Moeten we altijd rekening houden met iedereen?

18-07-2019 21:07 235 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op Twitter is naar aanleiding van dit bericht een aardige discussie losgebarsten.

Afbeelding

Veel mannen & vrouwen vinden dat de persoon die aanstoot neemt aan een blote borst zelf maar onder een deken moet zitten en dat de KLM gewoon op moet komen voor de vrouw die borstvoeding geeft.

Graag jullie - gewaardeerde - mening.

Ik trap af:

Volgens mij is ieder kind een keer begonnen aan een borst en het is gewoon een volstrekt normale manier van een baby voeden, de KLM moet wat meer ballen tonen en vierkant achter de vrouw gaan staan.

Het is tegenwoordig een soort "gekwetstheid rage" iedereen is overal geschokt over, tijd om hier een punt achter te zetten.

Overigens is er in dit TOPIC ruimte om eigen voorbeelden te geven van overdreven rekening houden met / gekwetstheid.

De KLM heeft

Totaal aantal stemmen: 206

Geen gelijk en moet de vrouw steunen (60%)
Wel gelijk, het is een kleine moeite een deken om baby + borst te doen (36%)
Weet niet / geen mening (4%)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
lilguinea schreef:
18-07-2019 21:52
Tsjah en ik vind het dan weer belachelijk dat ik niet mag zeggen dat ik borstvoeding in het openbaar een beetje ongemakkelijk vind. En nee, daar zou ik nooit iets van zeggen, want ik snap ook wel dat het natuurlijk is.
Ik vind dat niet belachelijk hoor. Ik denk dat er wel wat meer mensen zijn die zich ergens diep van binnen toch een klein beetje opgelaten voelen.
Maar als je niet in ziet dat dat je eigen probleem is, en er iets van gaat zeggen, dan is dat inderdaad goed belachelijk.
-
Alle reacties Link kopieren
dubbel
phloxx wijzigde dit bericht op 18-07-2019 22:00
97.84% gewijzigd
-
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook heel onsmakelijk om te zien. Het hoeft niet in your face te zijn.
SallySpectra* schreef:
18-07-2019 21:55
Ja maar je kan moeilijk constant je baby bedekken omdat er mogelijk kinderhaters rondlopen.
da’s waar, dus gewoon baby thuis laten
SallySpectra* schreef:
18-07-2019 21:56
En dan ook een babyburka.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
18-07-2019 21:50
Nou. Dat was nu juist mijn punt in mijn eerdere post. Ik zat in de trein waar een vrouw helemaal geen moeite deed haar borst te verbergen en met haar hele borst en tepel doodleuk in het zicht zat. Op zo'n bankje op een tussenstuk waar iedereen bij stond.

In veruit de meeste gevallen is voeden in het openbaar discreet genoeg van zichzelf en allemaal prima, maar dit had voor mij niet per se gehoeven.
Ik zie zoveel dingen om me heen die van mij niet hadden gehoeven.
Lijkt me heerlijk, een wereld die perfect en alleen maar op mij is afgestemd, precies zoals ik het hebben wil en niks anders O_O
.
beetjegek schreef:
18-07-2019 21:57
Ik vind het ook heel onsmakelijk om te zien. Het hoeft niet in your face te zijn.
Ik snap niet wat iemand er onsmakelijk aan vindt. Had overigens altijd wel een dunne sjaal bij me die ik half om kind en mezelf drapeerde, maar dat was eigenlijk vooral voor mannen die het interessant genoeg vonden om uitdrukkelijk te kijken.
beetjegek schreef:
18-07-2019 21:57
Ik vind het ook heel onsmakelijk om te zien. Het hoeft niet in your face te zijn.
Wat? Die borst? Meestal komt ie niet zó dichtbij hoor.
lilguinea schreef:
18-07-2019 21:52
Tsjah en ik vind het dan weer belachelijk dat ik niet mag zeggen dat ik borstvoeding in het openbaar een beetje ongemakkelijk vind. En nee, daar zou ik nooit iets van zeggen, want ik snap ook wel dat het natuurlijk is. En nee ik heb ook echt geen seksuele associaties bij een voedende moeder. Ik ben alleen wel preuts opgevoed en zou het zelf zoveel mogelijk proberen te vermijden, daarom kan ik me moeilijk verplaatsen in vrouwen die dat zo zonder schaamte doen.

En als ik daarom een beperkte mafklapper ben die nodig naar de psych moet, dan is dat maar zo.
Maar dat vind ik toch echt iets anders. Tuurlijk kan je het ongemakkelijk vinden. Dat lijkt me geen probleem. Maar als je dan vervolgens wil dat de voedende moeder in kwestie daar wat aan doet, vind ik dat wel jammer. Maar dat lees ik er niet in, in wat je schrijft.
S-Meds schreef:
18-07-2019 21:53
ik vind dat kinderen helemaal niks hebben te zoeken in een vliegtuig
Dat is weer een heel andere discussie.
SallySpectra* schreef:
18-07-2019 22:00
Wat? Die borst? Meestal komt ie niet zó dichtbij hoor.
Als je zo dichtbij de borst in kwestie komt dat ie in your face is, dan is dat te dichtbij.
SallySpectra* schreef:
18-07-2019 21:59
Afbeelding
Ik zie een gat in de markt, babyburka met een hoofdtentje er aan vastgemaakt dat dan de borst van moeder bedekt.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
18-07-2019 22:00
Wat? Die borst? Meestal komt ie niet zó dichtbij hoor.
Je zou denken dat sommige users hier met een borst in hun gezicht geslagen zijn, het melk alle kanten opvliegend.
Ik heb zelf ook nooit in het openbaar borstvoeding gegeven omdat ik mij daar zelf ongemakkelijk bij voelde. Zelfs thuis als we vrienden op bezoek hadden dan ging ik naar boven. Ik had meerdere redenen om te stoppen met borstvoeding maar dat ik me beperkt voelde was er wel 1 van. Flesvoeding kun je overal geven.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoef het niet te zien, dus ik begrijp het.
COtweepuntnul schreef:
18-07-2019 22:00
Maar dat vind ik toch echt iets anders. Tuurlijk kan je het ongemakkelijk vinden. Dat lijkt me geen probleem. Maar als je dan vervolgens wil dat de voedende moeder in kwestie daar wat aan doet, vind ik dat wel jammer. Maar dat lees ik er niet in, in wat je schrijft.
Neuh dan kijk ik zelf wel de andere kant op.
Op een dag met 30+ graden word ik, gewoon op straat, met heel veel bloot geconfronteerd. Blote lichaamsdelen waar ik echt niet op zit te wachten. De meeste vrouwen die borstvoeden in het openbaar doe dit zeer discreet. Belachelijk dus, die discussie. Ik heb jarenlang in het openbaar borstvoeding gegeven, de meeste keren zonder dat iemand dit doorhad.
lilguinea schreef:
18-07-2019 22:12
Neuh dan kijk ik zelf wel de andere kant op.
Geen probleem dan toch? Tenminste wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
18-07-2019 21:32
Of naar 1 van de wanden draaien aan de zijkant, achteraan gaan voeden, ...

Opties genoeg.
Dat ligt toch maar helemaal aan de plek waar je zit in het vliegtuig? De meeste borstgevoedde baby’s zijn nog klein genoeg om in een bassinet te passen, maar die kunnen maar op een paar plekken in het vliegtuig worden opgehangen. Laat dat nou net niet achterin zijn en in elk geval op de vlucht waar ik zat ook niet aan de zijwand. Veel vluchten zijn aardig volgeboekt dus zomaar ergens anders gaan zitten om te voeden is ook niet altijd mogelijk. Los van of iemand het nodig vind, zie ik gewoon echt wel praktische problemen met dat uit zicht houden van een drinkende baby. Want zoals ik eerder al schreef, liet onze dochter een doek echt niet over haar hoofd zitten.

En ja, dan vind ik het wel een beetje gek dat uiteindelijk niet het beleid van de luchtvaartmaatschappij is dat een kind gewoon voeding moet kunnen krijgen, maar dat de gekwetste gevoelens van medepassagiers betreffende de mogelijkheid van het zien van een tepel daarboven lijken te prevaleren.
lolly-pop schreef:
18-07-2019 22:13
Op een dag met 30+ graden word ik, gewoon op straat, met heel veel bloot geconfronteerd. Blote lichaamsdelen waar ik echt niet op zit te wachten. De meeste vrouwen die borstvoeden in het openbaar doe dit zeer discreet. Belachelijk dus, die discussie. Ik heb jarenlang in het openbaar borstvoeding gegeven, de meeste keren zonder dat iemand dit doorhad.
klopt! ik heb gisteren nog naar een half blote man geschreeuwd vanuit de auto
Ik zeg ook niet dat je achteraan moet blijven zitten, Adaline?
Hoe lang duurt voeden? 20 minuten? Een half uur?
Dan ga je dus 20 minuten naar achter en zit je daar - samen met kind dat je vasthoudt - op een stoeltje van een airhostess (die meestal toch ergens in 't vliegtuig rondloopt).
Marnamai schreef:
18-07-2019 22:18
Ik zeg ook niet dat je achteraan moet blijven zitten, Adaline?
Hoe lang duurt voeden? 20 minuten? Een half uur?
Dan ga je dus 20 minuten naar achter en zit je daar - samen met kind dat je vasthoudt - op een stoeltje van een airhostess (die meestal toch ergens in 't vliegtuig rondloopt).
Dat ga ik dus niet doen om jou te plezieren. Wat een gedoe zeg. En alle mensen die naar t toilet gaan zien dan weer mijn kind drinken en dan?
S-Meds schreef:
18-07-2019 22:18
klopt! ik heb gisteren nog naar een half blote man geschreeuwd vanuit de auto
Vond je m leuk ?
COtweepuntnul schreef:
18-07-2019 22:20
Dat ga ik dus niet doen om jou te plezieren. Wat een gedoe zeg. En alle mensen die naar t toilet gaan zien dan weer mijn kind drinken en dan?
Betere oplossing lijkt mij speciale plekken voor mensen die niet met voedende vrouwen willen worden geconfronteerd.
Ariellle schreef:
18-07-2019 22:22
Betere oplossing lijkt mij speciale plekken voor mensen die niet met voedende vrouwen willen worden geconfronteerd.
Sowieso die kindvrije vliegtuigen want die discussie komt vast binnenkort weer, over hoe asociaal het precies is om met je kinderen te gaan vliegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven