Katwijkse Anja vermist.

08-06-2019 11:00 68 berichten
Sinds 29 Mei wordt de 33 jarige Anja uit Katwijk vermist na een avond in een plaatselijk café.
Er is oa gezocht in een kanaal in haar woonplaats waar haar tas is gevonden met oa haar mobiel.

Zij zou 's nachts nog zijn gezien op een route niet logischerwijs naar haar huis.
Er is nog sprake van een mobiel signaal bij haar huis geweest maar gezien de tijd zou dit te snel zijn om te fietsen vanaf het café dus gedacht wordt dat zij eventueel met iemand mee is gereden.

Vreselijk dat er niks meer van haar is vernomen voor de familie en vrienden.

Er is nog geen topic geopend hierover.
Wilde het hier dan ook onder de aandacht brengen.
Alle reacties Link kopieren
Ja het krijgt niet heel veel aandacht he? Denk niet dat ze nog levend gevonden gaat worden. Heel triest weer. Ik kan me de pijn niet eens indenken, hoe dit moet zijn voor de ouders.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees er inderdaad ook nauwelijks meer iets over. Denk inderdaad dat de kans klein is dat ze nog wordt gevonden. :|
Alle reacties Link kopieren
Soort Anne Faber maar met minder aandacht
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, hoe zou het komen dat hier veel minder aandacht voor is dan voor Anne Faber? Omdat ze geen twintiger, maar een dertiger is? Omdat er geen selfie van haar is vlak voor ze verdween?
Ik ben ook bang voor een slechte afloop.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Ik vind t ook zo gek, bij Anne was heel Nederland van slag. Maar nu lees je er amper iets over. Ik hoop zó dat ze er zelf voor heeft gekozen van van de radar te verdwijnen... Maar ik vrees dat dat niet zo is aangezien haar tas gevonden is.
Die arme ouders, zitten al zo lang in deze afschuwelijke onzekerheid.
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me nog het ergste; niet weten wat er gebeurt is en waar ze is.
Vreemd van die tas die in haar woonwijk in het water lag met al haar spullen erin. Daar was ook een laatste signaal rond 2 uur van haar telefoon. Daarna lijkt het of ze weer van huis weg loopt en is ze rond vieren s’nachts nog gezien.
Ik hoop zo dat er snel meer bekend is.
Alle reacties Link kopieren
Als ze mijn dochter of zus was zou ik niet blij zijn met veel landelijke publiciteit omdat het vaak samengaat met sensatiezucht van het publiek.
En van open facebookgroepen die erover speculeren en aanverwante initiatieven zou ik al helemaal niet gediend zijn.
Misschien is het wel op verzoek van verwanten dat er weinig openbare reuring is. Dat weet je niet.
Hier een kort interview met een ex-militair die meedoet aan zoektochten naar vermisten. Hij heeft ook helpen meezoeken naar haar.
https://www.omroepwest.nl/nieuws/385332 ... uisbrengen
nounou
Nadat Anne Faber vermist is geraakt, heeft de familie dezelfde dag aktie ondernomen. Ze zijn naar het politiebureau gegaan, hebben daar aannemelijk weten te maken dat dit een zorgwekkende situatie was, en zijn op eigen initiatief zoek en opsporingsteam gaan samenstellen.
Ze hebben inrichtingen bezocht, waaronder die waar de dader zat. Ze werden bijgestaan door bevriende relaties in diverse beroepsgroepen die zich bezighouden met opsporingszaken en media deskundige zijn. De hoofdredacteur van de Telegraaf zat o.a. in hun eigen groep, en iemand van defensie.
Alle reacties Link kopieren
47084 schreef:
08-06-2019 13:03
Nadat Anne Faber vermist is geraakt, heeft de familie dezelfde dag aktie ondernomen. Ze zijn naar het politiebureau gegaan, hebben daar aannemelijk weten te maken dat dit een zorgwekkende situatie was, en zijn op eigen initiatief zoek en opsporingsteam gaan samenstellen.
Ze hebben inrichtingen bezocht, waaronder die waar de dader zat. Ze werden bijgestaan door bevriende relaties in diverse beroepsgroepen die zich bezighouden met opsporingszaken en media deskundige zijn. De hoofdredacteur van de Telegraaf zat o.a. in hun eigen groep, en iemand van defensie.
Oh dit wist ik helemaal niet! Ik snap wel dat je zelf ook zo veel mogelijk wil doen. Fijn dat zij er het netwerk voor hadden.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
08-06-2019 12:26
Als ze mijn dochter of zus was zou ik niet blij zijn met veel landelijke publiciteit omdat het vaak samengaat met sensatiezucht van het publiek.
En van open facebookgroepen die erover speculeren en aanverwante initiatieven zou ik al helemaal niet gediend zijn.
Misschien is het wel op verzoek van verwanten dat er weinig openbare reuring is. Dat weet je niet.
Hier een kort interview met een ex-militair die meedoet aan zoektochten naar vermisten. Hij heeft ook helpen meezoeken naar haar.
https://www.omroepwest.nl/nieuws/385332 ... uisbrengen
Daar heb je misschien wel gelijk in ja. Vooral die speculaties lijken me vreselijk voor de familie.
Alle reacties Link kopieren
Op Twitter vertelt haar beste vriendin Fleur 2 dagen geleden dit: ik weet al iets meer, maar ik kan nog niets zeggen. Ik wacht even af tot er duidelijkheid is.
Ze zijn er in ieder geval wel actief mee bezig. Mijn collega woont bij het park waar gezocht wordt en zij ziet daar nog regelmatig politie.
Het belangrijkste is dat er voldoende gecoördineerd wordt, zodat men van elkaar weet wat ze doen welke resultaten er zijn. Hoe men zaken veilig stelt. De jas en fiets van Anne Faber zijn door vrijwilligers uit hun eigen teams gevonden, waardoor men het DNA van de dader heeft gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet wel dat in Amsterdam jaarlijks veel doden zijn omdat mensen dronken in de grachten vallen, misschien is het zoiets.. maar dat zijn vaak mannen die er in gaan plassen na cafébezoek en dronken er in vallen en er niet meer uit kunnen klimmen.
jippie55 schreef:
08-06-2019 11:25
Ik lees er inderdaad ook nauwelijks meer iets over. Denk inderdaad dat de kans klein is dat ze nog wordt gevonden. :|
Ik lees er ook weinig over, daarom google ik haar af en toe om te kijken of ze al gevonden is, maar tot nu toe niks helaas :(
Alle reacties Link kopieren
Volgens twitter wordt er met man en macht gezocht.
Militairen, SAR helicopter en de Kustwacht. En vrijwilligers.
Alle reacties Link kopieren
Maar ja wat KAN je nog?
Je zoekt langs de route, er is landelijke publiciteit en dan ben je uitgekaard.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik vraag me af of de politie in een geval als Anne Faber een (nog) grotere druk voelt om de zaak op te lossen, juist vanwege de media-aandacht. Het hele land kijkt mee.

Ik snap wel dat die ouders toen alles op alles hebben gezet wat betreft hun netwerk. Hoe meer mensen op de hoogte zijn, hoe meer er mogelijk is lijkt me. Maar niet iedereen heeft zo’n netwerk, of kan op dat moment die beslissing maken. Lijkt me een vreselijke situatie.
MinkeDeWit schreef:
08-06-2019 13:54
Ze zijn er in ieder geval wel actief mee bezig. Mijn collega woont bij het park waar gezocht wordt en zij ziet daar nog regelmatig politie.
Ja er is gisteren nog een grote zoekactie in de duinen geweest met speciale zoekteams enzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeggen dat ik ook het gebrek aan media (nieuws) aandacht belabberd vind.
Dit heeft niet zozeer met haar leeftijd te maken; ik kan met dit ook herinneren van een jongere mevrouw dan Anne Faber.
Ik vind persoonlijk wat elke lamlul nu voor vergezocht naar fabel-speculatie verhaal op internet neer pleurt en hoe vervelend dat is, niet opwegen tegen een mogelijke getuige die je kunt vinden door media-aandacht. Wie weet weten twee toeristen meer, niet uit de buurt, en lezen niet de kranten waar in het makkelijk over het hoofd werd gezien, maar kunnen wel iets betekenen? Hoe meer mensen op de hoogte hoe meer kans? Of mensen die meer weten worden over de streep getrokken, om iets te vertellen wat ze niet zo belangrijk achten, door de media-druk?

De ontsnapte verlof meneer is ook in Breda opgepakt omdat mensen hem herkende van de verspreidde beelden..

Die zaak waar ik op duidde had vanaf het begin ook al veel zelfmoordvermoedens. Maar mocht dat het zijn; of vrijwillig naar een eiland vertrekken ver van hier zonder ooit contact met iemand te willen; dan is het toch ook prettig om getuigen te vinden die dit op een manier zouden kunnen beamen?
Alle reacties Link kopieren
Nog steeds zijn er zoekacties naar Anja... en nog steeds zonder resultaat ... hoe kan iemand zo maar verdwijnen... wat een nachtmerrie voor haar vrienden en familie...
Alle reacties Link kopieren
Somma schreef:
13-06-2019 22:31
Nog steeds zijn er zoekacties naar Anja... en nog steeds zonder resultaat ... hoe kan iemand zo maar verdwijnen... wat een nachtmerrie voor haar vrienden en familie...
Remon Bruinsma werd ook na een maand uit het water gehaald
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... eeuwarden/
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond bij Opsporing Verzocht. Waarom nu pas ?
geneet van 't laeve
Baankje1 schreef:
18-06-2019 11:35
Vanavond bij Opsporing Verzocht. Waarom nu pas ?
Dat vraag ik mij ook af.
Heb het vanavond gezien.

Veel beelden en nieuwe informatie en een eventuele getuige die haar mogenlijk rond 6 uur s'ochtends nog heeft gezien in de buurt van die parkeerplaats.

Ze oogt vrolijk op camera.

Hopelijk vinden ze gauw nieuwe informatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven