Asociale chauffeur vernedert oudere mevrouw

14-06-2019 14:42 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://nos.nl/artikel/2289000-regiotax ... gende.html


Gelukkig is deze hufter ontslagen, want wat kook ik hiervan... filmpje in link.
Sugar and spice, and everything nice.
Hulde voor het verspreiden meid
Niet om dit goed te praten maar weet je hoeveel werkdruk die chauffeurs mee krijgen? En dat ze altijd te kort worden ingeroosterd?
Dat ze altijd moeten wachten tot iemand eindelijk eens naar beneden komt? Dat de volgende dan gaat klagen dat die te laat is?
2019 schreef:
14-06-2019 14:55
Niet om dit goed te praten maar weet je hoeveel werkdruk die chauffeurs mee krijgen? En dat ze altijd te kort worden ingeroosterd?
Dat ze altijd moeten wachten tot iemand eindelijk eens naar beneden komt?
Ja balen. Maar geen onschuldige mensen mee lastigvallen lijkt me...
En anders een ander beroep kiezen...
Marigold1986 schreef:
14-06-2019 14:57
Ja balen. Maar geen onschuldige mensen mee lastigvallen lijkt me...
En anders een ander beroep kiezen...
Tja.. makkelijk praten ander beroep.
Een hufterige taxichauffeur, dat zie je niet vaak. :sarcastic:
RikM schreef:
14-06-2019 14:58
Een hufterige taxichauffeur, dat zie je niet vaak. :sarcastic:
Gisteren nog in een parkeergarage. Een gewone taxichauffeur, hij had trouwens wel veel deuken in zijn auto zitten. :proud:
2019 schreef:
14-06-2019 14:55
Niet om dit goed te praten maar weet je hoeveel werkdruk die chauffeurs mee krijgen? En dat ze altijd te kort worden ingeroosterd?
Dat ze altijd moeten wachten tot iemand eindelijk eens naar beneden komt?
En dan op het volgende adres waar ze iemand moeten ophalen
worden ze uitgefoeterd omdat ze 'te laat' zijn.
Dan volgt er een Facebook-klacht over de niet-punctuele chauffeur.
Of als ze één persoon gaan ophalen, willen er opeens (onaangekondigd) nog drie niet-gehandicapte familieleden gratis meerijden in de bus.

Ik heb veel respect voor de 99,99% van de chauffeurs die sociaal, beleefd en geduldig blijven, wat ze ook de hele dag meemaken en over zich heen krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Op zich ben ik het eens met Odense, maar deze man is wel erg respectloos. Vooral als hij naar buiten loopt en in zijn handen gast klappen. Alsof hij het tegen een hond heeft. Echt respectloos.
En die mevrouw die dit had opgenomen had het ook naar zijn werkgever kunnen sturen in plaats van op facebook te zetten.
okkervil schreef:
14-06-2019 15:10
Op zich ben ik het eens met Odense, maar deze man is wel erg respectloos. Vooral als hij naar buiten loopt en in zijn handen gast klappen. Alsof hij het tegen een hond heeft. Echt respectloos.
Klopt maar we weten niet wat er vooraf is gegaan.
En dit filmpje blijft die man zijn leven lang achter volgen. Terwijl die mevrouw het simpel naar zijn werkgever had kunnen sturen.
Nee heel Nederland moet het weten.
Nu ook heel viva. :proud:
Zeg to je zocht toch nog werk? Ze hebben een baan vrij daar.
okkervil schreef:
14-06-2019 15:10
Op zich ben ik het eens met Odense, maar deze man is wel erg respectloos. Vooral als hij naar buiten loopt en in zijn handen gast klappen. Alsof hij het tegen een hond heeft. Echt respectloos.

Nou, inderdaad. Hij lijkt wel onder invloed van iets.
Overigens had ik geloof ik die mevrouw bij mijzelf in de auto gezet, die had ik niet mee laten gaan met deze chauffeur.
Alle reacties Link kopieren
Bizar dat jullie meelijden hebben met deze vent. Elke baan kent tijdsdruk. Een buschauffeur is vaak zat laat en niemand die moeilijk doet.
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt een hekel aan dit soort filmpjes.
Kandijsuiker schreef:
14-06-2019 15:17
Bizar dat jullie meelijden hebben met deze vent. Elke baan kent tijdsdruk. Een buschauffeur is vaak zat laat en niemand die moeilijk doet.
Weet je dat zeker?
Hannie85 schreef:
14-06-2019 15:19
Ik heb echt een hekel aan dit soort filmpjes.
+1
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
14-06-2019 14:55
Niet om dit goed te praten maar weet je hoeveel werkdruk die chauffeurs mee krijgen? En dat ze altijd te kort worden ingeroosterd?
Dat ze altijd moeten wachten tot iemand eindelijk eens naar beneden komt? Dat de volgende dan gaat klagen dat die te laat is?

Klopt. Maar dat maakt DIT niet goed. Erg hufterig. En dit komt vaker voor; hufterig gedrag en asociaal rijgedrag door de chauffeurs.

En ja: ik ben van meerdere dingen getuige geweest. 1 persoon was door de chauffeur niet vastgezet met zijn rolstoel waardoor deze persoon tgv het roekeloos rijden omviel en er ernstig letsel aan overhield.

En als persoon x te laat beneden zit: laat ze het personeel wat hierbij ondersteund erop aanspreken (die helpen vaak hun cliënt naar de wachtplek) en niet een kwetsbare oudere!
Kandijsuiker schreef:
14-06-2019 15:17
Bizar dat jullie meelijden hebben met deze vent. Elke baan kent tijdsdruk. Een buschauffeur is vaak zat laat en niemand die moeilijk doet.
Ik ben het met je eens.
Tijdsdruk is geen excuus om je zo te gedragen.
Alle reacties Link kopieren
Er valt helemaal niets goed te praten aan het gedrag van deze chauffeur. Maar er valt ook helemaal niets goed te praten aan het online zetten van zulke filmpjes. Spreek die man erop aan, stuur het filmpje naar z'n werkgever, maar hier hoeft half nederland toch niet van mee te genieten?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Waarom dit bericht nog plaatsen als het bedrijf in kwestie al heeft aangegeven dat de man niet meer werkzaam is als chauffeur bij hun bedrijf. Wat is het nut daarvan?

En even wat feiten; het was helemaal geen “oudere dame” en het bedrijf heeft nooit gezegd dat de man ontslagen is.

Verder is het gedrag van de chauffeur inderdaad ongepast. Maar de dame had al op de plek moeten zijn voordat de taxi arriveert. Zijn uitingen zijn ontoelaatbaar maar zijn frustratie is best te begrijpen.
2019 schreef:
14-06-2019 15:11
En dit filmpje blijft die man zijn leven lang achter volgen. Terwijl die mevrouw het simpel naar zijn werkgever had kunnen sturen.
Nee heel Nederland moet het weten.
Nu ook heel viva. :proud:
.
Hoewel ik eerder deze week met verbazing en boosheid naar dit filmpje heb gekeken ben ik het hier ook mee eens.
Dit soort dingen op social media gooien vind ik echt onnodig. Al snap ik wel dat die vrouw waarschijnlijk in emotie handelde, even nadenken voordat je zoiets op internet gooit lijkt me belangrijk.
Kandijsuiker schreef:
14-06-2019 15:17
Bizar dat jullie meelijden hebben met deze vent. Elke baan kent tijdsdruk. Een buschauffeur is vaak zat laat en niemand die moeilijk doet.
Ik heb toch niet gezegd dat ik het gedrag van deze ene persoon goedkeur?
Maar de filmer had het ook bij de werkgever kunnen melden in plaats van op een internet-riool te zetten.

En nee, niet elke baan kent tijdsdruk. Er zijn in elke organisatie wel pipo's die weinig hoeven te doen en die vaak een veeel hoger salaris hebben dan een gemiddelde chauffeur.
anoniem_386860 wijzigde dit bericht op 14-06-2019 15:31
10.09% gewijzigd
Zijn frustratie kan ik best begrijpen als iemand dit filmt en zo commentaar staat te leveren en iemand anders zijn werkgever al heeft gebeld ( begrijp ik uit dat commentaar).
Men moet tegenwoordig rekening houden dat praktisch iedereen zijn telefoon pakt en gaat filmen en op facebook neer zet.
2019 schreef:
14-06-2019 15:10
En die mevrouw die dit had opgenomen had het ook naar zijn werkgever kunnen sturen in plaats van op facebook te zetten.
Daar heb je wel gelijk in eigelijk....
Om het zo openbaar te maken was ook een lelijke streek...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven