Jongetje (8) voor hogesnelheidstrein geduwd

29-07-2019 13:24 172 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jongetje (8) voor hogesnelheidstrein geduwd

FRANKFURT - Een 8-jarig jongetje is maandagochtend rond tien uur onder een ICE-trein beland in het station van Frankfurt.

Iets voor tien uur kwam in het station op spoor 7 een hogesnelheidstrein aan. Net voor de trein passeerde, zou het kind op het spoor zijn geduwd, melden ooggetuigen.

De 8-jarige jongen is overleden, meldt een woordvoerder van de politie aan de Duitse krant Bild.

De politie, die massaal ter plaatse kwam, heeft een man gearresteerd. Maar of hij iets met het incident te maken heeft, moet nog blijken.

Ongeveer een week geleden werd een vrouw in de stad Voerde in de Noord-Rijnland-Westfalen voor de trein geduwd.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/9043956 ... ein-geduwd

Dit is de tweede keer in korte tijd.
Heel naar, maar wat wil je met dit topic?
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
29-07-2019 13:27
Heel naar, maar wat wil je met dit topic?
Dit dekt de lading.
Samen met de rest van de héle actueel pijler wat mij betreft.
...
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
29-07-2019 13:27
Heel naar, maar wat wil je met dit topic?
Het is actueel toch? Ik dacht dat dit een soort verzamelplek voor oa nieuwsberichten was.

Is er misschien sprake van een trend? 2 verschillende personen in een korte tijd.

Ik stond al niet dicht bij de rand maar nu al helemaal niet meer. Dus beschouw het als een waarschuwend topic.
Alle reacties Link kopieren
Heftig hoor. Hoop voor de nabestaanden dat er snel meer duidelijkheid is.
Alle reacties Link kopieren
Wtf waarom zou iemand een ander voor de trein duwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloog er geen snars van.
En al helemaal niet als het artikek uit de roddelgraaf komt.
claireredfield schreef:
29-07-2019 13:44
Ik geloog er geen snars van.
En al helemaal niet als het artikek uit de roddelgraaf komt.
Je kunt het ook in Duitse kranten lezen.
Alle reacties Link kopieren
claireredfield schreef:
29-07-2019 13:44
Ik geloog er geen snars van.
En al helemaal niet als het artikek uit de roddelgraaf komt.
Is het AD wel goed genoeg voor je als bron?

https://www.ad.nl/buitenland/man-duwt-m ... ~a367f0c7/
Alle reacties Link kopieren
claireredfield schreef:
29-07-2019 13:44
Ik geloog er geen snars van.
En al helemaal niet als het artikek uit de roddelgraaf komt.

Het is wel waar hoor. Lees idd de Duitse krant. Heb het ook op de Duitse nieuws gehoord.
Alle reacties Link kopieren
NoName1983 schreef:
29-07-2019 13:47
Is het AD wel goed genoeg voor je als bron?

https://www.ad.nl/buitenland/man-duwt-m ... ~a367f0c7/
Nee het is pas waar als het in het NRC en op JOOP.nl staat.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Niet alleen het jongetje trouwens, maar ook zijn moeder. Die is alleen niet geraakt.
Alle reacties Link kopieren
https://www.bild.de/regional/frankfurt/ ... .bild.html
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Het blijkt het tweede incident in een week tijd Duitsland te zijn waarbij iemand voor de trein geduwd wordt. Vorige week een jonge vrouw, de dader kende haar niet.
In dit geval wisten ze geen verdere details dan dat de dader een Eritreeër was.
Alle reacties Link kopieren
Iets wat wel eens door je hoofd schiet als je zelf staat te wachten op t perron, gebeurt dus echt. :twisted: :-(
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
simbalabimba schreef:
29-07-2019 14:08
Iets wat wel eens door je hoofd schiet als je zelf staat te wachten op t perron, gebeurt dus echt. :twisted: :-(
Ik ga dan ook pas richting de trein als hij stilstaat. En verder ruim naar achter op het perron. Leer ik mijn kinderen ook. Je weet maar nooit.
Alle reacties Link kopieren
simbalabimba schreef:
29-07-2019 14:08
Iets wat wel eens door je hoofd schiet als je zelf staat te wachten op t perron, gebeurt dus echt. :twisted: :-(
De tweede keer in korte tijd al in Duitsland.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
simbalabimba schreef:
29-07-2019 14:08
Iets wat wel eens door je hoofd schiet als je zelf staat te wachten op t perron, gebeurt dus echt. :twisted: :-(

En toch gebeurd het wel vaker, tenminste ik heb het vaker gehoord, wat bezielt die mensen?.
simbalabimba schreef:
29-07-2019 14:08
Iets wat wel eens door je hoofd schiet als je zelf staat te wachten op t perron, gebeurt dus echt. :twisted: :-(
Ik las het eerder vooral over de metro.

Ik ga dus nooit bij de rand staan. Gelukkig heb je bij een trein tijd zat voordat iedereen eruit is.
Alle reacties Link kopieren
Mijn god, wie doet dit nu, dit is nog een kind!
Hoe is het in godsnaam zo ver kunnen komen in dit Europa.
Dit zal wel weer iemand zijn met psychologische problemen, maar de slachtoffers hebben er niets aan.

RIP
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
29-07-2019 13:27
Heel naar, maar wat wil je met dit topic?
Ik begrijp het wel, mensen zijn kwaad als ze zoiets lezen en willen hun gevoelens delen om dit van hen af te kunnen schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit echt ontzettend naar nieuws. Er is heel weinig waarom, alleen de rauwe werkelijkheid.
Hij heeft geprobeerd om nóg een persoon voor de trein te duwen, maar is overmeesterd door het publiek. De machinist kwam schreeuwend uit de trein. Veel mensen hebben slachtofferhulp nodig, want er was veel publiek.
Gezien de afkomst van de dader zal de kritiek op het immigratiebeleid van Merkel wel weer oplaaien.
Dader en slachtoffers kenden elkaar niet, volgens een woordvoerder.
Alle reacties Link kopieren
TheMone schreef:
29-07-2019 14:28
Mijn god, wie doet dit nu, dit is nog een kind!
Hoe is het in godsnaam zo ver kunnen komen in dit Europa.
Dit zal wel weer iemand zijn met psychologische problemen, maar de slachtoffers hebben er niets aan.

RIP
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-07-2019 00:00
Reden: offtopic
32.56% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven