Werd Wilders op bevel van Opstelten vervolgd?

09-06-2019 19:57 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Ik nam het eerst met een korrel zout, dit soort dingen gebeuren niet in Nederland en die verklaring van die ambtenaar is vast een man met persoonlijke rancune tegen Ivo Opstelten.

Verder hoe betrouwbaar is een verklaring na 8 jaar (in mijn ogen niet dus)

Afbeelding

Maar goed, aan de andere kant het blijft VVD de club van bonnetjes, Datsja Zijlstra en belangenverstrengeling Jos van Rey

Ik zal als eerste mijn mening geven.

Een een parlementaire enquête zoals Wilders wil (net op het journaal) vind ik een te zwaar middel maar ik denk een prima klus voor de rijksrecherche en het proces stilleggen tot er duidelijkheid is of er sprake was van ( verboden ) politieke beïnvloeding.

Wat is jullie - gewaardeerde - mening in deze zaak?

Mijn voorkeur gaat uit naar:

Totaal aantal stemmen: 36

Een parlementaire enquête (61%)
Onderzoek rijksrecherche (22%)
Niets, tegen Wilders is alles geoorloofd (8%)
Eerst de verklaring van Opstelten afwachten (6%)
Anders en dat leg ik uit in de draad (3%)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Die getuige heeft toch een verklaring bij de notaris afgelegd? Ik ben toch geneigd om hem te geloven, vooral ook door de reactie van Opstelten. Zijn “ik heb er geen herinnering aan” geloof ik dus helemaal niet. (Heeft hij die woordkeuze van Rutte overgenomen?) Je maakt mij niet wijs dat iemand die een dergelijke functie bekleed heeft niet meer weet dat hij dat gezegd heeft, tenzij hij aan het dementeren is. Dat geheugenverlies is bij de VVD zeker besmettelijk. Of kun je alleen met Alzheimer bij de VVD minister worden?
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
09-06-2019 20:03
Die getuige heeft toch een verklaring bij de notaris afgelegd? Ik ben toch geneigd om hem te geloven, vooral ook door de reactie van Opstelten. Zijn “ik heb er geen herinnering aan” geloof ik dus helemaal niet. (Heeft hij die woordkeuze van Rutte overgenomen?) Je maakt mij niet wijs dat iemand die een dergelijke functie bekleed heeft niet meer weet dat hij dat gezegd heeft, tenzij hij aan het dementeren is. Dat geheugenverlies is bij de VVD zeker besmettelijk. Of kun je alleen met Alzheimer bij de VVD minister worden?
Hahahaha dat Alzheimer een functie-eis is.

Waar ik mee zit is het volgende, de ambtenaar heeft 8 jaar later een verklaring afgelegd dat hij een gesprek heeft gehoord tussen
Opstelten en een ambtenaar.

8 jaar
Ik ben geen rechter maar als ik het zou zijn ging het de prullenbak in.
Het menselijk geheugen is onbetrouwbaar.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Een parlementaire enquete maar ik geloof niet dat deze gaat komen want het is tegen Wilders. Was het tegen elk ander politicus geweest dan zou die er sowieso wel komen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
09-06-2019 20:37
Hahahaha dat Alzheimer een functie-eis is.

Waar ik mee zit is het volgende, de ambtenaar heeft 8 jaar later een verklaring afgelegd dat hij een gesprek heeft gehoord tussen
Opstelten en een ambtenaar.

8 jaar
Ik ben geen rechter maar als ik het zou zijn ging het de prullenbak in.
Het menselijk geheugen is onbetrouwbaar.
Zoiets belangrijks herinner je je nog wel na 8 jaar. Zeker Opstelten zou zich herinneren of hij zoiets heeft gezegd. Waarom zegt hij dan niet dat hij dat nooit gezegd heeft? Als je zegt dat je er geen herinnering aan hebt dan loop je geen gevaar als ooit uitkomt dat je het wel gezegd zou hebben.

Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat de desbetreffende ambtenaar nu tegen zijn pensioen aanzit en daardoor minder risico loopt als blijkt dat hij uit de school heeft geklapt. Ik kan mij voorstellen dat je carrière voorbij is als blijkt dat jij de klokkenluider bent. Daar zijn namelijk al legio voorbeelden van voorhanden.
Natuurlijk heeft Opstelten dit wel gedaan. Hij wil er niet voor opdraaien maar hij wil nog minder opdraaien voor een leugen dus geeft hij er een slinger aan. Als je het niet gedaan hebt dan zeg je kort maar krachtig nee of nee, onzin maar dat zegt ie niet. Hij wil ermee wegkomen.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
09-06-2019 21:04
Zoiets belangrijks herinner je je nog wel na 8 jaar. Zeker Opstelten zou zich herinneren of hij zoiets heeft gezegd. Waarom zegt hij dan niet dat hij dat nooit gezegd heeft? Als je zegt dat je er geen herinnering aan hebt dan loop je geen gevaar als ooit uitkomt dat je het wel gezegd zou hebben.

Dan wil ik dit boek adviseren.

Afbeelding

Het geheugen is een ramp :mrgreen:
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
09-06-2019 21:52
Dan wil ik dit boek adviseren.

Afbeelding

Het geheugen is een ramp :mrgreen:
Bepaalde dingen die heel belangrijk zijn, weet ik nog precies, maar misschien ben ik dan een uitzondering. Die zaak van Wilders met minder, minder loopt al jaren en is heel regelmatig in het nieuws, dus wat dat betreft werd Opstelten er telkens weer aan herinnerd. Hij heeft de kans dan toch niet eens gekregen om zijn al dan niet gedane uitspraak te vergeten? De herinnering werd dan toch levend gehouden? Staat daar iets over in dat boek wat jij adviseert?
Alle reacties Link kopieren
Als je zeker weet dat je iets nooit zou doen, kan er ook geen bewijs zijn dat je het ooit gedaan hebt. Maar kennelijk achtte hij zichzelf wel in staat om dat te doen. Erg zwak.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Waar ik mee zit is of de ambtenaar zich dit na 8 jaar voor t eerst herinnert?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
09-06-2019 22:02
Bepaalde dingen die heel belangrijk zijn, weet ik nog precies, maar misschien ben ik dan een uitzondering. Die zaak van Wilders met minder, minder loopt al jaren en is heel regelmatig in het nieuws, dus wat dat betreft werd Opstelten er telkens weer aan herinnerd. Hij heeft de kans dan toch niet eens gekregen om zijn al dan niet gedane uitspraak te vergeten? De herinnering werd dan toch levend gehouden? Staat daar iets over in dat boek wat jij adviseert?
Absoluut

Inbeelding

Een verhaal over de clown en het circus is een bekende
Psychologen organiseren een circus en nodigen expres GEEN clown uit.

Na afloop interviewen ze mensen en dan duiken de eerste mensen al op die een clown hebben gezien.
Dan gaan ze sturend vragen met vragen " hoe vond u de clown" en dan stijgt het aantal mensen dat een clown heeft gezien.

Het geheugen is onbetrouwbaar.
Een getuige is geen getuige :-D
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
simbalabimba schreef:
09-06-2019 22:14
Waar ik mee zit is of de ambtenaar zich dit na 8 jaar voor t eerst herinnert?
Ik denk eerder dat hij er nog niet mee naar buiten durfde te treden.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
09-06-2019 22:26
Absoluut

Inbeelding

Een verhaal over de clown en het circus is een bekende
Psychologen organiseren een circus en nodigen expres GEEN clown uit.

Na afloop interviewen ze mensen en dan duiken de eerste mensen al op die een clown hebben gezien.
Dan gaan ze sturend vragen met vragen " hoe vond u de clown" en dan stijgt het aantal mensen dat een clown heeft gezien.

Het geheugen is onbetrouwbaar.
Een getuige is geen getuige :-D
Hoe zit dat dan met getuigen in een rechtbank?
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
09-06-2019 22:27
Hoe zit dat dan met getuigen in een rechtbank?
Die zijn alleen betrouwbaar als ze het verhaal vh OM bevestigen. :A:
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
simbalabimba schreef:
09-06-2019 22:34
Die zijn alleen betrouwbaar als ze het verhaal vh OM bevestigen. :A:
:-D :-D :-D die is leuk.
Maar het OM is natuurlijk niet de rechter die handelt onafhankelijk.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
09-06-2019 22:27
Hoe zit dat dan met getuigen in een rechtbank?
Strikt gezien moet een getuigenverklaring ondersteunt worden door ander bewijs, DNA , vingerafdrukken, opnames etc.
Maar ik sluit niet uit dat sommige rechters wat overdreven veel waarde hechten aan getuigen.
Het is natuurlijk ook lastig, iedere verdachte krijgt van zijn advocaat ingefluisterd dat hij zich moet beroepen op zijn zwijgrecht en krijg je zaak dan nog maar eens rond.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
09-06-2019 23:29
Strikt gezien moet een getuigenverklaring ondersteunt worden door ander bewijs, DNA , vingerafdrukken, opnames etc.
Maar ik sluit niet uit dat sommige rechters wat overdreven veel waarde hechten aan getuigen.
Het is natuurlijk ook lastig, iedere verdachte krijgt van zijn advocaat ingefluisterd dat hij zich moet beroepen op zijn zwijgrecht en krijg je zaak dan nog maar eens rond.
Geloof jij Opstelten als hij zegt dat hij er geen herinnering aan heeft?
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
09-06-2019 23:40
Geloof jij Opstelten als hij zegt dat hij er geen herinnering aan heeft?
Goeie vraag

Als het een terloopse opmerking is geweest JA als er echt een plan is gemaakt om Wilders pootje te haken NEE

Ik merk het zelf ook wel eens dat ik hier een EIGEN posting zit te lezen van een paar jaar terug en me echt niet kan herinneren dat ik hem geschreven heb.

Sterker nog ik zie wel eens een foto terug van 10 jaar terug dat ik ergens geweest ben met de kinderen en dat ik denk "Ben ik dat"
Vermoedelijk zou ik zonder die foto stellig beweert hebben nooit in - bijvoorbeeld - die speeltuin te zijn geweest.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Het geeft wel te denken dat massale verontwaardiging hierover uitblijft. Ik vind het ongelooflijk. Nederland bananenrepubliek.
Maar goed, ik denk dat driekwart van Nederland geen flauw idee heeft wat de trias politica is. En de kamer vindt het allemaal best. Je zou haast gaan denken dat ze er alleen een beetje voor de show zitten.
Alle reacties Link kopieren
Als er mensen zijn die ongestraft mogen liegen of zwijgen, kun je als gewone burger ( of Wilders) nooit gelijk krijgen, ook al weet je dat je t hebt. En dan is het wel makkelijk om te zeggen “ er is geen bewijs”.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
forsyth schreef:
10-06-2019 10:16
Het geeft wel te denken dat massale verontwaardiging hierover uitblijft. Ik vind het ongelooflijk. Nederland bananenrepubliek.
Misschien dat de meeste mensen eerst wachten op meer informatie i.p.v. dat ze direct de heup gaan schieten?
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
09-06-2019 23:29
Strikt gezien moet een getuigenverklaring ondersteunt worden door ander bewijs, DNA , vingerafdrukken, opnames etc.
Maar ik sluit niet uit dat sommige rechters wat overdreven veel waarde hechten aan getuigen.
Het is natuurlijk ook lastig, iedere verdachte krijgt van zijn advocaat ingefluisterd dat hij zich moet beroepen op zijn zwijgrecht en krijg je zaak dan nog maar eens rond.
Vreselijk irritant die rechtstaat. Moet snel een einde aan komen toch? Al die rechters die nadenken, en advocaten die de wet gebruiken. Brrr... (totdat jij zelf het een keer nodig hebt waarschijnlijk)
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
10-06-2019 11:09
Misschien dat de meeste mensen eerst wachten op meer informatie i.p.v. dat ze direct de heup gaan schieten?
Ik denk dat er toch wel sprake is van selectieve verontwaardiging. In ieder geval ben ik heel benieuwd wat er nog boven water komt.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
10-06-2019 11:11
Vreselijk irritant die rechtstaat. Moet snel een einde aan komen toch? Al die rechters die nadenken, en advocaten die de wet gebruiken. Brrr... (totdat jij zelf het een keer nodig hebt waarschijnlijk)
Het systeem van benoemingen voor het leven van rechters zou wat mij betreft afgeschaft moeten worden. Eigenlijk zou ons hele strafstelsel eens goed tegen het licht moeten worden gehouden, want het is voor verbetering vatbaar. Het gaat niet goed als drugssyndicaten aangeven dat zij voor vestiging in Nederland kiezen, omdat onze straffen voor drugsdelicten zo laag zijn. Daarnaast zou in ons rechtssysteem de aandacht meer bij de slachtoffers moeten liggen dan bij de daders. Op dat gebied gaat er namelijk ook het een en ander mis.

Rechters die tegen alle adviezen van deskundigen in gevaarlijke figuren los laten op de maatschappij komen daar straffeloos mee weg. Ook het hele circus rond Volkert vd G. laat zien dat rechters eigengereid hun eigen koers varen. (Al zou daar natuurlijk ook meer aan de hand kunnen zijn.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven