Noa

10-06-2019 15:20 64 berichten
Vorige week is noa overleden
Ze leed aan ptss depressie anorexia en volgens mij een persoonlijkheidsstoornis
Ook automutileerde ze

Op haar 16e heeft ze bij de levenseinde kliniek euthanasie gevraagd maar dit was afgewezen gezien haar leeftijd en omdat ze nog traumatherapie moest afronden
Ze had al veel andere behandelingen gehad

Ze is gestopt met eten en drinken en is daardoor overleden

Ik vind het lastig want ze was pas 17 en had de traumabehandeling nog maar kort geprobeerd. Met 17 zijn je hersenen nog niet volledig ontwikkeld dus mss werd haar situatie nog beter
Om haar dan als ouders nu al te laten gaan vind ik moeilijk.
Aan de andere kant leed ze enorm en wilde ze rust

Ze schreef ook een boek. Winnen of leren

Ik hoop dat ze nu rust heeft al is het lastig dat dit haar leven heeft gekost

Het houdt me bezig omdat ik zelf een aantal jaar terug met mn spv over euthanasie sprak. Mn moeder werd er erg boos van, op mij en op de spv.
Ze snapte het niet en zou me zeker niet steunen als ik dat traject in zou gaan.
Dus in die zin ook respect voor de ouders in deze.
anoniem_180210 wijzigde dit bericht op 10-06-2019 16:32
14.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En wat wil jij nu met dit topic?
Is ze een bekende van je?
Alle reacties Link kopieren
Martine Bijl is ook dood.
Jammer hoor.
Het haalde de media

En ik vroeg me af wat ik vind

Ook omdat ik zelf met mn hv er een tijd terug over euthanasie gepraat hebt

Of ik mijn kind van 17 zou laten gaan omdat ze nu zo lijdt of dat ik haar in leven zou proberen te houden omdat ik een kans aanwezig zie voor verbetering gezien haar leeftijd en de in ontwikkeling zijnde hersenen
Alle reacties Link kopieren
Ojee niet hier ook al.

Ze leeft niet meer, dit wilde ze, ze wilde rust. Laat het dan ook rusten.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Wat is een hv?
Kun je leestekens gebruiken?
Hv hulpverlener
Ik vind dat iedereen zelf mag weten of ze dood willen. Het is niet leuk voor de omgeving, maar ik vind het behoorlijk arrogant om voor anderen te bepalen hoe en of ze moeten leven.
Alle reacties Link kopieren
vivajaline schreef:
10-06-2019 15:27
Het haalde de media

En ik vroeg me af wat ik vind

Er haalt zoveel "de media".
Je kunt je ook in stilte voor jezelf afvragen wat jij hiervan vindt.
Oke
Slotje dan
Alle reacties Link kopieren
Sorry hoor, maar over elk willekeurig nieuwsbericht wordt hier oeverloos geschreven. Waarom wordt er dan zo gereageerd als iemand een topic opent over Noa?
Ik kan me voorstellen dat juist dit nieuwsbericht je heel erg bezig kan houden. Juist bij zo’n jong meisje met een doodswens.
Waar is een forum zoals dit anders voor? Toch om mensen te vinden die met je kunnen praten over zaken die je bezighouden?

Dus...als je er niet over wilt praten reageer je toch lekker niet?
Dankje bowie
Het houdt me bezig idd

Ook omdat toen ik erover sprak met mn spver en mijn moeder dat hoorde, ze erg boos was op mij en op spv.
Ze kon en kan niet accepteren dat ik dood wilde. En nu soms nog wil, maar dan vooral rust en geen angst meer willen.
Dus ook erg respect voor haar ouders dat ze haar zo steunden.
swannie12 schreef:
10-06-2019 15:26
Martine Bijl is ook dood.
Jammer hoor.
walgelijke reactie
Alle reacties Link kopieren
Het is niet zo dat je er niet over mag praten, natuurlijk.

Alleen vind ik het wel schrijnend dat een jong iemand zo erg lijd, en daardoor als enige oplossing de dood ziet, en er in de meeste nieuwsberichten echt sensationeel mee word omgegaan.

Ik vind het erg dat, ook al leed ze zo vreselijk, ze toch 'het heft in eigen hand' heeft moeten nemen. Als er in de media nu aandacht voor is, waarom kon ze dan niet beter worden geholpen denk ik dan.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Het is toch niet bekend gemaakt waaraan ze is overleden?
Alle reacties Link kopieren
Bowie79 schreef:
10-06-2019 15:39
Sorry hoor, maar over elk willekeurig nieuwsbericht wordt hier oeverloos geschreven. Waarom wordt er dan zo gereageerd als iemand een topic opent over Noa?
Heeft er ook mee te maken hoe de OP geschreven is. Niet voor iedereen is duidelijk over wie het gaat. En het is ook niet duidelijk waarover TO het wil hebben (over Noa of over euthanasie bij jongeren of misschien wel over zichzelf?)
vivajaline schreef:
10-06-2019 15:43
Dankje bowie
Het houdt me bezig idd

Ook omdat toen ik erover sprak met mn spver en mijn moeder dat hoorde, ze erg boos was op mij en op spv.
Ze kon en kan niet accepteren dat ik dood wilde. En nu soms nog wil, maar dan vooral rust en geen angst meer willen.
Dus ook erg respect voor haar ouders dat ze haar zo steunden.
sterkte
ik herken het als moeder van …...
en het is erg zwaar
en ook over de hulpverlening is genoeg te vertellen
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
10-06-2019 15:48
Het is toch niet bekend gemaakt waaraan ze is overleden?
Voor zover ik weet is ze gestopt met eten en drinken. Dit kwam naar buiten omdat er in buitenlandse media volop verhalen verschenen dat er in Nederland tieners worden geeuthanaseerd.
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
10-06-2019 15:31
Ik vind dat iedereen zelf mag weten of ze dood willen. Het is niet leuk voor de omgeving, maar ik vind het behoorlijk arrogant om voor anderen te bepalen hoe en of ze moeten leven.
.
Hear hear.
Alle reacties Link kopieren
Bowie79 schreef:
10-06-2019 15:39
Sorry hoor, maar over elk willekeurig nieuwsbericht wordt hier oeverloos geschreven. Waarom wordt er dan zo gereageerd als iemand een topic opent over Noa?
Ik kan me voorstellen dat juist dit nieuwsbericht je heel erg bezig kan houden. Juist bij zo’n jong meisje met een doodswens.
Waar is een forum zoals dit anders voor? Toch om mensen te vinden die met je kunnen praten over zaken die je bezighouden?

Dus...als je er niet over wilt praten reageer je toch lekker niet?


Volgens mij is de wens van de familie dat 'het onderwerp' (voor nu) even met rust gelaten wordt. en wat heeft het voor zin om over haar te praten? Als je het wil hebben over de regels binnen de euthansatiewet, dan kan dat ook zonder haar als onderwerp van het topic te nemen.
Alle reacties Link kopieren
vivajaline schreef:
10-06-2019 15:43
Dankje bowie
Het houdt me bezig idd

Ook omdat toen ik erover sprak met mn spver en mijn moeder dat hoorde, ze erg boos was op mij en op spv.
Ze kon en kan niet accepteren dat ik dood wilde. En nu soms nog wil, maar dan vooral rust en geen angst meer willen.
Dus ook erg respect voor haar ouders dat ze haar zo steunden.
Nu begrijp ik je OP beter. Misschien zou je hem een beetje aan kunnen passen? Want zoals je in de reacties kan lezen, wordt je post op verschillende manieren geinterpreteert.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat dit een onderwerp is waar je een duidelijke mening over kunt hebben. Totdat het in je directe omgeving gebeurt, dan zou die mening wel eens niet meer zo vanzelfsprekend kunnen zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven