Moeten we altijd rekening houden met iedereen?

18-07-2019 21:07 235 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op Twitter is naar aanleiding van dit bericht een aardige discussie losgebarsten.

Afbeelding

Veel mannen & vrouwen vinden dat de persoon die aanstoot neemt aan een blote borst zelf maar onder een deken moet zitten en dat de KLM gewoon op moet komen voor de vrouw die borstvoeding geeft.

Graag jullie - gewaardeerde - mening.

Ik trap af:

Volgens mij is ieder kind een keer begonnen aan een borst en het is gewoon een volstrekt normale manier van een baby voeden, de KLM moet wat meer ballen tonen en vierkant achter de vrouw gaan staan.

Het is tegenwoordig een soort "gekwetstheid rage" iedereen is overal geschokt over, tijd om hier een punt achter te zetten.

Overigens is er in dit TOPIC ruimte om eigen voorbeelden te geven van overdreven rekening houden met / gekwetstheid.

De KLM heeft

Totaal aantal stemmen: 206

Geen gelijk en moet de vrouw steunen (60%)
Wel gelijk, het is een kleine moeite een deken om baby + borst te doen (36%)
Weet niet / geen mening (4%)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Kleine moeite om er een deken over te doen. Ik vind het iets intiems, vond het ook niet prettig dat anderen mij borst konden zien. Zo hoef ik die van een ander ook niet te zien.
Ik hoef buitenshuis geen naakt te zien.

Geen tiet, geen klokkenspel, niets.

Je zorgt dus maar dat niemand wat ziet van die borst.

Door je op een bepaalde manier te draaien, door er een doek over te gooien, door helemaal achteraan in 't vliegtuig te gaan voeden, ...
Zorg dat niemand er last van heeft en naakt hoeft te zien waar ze niet om vragen.
Alle reacties Link kopieren
Butterfly777 schreef:
18-07-2019 21:10
Kleine moeite om er een deken over te doen. Ik vind het iets intiems, vond het ook niet prettig dat anderen mij borst konden zien. Zo hoef ik die van een ander ook niet te zien.
Kleine moeite om ff de andere kant op te kijken.
Borstvoeding is niet zoiets al een avond aan de bar zitten, paar minuten en ze zitten vol, tenminste mijn puppy's wel.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Totdat je een kind hebt dat weigert te drinken met een doek over zijn/haar hoofd. Bij mij was dat dus nooit een optie maar ik bedekte de boel wel zo veel mogelijk in het openbaar.
En ik zou denken: liever een handjevol mensen die een kind aan de borst zien dan een vliegtuig vol mensen die last hebben van een huilende baby.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft niet te kijken hè.

Dat er echt anno 2019 nog zo veel drama gemaakt wordt over borstvoeding.
I told you walking was idiotic.
Bedekken natuurlijk. Of beter nog; ze melken op voorhand maar wat voor in de fles voor onderweg. Zoveel liter zal 'n baby toch niet drinken op 'n vlucht van 10 uur?
Alle reacties Link kopieren
ReginaMills schreef:
18-07-2019 21:13
Je hoeft niet te kijken hè.

Dat er echt anno 2019 nog zo veel drama gemaakt wordt over borstvoeding.

Dat heb ik dus ook, in de gemiddelde shampoo reclame is meer bloot te zien.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
-Hanka- schreef:
18-07-2019 21:13
Totdat je een kind hebt dat weigert te drinken met een doek over zijn/haar hoofd. Bij mij was dat dus nooit een optie maar ik bedekte de boel wel zo veel mogelijk in het openbaar.
En ik zou denken: liever een handjevol mensen die een kind aan de borst zien dan een vliegtuig vol mensen die last hebben van een huilende baby.
Ik zou er niet naast willen zitten. Zo onsmakelijk. En dan heb ik het niet over de tiet, maar over de drinkende baby die wellicht ook nog gaat spugen; yuk!
Alle reacties Link kopieren
Borstvoeding wordt toch meestal discreet gedaan, daar hoeft geen deken overheen. Je kunt een andere kant opkijken als je geen glimp wil opvangen van een borst.
Ik snap het ook niet, je wordt zo ongeveer doodgegooid met schunnigheden, dat ze daar een doekje voorhangen.
Alle reacties Link kopieren
Er lopen er genoeg met truitjes die zo laag uitgesneden zijn zodat je net zoveel tiet ziet als dat er een kindje aan ligt. Maar met borstvoeding is het opeens schandalig. Als je iets niet wil zien kijk je maar de andere kant op. Doe ik ook met die vieze dikke neptieten.
redbulletje schreef:
18-07-2019 21:14
Bedekken natuurlijk. Of beter nog; ze melken op voorhand maar wat voor in de fles voor onderweg. Zoveel liter zal 'n baby toch niet drinken op 'n vlucht van 10 uur?
Die borsten moeten ook leeg, hè?

Je ziet trouwens nauwelijks borst als iemand aan het voeden is. Er zit namelijk een babyhoofd voor.
Vind het een beetje ophef om niks. Van de mensen die hier boos om zijn welteverstaan. Hoeveel moeite is het om je zelf een beetje te bedekken. Niets mis met borstvoeding geven, niets mis met dat er misschien wat te zien is. Maar ik zat bijvoorbeeld een keer in de trein, in zo'n druk tussenstuk, waar een vrouw borstvoeding zat te geven met haar hele borst en tepel gewoon in vol ornaat. Tja. Had voor mij ook niet gehoeven op die plek, als jezelf een beetje bedekken net zo makkelijk is.
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 18-07-2019 21:17
2.36% gewijzigd
hollebollegijs schreef:
18-07-2019 21:15
Dat heb ik dus ook, in de gemiddelde shampoo reclame is meer bloot te zien.
Maar een borst an sich is een mooi estetisch deel van 't vrouwelijk lichaam, maar niet meer als ie gebruikt wordt om uit te drinken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog steeds in shock door de meningen die loskwamen bij het vorige topic over borstvoeding.

Mijn mening is dat je maar de andere kant opkijkt als je moeite hebt bij het zien van een kind aan de borst. Ik vind het treurig en abnormaal als je daar rare gedachten bij krijgt.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-07-2019 21:15
maar over de drinkende baby die wellicht ook nog gaat spugen; yuk!
Hahahaha dat kan bij een flesje ook.

Maar zo ben jij toch ook groot gebracht?

Het eerste dat Redbul-baby zag was een vrouwenborst (ik wel in ieder geval)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter trok alles wat ik over haar neerlegde om haar/mijn borst te bedekken direct weg, die was daar echt niet van gediend. Leuk dat een ander zich stoort aan mijn borst-met-baby-ervoor, maar zolang er in een vliegtuig geen privé-cabine beschikbaar is, is het dus kiezen tussen een hongerige, ongezellige baby of een medepassagier die de andere kant op moet kijken. Dan gaat mijn kind toch echt voor hoor. Rekening houden met elkaar werkt 2 kanten op namelijk.

Overigens ben ik best bereid om buiten zicht te gaan zitten wanneer dat mogelijk en gewenst is, ondanks dat ik zelf geen enkel probleem heb met voeden in het openbaar. Maar dan moet de gelegenheid er wel zijn en die doek werkte voor ons dus echt niet.
Mensen die daar niet tegen kunnen moeten zich afvragen of ze zich wel tussen andere mensen of levende dieren( het is immers een natuurlijk fenomeen) kunnen begeven. Als je het mij vraagt moeten ze dit toch voorleggen aan een psycholoog met freudiaanse kennis.
Als ze geen tieten willen zien, mogen ze ook geen ballen tonen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij gaat dit verhaal viral omdat het voor mensen die graag in tegenstellingen denken, hierin hun ultieme kans zien. Dat doe jij ook, TO, in je openingspost, door het meteen te koppelen aan een ‘gekwetstheids rage’.

Ik denk dat het groter gemaakt wordt dan het is. Borstvoeding is natuurlijk. Tegelijkertijd zullen er mensen zijn die dat liever niet zien. Bestaat al jarenlang naast elkaar. Een vliegmaatschappij kan een standpunt innemen, door onbedekte borstvoeding expliciet wel of niet toe te staan, en de mensen die daar zwaar op tegen zijn (om hoeveel mensen zou het gaan?) staat het vrij om vanwege hun principes een andere airline te kiezen.
redbulletje schreef:
18-07-2019 21:17
Maar een borst an sich is een mooi estetisch deel van 't vrouwelijk lichaam, maar niet meer als ie gebruikt wordt om uit te drinken.

Vrouwen hoeven toch niet altijd mooi en esthetisch te zijn?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-07-2019 21:15
Ik zou er niet naast willen zitten. Zo onsmakelijk. En dan heb ik het niet over de tiet, maar over de drinkende baby die wellicht ook nog gaat spugen; yuk!
Dat vermijdt je dus niet door een deken over de baby heen te hangen.
RégineFilange schreef:
18-07-2019 21:17
Vind het een beetje ophef om niks. Van de mensen die hier boos om zijn welteverstaan. Hoeveel moeite is het om je zelf een beetje te bedekken. Niets mis met borstvoeding geven, niets mis met dat er misschien wat te zien is. Maar ik zat bijvoorbeeld een keer in de trein, in zo'n druk tussenstuk, waar een vrouw borstvoeding zat te geven met haar hele borst en tepel gewoon in vol ornaat. Tja. Had voor mij ook niet gehoeven op die plek, als jezelf een beetje bedekken net zo makkelijk is.
En dan jammeren als haar tiet onverhoopt op iemands youtube geplaatst wordt?
Vrijwel niemand wil meer topless zonnen door die social media overal, maar dan is er opeens geen schaamte meer?
redbulletje schreef:
18-07-2019 21:14
Bedekken natuurlijk. Of beter nog; ze melken op voorhand maar wat voor in de fles voor onderweg. Zoveel liter zal 'n baby toch niet drinken op 'n vlucht van 10 uur?
Haha, vooraf kolven omdat jij het niet wil zien. En wat moet die moeder dan tijdens de vlucht? Dan moet ze ook kolven tijdens de momenten dat kind drinkt.

Je ziet over het algemeen niks want het hoofd van de baby zit ervoor. En zie je wel wat, dan kun je gewoon de andere kant op kijken.

En daarnaast is het gewoon een mensenrecht dus waarom doet iedereen er zo moeilijk over?
Sophiever schreef:
18-07-2019 21:18
Mensen die daar niet tegen kunnen moeten zich afvragen of ze zich wel tussen andere mensen of levende dieren( het is immers een natuurlijk fenomeen) kunnen begeven. Als je het mij vraagt moeten ze dit toch voorleggen aan een psycholoog met freudiaanse kennis.

Nou, sommige natuurlijke fenomenen hoef ik toch echt niet te zien hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven