WK vrouwen voetbal

11-06-2019 23:08 142 berichten
Ik kijk geen voetbal maar ik had het er vandaag met vrienden over dat het verschil wel erg groot is. Bij het WK voor mannen kleuren hele straten, winkels enzo oranje, gaat de vlag buiten, komen er grote schermen in kroegen en pleinen waarop iedereen de wedstrijd kan zien. Komt de AH, Jumbo etc weer met een of andere actie om mee te liften...

En nu is het WK vrouwen voetbal en je hoort er bijna niemand over. Geen vlaggen buiten, niks geen oranje en de enige winkel die er aandacht aan besteed is de Blokker zover ik weet.

Vrouwen voetbal is lang nog niet zo populair als mannen voetbal. En voor mij hoeft die hele gekte ook niet want het is maar voetbal...

Ben wel benieuwd hoeveel mensen dit WK ook volgen?
Ik volg het zelf helemaal niet, maar dit is voor mij het eerste jaar dat ik het steeds blijf tegenkomen. Iemand in mijn straat heeft allemaal oranje dingen in zijn venster bank liggen. En ook op social media kom ik het steeds tegen.

Ik vind het WK en EK mannen meestal wel leuk. Maar vooral omdat ik het gedoe eromheen gezellig vind. Wie weet dat ik het vrouwen voetbal ook nog wel ooit boeiend ga vinden. Op dit moment ben ik nog niet zo ver :-P
Alle reacties Link kopieren
Aan de top zijn de mannen nou eenmaal veel beter dan de vrouwen, het verschil is echt groot. Daarom vind ik vrouwenvoetbal gewoon niet leuk om naar te kijken.
pamelacourson schreef:
11-06-2019 23:19
Aan de top zijn de mannen nou eenmaal veel beter dan de vrouwen, het verschil is echt groot. Daarom vind ik vrouwenvoetbal gewoon niet leuk om naar te kijken.
Precies, vaak gewoon echt slecht.
Mij boeit het ook niet en ik hoor er eigenlijk niemand over.
In mijn omgeving kijken wel redelijk veel mensen, ik ook. Maar het niveau is inderdaad tenenkrommend slecht, vanmiddag dat van de Leeuwinnen ook. Wereld van verschil met de mannen.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
11-06-2019 23:19
Aan de top zijn de mannen nou eenmaal veel beter dan de vrouwen, het verschil is echt groot. Daarom vind ik vrouwenvoetbal gewoon niet leuk om naar te kijken.
Helemaal mee eens. Ik kijk ook niet. Het is gewoon geen voetbal op topniveau.

Overigens vind ik wel dat het erg gehyped wordt nu. Poppetjes bij de Blokker, posters bij de Albert Heijn, oranje donuts etc. Verder gaat het er in ieder praatprogramma wel over.
bethweeter schreef:
11-06-2019 23:51
Helemaal mee eens. Ik kijk ook niet. Het is gewoon geen voetbal op topniveau.

Overigens vind ik wel dat het erg gehyped wordt nu. Poppetjes bij de Blokker, posters bij de Albert Heijn, oranje donuts etc. Verder gaat het er in ieder praatprogramma wel over.
Dat zou feministisch moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik volg het niet maar krijg er wel dingen van mee, heb juist daardoor het idee dat er nu juist wel veel aandacht voor is
Wist niet dat de AH ook een actie had en oranje donuts.
pamelacourson schreef:
11-06-2019 23:19
Aan de top zijn de mannen nou eenmaal veel beter dan de vrouwen, het verschil is echt groot. Daarom vind ik vrouwenvoetbal gewoon niet leuk om naar te kijken.
Ik wist niet of het politiek correct was om dit te mogen zeggen maar ja wel mee eens dus. Ik vind er niks aan dus ik kijk niet. En ik ben wel groot voetbalfan. Maar het damesvoetbal doet me helemaal niets. Wat een matig niveau zeg. Ik ken er ook geen een dus voel er weinig voor om te gaan kijken.
Zag er gisteren toevallig een stukje van voorbij komen maar ik ben maar gauw naar iets spannenders gegaan. Ik hoor ook niemand erover in mijn omgeving.

Ik denk dat ze het zo aan het hypen zijn om mensen enthousiaster te krijgen. Het is hier bij mij in de buurt nog niet gelukt in elk geval. Nergens oranje vlaggetjes of iets dergelijks.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk het wel en ik vind het het heel leuk. Over niveau gesproken, het is nou niet echt zo dat het mannenteam zo fantastisch gevoetbald heeft de laatste jaren. Ik heb er verder geen verstand van maar ik geniet wel van de mooie acties die ik de vrouwen zie maken. Gisteren was de wedstrijd niet al te best maar het is de 1e wedstrijd van het toernooi dus verklaarbaar. Ik zie wel een verschil in ruwheid in het spel. Mannen zijn groter en sterker en beuken er harder in. Dat vind ik ook wel wat hebben. Het is anders maar voor mij niet minder entertainment, helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Humanista,

Je verward niveau met prestatie.

Zelf heb ik nu een aantal wedstrijden gezien van diverse ploegen en ja het niveau is bij mannen echt veel beter (prestaties misschien niet niveau zeker wel)

Gisteren de leeuwinnen matig zelfs heel veel passes (vrij over 5 tot 10 meter afstand) Gingen gewoon 50% van de tijd niet goed dus ik vond het echt heeel matig (13-0 USA sloeg ook nergens op)

Dus ja niveau heel matig (nu is het niveau wel hoger als pakweg 5 jaar geleden en doen de Nederlandse dames het in het dames voetbal redelijk goed de laatst jaren maar je moet het niet willen vergelijken,
(dan is een zondag 4e klasse bierteam nog leuker en beter om naar te kijken :()
Het niveau op mannen EK's en WK's is sowieso veel minder dan het normale clubvoetbal omdat die spelers veel te weinig met elkaar spelen om er geweldig voetbal van te maken. Ze kennen elkaar simpelweg niet goed genoeg en spelen te weinig met elkaar om het te laten werken.

Als je echt leuk voetbal wil zien kan je beter gewoon een leuke club uitzoeken en Champions League kijken.
Het vorige EK was om te huilen zo saai en ook het WK viel enorm tegen.
Alle reacties Link kopieren
Laat ik dan even een tegengeluid geven en zeggen dat ik het WEL leuk vind, dat ik ze prima vind spelen, en dat de meeste mensen in mijn omgeving er ook naar kijken. Ik vind die Blokker-actie juist wel goed. Het vrouwenvoetbal mag best gestimuleerd worden en er mag ook best een signaal afgegeven worden dat dit ook meetelt, al was het maar voor alle voetballende meiden in Nederland.

Met dat geklaag over 'het is geen mannenvoetbal' kan ik niet zo veel. Met een financiering die ongeveer 5-10% is van die van de mannen is dat ook niet zo gek. En trouwens, je hóeft er niet naar te kijken.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Sorry de prestaties zijnd e laatste jaren goed

Maar Maechtje de basis van voetbal is naar elkaar overspelen (afgelopen wedstrijd konden ze gewoon, vrije passen over 5 tot 10 meter kwam maar 50% aan, zelfs voor vrouwen voetbal is dit ronduit zeer matig.
Alle reacties Link kopieren
Ze zouden bij dames voetbal gewoon andere regels moeten gaan hanteren. Een kleiner veld, een kleiner doel, minder speeltijd, meer wisselen, schietklok (net als bij basketbal) en minder grote stadions.

Het niveau is dramatisch, deels komt dat door het gebrek aan fysiek maar ook motorisch is het anders dan bij de mannen. Een gemiddelde Nederlandse amateur ploeg zou hoog scoren op het vrouwen WK. Ik denk persoonlijk dat dat vooral te maken heeft met het feit dat vrouwen gewoon anders gebouwd zijn dan mannen en daarom zouden de regels dan ook anders moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Behalve dat ze het natuurlijk wel goed gedaan hebben de laatste tijd, is het waarschijnlijk gewoon het gebrek aan een mannenelftal bij de afgelopen EK's en WK's waardoor de winkeliers het nu maar bij de vrouwen proberen met hun oranje spullen. Ook op tv wordt alles nu opeens uitgezonden (ook van de andere deelnemende landen), gewoon omdat de Nederlandse mannen niks gepresteerd hebben de afgelopen jaren.
DeMessias, dat heb ik ook gedacht. Vooral een kleiner doel. Dan staat er zo'n keeper van 1.70 meter te verdwalen in dat grote doel, dan kun je de helft van de ballen niet eens tegenhouden, al zou je nog zo goed zijn.
Alle reacties Link kopieren
omdat het niveau waarop ze spelen om te janken is
Alle reacties Link kopieren
DeMessias schreef:
12-06-2019 09:14
Ze zouden bij dames voetbal gewoon andere regels moeten gaan hanteren. Een kleiner veld, een kleiner doel, minder speeltijd, meer wisselen, schietklok (net als bij basketbal) en minder grote stadions.

Het niveau is dramatisch, deels komt dat door het gebrek aan fysiek maar ook motorisch is het anders dan bij de mannen. Een gemiddelde Nederlandse amateur ploeg zou hoog scoren op het vrouwen WK. Ik denk persoonlijk dat dat vooral te maken heeft met het feit dat vrouwen gewoon anders gebouwd zijn dan mannen en daarom zouden de regels dan ook anders moeten zijn.
Eens!
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
12-06-2019 09:37
Behalve dat ze het natuurlijk wel goed gedaan hebben de laatste tijd, is het waarschijnlijk gewoon het gebrek aan een mannenelftal bij de afgelopen EK's en WK's waardoor de winkeliers het nu maar bij de vrouwen proberen met hun oranje spullen. Ook op tv wordt alles nu opeens uitgezonden (ook van de andere deelnemende landen), gewoon omdat de Nederlandse mannen niks gepresteerd hebben de afgelopen jaren.
Winkeliers proberen het overal bij alles waar er vraag is proberen winkeliers te verkopen (en dat is ook goed dat is de markt)
Natuurlijk bij een goed resultaat, In welke sporten dan ook gaan de verkopen altijd beter.
Alle reacties Link kopieren
Wat iedereen hier ook zegt (dramatisch, geen niveau, om te janken, een zondag 4e klasse bierteam is leuker en beter (serieus joh??, heb je er echt verstand van?), tenenkrommend slecht), ik vind het leuk en ik ga het hele wk kijken. En dat 50% van de passes niet aankomt, heb je zitten tellen of zo? Doe je dat ook bij de mannen?
humanista schreef:
12-06-2019 20:57
Wat iedereen hier ook zegt (dramatisch, geen niveau, om te janken, een zondag 4e klasse bierteam is leuker en beter (serieus joh??, heb je er echt verstand van?), tenenkrommend slecht), ik vind het leuk en ik ga het hele wk kijken. En dat 50% van de passes niet aankomt, heb je zitten tellen of zo? Doe je dat ook bij de mannen?
Als ik voetbal kijk vind ik het wel leuk om goed voetbal te kijken inderdaad. Waarom voel je je zo aangevallen?
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
12-06-2019 21:02
Als ik voetbal kijk vind ik het wel leuk om goed voetbal te kijken inderdaad. Waarom voel je je zo aangevallen?
ik voel me niet persoonlijk aangevallen hoor. Het zal me allemaal boeien verder of iemand wel of niet wil kijken. Maar ik vind wel dat er vreselijk overdreven gereageerd wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven