Vermiste Sumanta Bansi

26-06-2019 18:15 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
De studente Sumanta Bansi (23) uit Hoorn, die al sinds februari 2018 is vermist, is mogelijk slachtoffer geworden van een misdrijf.

De politie bracht haar zaak dinsdagavond in het programma Opsporing Verzocht aan de orde.
Er ligt een beloning klaar van 15.000 euro voor de tip die leidt naar de vermiste vrouw.
De vrouw, die tot haar verdwijning in Hoorn woonde, wordt door de politie als een ’ambitieuze studente’ beschreven.
Sumanta was twee jaar eerder vanuit haar geboorteland Suriname naar West-Friesland gekomen en was begonnen met een studie aan de Universiteit van Amsterdam.
Begin vorig jaar verdween zij plotseling.
Slachtoffer
Inmiddels houdt de politie er rekening mee dat Sumanta niet vrijwillig is verdwenen en mogelijk slachtoffer is geworden van een misdrijf.
In Opsporing Verzocht vraagt de politie om informatie over de studente. Wat speelde er in haar leven en wat is haar mogelijk fataal geworden? En wie heeft haar na 18 februari 2018 nog gezien of gesproken?
De politie wil graag zo veel mogelijk mensen spreken die Sumanta tijdens haar leven in Nederland hebben gekend.
Sumanta’s familie leeft al bijna anderhalf jaar met veel vragen. Haar moeder vertelt vanuit Suriname over haar dochter en de periode van onzekerheid.
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... um=organic

Ik vind dit zo’n aparte vermissingszaak!

Waarom is haar vermissing in februari 2018 pas in november 2018 bij de politie gemeld en dan ook nog niet eens door een familielid (indirect) en waarom treedt de politie er nu pas mee naar buiten? Ook dat echtpaar waarbij ze woonde heeft nooit melding van haar vermissing gemaakt. Dat is toch ontzettend verdacht?

https://www.parool.nl/amsterdam/waarom- ... ~b75b4692/

Eigenlijk ga ik er vanuit dat er wel iets is gebeurd in de familiaire sfeer, ook vanwege die tweede zwangerschap nadat de eerste onder druk van familie was afgebroken. Ik weet niet of je speculeren mag, maar ik denk dat de politie getuigen en een lichaam nodig heeft om een zaak rond te krijgen en echt wel mogelijke verdachten op het oog heeft.

Wat denken jullie ervan?
liliane13 wijzigde dit bericht op 26-06-2019 19:25
0.69% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Oeps dubbel
.
Ik keek gisteren naar Opsporing Verzocht en vond het heel apart dat deze dame moeder wilde worden terwijl ze in de financiële shit zat, én dat er met geen woord gerept werd over de verwekker(s) van haar zwangerschappen. Haar hele leven breed uit gemeten en geen woord over een partner. Heel apart. En inderdaad ook heel apart dat ze zo laat als vermist werd opgegeven.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ga er vanuit dat een aantal mensen/familieleden in haar nabije omgeving dondersgoed weten wat er met haar gebeurd is, maar onder een hoedje spelen en deze vermissing in de doofpot hebben willen houden. Hoe verklaar je dit anders?

Ik hoop dat de politie snel aanknopingspunten heeft om deze zaak op te lossen en de verantwoordelijken voor haar vermissing kunnen laten berechten.
liliane13 wijzigde dit bericht op 26-06-2019 18:27
0.13% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Het item uit Opsporing Verzocht voor mensen die het willen terugzien:

https://opsporingverzocht.avrotros.nl/z ... i-vermist/
liliane13 wijzigde dit bericht op 26-06-2019 18:26
1.58% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Brrr wat een naar en vreemd verhaal
Jeetje wat een raar verhaal, ook dat niemand aan de bel trekt.
Alle reacties Link kopieren
Ja welke moeder denkt nou “goh, ik heb al negen maanden niks van mijn zwangere (!) dochter in het buitenland gehoord, misschien maar eens een bevriende priester daar vragen of hij de politie wil alarmeren?”. Een cultuurverschil kan dit toch nog niet eens verklaren? En we leven niet in de tijd waarbij communicatie nou heel lastig is, zelfs al zou ze diep in de binnenlanden hebben gezeten, wat niet eens het geval was volgens mij. Ik kan er met mijn hoofd niet bij en raak eigenlijk zwaar geïrriteerd van die moeder, want dit laat je toch niet zo lang op z’n beloop als je dochter zoek is? Al weten wij niet alles natuurlijk, maar dit is voor mij zo ontzettend onvoorstelbaar en ik heb niet eens kinderen!
liliane13 wijzigde dit bericht op 26-06-2019 18:50
10.20% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het ook heel vreemd dat er niet verteld werd of de familie waar ze verbleef haar vermissing had opgemerkt. En inderdaad, de vader van de baby bleef ook buiten beeld.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ook liep Bansi stage bij tandartspraktijk Astina Dental. Nadat ze niet op haar werk kwam opdagen, probeerde de praktijk tevergeefs contact met haar op te nemen. ,,We waren benieuwd wat er met haar was. We belden en appten haar, maar ze reageerde niet”, zegt assistent Sahti van Astina Dental.

De praktijk ging ervan uit dat Bansi niet serieus was. ,,We dachten: die wil niet meer komen. Ze kwam vaak te laat.” Ook was de student onduidelijk over haar opleiding. ,,We vroegen meermaals om de stagegegevens van haar school, maar steeds had ze een smoes.” Bansi had tegen de praktijk gezegd dat ze studeerde aan de Academische Centrum Tandheelkunde Amsterdam (ACTA), verbonden aan de UvA. De praktijk kwam er uiteindelijk via de recherche achter dat dit niet klopte.
geneet van 't laeve
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
26-06-2019 18:35
Ik vond het ook heel vreemd dat er niet verteld werd of de familie waar ze verbleef haar vermissing had opgemerkt. En inderdaad, de vader van de baby bleef ook buiten beeld.
Nee, enkel “ De politiewoordvoerder kon niet ingaan op de vraag waarom het echtpaar haar verdwijning niet heeft gemeld.”

Uit het Paroolartikel dat ik eerder al linkte (https://www.parool.nl/amsterdam/waarom- ... ~b75b4692/). En inderdaad, de vader van haar baby wordt helemaal uit het verhaal gelaten. Goede kans dus, ook gezien de uitgeloofde beloning, dat de politie allang meer weet.
.
Alle reacties Link kopieren
Liliane13 schreef:
26-06-2019 18:33
Ja welke moeder denkt nou “goh, ik heb al negen maanden niks van mijn zwangere (!) dochter in het buitenland gehoord, misschien maar eens een bevriende priester daar vragen of hij de politie wil alarmeren?”. Een cultuurverschil kan dit toch nog niet eens verklaren? En we leven niet in de tijd waarbij communicatie nou heel lastig is, zelfs al zou ze diep in de binnenlanden hebben gezeten, wat niet eens het geval was volgens mij. Ik kan er met mijn hoofd niet bij en raak eigenlijk zwaar geïrriteerd van die moeder, want dit laat je toch niet zo lang op z’n beloop als je dochter zoek is? Al weten wij niet alles natuurlijk, maar dit is voor mij zo ontzettend onvoorstelbaar en ik heb niet eens kinderen!
Quote mezelf even. Zoiets kan ik me alleen voorstellen als de relatie tussen moeder en dochter zwaar verstoord was, maar dat zou dan benoemd kunnen worden in de berichtgeving, terwijl nu wordt gesuggereerd dat moeders zich gewoon interesseerde in haar dochter, dus het is echt heel raar dat moeders, dat echtpaar waar ze woonde en mogelijk ook haar onbesproken baby daddy niet direct haar vermissing hebben gemeld.
.
https://opsporingverzocht.avrotros.nl/z ... i-vermist/

Ben nu dit filmpje aan het kijken maar begrijp ook niet dat je in DH werkt als je in Hoorn woont?
Alle reacties Link kopieren
Baankje1 schreef:
26-06-2019 18:44
De praktijk ging ervan uit dat Bansi niet serieus was. ,,We dachten: die wil niet meer komen. Ze kwam vaak te laat.” Ook was de student onduidelijk over haar opleiding. ,,We vroegen meermaals om de stagegegevens van haar school, maar steeds had ze een smoes.” Bansi had tegen de praktijk gezegd dat ze studeerde aan de Academische Centrum Tandheelkunde Amsterdam (ACTA), verbonden aan de UvA. De praktijk kwam er uiteindelijk via de recherche achter dat dit niet klopte.
Ik vind het wel vaag dat ze hierover liegt, terwijl ze biomedische wetenschappen studeert. In het filmpje van Opsporing Verzocht wordt gezegd dat ze zich wel had ingeschreven voor de studie Tandheelkunde voor het nieuwe schooljaar.
.
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
26-06-2019 19:12
https://opsporingverzocht.avrotros.nl/z ... i-vermist/

Ben nu dit filmpje aan het kijken maar begrijp ook niet dat je in DH werkt als je in Hoorn woont?
Ja en ik zat in het filmpje dat ze biomedische wetenschappen zou studeren, maar in de artikelen op internet volgens mij tandheelkunde? Ze werkte ook bij een tandartspraktijk
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
26-06-2019 19:12
https://opsporingverzocht.avrotros.nl/z ... i-vermist/

Ben nu dit filmpje aan het kijken maar begrijp ook niet dat je in DH werkt als je in Hoorn woont?
Er zit wel een grote Hindoestaanse gemeenschap in Den Haag, dus waarschijnlijk was ze daar sowieso al bekend en is die praktijk mogelijk ook niet van een Hindoestaan?
.
Liliane13 schreef:
26-06-2019 19:14
Er zit wel een grote Hindoestaanse gemeenschap in Den Haag, dus waarschijnlijk was ze daar sowieso al bekend en is die praktijk mogelijk ook niet van een Hindoestaan?
Dat zou kunnen! Maar het zijn wel allemaal gekke dingen, ook met die opleiding en dan ook nog zwanger... Wat een ellende.
Alle reacties Link kopieren
Ja, hoe zit het nou echt met die moeder en dat echtpaar waar ze bij inwoonde die zich allemaal niet binnen afzienbare tijd gemeld hebben bij de politie nadat Sumanta vermist geraakt was? En waarom wordt er niks vermeld over de vader van het ongeboren kind, tevens dus de mogelijke (ex-)partner van Sumanta? Vragen, vragen.
.
Alle reacties Link kopieren
Liliane13 schreef:
26-06-2019 19:32
Ja, hoe zit het nou echt met die moeder en dat echtpaar waar ze bij inwoonde die zich allemaal niet binnen afzienbare tijd gemeld hebben bij de politie nadat Sumanta vermist geraakt was? En waarom wordt er niks vermeld over de vader van het ongeboren kind, tevens dus de mogelijke (ex-)partner van Sumanta? Vragen, vragen.
Misschien kent niemand de vader van het kindje?
Klinkt misschien heel raar maar het komt echt voor.
Verder een hele vreemde zaak,bizar.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
26-06-2019 19:57
Misschien kent niemand de vader van het kindje?
Klinkt misschien heel raar maar het komt echt voor.
Verder een hele vreemde zaak,bizar.
Dat kan inderdaad. Ik had er niet eerder aan gedacht, maar kan het me nu wel voorstellen.
.
Alle reacties Link kopieren
Liliane13 schreef:
26-06-2019 20:00
Dat kan inderdaad. Ik had er niet eerder aan gedacht, maar kan het me nu wel voorstellen.
Misschien was die man getrouwd/in een relatie?
Ik weet het ook niet hoor maar misschien is dat de reden dat niemand in haar omgeving lijkt te weten wie het is?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vooral sneu voor Sumanta zelf die duidelijk strubbelingen in haar leven had. Al die familie en zo zou ik misschien het voordeel van de twijfel moeten geven, maar ik vertrouw ze totaal niet. Ik ken veel Hindoestanen en ze zijn wel open, maar de gemeenschap an sich is toch vrij gesloten. Ook is er geen zogenoemde eerwraak, maar op een andere manier spelen er wel soortgelijke problemen:
https://www.trouw.nl/nieuws/beklemd-in- ... ~b377acf9/
Hopelijk is dit onderzoek inmiddels alweer wat achterhaald (het is uit 2004).

De politie sluit overigens zo goed als uit dat Sumanta zelfmoord heeft gepleegd omdat ze zo blij zou zijn geweest met haar zwangerschap en zo graag moeder wilde worden.
.
Rosabella1 schreef:
26-06-2019 20:04
Misschien was die man getrouwd/in een relatie?
Ik weet het ook niet hoor maar misschien is dat de reden dat niemand in haar omgeving lijkt te weten wie het is?
Ja misschien wel dat getrouwde stel waar ze woonde?
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
26-06-2019 21:25
Ja misschien wel dat getrouwde stel waar ze woonde?
Precies wat ik dacht.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik denk dat wel bekend is wie de vader is. Als de politie dat echt niet wist zouden ze toch juist in de oproep wel vragen of iemand wist wie het was en of de vader zich wilde melden?

Ik denk inderdaad dat het klopt wat jullie zeggen, dat de politie al veel meer weet maar alleen nog op zoek is naar bewijzen. Ook dat bos wat genoemd werd kan toch geen toeval zijn? Ze brachten het nu alsof daar elke week lijken worden gevonden ofzo, dat zal toch ook niet het geval zijn lijkt mij. Iets zal ze wel naar die plek wijzen.

Een vreemde een trieste zaak. Ook een raar verhaal dat ze bij die tandarts zei dat ze tandheelkunde studeerde maar dat in het echt niet deed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven