families gewoon normaal en zeker geen misbruik. Of gaat het over tongzoenen?
Alle reacties Link kopieren
Sorry ik vind het vreselijk overtrokken.

Je doet of je dochters onschuldige kleine kinderen zijn die zich onmogelijk konden verweren. En of je vader ze verkracht heeft

In werkelijkheid waren ze al 18 volwassen vrouwen dus of in ieder geval bijna 18.

In ieder geval oud genoeg om te zeggen getsie bah opa zo wil ik niet begroet worden. Laten we gewoon een hand geven en niet zoenen.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
01-06-2019 23:52
Sorry ik vind het vreselijk overtrokken.

Je doet of je dochters onschuldige kleine kinderen zijn die zich onmogelijk konden verweren. En of je vader ze verkracht heeft

In werkelijkheid waren ze al 18 volwassen vrouwen dus of in ieder geval bijna 18.

In ieder geval oud genoeg om te zeggen getsie bah opa zo wil ik niet begroet worden. Laten we gewoon een hand geven en niet zoenen.

Eens

Ik ben de eerste die zou roepen dat je aangifte moet doen, maar de voorbeelden die je geeft, geven aan het het een seksistisch mannetje is, niet strafbaar.

Dat jij en je dochters hem liever uit de weg gaan begrijp ik, maar iemand beschuldigen van misbruik/incest is een zware aanklacht!
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook wel een aantal van dit soort mannetjes tegen gekomen in mijn leven. Vaders van vriendinnen, een sporttrainer. Gatver ja. En sneu. Enge kerels. Maar ik voel me niet misbruikt. Dat gaat toch wel een stapje verder.
.
Alle reacties Link kopieren
Bloem134 schreef:
01-06-2019 20:27
@ Star, kwam nu uit , is 5 jr geleden bij de ene dochter geescaleerd naar over de grens gaan en bij andere dochter bijna twee jaar geleden. Maar kwam hij nu mee.
Ik kan hier nog steeds niet zo goed uit opmaken wat er nu precies is gebeurd. Ik vind een seksbeluste benadering van je kleindochters en met hen over seks praten ook echt niet toelaatbaar, maar is het nu wel of niet verder gegaan dan dat?
lievemona wijzigde dit bericht op 02-06-2019 10:01
0.10% gewijzigd
Het heden en het verleden lopen een beetje door elkaar heen. Informatie uit derde hand. Veel emotie maar weinig tastbaars.

Hier kunnen we niet zo veel mee. Niet om je aan of af te vallen maar voor de duidelijkheid...


Waar wilde je aangifte van doen als het zoals je zelf zegt niet om aanranding if verkrachting gaat?
Bloem134 schreef:
01-06-2019 20:27
@ Yellow Lemon, komt door mn schrijfstijl. Als ik alles tot details zou uittypen ben ik 24 uur bezig . Dus wat kort door de bocht en steno-achtig .
@ Star, kwam nu uit , is 5 jr geleden bij de ene dochter geescaleerd naar over de grens gaan en bij andere dochter bijna twee jaar geleden. Maar kwam hij nu mee.

Met de dochters gaat het goed voorzover als ze dat zelf aangeven ookal zegt mijn instincten anders. Je kunt de dames niet dwingen tot hulpverlening net zo min als mijn vader. Zijn gedrag valt onder seksuele intimidatie, ongewenste aanrakingen, en voorbereidende gesprekken met doel bepaalde uitkomst...

Bij navraag in familie en kennissenkring bleek dat er meerdere vrouwen zich niet veilig voelen bij hem en wegblijven omdat ze bang zijn.
Zij verbreken dan het contact met de hele familie omdat ze niet geconfronteerd willen worden met hem. En dit is t topje vd ijsberg. Ik heb zelf al met hulpverlener gesproken. Aangifte kan maar zal naar alle waarschijnlijkheid uitmonden in terleurstelling en daardoor nog meer pijn en trauma voor de desbetreffenden.

Als hij gewoon zn verantwoording zou nemen en toegeven dat zijn gedrag kwetsend is voor vrouwen en niet zo n groot familie geheim wil maken, dan zou dat mijn dochters en anderen veel kunnen helpen

Dus je dochter was rond de 20 toen opa haar ineens op haar mond een kus gaf? Begrijp ik dat nu goed?
Bloem134 schreef:
01-06-2019 20:31
@ lillybit en Lucifer , dankje
Je geeft geen antwoord op mijn vraag?

Zijn ze echt aangerand of misbruikt? Of is het gewoon een zeer sneu seksistische mannetje? Of was hij ze aan het groomen?

Allemaal genoeg reden om geen contact meer te willen trouwens.
Maar je verhaal is echt te vaag.
sugarmiss schreef:
01-06-2019 23:52
Sorry ik vind het vreselijk overtrokken.

Je doet of je dochters onschuldige kleine kinderen zijn die zich onmogelijk konden verweren. En of je vader ze verkracht heeft

In werkelijkheid waren ze al 18 volwassen vrouwen dus of in ieder geval bijna 18.

In ieder geval oud genoeg om te zeggen getsie bah opa zo wil ik niet begroet worden. Laten we gewoon een hand geven en niet zoenen.
Jouw post is precies de reden waarom slachtoffers niet met hun verhaal naar buiten komen. Omdat mensen zoals jij al oordelen voor je het verhaal kent.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
02-06-2019 10:09
Jouw post is precies de reden waarom slachtoffers niet met hun verhaal naar buiten komen. Omdat mensen zoals jij al oordelen voor je het verhaal kent.
In het verhaal staat gewoon niets dat écht schokkend is. Ik zie ook geen slachtoffers op basis van deze info.
.
Ik begrijp helemaal niet wat die vader gedaan heeft
watdachtjehiervan schreef:
02-06-2019 10:09
Jouw post is precies de reden waarom slachtoffers niet met hun verhaal naar buiten komen. Omdat mensen zoals jij al oordelen voor je het verhaal kent.

Een opa die tegen zijn volwassen kleindochters over zijn niet bestaande seksleven klaagt is niet leuk, maar ook geen misbruik natuurlijk.
impala schreef:
02-06-2019 10:25
In het verhaal staat gewoon niets écht schokkend is.
Eens. En misschien was het ook niets schokkends. Maar voor dochters blijkbaar genoeg om zich onveilig te voelen.
Ik val vooral over het stuk dat dochters al 16 waren en duidelijk konden zeggen wat ze niet fijn vinden. Zo werkt het niet. Was het maar waar.
Dochters krijgen dus de schuld en moeder omdat ze haar dochters niet heeft geleerd voor zichzelf op te komen. Nogal vooroordelend.
Star² schreef:
02-06-2019 10:27
Een opa die tegen zijn volwassen kleindochters over zijn niet bestaande seksleven klaagt is niet leuk, maar ook geen misbruik natuurlijk.
En hij gaf een kus en begroette ze. Oei
watdachtjehiervan schreef:
02-06-2019 10:29
Eens. En misschien was het ook niets schokkends. Maar voor dochters blijkbaar genoeg om zich onveilig te voelen.
Ik val vooral over het stuk dat dochters al 16 waren en duidelijk konden zeggen wat ze niet fijn vinden. Zo werkt het niet. Was het maar waar.
Dochters krijgen dus de schuld en moeder omdat ze haar dochters niet heeft geleerd voor zichzelf op te komen. Nogal vooroordelend.
Ik constateer vooral dat de schrijfster een beetje de kolder in de kop heeft

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven