De stint mag komende schooljaar de weg weer op.

10-07-2019 18:34 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.nu.nl/politiek/5963533/mini ... lk_wrapper
Ik weet niet wat ik daar nu van vind. De oorzaak van het ongeluk is nog niet gevonden, en wordt misschien ook wel nooit gevonden. Maar toch mag dat ding de weg weer op. Met zelfs twee kinderen meer er in.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Oh
De nieuwe versie van de stint is verbeterd en nog veel beter gecontroleerd dan de vorige.

Het was een afschuwelijk ongeluk, laat daar geen misverstand over zijn, maar er gebeuren ook met andere voertuigen ongelukken en die rijden ook nog steeds.
Rubble schreef:
10-07-2019 18:40
De nieuwe versie van de stint is verbeterd en nog veel beter gecontroleerd dan de vorige.

Het was een afschuwelijk ongeluk, laat daar geen misverstand over zijn, maar er gebeuren ook met andere voertuigen ongelukken en die rijden ook nog steeds.
Nou inderdaad dit....
Rubble schreef:
10-07-2019 18:40
De nieuwe versie van de stint is verbeterd en nog veel beter gecontroleerd dan de vorige.

Het was een afschuwelijk ongeluk, laat daar geen misverstand over zijn, maar er gebeuren ook met andere voertuigen ongelukken en die rijden ook nog steeds.
Precies dit ja!
Alle reacties Link kopieren
Rubble schreef:
10-07-2019 18:40
De nieuwe versie van de stint is verbeterd en nog veel beter gecontroleerd dan de vorige.

Het was een afschuwelijk ongeluk, laat daar geen misverstand over zijn, maar er gebeuren ook met andere voertuigen ongelukken en die rijden ook nog steeds.
Precies.

Er zou echt niks meer de weg op mogen als we alles net zo behandelden als die stint.
Begrijp ik nog steeds niks van.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
10-07-2019 18:45
Precies.

Er zou echt niks meer de weg op mogen als we alles net zo behandelden als die stint.
Begrijp ik nog steeds niks van.
Precies.

Bij de Boeing max moesten er eerst 2 neerstorten voordat er maatregelen genomen werden en zelfs toen bleven maatschappijen er gewoon mee vliegen.
Alle reacties Link kopieren
Rubble schreef:
10-07-2019 18:40
De nieuwe versie van de stint is verbeterd en nog veel beter gecontroleerd dan de vorige.

Het was een afschuwelijk ongeluk, laat daar geen misverstand over zijn, maar er gebeuren ook met andere voertuigen ongelukken en die rijden ook nog steeds.
Maar ze weten nog steeds niet wat er mis is gegaan. Wat hebben ze dan verbeterd?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Werd tijd. Ja het is verschrikkelijk triest maar wij kregen onlangs een terugroepactie van de auto omdat de remmen konden blokkeren bleek uit onderzoek.
Nou zo erg was het blijkbaar ook weer niet want we moesten gewoon een afspraak maken en er zelf heen rijden.

Ik vind het prima dat er de tijd is genomen om te controleren of de stints veilig zijn. Daar zijn wijzigingen aan gekomen en ze liggen nog meer onder het vergrootglas dan menig borduurwerk.

Ik vind het nog steeds vreemd dat er zo'n hetze is gekomen tegen de stint.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik heb die dingen nooit begrepen. Ze rijden echt behoorlijk hard met die dingen, en die kinderen zitten zonder helm o.i.d. in dat karretje. Je gaat toch ook niet op een scooter zitten met je kind achterop zonder helm?

Ik heb geen kleine kinderen maar als ik ze wel had zou ik absoluut niet willen dat ze zo vervoerd worden. En dat zei ik voor dit ongeluk ook al.
Alle reacties Link kopieren
Heldens schreef:
10-07-2019 19:01
Ik heb die dingen nooit begrepen. Ze rijden echt behoorlijk hard met die dingen, en die kinderen zitten zonder helm o.i.d. in dat karretje. Je gaat toch ook niet op een scooter zitten met je kind achterop zonder helm?

Ik heb geen kleine kinderen maar als ik ze wel had zou ik absoluut niet willen dat ze zo vervoerd worden. En dat zei ik voor dit ongeluk ook al.
Wel als het een snorscooter is.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Goede zaak. Ja we lopen meer risico in het verkeer dan voorheen. Het is drukker, de e bikes razen je om de oren. Al dan niet bestuurd door overschattende ouderen of appende jongeren.
De Stint is een onderdeel van het verkeer. Inmiddels goed nagekeken en de bestuurders moeten een rijtest ondergaan. Beter dan in mijn tijd, toen iedereen van 16 op een brommer mocht stappen. Met een beetje geluk was je stoer en was die nog opgevoerd ook.
Regels worden strenger en dat is goed, maar overdrijven is ook een vak apart.
Alle reacties Link kopieren
redhead70 schreef:
10-07-2019 19:19
Goede zaak. Ja we lopen meer risico in het verkeer dan voorheen. Het is drukker, de e bikes razen je om de oren. Al dan niet bestuurd door overschattende ouderen of appende jongeren.
De Stint is een onderdeel van het verkeer. Inmiddels goed nagekeken en de bestuurders moeten een rijtest ondergaan. Beter dan in mijn tijd, toen iedereen van 16 op een brommer mocht stappen. Met een beetje geluk was je stoer en was die nog opgevoerd ook.
Regels worden strenger en dat is goed, maar overdrijven is ook een vak apart.
Krijg je tegenwoordig een boete van 95 euro voor als ze je betrappen.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
10-07-2019 19:21
Krijg je tegenwoordig een boete van 95 euro voor als ze je betrappen.
Top actie!
Alle reacties Link kopieren
Heldens schreef:
10-07-2019 19:01
Ik heb die dingen nooit begrepen. Ze rijden echt behoorlijk hard met die dingen, en die kinderen zitten zonder helm o.i.d. in dat karretje. Je gaat toch ook niet op een scooter zitten met je kind achterop zonder helm?

Ik heb geen kleine kinderen maar als ik ze wel had zou ik absoluut niet willen dat ze zo vervoerd worden. En dat zei ik voor dit ongeluk ook al.
Maar wel in een bakfiets zonder enige bescherming of op hele jonge leeftijd zelf laten fietsen(zonder helm) in de auto even snel zonder zitje. Het is heel triest, maar er gebeuren dagelijks ongelukken van gelijke strekking, waarbij hele gezinnen omkomen of zwaar gewond raken. De auto is een van de grootste moordenaars als je t zo bekijkt en toch rijden we er massaal in.
Alle reacties Link kopieren
*Sjaan* schreef:
10-07-2019 19:23
Top actie!
Vind ik ook! Al zie ik er nog genoeg appen :( Maar goed, dat zie ik ook bij autobestuurders...
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
En terecht! Als er vier kantoorklerken in gezeten hadden was er lang niet zoveel heisa om geweest. Het is echt heel erg wat er is gebeurd maar het is allemaal erg overtrokken.
Er zijn genoeg maatregelen genomen om ongelukken te voorkomen en ook menselijk falen kan hierbij niet 100% worden uitgesloten.
Ik ken genoeg kdv’s Die gebruik maken van de stint en die hadden er echt nooit gedoe mee, dat ding werd regelmatiger onderhouden dan een auto.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Heldens schreef:
10-07-2019 19:01
Ik heb die dingen nooit begrepen. Ze rijden echt behoorlijk hard met die dingen, en die kinderen zitten zonder helm o.i.d. in dat karretje. Je gaat toch ook niet op een scooter zitten met je kind achterop zonder helm?

Ik heb geen kleine kinderen maar als ik ze wel had zou ik absoluut niet willen dat ze zo vervoerd worden. En dat zei ik voor dit ongeluk ook al.
Ik deel geheel en al je mening.
Alle reacties Link kopieren
Rubble schreef:
10-07-2019 18:40
De nieuwe versie van de stint is verbeterd en nog veel beter gecontroleerd dan de vorige.

Het was een afschuwelijk ongeluk, laat daar geen misverstand over zijn, maar er gebeuren ook met andere voertuigen ongelukken en die rijden ook nog steeds.
precies.
Alle reacties Link kopieren
Hvg2017 schreef:
10-07-2019 19:24
Maar wel in een bakfiets zonder enige bescherming of op hele jonge leeftijd zelf laten fietsen(zonder helm) in de auto even snel zonder zitje. Het is heel triest, maar er gebeuren dagelijks ongelukken van gelijke strekking, waarbij hele gezinnen omkomen of zwaar gewond raken. De auto is een van de grootste moordenaars als je t zo bekijkt en toch rijden we er massaal in.
vergeet motoren en brommers niet.
SombraOnline schreef:
10-07-2019 19:21
Krijg je tegenwoordig een boete van 95 euro voor als ze je betrappen.
De volgende stap lijkt mij nu toch wel de fietsers een boete geven die zonder op of om kijken de weg overflitsen.
Heldens schreef:
10-07-2019 19:01
Ik heb die dingen nooit begrepen. Ze rijden echt behoorlijk hard met die dingen, en die kinderen zitten zonder helm o.i.d. in dat karretje. Je gaat toch ook niet op een scooter zitten met je kind achterop zonder helm?

Ik heb geen kleine kinderen maar als ik ze wel had zou ik absoluut niet willen dat ze zo vervoerd worden. En dat zei ik voor dit ongeluk ook al.
Ik heb ze wel begrepen en best een uitkomst maar niet geschikt voor drukke 50 km per uur wegen of hogere snelheid maar zo in een rustige wijk is dat een prima middel om alle kinderen bij elkaar te houden en snel ergens te komen.
Kinderen laten lopen of zelf laten fietsen is een stuk gevaarlijker dan een stint. Vroeger liep ik met 9 kinderen vanaf 3 scholen ruim 20 minuten naar de Bso. Echt niet fijn! 2 grote kruispunten over en altijd stond er van alles op het voetpad waardoor je de weg op moest.

100 keer liever veilig bij elkaar. Helm vind ik ook niet nodig met een stint. Ik vond hem helemaal niet hard gaan en op de fiets vind ik een helm ook niet nodig. Straks mogen de kinderen thuis de trap niet meer af zonder helm en kniebeschermers....
mevrouwiglesias schreef:
10-07-2019 18:34
Met zelfs twee kinderen meer er in.
Nee hoor. Er mochten er ook al 10 in. (En ik kan het weten want heb zelf in de KO gewerkt en met zo'n ding gereden)
Op de BSO mag je als leidster werken met 10 kinderen dus beetje onlogisch dat je er dan maar 8 in mag vervoeren. Al las ik wel dat ze volgend jaar het misschien alsnog aan willen gaan passen.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
10-07-2019 19:50
De volgende stap lijkt mij nu toch wel de fietsers een boete geven die zonder op of om kijken de weg overflitsen.
En autobestuurders die weigeren voorrang te geven bij haaientanden. Of geen richting aangeven.
Mag allemaal niet, maar gebeurt wel. Hoe vaak ik wel niet bijna van m’n fiets ben gereden door een auto, terwijl ik juist voorzichtig ben als ik fiets :(
¡Apagando las luces!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven